پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایکنکور سراسریمشاور من

استفاده از فرصت کم‌سوادی رقبا در کنکور 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

این روزها با همه‌گیری کرونا عوامل مختلفی آینده کشور را تحت تأثیر قرار داده است. یکی از این مشکلات کم سوادی یا بی‌سوادی دانش‌آموزان در این دوره به‌حساب می‌آید. این معضل می‌تواند فرصت مناسبی برای دانش‌آموزان کنکوری به شمار رود.‌
دانش‌آموزان می‌توانند از کم سوادی رقبا در کنکور 1402 بیشترین استفاده را ببرند. در ادامه با ما همراه باشید که به بررسی جنبه‌های مختلف این موضوع بپردازیم. قصد داریم در این مقاله به شما بگوییم که چگونه از این فرصت استفاده کرده و از رقبا خود پیشی بگیرید. اما به شرطی که مشاوره تخصصی و حرفه ای برای کنکور داشته باشید.

کم سوادی رقبا در کنکور 1402 به فرصتی برای شما

همان‌طور که می‌دانید در مدت دوره کرونا تمامی آموزش‌ها به‌صورت مجازی و اینترنتی صورت گرفته است. این عامل باعث شده که پشت کار و تلاش برای پیشرفت در دانش‌آموزان به‌صورت چشمگیری کاهش یابد. دانش‌آموزان غالباً مایل‌اند به هر کار دیگری به‌جز درس خواندن مشغول باشند.

در این گروه تنها دانش‌آموزانی موفق هستند که از درس خواندن لذت می‌برند و با شروع کرونا و مجازی شدن کلاس‌های آموزشی هیچ تغییر در روند تحصیل آن‌ها به وجود نیامده است. که این امر فقط با بهره مندی از تجربیات یک مشاوره متخصص کنکور میسر است.

نتایج ضعیف آموزش مجازی و استفاده از فرصت کم‌سوادی رقبا در کنکور 1402
نتایج ضعیف آموزش مجازی و استفاده از فرصت کم سوادی رقبا در کنکور 1402

روش بهره‌مندی از فرصت کم سوادی رقبا در کنکور 1402 را به مثالی ساده توضیح می‌دهیم. قبل از همه‌گیری کرونا دانش‌آموزان موظف به حضور در کلاس‌های مدرسه بودند. همین حضور به‌ظاهر ساده و تمرین و تکرارهایی که به همراه دبیر مربوطه انجام می‌شد دلیلی برای مرور ساده دروس در دانش‌آموزان بود.

علاوه بر آن دانش‌آموزان موظف بودن که درس‌ها را برای انجام تکالیف و امتحانات دوره کنند. با همه‌گیری کرونا تمامی این موارد از بین رفت. علاوه بر آن روش غیراصولی والدین برای حمایت‌های غیرضروری از فرزندان نیز در این امر بی‌تأثیر نیست.

پس اگر در این دوران درس‌های خود را مرتب دوره کرده باشید و آن‌ها را به‌صورت اصولی یاد گرفته باشید می‌توانید در کنکور 1402 موفق‌تر از هم سن و سال‌های خود باشید.

دانش‌آموزان هوشمند از فرصت کم سوادی رقبا در کنکور 1402 استفاده می‌کنند

با وجود اتفاقات پیش‌آمده دانش‌آموزانی در این راه موفق خواهند بود که از فرصت به‌دست‌آمده کمال استفاده را ببرند. به خاطر بیاورید زمانی که مدارس به‌صورت حضوری دایر بودند و شما بعد از تعطیلات عید یا تابستان به مدرسه می‌رفتید چقدر هماهنگ شدن با دروس برایتان سخت بود.

حال بعد از حدود دو سال این اتفاق برای دانش‌آموزان افتاده است، پس سختی هماهنگ شدن و جبران درس‌های عقب‌افتاده سخت‌تر است.

روش بهره‌مندی دانش‌آموزان از فرصت کم‌سوادی رقبا در کنکور 1402 چگونه است؟
روش بهره‌مندی دانش‌آموزان از فرصت کم‌سوادی رقبا در کنکور 1402 چگونه است؟

دراین‌بین دانش‌آموزانی که طی این مدت به‌صورت گذشته درس‌های خود را خوانده‌اند پیشرفت بیشتری به نسبت هم سن و سالان خود دارند. تنها عاملی که می‌تواند در این راه به شما کمک کند. تلاش مداوم و پشتکار است. هرکجا که خسته شدید یا احساس کردید دیگر انگیزه‌ای برای ادامه دادن ندارید به فاصله‌ای که بین شما و هم سن و سال‌هایتان افتاده دقت کنید. همین فاصله می‌تواند عامل موفقیت شما در کنکور باشد.

معرفی عامل اصلی کم سوادی دانش‌آموزان

محققان حوزه آموزشی و تحیقات میدانی مشاورین مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو دلایل گوناگونی را به‌عنوان عوامل ایجادکننده کم سوادی دانش‌آموزان مشخص کرده‌اند. این دلایل به شرح زیر است:

  • مجازی شدن آموزش
  • تعطیلی مدارس
  • مشکلات اقتصادی خانواده‌ها
  • نبود زیرساخت‌های فناوری
  • چالش‌های معلمان و دانش‌آموزان

در این میان مجازی شدن آموزش مهم‌ترین عامل افت تحصیلی دانش‌آموزان به‌حساب می‌آید. در این میان شاید برخی والدین از این گفته تعجب کنند که چگونه وقتی نمره دانش‌آموزان بالا رفته دچار افت تحصیلی شده‌اند؟ پاسخ واضح است. نمره‌های دریافتی دانش‌آموزان اغلب غیرواقعی محاسبه می‌شود.

متأسفانه کلاس‌های مجازی کارایی لازم را ندارند

یکی از مواردی که دانش‌آموزان می‌توانند از کم سوادی رقبا در کنکور 1402 استفاده کنند همین عامل ناکارآمد بودن کلاس‌های مجازی است. کرونا و در کنار آن کلاس‌های مجازی به‌کل سیستم آموزشی صدمه وارد کرده است.

شاید نتایج امتحانات دانش‌آموزان فاجعه‌بار نباشد، اما این روش تحصیل به‌صورت فاحش سطح علمی دانش‌آموزان را کاهش داده است. اخیراً حتی یونیسف اعلام کرده که مجازی بودن تحصیل به سطح علمی دانش‌آموزان در هر سن و سالی لطمه میزند.

متأسفانه نتایج آزمون تیمز نشان داد که سطح علمی دانش‌آموزان ایرانی از میانگین بین‌المللی نیز پایین‌تر آمده است. این موضوع در سطح علمی کشور به‌صورت بلندمدت تأثیر منفی خواهد گذاشت. از طرفی افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402 نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید : تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1402

بهره‌مندی از فرصت کم‌سوادی رقبا در کنکور 1402 هیچ منافاتی باکلاس‌های مجازی ندارد
بهره‌مندی از فرصت کم‌سوادی رقبا در کنکور 1402 هیچ منافاتی باکلاس‌های مجازی ندارد

از فرصت کم سوادی رقبا در کنکور 1402 چگونه بهره ببریم؟

حال که مشکل کار را پیدا کردیم باید به سراغ راه‌حل آن باشیم. همان‌طور که دیده شد مشکل اصلی کاهش اثرگذاری کلاس مجازی بر سطح علمی دانش‌آموزان است. حال راه‌حل چیست؟

پیشنهاد ما به شما بهره‌مندی از مشاوره های فردی و انفرادی برای داشتن برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد در کنکور است. علاوه بر آن استفاده از کلاس‌های آموزشگاه‌های خصوصی نیز می‌تواند تأثیر چشمگیری در نتیجه گیری دانش‌آموزان داشته باشد.

یکی از بهترین گروه‌های مشاوره و برنامه‌ریزی که به شما برای بهره‌مندی از کم سوادی رقبا در کنکور 1402 کمک چشمگیری خواهد کرد گروه مشاوره و برنامه‌ریزی آکو است. درصورتی‌که مایلید از روش‌های مشاور و آزمون‌های هدفمند گروه آکو اطلاعات بیشتری داشته باشید می‌توانید از طریق همین سایت و راه‌های ارتباطی دیگر با مشاوران ما در تماس باشید.

مشاوره کنکور آکو درباره کم سوادی رقبا در کنکور 1402

با گسترش و همه‌گیری کرونا چرخ بسیاری از صنایع از رونق افتاد. بسیاری از مشاغل از بین رفت و مدارس نیز به تعطیلی کشانده شد. تعطیلی مدارس تأثیر چشمگیری در افت تحصیلی دانش‌آموزان داشت به صورتی که عدم تمایل به ادامه تحصیل در تعداد زیادی از آن‌ها دیده می‌شود.

در این میان دانش‌آموزانی نیز هستند که از فرصت به‌دست‌آمده نهایت استفاده را کرده و فاصله تحصیلی خود را با دیگر هم‌سن‌وسال‌های خود به حداکثر می‌رسانند. استفاده از فرصت کم سوادی رقبا در کنکور 1402 می‌تواند بهترین زمان برای موفقیت و پیشرفت در میان گروه‌های تحصیلی متفاوت در آزمون سراسری باشد.

اگر دانش‌آموزان بتوانند به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند ادامه مسیر برایشان آسان‌تر خواهد بود. شما دانش‌آموزان عزیز برای داشتن برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی می‌توانید از دوره‌های گروه مشاوره و برنامه‌ریزی آکو استفاده کنید.

مشاوه تحصیلی آکو

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا