پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعیانتخاب رشته کنکور سراسریمشاور من

قبولی در دانشگاه پیام نور بدون کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شاید شما هم در گروه افرادی هستید که به دلایلی خاص موفق به قبولی در کنکور سراسری نشده‌اید. شاید به دلایل دیگر حتی امکان شرکت در کنکور نیز برایتان مقدور نشده باشد. به نظر شما در این شرایط باید چه کرد؟
اکثر افراد مایل‌اند به هر طریقی که شده همین امسال در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه ثبت‌نام کنند. حتی شاید شما نیز در دانشگاه شهر دیگری قبول‌شده باشید، اما امکان حضور به دلیل دوری راه را در دانشگاه ندارید. با ما همراه باشید که شما را با شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بیشتر آشنا کنیم. مرکز مشاوره تخصصی انتخاب رشته و کنکور آکو

ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور

دانشگاه‌های پیام نور جز دانشگاه‌های غیردولتی به‌حساب می‌آید. این دانشگاه‌ها با سیستم آموزشی مطابق با قوانین وزارت علوم مدیریت می‌شوند. از نظر چارت‌های آموزشی نیز تمامی دروس مطابق چارت اعلام‌شده وزارت علوم است.

مدارک دانشگاه‌های پیام نور همه مورد تأیید وزارت علوم است و هیچ‌گونه مشکلی برای یافتن شغل، ادامه تحصیل در کشورهای خارجی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخلی وجود نخواهد داشت. مزیتی که این دانشگاه چند سالی است که برای متقاضیان ثبت نام در دانشگاه فراهم کرده امکان ثبت نام در رشته های برتر دانشگاه های پیام نور بدون کنکور است.

بیشتر بخوانید: اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور

البته این دانشگاه دانشجویان را هم با کنکور سراسری و هم بدون آن پذیرش می‌کند. می‌دانید هر دانشگاه ظرفیت مشخصی برای پذیرش دانشجو در هر رشته دارد.

در صورتی ‌که میزان حد نصاب توسط دانشجویان قبول‌شده در کنکور سراسری پر نشود، دانشگاه امکان پذیرش دانشجو به‌صورت بدون کنکور را برای دیگر متقاضیان فراهم می‌کند. که به این کار تکمیل ظرفیت میگویند. البته در هر سال قبل از مشخص شدن نتایج کنکور دانشگاه برای جاماندگان از کنکور نیز ظرفیتی اعلام می‌کند. در ادامه به سوال های زیر درباره رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام نور توضیح میدهیم:

  • شرایط ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور
  • زمان بندی ثبت نام در دانشگاه پیام‌نور بدون کنکور
  • مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور
  • رشته های بدون کنکور دانشگاه های پیام‌نور
ثبت نام تمامی متقاضیان در دانشگاه پیام نور بدون کنکور
امکان ثبت نام برای تمامی متقاضیان در دانشگاه پیام نور بدون کنکور وجود دارد.

زمان بندی ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه پیام نور

عموماً هرساله دانشگاه پیام نور دو بار اقدام به پذیرش دانشجو بدون کنکور می‌کند. بار اول پذیرش دانشجو برای ورودی‌های مهرماه و بار دوم برای ورودی‌های بهمن ماه است. متقاضیان ثبت نام در دانشگاه پیام نور در رشته های بدون کنکور باید در زمان تعیین‌شده برای ثبت‌نام در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنند.

اغلب هرسال زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور برای ورودی مهر از اوایل مرداد و ثبت نام ورودی بهمن از اواخر آذر شروع می‌شود. مدت زمان ثبت‌نام عموماً یک هفته است که متقاضیان در این مدت باید مدارک مورد نیاز را در سامانه گفته‌شده ثبت کرده و احتمالا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز نمایند تا فرایند ثبت‌نام مراحل اولیه را طی کند. سامانه ثبت نام دانشگاه های پیام نور

شرایط ثبت نام در رشته های دانشگاه پیام‌نور

برای ثبت‌نام در هر دانشگاه شما باید شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه را بپذیرید. دانشگاه پیام نور نیز از این قضیه مستثنا نیست. در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام در دانشگاه پیام نور با به ‌صورت جداگانه معرفی می‌کنیم.

شرایط عمومی ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور به شرح زیر است:

  • داشتن اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان مورد تأیید ذکرشده در قانون اساسی کشور
  • عدم اعتیاد یا فساد اخلاقی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی
  • عدم عضویت در گروه‌ها و فرقه‌های سیاسی غیرقانونی

حال که با شرایط عمومی ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور آشنا شدید به سراغ شناخت شرایط اختصاصی ثبت‌نام در این دانشگاه‌ها می‌رویم:

  • داشتن مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی نظام قدیم، داشتن مدرک دیپلم نظام جدید برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی پیوسته
  • داشتن مدرک نظام قدیم و جدید برای ثبت‌نام در دوره کاردانی
  • امکان انتخاب 100 رشته برای ورودی مهر یا بهمن
100 رشته بدون کنکور در ثبت نام دانشگاه پیام نور
امکان انتخاب 100 رشته در زمان ثبت‌نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور وجود دارد.

مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون

هرساله مدارک و شرایط لازم برای ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور در دفترچه آن چاپ می‌شود. اگر قصد دارید از اتلاف وقت و سرگردانی خود جلوگیری کنید با دانلود دفترچه مربوطه و پر کردن فرم‌های موردنیاز مراحل ثبت‌نام را آسان خواهید کرد. یکی از قابلیت‌هایی که به‌تازگی برای متقاضیان فراهم کرده است امکان پر کردن فرم الکترونیکی برای ثبت نام است. با توجه به این فرم الکترونیک تنها چیزی که نیاز است، متقاضی آپلود کند، عکس پرسنلی او است. در ادامه به اطلاعاتی که برای ثبت‌نام در فرم باید پر کنید اشاره ‌کرده‌ایم.

اطلاعات فردی مورد نیاز هنگام ثبت نام

در این بخش لازم است که متقاضی اطلاعاتی شامل موارد زیر را به‌صورت صحیح پر کند:

  • نام و نام خانوادگی متقاضی به‌صورت کامل که شامل تمامی پسوندها و پیشوندها شود. (مطابق اطلاعات وارد شده در شناسنامه)
  • کد ملی متقاضی
  • تلفن همراه متقاضی با شماره‌ای که در دسترس بوده و خط تلفن روشن باشد.
  • ملیت متقاضی (درصورتی‌که یکی از اتباع قصد ثبت‌نام دارند، باید در این بخش کد ره‌گیری اتباع را نیز وارد کنند.)
  • آپلود عکس 3*4 پرسنلی با فرمت موردنظر سایت

اطلاعات شناسنامه متقاضی

در این بخش تقریباً تمامی اطلاعات موجود در صفحه اول شناسنامه برای تکمیل فرم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور مورد نیاز است. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

  • شماره شناسنامه (در صورت داشتن کد ملی اختصاصی با کد ملی برابر است.)
  • سری و سریال شناسنامه متقاضی ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور
  • تاریخ تولد متقاضی دقیقاً مشابه اطلاعات شناسنامه
  • تاریخ صدور شناسنامه
  • محل تولد متقاضی

محل سکونت متقاضی ثبت نام در دانشگاه های پیام نور

اطلاعات این بخش نیز همان‌طور که از نامش پیداست مربوط به اطلاعات محل سکونت متقاضی است. به خاطر داشته باشید در صورت بروز هرگونه مغایرت واقعیت با اطلاعات وارد شده ممکن است دانشجو با مشکلات ثانویه برای ثبت نام در دانشگاه های پیام نور مواجه شود. اطلاعات مورد نیاز شامل آدرس محل سکونت، شماره ثابت منزل و کد پستی منزل متقاضی است.

برای ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور بدون کنکور باید اطلاعات شخصی خود را در سایت وارد کنید.
برای ثبت‌نام در دانشگاه پیام‌نور بدون کنکور باید اطلاعات شخصی خود را در سایت وارد کنید.

اطلاعات و سوابق تحصیلی برای ثبتنام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور

در مرحله آخر برای پر کردن فرم الکترونیک ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور لازم است متقاضی اطلاعات سوابق تحصیلی خود را وارد کند. این اطلاعات شامل مشخصات آخرین مدرک تحصیلی، آخرین معدل دریافتی، تاریخ فارغ‌التحصیلی و موارد این‌چنینی است.

به خاطر داشته باشید درصورتی‌که موفق به پذیرش در دانشگاه پیام نور شدید دانشگاه از شما می‌خواهید که مدارکی دال بر اثبات اطلاعات پر شده به دانشگاه ارائه کنید. مثلاً برای اثبات اطلاعات شخصی هویتی لازم است دو برگه کپی از شناسنامه را به دانشگاه تحویل دهید.

رشته‌های پذیرش بدون آزمون دانشگاه پیام نور

متقاضیان ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون آزمون از 4 گروه اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر می‌توانند به انتخاب رشته دانشگاهی بپردازند. هرکدام از این گروه‌ها مجاز به انتخاب رشته‌های خاصی هستند. برخی از رشته های بدون کنکور ارائه شده در دانشگاه های پیام نور محبوب تر از دیگر رشته ها هستند و به علاوه مزایای ویژه ای نیز برای دانشجویان دارند.

مثلا فرض کنید شخص شاغل به علت عدم درآمد یا شغل مناسب بخواهد در یک رشته پر درآمد تحصیل کند. ثبت نام در دانشگاه های پیام نور بدون کنکور به او این امکان را میدهد که بدون اتلاف وقت برای قبولی در کنکور و بدون نیاز به استعقا از محل کار و شرکت در کلاس ها، به صورت همزمان به تحصیل و کسب درآمد بپردازد.

بیشتر بخوانید: مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

رشته های بدون کنکور پیام نور برای گروه علوم ریاضی و فنی

متقاضیان زیرگروه علوم ریاضی و فنی مجاز به انتخاب یکی از رشته های زیر در دانشگاه های پیام نور بدون قبولی در کنکور هستند:

مهندسی صنایع مهندسی مواد و متالورژی مهندسی شیمی
مهندسی کامپیوتر علوم و مهندسی آب مهندسی پلیمر
مهندسی مکانیک مهندسی برق مهندسی معماری

رشته های مجاز برای گروه علوم تجربی

فارغ‌التحصیلان رشته علوم تجربی می‌توانند از رشته های بدون کنکور زیر یکی را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های پیام نور انتخاب کنند:

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار زیست‌شناسی گیاهی اقتصاد کشاورزی
زمین‌شناسی شیمی کاربردی شیمی محض
علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) علوم و مهندسی محیط‌ زیست زیست‌شناسی سلولی و مولکولی

نکته: فراموش نکنید که تحصیل در رشته های برتر مثل رشته های پزشکی یا پیراپزشکی بدون کنکور در هیچ یک از دانشگاه های ایران پذیرش نمیکنند. اما  ما در مرکز مشاوره کنکور آکو برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور برنامه ریزی ویژه ای برای شما داریم.

رشته های مجاز بدون کنکور برای گروه علوم انسانی

متقاضیان فارغ‌التحصیل از رشته علوم انسانی برای ثبت‌نام باید یکی از رشته‌های زیر را انتخاب کنند:

حسابداری روانشناسی علوم ورزشی
حقوق علوم تربیتی مدیریت بازرگانی
اقتصاد علوم سیاسی مدیریت دولتی

رشته‌های مجاز برای گروه هنر

متقاضیان ادامه تحصیل در زیرگروه هنر می‌توانند یکی از رشته‌های زیر را در دانشگاه پیام نور بدون کنکور ادامه دهند:

ارتباط تصویری فرش هنر اسلامی
صنایع‌دستی مرمت بناهای تاریخی طراحی پارچه
عکاسی نقاشی ارتباط تصویری

 رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه پیام نور بدون کنکور بخوانید
اگر می‌خواهید رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه پیام نور بدون کنکور بخوانید فرم مربوط به آن را پرکنید

محبوب ترین رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور

همان‌طور که مشاهده کردید رشته های برتر هر زیرگروه آموزشی جز رشته های دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیست. بااین‌وجود در بین همین رشته‌ها نیز برخی از آن‌ها محبوبیت بیشتری دارد. البته با توجه به جامعه آماری فارغ‌التحصیلان رشته علوم ریاضی و فنی تقریباً تمامی رشته‌ها محبوب وجود دارد جز مهندسی نفت که با تحصیل در رشته مهندسی شیمی می‌توان در مقطع ارشد گرایش را تغییر داد.

از جمله رشته های محبوب رشته های بدون کنکور علوم تجربی در دانشگاه پیام نور می‌توان به شیمی کاربردی و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی اشاره کرد. همچنین رشته های محبوب بدون کنکور گروه آموزشی علوم انسانی و هنر نیز شامل حسابداری، حقوق، روانشناسی، عکاسی، نقاشی و ارتباط تصویری است که در دانشگاه های پیام نور ارائه میشود.

مشاوره تحصیلی آکو درباره رشته های بدون کنکور پیام‌نور میگوید

قبول شدن در کنکور سراسری یکی از روش‌های موفق شدن و ورود به دانشگاه است، اما تنها راه نیست. راه‌های دیگری نیز برای ادامه تحصیل در رشته دلخواه و ورود به دانشگاه وجود دارد که یکی از آن‌ها ثبت نام در رشته های مختلف دانشگاه پیام نور بدون کنکور است. هرچند ممکن است راه حل ایده آل نباشد  اما اگر مایل هستید که روش ثبت نام و رشته های قابل انتخاب بدون آزمون دانشگاه پیام نور را بیشتر بشناسید مقاله بالا را بخوانید و پس‌ از آن به سایت سازمان سنجش نیز سری بزنید. یا برای راهنمایی و اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو در کرج در تماس باشید.

مشاوره انتخاب رشته و کنکور

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا