پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسریمشاور من

تاثیر معدل بر کنکور 1401 و 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

بالاخره بعد از ماه ها انتظار و جلسات متعدد تاثیر معدل بر کنکور 1401 و 1402 مشخص شد. شایعات زیادی پیرامون میزان تاثیر معدل بر کنکور سراسری در فضای مجازی منتشر شده است.

ابراهیم خدایی در مصاحبه با ایرنا بیان کرد که تنها تفاوت کنکور 1401 با کنکور 1400 تاثیر مثبت 40 درصدی سوابق تحصیلی می باشد.

معدل بر کنکور

همچنین ابراهیم خدایی بیان کرد که سایر مصوبات این سازمان به سال 1402 موکول گردید. و تنها تغییر کنکور امسال همین تغییرات 40 درصدی تاثیر معدل بر نتیجه کنکور سراسری می باشد.

به گفته ی سازمان سنجش این مصوبات به تمامی ارگان های مربوطه ارسال و ابلاغ شده است. سازمان آموزش و پرورش موظف تا از کنکور 1402 تمام سوابق تحصیلی دانش آموزان را به منظور شرکت در کنکور سراسری آماده کند.

بسیاری از دانش آموزان در این باره که تاثیر مثبت اصلا چیست و چطور بر رتبه و تراز آن ها در کنکور سراسری اثر می گذارد می پرسند.

باید بگوییم که معدل امتحان نهایی تاثیر بر نتیجه نهایی کنکور شما نخواهد داشت بلکه نمره هر درس به تنهایی بر ترا آن درس تاثیر گذرا است.

اگر شما کارنامه های سال های اخیر را بررسی کنید متوجه می شوید که عبارت فاقد تاثیر مثبت در زیر بسیار از درس ها نوشته شده است.

شرط اصلی اعمال تاثیر مثبت در کنکور سراسری این است که تراز یک درس در امتحان نهایی بزرگتر از تراز آن درس در کنکور سراسری باشد.

زمانی یک نمره امتحان نهایی در تراز کنکور شما تاثیر می گذارد که این تاثیر مثبت باشد.

تاثیر ۶۰ درصدی معدل در کنکور سراسری در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

در این طرح ۴۰ درصد سهم ارزیابی سازمان سنجش در کنار ۶۰ درصد سهم آموزش و پرورش برای دروس عمومی و اختصاصی خواهد بود و آموزش و پرورش نیز به مرور زمان نظام ظرفیت معنادارتری را در ارزیابی نهایی پیدا خواهد کرد.

در جلسه ۸۳۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف ساماندهی کنکور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت با جمع بندی نهایی این طرح به صحن شورای عالی خواهد رسید.

بعد از آن باید در مجلس، همکاری با مصوبات مجلس را در نظر داشته باشیم که این خود به تنهایی زمان بر خواهد بود.

ما نباید از قشر مناطق محروم تا مساعد شدن زمینه ی این طرح غافل شویم و تنها یک طبقه ی خاص به دانشگاه ورود پیدا کنند.

تا اجرایی شدن و هماهنگی اعمال این طرح حداقل بازه ی زمانی ۵ ساله نیاز خواهد بود که شاهد برگزاری دو کنکور نباشیم.

این مصوبه نیز به کنکور 1402 موکول شده است.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا