پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد

دفترچه سوالات و پاسخ کنکور کارشناسی ارشد 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (1 امتیاز)

ارائه سوالات کنکور کارشناسی ارشد 1402 در وبسایت مشاوره آکو انجام میشود. کنکور کارشناسی ارشد 1402 در تاریخ 11 و 12 اسفند 1401 برگزار شد. به گزاش سازمان سنجش امسال داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته جمعا647.20 نفر بوده است که از این تعداد 138.665 نفر متقاضی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته وزارت علوم بوده اند و 120.915 نفر نیز تصمیم داشتند در دانشگاه های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل کنند.

تاریخ اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد هنوز اعلام نشده است اما طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش در خصوص زمان اعلام نتایج و انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، تاریخ های 12 تا 16 شهریور ماه 1402 زمان مراجعه به سامانه های اطلاع رسانی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم برای ثبت نام دوره کارشناسی ارشد است و برای ثبت نام دوره های فوق لیسانس در دانشگاه های آزاد 14 تا 16 شهریور در نظر گرفته شده است که از طریق وبسایت آموزشیار انجام میشود.

لازم به ذکر است که مجاز شدگان برای دانشگاه های سراسری و آزاد کارشناسی ارشد 1402 فقط در یکی از کد رشته های قبولی مجاز به ثبت نام هستند که برای انتخاب بهترین کد رشته به تخصیص هر داوطلب، کمک گرفتن از مشاور کنکور ارشد خالی از لطف نخواهد بود.

دانلود دفترچه راهنمای گروه های ازمایشی کنکور ارشد 1401

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد 1402

برای برنامه ریزی کنکور ارشد سال 1403 که احتمالا طبق روال سال 1402 در اسفند ماه 1402 برگزار میشود دانلود نمونه سوالات کنکور کارشناسی ارشد سال های گذشته میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. به همین جهت به عنوان اولین تیم مشاوره کنکور کارشناسی ارشد در کرج، تصمیم بر ارائه نمونه سوال های کنکور کارشناسی ارشد 1402 به تفکیک گروه های ازمایشی گرفتیم.

همانطور که در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 درباره شرایط شرکت در گروه های آزمایشی و ثبت نام برای کارشناسی ارشد 1402 صحبت شده بود، در دفترچه راهنمای گروه های آزمایشی نیز دروس مورد آزمایش در سوالات کنکور ارشد 1402 ذکر شده است.

در تمام گروه های ازمایشی زبان انگلیسی به عنوان درس عمومی و تخصصی مورد آزمایش قرار گرفته است و سایر دروس به اختصاص هر گروه آزمایشی متفاوت خواهد بود.

گروه های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 1402 مجموعا 5 بود که به علاوه رشته های زبان های خارجی به 6 گروه ازمایشی تبدیل میشود.

  • گروه آزمایشی علوم انسانی
  • گروه آزمایشی علوم پایه
  • گروه آزمایشی فنی و مهندسی
  • گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی
  • گروه آزمایشی هنر
  • گروه آزمایشی دامپزشکی
  • گروه آزمایشی زبان اختصاصی

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد گروه آزمایشی علوم انسانی سال 1402

گروه آزمایشی علوم انسانی شامل تمامی رشته های دانشگاهی علوم انسانی از قبیل مدیریت، حسابداری، علوم اجتماعی حتی گروه های آزمایشی زبان های خارجی میشود. این گروه آزمایشی را میتوان پر طرفدار ترین گروه ازمایشی با بیشترین تعداد رشته ها دانست که به البته تا حد زیادی وابسته به توانایی ها و فعالیت های ضمنی دانشجویان در این رشته است و کسب مدرک های کارشناسی ارشد و دکتری اهمیت زیادی در بازار کار فعال ندارد. سوالات کنکور کارشناسی ارشد 1402 گروه علوم انسانی را میتوانید از جدول زیر دانلود کنید.

زبان و ادبیات فارسیعلوم جغرافیاییسنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیاییزبان عربی
علوم اقتصادیعلوم ورزشیتاریخعلوم اجتماعی
زبان های باستانی ایرانزبان‌شناسیعلوم قرآن و حدیثفقه و حقوق 
فلسفه و كلام اسلامی ادیان و عرفان و تاریخ فرهنگ و تمدن  اسلامی الهیات و معارف اسلامی (مخصوص اهل تسنن)فلسفه
علوم تربیتیعلم اطلاعات و دانش شناسیزبان فرانسهزبان انگلیسی
زبان روسیزبان آلمانی مدیریت جهانگردیحقوق
ایران شناسیآموزش زبان ژاپنيعلوم سیاسی و روابط بین المللمطالعات جهان
باستان شناسیروان شناسیحسابداریمطالعات زنان
علوم ارتباطات اجتماعیمددکاری اجتماعیمدیریتمشاوره
مديريت دریاييمحیط‌زیستمدیریت كسب‌و‌كار و امور شهريمدرسی معارف اسلامی

سوالات کنکور ارشد 1402 رشته های علوم پایه

رشته های علوم پایه کلا جزو رشته هایی هستند که با تحصیل در مقطع ارشد بازار کار مناسب تری برای آنها ایجاد میشود. به ویژه اینکه مدرک کارشناسی ارشد برای رشته های علوم پایه تجربه بیشتری به همراه دارد و طبیعتا بازار کار فعال تری نیز خواهد داشت.

البته چند رشته کم طرفدار تر نیز در میان رشته های علوم پایه در کنکور کارشناسی ارشد وجود دارد مثل اقیانوس شناسی فیزیکی، زیست شناسی دریا و ژئو فیزیک و هواشناسی که در کنکور سراسری نیز آنچنان پرطرفدار نیستند. در جدول زیر دفترچه سوالات کنکور ارشد 1402 را به تفکیک رشته های علوم پایه میتوانید دانلود کنید.

علوم زمینژئوفیزیک و هواشناسیشیمی
فیزیکفوتونیکزیست شناسی سلولی و مولکولی
آمارریاضیعلوم کامپیوتر
زیست شناسی گیاهیزیست شناسی جانوریعلوم محیط زیست
زيست‌شناسي دريا اقيانوس‌شناسي فيزيكي تاريخ و فلسفه علم 
علوم شناختي 

سوالات گروه فنی مهندسی در کنکور کارشناسی ارشد 1402

گروه فنی مهندسی گروه کم طرفدار تری در مقطع کارشناسی ارشد است و این برعکس کنکور سراسری ریاضی است که در رشته هایی مثل مکانیک و عمران و … خیلی پر طرفدار است. علت این تعداد کمتر داوطلبان اولا یکسان بودن بازار کار برای فعالان در رشته های فنی و مهندسی با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد است و در مرحله دوم نبودن امکانات و متخصص واقعی در رشته های مرتبط با فنی و مهندسی برای ادامه تحصیل است.

یکی از علت های مهاجرت تحصیلی فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی از بهترین دانشگاه های کشور به خارج از کشور همین تفاوت در بازار کار و شرایط تحصیل دانشجویان است. به هر حال سوالات کنکور ارشد 1402 در رشته های فنی مهندسی را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید.

مهندسی برقمهندسی نفتمهندسی پلیمرمهندسی معماری کشتیمهندسی شیمی
مهندسي صنايعمهندسي در سوانح طبيعیمهندسي نقشه‌برداریمهندسی عمرانمهندسي مكانيك
مهندسي معدنمهندسي متالورژي و مواد نانوفناوري ـ نانومواد مهندسی فناوری اطلاعات (IT)مهندسي كامپيوتر 
مهندسي هوافضا مهندسی نساجیمهندسي شيمي ـ بيوتكنولوژي و داروسازي مهندسي پليمر ـ صنايع رنگ مهندسي طراحي محيط‌زيست 
 مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون صنایع نفتمهندسي بازرسي فنيمهندسي ايمني، بهداشت و محيط زيست (HSE)ایمنی، بهداشت و محیط‌زیستآموزش مهندسی

دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد 1402 رشته های کشاورزی و منابع طبیعی

کنکور کارشناسی ارشد برای رشته های مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی را میتوان تنها گروه آزمایشی دانست که در میان دروس کنکورش وجه اشتراک های زیادی وجود دارد. دروس زبان تخصصی و عمومی، ریاضیات و دروس مربوط به مهندسی مرتبط با گرایش کاملا در همه رشته ها ثابت است. این گروه آزمایشی را نمیتوان خیلی پر طرفدار دانست ولی به هرحال داوطلبان شرکت در رشته مورد علاقه شان نیاز به دانلود سوالات کنکور کارشناسی ارشد 1402 گرایش های کشاورزی و منابع طبیعی خواهند داشت.

علوم و مهندسي مرتع و آبخيزداريعلوم و مهندسي آبزراعت و اصلاح نباتات
اقتصاد كشاورزيعلوم و مهندسی باغبانیترويج و آموزش كشاورزي
علوم و مهندسي جنگلمديريت حاصلخيزي، زيست‌فناوري و منابع خاكعلوم دام و طيور
علوم و مهندسي شيلاتمهندسی صنایع چوب و فرآورده‌هاي سلولزيعلوم و مهندسي صنايع غذايي
حشره‌شناسي كشاورزي بيماري‌شناسي گياهيعلوم و مهندسی محیط زیست
مهندسي مكانيك بيوسيستممديريت و كنترل بیابانمهندسي مكانيزاسيون كشاورزي 
اكوهيدرولوژيبیوتکنولوژی کشاورزیتوسعه روستايي 
 مدیریت کشاورزیمهندسي فضاي سبز

سوالات کنکور ارشد گروه آزمایشی هنر سال 1402

گروه آزمایشی هنر کنکور کارشناسی ارشد برای تربیت متخصص در زمینه های مرتبط و به ویژه نیروی کار آزموده برای تدریس دروس تخصصی هنر خیلی مهم است. به علاوه اینکه بسیاری از داوطلبان بعد از گذراندن دوره جوانی و تب و تاب تحصیل در رشته های مهندسی و پزشکی میتوانند تصمیم درست درباره انتخاب رشته و تحصیل در رشته های مرتبط با هنر بگیرند. رشته های کنکور کارشناسی ارشد 1402 در گروه آزمایشی هنر را در جدول زیر میتوانید مشاهده کنید.

برنامه‌ریزی شهری، منطقه‌ای و مدیریت شهری طراحي شهري  معماریمرمت و احياي ابنيه و بافت‌هاي تاريخي 
نمايش عروسكي هنرهاي نمايشي و سينماهنرهاي تصويري و طراحيهنرهاي پژوهشي و صنايع دستي 
هنرهاي موسيقيهنرهاي ساخت و معماري طراحي صنعتي  فرش
طراحي پارچه و لباسمعماري منظر

سوالات کنکور ارشد 1402 برای گروه آزمایشی دامپزشکی

گروه ازمایشی دامپزشکی برای فارغ التحصیلان رشته هایی مثل میکروبیولوژی، شیمی ، زیست شناسی و امثالهم که در کنکور سراسری جزو رشته های علوم پایه هستند ارائه میشود. البته رشته هایی مثل علوم دامی و کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی و عموما رشته های دانشگاهی کنکور تجربی میتوانند در کنکور کارشناسی ارشد گروه آزمایشی دامپزشکی شرکت کنند. دفترچه سوالات کنکور ارشد 1402 برای گروه آزمایشی دامپزشکی را در جدول زیر میتوانید دانلود کنید:

انگل‌شناسيفيزيولوژي دامپزشكيقارچ‌شناسي دامپزشكيبافت‌شناسي دامپزشكي
باكتري‌شناسي دامپزشكيايمني‌شناسي دامپزشكيبهداشت و كنترل كيفي مواد غذاييبيوشيمي باليني
سم‌شناسیپیشگیری بیماری های دامی

مشاوره کنکور کارشناسی ارشد در کرج

بعد از پشت سر گذاشتن کنکور کارشناسی ارشد 1402 میتوانید با یک انتخاب رشته صحیح میتوانید در رشته مورد نظرتان قبولی داشته باشید. برای ارتباط با دپارتمان تیم مشاوره کنکور ارشد آکو میتوانید با شماره 02633408944 تماس بگیرید و اولین وقت مشاوره کنکور خود را رزرو کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا