پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

تفاوت معدل کتبی با معدل کل

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله تفاوت معدل کتبی با معدل کل و تأثیر معدل در کنکور 1400 را می‌خوانید. در زمان ثبت‌نام کنکور داوطلبان در فرم ثبت‌نام نیاز به درج معدل کتبی و معدل کل خواهند داشت. سؤالی که برای بسیاری از دانش‌آموزان مطرح شده این است که تفاوت معدل کل و معدل کتبی چیست؟ در ادامه از پاسخ این سؤال مطلع می‌شوید.

4448833

معدل کتبی

معدل کتبی مربوط به امتحانات نهایی پایه دوازدهم است. تأثیر این معدل فقط بر روی رتبه کنکور مشاهده می‌شود (یعنی ۶٠ درصد تأثیر معدل در کنکور)

معدل کل

معدل امتحانات سه سال دانش‌آموزان در پایه دهم، یازدهم، دوازدهم یا دوم، سوم، پیش‌دانشگاهی، معدل کل دیپلم است. معدل دیپلم داوطلبان کنکور هیچ تأثیری بر روی رتبه کنکور ندارد. معدل کل فقط در پذیرش بعضی دانشگاه‌ها نظیر دانشگاه فرهنگیان مؤثر است.

تأثیر معدل در ثبت‌نام بدون کنکور 99-1400

تأثیر معدل در پذیرش بدون کنکور (صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) مؤثر است. برای ثبت‌نام بدون کنکور و اطلاع از لیست رشته‌های بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری، آزاد، غیرانتفاعی، پردیس، پیام‌نور و علمی کاربردی می‌توانید با مرکز مشاوره تحصیلی آکو تماس بگیرید. کارشناسان این مرکز راهنمای شما برای معرفی رشته‌های بدون کنکور می‌باشند.

متقاضیان ثبت‌نام بر اساس شرط معدل و بدون کنکور می‌توانند هر روز از ساعت 10 صبح تا 20 با شماره‌تلفن‌ زیر تماس بگیرند:

026-33408944

متقاضیان ثبت‌نام بر اساس شرط معدل و بدون کنکور می‌توانند هر روز از ساعت 10 صبح تا 20 با شماره‌تلفن‌ فوق تماس بگیرند

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا