پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

وضعیت نظام وظیفه در کنکور

وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد در کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

داوطلبان مرد برای ادامه تحصیل در دانشگاه و ثبت نام در آزمون سراسری 1402 باید دارای یکی از شرایط اعلام شده از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور در مورد خدمت سربازی خود باشند، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره آکو همراه باشید.

این داوطلبان باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم هوشمند، برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت، محصلان سال آخر دوره متوسطه سال تحصیلی 1402 – 1401 که معافیت تحصیلی اخذ کرده اند و تا 31 شهریور 1402 یعنی تا آخر 20 سالگی سنوات مجاز تحصیلی دارند، داوطلبانی که قبل از 18 سالگی تمام موفق به دریافت دیپلم شده اند می توانند در آزمون سراسری 1402 ثبت نام نمایند.

وضعیت نظام وظیفه در کنکور

دانش آموزان پسری که قبل 17 سالگی یعنی قبل از این که به سن قانونی برسند دیپلم خود را دریافت می کنند اگر بتوانند شش ماه پس از رسیدن به سن قانونی خود وارد دانشگاه شوند می توانند تحصیل خود را ادامه دهند، این افراد باید در آن شش ماه خود را معرفی کنند تا یا به خدمت سربازی اعزام شوند یا برگ اعزام بدون غیبت را دریافت نمایند.

سربازان در حال خدمتی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و یا دیپلم نظام آموزشی جدید را دارند، افرادی که دوره خدمت آن ها تا 31 شهریور 1402 به پایان می رسد، کارکنان شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت نیز می توانند در آزمون سراسری 1402 ثبت نام نمایند.

افرادی که غیبت دارند نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند. این افراد حتی اگر در آزمون ثبت نام نمایند و قبول هم شوند نمی توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا