پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ فقط در خرداد ماه انجام میشود!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

باتوجه به اهمیت نمرات امتحانات نهایی و در نتیجه اهمیت ثبت نام امتحانات ترمیم معدل، خبر شرایط شرکت در این امتحانات توسط مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش اعلام شد. این مرکز اعلام کرد که ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ فقط در خرداد ماه برگزار میشود و مثل سال قبل امکان ترمیم معدل برای سه دوره شهریور، دی و خرداد وجود ندارد.

قوانین ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۲

این یکی دیگر از تغییرات کنکور ۱۴۰۳ است که برای بچه هایی که داوطلب ترمیم معدل ۱۴۰۳ هستند میتواند بسیار آسیب زننده باشد. از طرفی دیگر امکان تقسیم دروس در چند مرحله برای بچه های دیپلم نظام قدیم وجود ندارد. یعنی همه داوطلبان مجبور هستند همه ۱۲ درس را در یک مرحله و آن هم خرداد ۱۴۰۳ و کمتر از یک ماه مانده به کنکور، تشریحی امتحان دهند.

از طرف دیگر بچه های نظام جدید که میخواهند پشت کنکور بمانند باید حتی بعد از کنکور اردیبهشت هم به درس خواندن ادامه دهند و به هرحال تا کنکور تیر هم درگیر درس خواندن باشند. این یک مرحله ای کردن امتحانات ترمیم معدل حتی میتواند از آسیب تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی هم بیشتر باشد.

واقعا پایه و اساس اینهمه تغییر ناگهانی در قوانین برگزاری کنکور چیست؟ این دوران از زندگی بچه های کنکوری به اندازه کافی سخت هست و قوانین جدید و من درآوردی هم آن را پیچیده تر میکند.

طبق بخشنامه آموزش و پرورش از این به بعد فقط نمرات کسب شده در خرداد به عنوان نمرات موثر در کنکور محاسبه خواهند شد. از این تصمیم چند نتیجه می‌شود گرفت:

  • برای هم‌ترازی نمرات امتحانات نهایی به مشکلات زیادی برخوردند.
  • احتمالا امتحانات شهریور و دی را ساده‌تر میگیرند تا مردودین خرداد بتوانند دیپلم بگیرند و از داوطلبین کنکور جدا باشند.
  • احتمالا امتحانات نهایی خرداد  باز هم سخت‌تر خواهند شد.
  • ترمیم معدل فقط در خرداد ماه ممکن است.

یک مرحله ای شدن ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ را چطور پشت سر بگذاریم؟

به هرحال ما که نمیتوانیم قوانین را عوض کنیم و حالا که قرار است ترمیم معدل ۱۴۰۳ فقط در خرداد ماه و در یک مرحله برای همه داوطلبان انجام شود، کنکور احتمالا به صورت الکترونیکی برگزار شود و به جای دی ماه کنکور مرحله اول ۱۴۰۳ در اردیبهشت ماه باشد، باید خوب شرایط را بسنجیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

حالا که امتحانات ترمیم معدل فقط خرداد ماه برگزار میشود و ما باید تقریبا یک ماه مانده به کنکور را درگیر تشریحی خواندن برای موفقیت در امتحانات نهایی باشیم، اهمیت تابستان امسال یعنی دقیقا همین بازه ای که الان توش هستیم بیشتر میشه!

قبلا درباره کارهایی که در تابستان و دوران امتحانات نهایی سال کنکور باید انجام دهید صحبت کرده ایم اما اشاره ای کوتاه به این قضیه خالی از لطف نخواهد بود. برای تابستان کنکور اینطوری برنامه بریز:

  • از ساعت مطالعه ای که در توانت هست شروع کن و تا پایان تابستان سعی کن به ۸ ساعت برسی
  • تست زنی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ تا در روز کافیه و بالا بردن اون رو به مرحله بعدی موکول کن
  • دهم و یازدهم رو جمع بندی کن
  • اگه درست قویه دوازدهم رو پیش خوانی کن وگرنه بیخیال
  • سعی کن تکنیک های تست زنی رو یاد بگیری و حتی شده دست و پا شکسته اجرا کنی
  • در آزمون های آزمایشی شرکت کن

در دوران امتحانات نهایی یا ترمیم معدل کنکور ۱۴۰۳ که میشه خرداد سال آینده این چند مورد رو در هنگام درس خوندن رعایت کن:

  • سعی کن یه فرجه حدودا یک ماهه برای خودت قبل از امتحانات ایجاد کنی(اگه دانش آموزی مدرسه نرو یا غیر حضوری کن)
  • یک ماه رو برای خودت برنامه ریزی کن که هر درسی رو که فکر میکنی سخت تره یکبار بخون (توی چند روز متوالی از اون بازه)
  • حتی در دورانی که برای امتحانات ترمیم معدل آماده میشی هم تست زنی رو به صفر نرسون و حداقل برای درسی که امتحان داری تست بزن
  • در خرداد ۱۴۰۳ وقتت رو برای دروس مهم تر بذار و سعی کن درس های راحتی مثل هویت و سلامت و دروس عمومی رو از قبل تموم کرده باشی که وقتش رو برای امتحان مهم بعدی بذاری

با قوانین ترمیم معدل ۱۴۰۳ بیشتر آشنا شو

با تغییراتی که این روز ها در کنکور و شرایط ترمیم معدل ۱۴۰۳ اتفاق میوفته، آمادگی برای شرایط پیش رو فقط با داشتن یک منبع آگاه و تصمیم گیرنده آسان میشودو در غیر این صورت کسی که از این شرایط بیشترین آسیب را میبیند دانش آموزان هستند. برای اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید و یا از طریق کانال تلگرام با ما همراه باشید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. من یک بار برای کنکور ۱۴۰۲ همه درسامو ترمیم کردم میتونم یک باره دیگه برای کنکور ۱۴۰۳ ترمیم معدل برم؟

  2. الان من که بعضی نمرات دیپلم مجددم رو دی ماه ۱۴۰۱ گرفتم و بخوام کنکور ۱۴۰۳ بدم تو کنکور ۱۴۰۳ تاثیر داده نمیشه ؟

    1. این قانون برای بچه هایی هست که میخوان در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ کنکور بدن. شما میتونید از سوابق تحصیلی ایجاد شده اتون استفاده کنید.

    2. سلام چند سوال داشتم

      ۱. من کامل متوجه نشدم کسانی که دیپلم انسانی دارند و می‌خواهند کنکور تجربی شرکت کنند دروس عمومی رو هم میتونن ترمیم کنند و هم میتونن سابقه ایجاد کنند؟؟

      ۲ . من دیپلم انسانی دارم و می‌خواهم کنکور تجربی بدم حالا دروس عمومی رشته خودم رو ترمیم کنم یا باید دروس عمومی رشته تجربی رو امتحان بدم چون میخواهم کنکور تجربی شرکت کنم ؟؟

      ۳ . کسانی که دانشجو هستند و می‌خواهند در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرکت کنند شرایطشون چطوری هست میتونن برای ترمیم معدل یا ایجاد سابقه اقدام کنند چون با امتحانات پایان ترم دانشگاه تداخل دارد ؟؟

      ۴ . میتونم دروس عمومی رو در دی ماه و برای تخصصی ها هم خرداد ماه ایجاد سابقه کنم یا خیر ؟؟

      ۵ . چه قدر احتمال میدید کنکور سراسری ۱۴۰۳ هوشمند باشه ؟؟

      ۶ . آیا کنکور سراسری ۱۴۰۳ شرط معدل هم دارد یا نه یعنی موقع انتخاب رشته دانشگاه ها شرط معدل تعیین میکنند یا نه ؟؟

      ۷ . نظام قدیم یا ترمی و واحدی سلامت و بهداشت نداشته حالا من باید برای سلامت و بهداشت سابقه ایجاد کنم یا نه ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا