پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اساتید ماززندگی نامه بزرگان کنکور

بررسی کلاس ها و تدریس استاد شجاعی فیزیک کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۳ امتیاز)

استاد محمدرضا شجاعی استاد تازه کار فیزیک ماز است که در سال جدید اولین همکاری خود را با مجموعه آنلاین ماز خواهد داشت. البته استاد شجاعی فیزیک را از سال ها قبل در استان های تهران، کرج، اهواز، اصفهان و چند مجموعه آموزشی آنلاین دیگر تدریس کرده است و تا حد زیادی میتوان روی تدریس محمدرضا شجاعی تکیه کرد.

البته در ادامه جزئیات به دست آمده درباره کیفیت تدریس محمدرضا شجاعی فیزیک را باهم بررسی میکنیم و امیدواریم این مطلب تیم مشاوره تحصیلی آکو برای شما مفید باشد.

البته راستش را بخواهیم بگوییم از آنجایی که تدریس تمام آنلاین و به صورت از راه دور هم سختی های خودش را دارد و باتوجه به اضافه شدن استاد شجاعی به مجموعه کلاس های ماز در سال ۱۴۰۲ پیشنهاد میکنیم بگذارید یکم نتیجه کار از ایشان ببینیم و بعد به عنوان استاد کنکور انتخابش کنیم. اساتید دیگری مثل استاد رحمانی و استاد میرحسینی جزو اساتید فیزیک ماز هستند که میتوانید از تجربه و تدریس آنها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نمیگوییم فیزیک شجاعی ماز قرار نیست نتیجه دهد یا محمدرضا شجاعی استاد خوبی نیست. تنها مسئله آزمون و خطاست که بهتر است این آزمون و خطا روی ما اتفاق نیوفتد!

استاد شجاعی فیزیک کنکور را بیشتر بشناسیم!

اول از همه اینکه به نظر میرسد استاد محمدرضا شجاعی در زمینه فضای مجازی و تبلیغات آنلاین بسیار فعال و البته موفق عمل میکنند. پیج رسمی و پویا اینستاگرام محمدرضا شجاعی و کانال تخصصی آموزش فیزیک شجاعی در کار کانال های ایتا و البته ویدئو های بسیار حرفه ای که در رسانه های عمومی ایشان مشاهده میشود حاکی از همین قضیه است.

باوجود جوان بودن استاد و تدریس وی در آموزشگاه های مختلف در کنار فعالیت حرفه ای در فضای مجازی، هنوز هیچ اطلاعات اضافی یا حاشیه ای درباره این استاد شنیده نشده است! درست برعکس اساتیدی مثل ادیب شیخ بهایی که به جای تدریس و آموزش، بلاگری میکنند!

به هرحال این بی حاشیه بودن و نا شناخته ماندن شرایط تحصیلی و شغلی معایب خودش رو هم داره. نقطه ضعف آنجاست درباره سابقه تحصیلی استاد محمدرضا شجاعی در این حد اطلاعات در دسترس هست که ایشان در دانشگاه صنعتی شاهرود تحصیل کرده اند و رشته تحصیلی، رتبه کنکور و حتی مقطع تحصیلی هم مشخص نیست که بتونه دانش آموز ها رو به سمنت سابقه یا تجربه تدریس ایشون بکشونه.

استاد شجاعی متولد ۲۸ آذرماه هستند و در سال ۱۴۰۲ تولد ۳۶ سالگی شان را در کنار خانواده بزرگ کنکور ۱۴۰۳ جشن میگیرند. این استاد جوان با ارائه کلاس های آنلاین ماز میتواند طرفداران بیشتری در زمینه تدریس فیزیک پیدا کند. فیلم نمونه تدریس استاد فیزیک شجاعی ماز را در ادامه ببینید و سپس درباره روش تدریس و نظر دانش آموزان درباره کلاس های او در ادامه بیشتر مطالعه کنید.

تدریس محمدرضا شجاعی فیزیک چگونه است؟

جلسه درسی که مشاهده کردید، بررسی فیزیک کنکور دی ۱۴۰۱ با محمدرضا شجاعی است. در این وردئو متوجه میشوید که استاد شجاعی استاد توضیحات است! این نکته در نمونه تدریس های دیگر فیزیک شجاعی نیز دیده میشود. یک نکته چند بار تکرار میشود و علاوه بر صحبت کردن، چند بار روی تخته های هوشمندی که برای تدریس تعبیه شده اند نکات را به شکل های مختل مشاهده میکنید.

کلاس های اینگونه استاد های توضیحی و تکرار کننده میتواند برای بچه های ضعیف تر اذیت کننده باشد و مدل تدریس استاد شجاعی فیزیک هم همچین کلاسی است.

او به گونه ای تدریس میکند که هم راه های تشریحی توضیح داده میشود و هم روش های تستی! البته روش های تستی که در تدریس فیزیک شجاعی ماز دیده میشود، به اختصاص هر سوال نیست و ایشان ترجیح میدهند برای تست زنی شوالات فیزیک از راه های سریع و جامع استفاده کنند.

مثلا در نمونه تدریس حرکت شناسی فیزیک استاد شجاعی در ۹۰ درصد مواقع میبینیم که از نمودار استفاده میشود. این یعنی استفاده از راه و روش سریع اما مطمئن!

در بررسی سوالات فیزیک شجاعی ماز میبینیم که استاد پاسخ های از قبل آماده شده ندارد و سوالات را همزمان با دانش آموزان بررسی و حل میکند. هر سوال حداقل به دو روش توضیحی و تستی آموزش داده میشود و از حق نباید گذشت در این صحبت های زیادی که در طول ۳ ساعت کلاس انجام میشود ،اشتباه های لفظی هم دیده میشود که گاهی باعث گیجی دانش آموزانی که توجه کافی ندارند میشود.

بررسی کلاس های شجاعی فیزیک ماز

کلاس های فیزیک شجاعی از نظر دانش آموزان چگونه است؟

اگر بخواهیم کلاس های محمدرضا شجاعی فیزیک را از نظر دانش آموزان بررسی کنیم باید بگوییم که این استاد دلسوز و بی حاشیه هستند و حتی در کلاس های حضوری گاهی بیشتر از وقت مشخص هم برای تدریس وقت میگذارند. این استاد را میتوان یکی از رقابتی ترین اساتید فیزیک کنکور دانست و با کمالگرایی که دارد سعی میکند در هر جمعی که همکاری میکند بهترین خودش را به نمایش بگذارد.

استاد محمدرضا شجاعی در کلاس های آنلاین خود سعی میکن لحن جالب و جذابی برای بچه ها ایجاد کند اما باتوجه به شخصیت درون گرایی که دارد در این کار خیلی موفق نیست! پس میتوان کلاس های او را از نظر دانش آموزان تا حدی خسته کننده دانست.

در تدریس های عادی فیزیک شجاعی آموزش از طریق تست زنی انجام نمیشود و درواقع تدریس غیرفعال دارد. نکته منفی دیگر این است که محمدرضا شجاعی در کلاس هایش متکلم وحده است و برعکس بسیاری از اساتید که در بین تدریس نمونه سوال میدهند و جواب حدسی دانش آموزان را میخواهند عملکرد ایستایی در تدریس دارد.

ضمنا استاد شجاعی هم مثل خیلی از اساتید دیگر جزوه اختصاصی دارند که در کلاس های حضوری در اختیار دانش آمزان قرار میگیرد و برای کلاس های آنلاین ماز هم بعد از ثبت نام و انتخاب کلاس فیزیک شجاعی ماز جزوه به صورت فایل پی دی اف در پنل دانش آموزان قابل مشاهده است.

برخی از تصاویر و تدریس های تستی و فورمولی استاد شجاعی فیزیک را در تصاویر زیر میتوانید مشاهده کنید.

کلاس های محمدرضا شجاعی را ثبت نام کنم یا ارسلان رحمانی؟

در متنی که خواندید حقایق مثبت و منفی را درباره کلاس های فیزیک شجاعی گفتیم و هیچکس نمیتواند برای شما و شرایط درس خواندنتان تصمیم بگیرد که ثبت نام کلاس های فیزیک شجاعی ماز به درد شما میخوره یا نه!

اما به طور کلی اگر سطح درسی تان در درس فیزیک خیلی بالا نیست و برای یاد گرفتن این درس به توضیحات زیاد و مرور زیاد نیاز دارید و اگر مشکلی ندارید که تایم تست زنی تان با تایم مطالعه متفاوت باشد استاد شجاعی را انتخاب کنید.

درست است که حتما بعد از یاد گرفتن درس در کلاس باید تست زنی کنید و فرقی ندارد کدام استاد فیزیک را انتخاب کنید اما حل چند تست نمونه سخت و آسان و متوسط در کلاس یادگیری را بهتر میکند که متاسفانه این کار به صورت روتین در کلاس های استاد شجاعی فیزیک دیده نمیشود.

برای ثبت نام کلاس های فیزیک استاد ارسلان رحمانی باید سطح خوبی در فیزیک داشته باشی چون خیلی جاها استاد توضبح نمیده که این عدد از کجا اومد یا چرا عددمون رو در ۲ ضرب کردیم. چون فرض بر این است که شما نکات اولیه کنکوری و تست زنی و مبانی حل کردن تست ها رو بلدی.

تست های زیادی در کلاس های ارسلان رحمانی حل میشه و سطح کلاس به نسبت بالا تر و سرعت آموزش بیشتر است. در زمان اضافی کلاس های این استاد فیزیک مجموعه ماز تست زنی و آموزش سرعتی تست زدن انجام میشود.

ثبت نام دوره های آموزشی ماز

کلا دوره های آموزشی ماز به صورت پکیج الماس به فروش میرسند که شامل دروس تخصصی، عمومی، آزمون های آزمایشی و همایش های نکته و تست و جمع بندی شب امتحان است. هزینه پکیج ها تا قبل از شروع مهرماه شامل تخفیف خوبی هستند که میتوانید از همه این خدمات با هزینه منصفانه ای برخوردار شوید.

کلاس های ماز برای بچه های دوره جدید قرار است از نیمه آخر شهریور و اول مهر شروع شود و بهترین مهلت برای ثبت نام کلاس های فیزیک شجاعی برای بچه هایی کهتابستون کنکور رو از دست دادن دقیقا همین زمانه. برای ثبت نام دوره های آموزشی ماز میتونید از طریق وبسایت رسمی ماز که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم اقدام کنید.

یا برای ثبت نام با ۹% تخفیف در هزینه های کلاس های ماز با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. استاد شجاعی بهترین دبیر فیزیک هستن . و ایشون تست بسیار زیاد حل میکنن و بسیار زیاد مورد تشریحی و حتی جلسه های ۳ ساعته نیز مخصوص حل تست میزارن پس لطفا اطلاعات درستی جمع اوری کنین .

  2. ببخشید ولی اصلا هم کلاس هاشون خسته کننده نیست .من خودم سر کلاس هاشون لذت میبرم خیلی هم انرژی میگیرم و مسئله دیگه اینکه این موضوع کاملاً بستگی به شخص داره

    1. من خودم تو فیزیک مشکل داشتم و چند تا استاد عوض کرده بودم تا اینکه با استاد شجاعی اشنا شدم دوازدهم و یازدهم را محشر میگن . بنظرم در پایه دهم کمی کم کاری داشته ولی در کل از صفر میگن و عالین

  3. استاد فارغ التحصیل کارشناسی از دانشگاه علم و صنعت ایران هستند و کارشناسی ارشد در دانشگاه های تهران و خوارزمی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا