پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

صفر تا صد شرایط جدید کنکور 1402 با دیپلم نظام قدیم

چطور با دیپلم نظام قدیم در کنکور 1402 و بعد از آن شرکت کنیم؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.4/5 - (13 امتیاز)

با تغییر بازارکار رشته هایی مثل رشته های مهندسی و امثالهم و رشد عجیب و غریب رشته های کنکور تجربی و انسانی در این روز ها، شاید بسیاری از دیپلمه ها و یا دانش آموختگان کنکور سال های گذشته به فکر کنکور مجدد افتاده باشند. این تصمیم مشترکی میان بسیاری از افراد باشد.

 شما ممکن است فارغ التحصیل رشته های دانشگاهی باشید و یا حتی شاغل و فعال در رشته ای که تحصیل کرده اید و یا حتی ممکن است پس از سال ها دوری از درس بخواهید دوباره درس  خواندن را شروع کنید و کنکور دیپلم نظام قدیم را ضرکت کنید. دوری از تحصیل و کنکور میتواند شک و دودلی برایتان به همراه داشته باشد اما من به عنوان مشاور تحصیلی به شما میگویم:

در هر صورت شما تصمیم درستی گرفته اید  زیرا هرگز برای رسیدن به خواسته قلبیتان دیر نیست و شاید اگر الان تلاش نکنید سال های سال حسرت داشتن آینده شغلی بهتر را در دل داشته باشید و حتی ناامیدی از زندگی را تجربه کنید.

با توجه به تغییرات کنکور سراسری 1402 و شرایط جدید کنکور دی 1401 به بعدشما ممکن است فکر کنید که دیگر دیر شده و زمانش گذشته اما باید به شما بگویم که اولا احتمال موفقیت برای داوطلبانی که به صورت خودجوش تصمیم به شرکت در کنکور میگیرند بیشتر است. این نتیجه بهتر شاید به دلیل هدف مشخص تر و تجربه کافی در رسیدن به هدف باشد.

به علاوه شما با گذاشتن زمان ، و تلاش حرفه ای و گام گذاشتن همراه با آگاهی می توانید از پس شرایط کنکور 1402 نظام قدیم بر بیایید. آنچه در این مقاله به طور کامل شرح خواهیم داد به شرح زیر است:

  • کنکور تجربی 1402 نظام قدیم
  • کنکور ریاضی 1402 نظام قدیم
  • کنکورانسانی 1402 نظام قدیم

کنکور 1402 نظام قدیم چگونه خواهد بود؟

خب در ابتدا بهتر است شما نسبت به نحوه برگزاری کنکور 1402 در سال آینده و قوانین موجود با خبر باشید. خبر خوب  این است  که مرجع مناسبی را پیدا کرده اید و ما در این مقاله هر اطلاعاتی که درباره کنکور مجدد دیپلم نظام قدیم لازم است را در اختیار شما قرار میدهیم.

این اطلاعات آخرین اصلاحیه ها و شرایط اعلام شده توسط وبسایت رسمی سازمان سنجش است و درصورت اعلام شرایط جدید این تغییرات در متن مقاله اعمال میشود.

اول از همه اینکه دیگر کنکور نظام قدیم و نظام جدید با تفاوت خاصی برگزار نمیشوند و کنکور 1402 نظام قدیم و نظام جدید هردو با 40 درصد تاثیر قطعی معدل و حذف دروس عمومی همراه است. اما نکته ای که حائز اهمیت است نوع دیپلم هر داوطلب است.

داوطلبان نظام قدیم به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول که دیپلم آن ها قبل از سال 84 بوده است و هیچ امتحان نهایی در سال سوم دبیرستان نداشته اند. و گروه دوم داوطلبان بعد از سال 1384 هستند که در سال سوم دبیرستان در امتحانات نهایی شرکت کرده اند.

به جز دو گروه گفته شده، کسانی که با دیپلم فنی حرفه ای قسط شرکت در کنکور نظری از جمله تجربی، ریاضی یا انسانی را دارند نیز باید شرایط خاصی را پشت سر بگذارند که در ادامه در این باره صحبت خواهیم کرد.

اما به عنوان یک قانون کلی درباره کنکور 1402 نظام قدیم باید بگویم که اگر سوابق تحصیلی ندارید یعنی در امتحانات نهایی شرکت نکرده اید و یا مدرک پیش دانشگاهی ندارید، نیاز به شرکت در امتحانات دیپلم مجدد خواهید بود. چون برای دروس عمومی کنکور که از آزمون سراسری حذف شده اند راهی بجز تاثیر معدل در کنکور خواهید داشت.

اما پیو قانون ایجاد سوابق تحصیلی باید بدانید که با هر دیپلم دوازده ساله ای چه کار و دانش و یا دیپلم نظری میتوانید در کنکور ثبت نام و برای ورود به دانشگاه های روزانه یا آزاد اقدام کنید. با این تفاوت که با حذف دروس عمومی از کنکور، نداشتن سوابق تحصیلی مساوی با صفر زدن همه دروس عمومی در کنکور است.

به علاوه برای دروس تخصصی نیز به نسبت ضریب تاثیر نمره نهایی، درصد ها و درنتیجه رتبه قبولی و اولویت انتخاب رشته کاهش خواهد یافت. اما برای شرکت در کنکور هیچ محدودیتی از نظر رشته تحصیلی وجود ندارد و صرفا داشتن سوابق تحصیلی تاثیر مستقیم بر رتبه خواهد داشت.

کنکور مجدد دیپلم نظام قدیم قبل از سال 1384

دیپلمه های نظام قدیم قبل از سال 84 امتحان سال سوم و سال آخر آن چون به صورت نهایی برگزار نشده، نمی توانند از سوابق تحصیلشان در کنکور استفاده کنند. اسن داوطلبان برای شرکت در کنکور 1402 دو راه رو به روی خود دارند:

  • شرکت در امتحانات نهایی دیپلم مجدد که همزمان با امتحانات نهایی و ترمیم معدل دانش آموزان در سه نوبت دی ماه، شهریور ماه و خرداد ماه برگزار میشود
  • در نظر نگرفتن شرایط تاثیر معدل و شرکت در کنکور بدون تاثیر معدل (که البته باتوجه به تاثیر 40 درصدی نمره امتحانات نهایی و ایجاد تفاوت رتبه کنکور و البته انتخاب رشته پیشنهاد نمیشود)

ثبت نام در امتحانات ترمیم معدل یا همان دیپلم مجدد داطلبان نظام قدیم از طریق مدارس بزرگسال در ناحیه اخذ مدرک دیپلم انجام میشود. برای شروع لازم است همراه با مدرک ریز نمرات و مدرک پایان تحصیل دوره دبیرستان یا همان دیپلم و مدرک گذراندن دوره پیش دانشگاهی به آموزش و پرورش ناحیه اخذ دیپلم مراجعه کنید و معرفی نامه مربوطه برای ثبت نام در آزمون ها را دریافت کنید.

برای داوطلبانی که دوره پیش دانشگاهی را نگذرانده باشند شرایط کنکور 1402 نظام قدیم متفاوت خواهد بود. این داوطلبان یک مرحله قبل تر از داوطلبانی هستند که دوازده سال دوره تحصیل خود را گذرانده است.

کنکور مجدد داوطلبان نظام قدیم با دیپلم قبل از 1384

کنکور نظام قدیم 1402 برای داوطلبان بدون مدرک پیش دانشگاهی

شرایط مذکور که شامل شرکت در امتحانات نهایی دیپلم مجدد است برای داوطلبانی است که مدرک گذراندن 12 سال تحصیلی خود را دارند و کسانی که دوره پیش دانشگاهی نگذرانده اند یا دارای دیپلم کار و دانش هستند شرایط متفاوتی دارند.

فارغ التحصیلان دوره سه ساله دبیرستان که در دوره پیش دانشگاهی شرکت نکرده اند باید کلا در مدرسه بزرگسال ثبت نام کنند و علاوه بر شرکت در امتحانات نهایی دوازدهم، سال دوازدهم تحصیل خود را نیز تکمیل کنند. پس اگر همین امروز برای ثبت نام سال تحصیلی اقدام کنید میتوانید در کنکور 1403 به شرط قبولی در امتحانات نهایی سال دوازدهم همراه داوطلبان در کنکور شرکت کنید.

سال دوازدهم باید در رشته مرتبط با دیپلم نظام قدیم گذرانده شود. مثلا اگر کسی دیپلم 11 ساله رشته ریاضی دارد نمیتواند در سال دوازدهم تجربی ثبت نام و تحصیل کنند. اگر کسی برای کنکور تجربی با دیپلم ریاضی نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارد، میبایست مراحل زیر را به ترتیب برای کنکور تجربی پشت سر بگذارد:

دریافت مدرک پیش دانشگاهی یعنی گذراندن سال دوازدهم نظام جدید رشته ریاضی در مدرسه بزرگسال که همراه با شرکت در امتحانات نهایی عمومی و تخصصی رشته ریاضی خواهد بود.

شرکت در امتحانات ترمیم معدل و دیپلم مجدد در دوره بعدی یعنی مثلا اگر در خرداد ماه امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی را شرکت کرده اید و قبول شده اید باید در شهریور ماه برای امتحانات ترمیم معدل یا همان دیپلم مجدد کنکور تجربی اقدام کنید.

کنکور مجدد دیپلم نظام قدیم بعد از سال 84

دیپلمه های 84 به بعد در سال سوم دبیرستان یعنی سال آخر دبیرستانشان در امتحانات نهایی شرکت کرده اند و این داوطلبان بدون هیچ مشکلی می توانند از نتایج دیپلم خود در سوابق تحصیلی استفاده کنند. البته باتوجه به تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور داوطلبانی که میخواهند در کنکور شرکت کنند در صورتی که از نمرات خود رضایت نداشته باشند  می توانند در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند و نمره بالاتر و با تاثیر مثبت برای کنکور کسب کنند.

میزان تاثیر نمرات امتحانات نهایی در هر گروه ازمایشی باتوجه به درس مربوطه متفاوت است و نکته جالبتر اینکه ضریب هر درس برای زیرگروه های کنکور برداشته شده است و یک ضریب ثابت برای انتخاب رشته در نظر گرفته میشود.

اگر دیپلم بعد از 84 دارید ولی در گروه آزمایشی متفاوت با دیپلم را برای کنکور مجدد دیپلم نظام قدیم انتخاب کرده اید، شرکت در امتحانات نهایی دوازدهم در رشته مربوطه و ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور لازم است. با این تفاوت که دانش آموزان سال 84 به بعد که سوابق تحصیلی برای رشته خود دارند در صورت رضایت از نمره های نهایی خود میتوانند فقط امتحانات دروس تخصصی گروه آزمایشی جدید را شرکت کنند.

کنکور 1402 نظام قدیم برای داوطلبان 1384 به بعد

مثلا اگر به فکر کنکور ریاضی با دیپلم تجربی هستید و در سال های بعد از 84 دیپلم گرفته اید و امتحانات نهایی سوم دبیرستان را شرکت کرده اید و مدرک پیش دانشگاهی نیز دارید، لازم است در امتحانات دیپلم مجدد یا همان ترمیم معدل رشته ریاضی شرکت کنید.

ثبت نام در این امتحانات نیز درست مثل داوطلبان کنکور نظام قدیم سال 1384 به قبل از طریق مدارس بزرگسال ناحیه اخذ دیپلم صورت میگیرد و تفاوت آن در شرایط شرکت و ثبت نام در آزمون ها است.

تفاوت داوطلبان قبل از 84 و بعد از 84 برای کنکور مجدد

تفاوت دیپلم نظام قدیم قبل از 84 و بعد از 84 در این است که داوطلبانی که در گروه آزمایشی مشابه دیپلم گرفته اند برای شرکت در کنکور همان رشته محدودیتی ندارند و تنها در صورتی لازم است در امتحانات ترمیم معدل شرکت کنند که نمره قابل قبولی و با تاثیر مثبت در امتحانات دیپلم خود کسب نکرده باشند.

به علاوه داوطلبانی که با گروه آزمایشی غیر مشابه نیز میخواهند کنکور 1402 نظام قدیم بدهند و در سال تحصیل خود در امتحانات نهایی شرکت کرده اند، میتوانند فقط در امتحانات دروس تخصصی شرکت کنند. البته به شرطی که در دروس عمومی که تاثیر صد درصدی بر کنکور دارند نمره قابل قبولی کسب کرده باشند.

توجه داشته باشید که طبق آخرین قوانین اعمال شده تنها یک بار امکان شرکت در امتحانات ترمیم معدل وجود دارد و در صورت عدم شرکت در امتحانات گروه آزمایشی مربوطه درصد کنکور نمیتواند جایگزین تاثیر معدل شود.

کنکور مجدد دیپلم نظام قدیم فنی حرفه ای و کار و دانش

داوطلبان فنی حرفه ای که میخواهند کنکور 1402 به بعد را شرکت کنند، شرایط سخت تری هم از نظر رویارویی با درس های تئوری و حفظی دارند و هم سازمان سنجش برای ایجاد سوابق تحصیلی آنها قوانین سختگیرانه تری دارد. دیپلمه های نظام قدیم فنی حرفه ای یک مشکل اساسی از نظر ایجاد سوابق تحصیلی دارند و آن هم نداشتن سال دوازدهم یا همان پیش دانشگاهی قدیم در کل دوره دبیرستان است.

دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم و جدید برای شرکت در کنکور نظری ، هنر و زبان 1402 به بعد

داوطلبان فنی حرفه ای نظام قدیم کلا یک سال کمتر از دیپلمه های نظری درس خوانده اند و چه در نظام قدیم و چه در نظام جدید امتحانات نهایی برای آنها تبیین نشده است. حالا در این میان اگر کسی با دیپلم فنی حرفه ای یا کار و دانش بخواهد در کنکور های نظری یعنی رشته های تجربی، ریاضی،انسانی و هنر و زبان شرکت کند، سه راه پیش روی خود دارند:

  • شروع مجدد تحصیل در دبیرستان های بزرگسال شبانه از سال دهم در رشته نظری مورد آزمون
  • تبدیل دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم به دیپلم نظام جدید با شرکت در امتحانات سال دوازدهم و سپس درصورت تمایل به استفاده از تاثیر معدل کنکور شرکت در امتحانات نهایی سال دوازدهم رشته نظری برای ایجاد سوابق تحصیلی کنکور
  • گذراندن مقطع کاردانی فنی حرفه ای و شرکت در کنکور بدون سوابق تحصیلی و با مدرک کاردانی

هرکدام از این روش ها مزایا و معایب خودش را دارد مثلا برای دیپلم مجدد رشته نظری شما تقریبا به یک سال تمام وقت نیاز دارید که امتحانات سه سال را شرکت کنید و سپس برای ثبت نام کنکور اقدام کنید. به علاوه سختی دروس را نیز در نظر داشته باشید که باید تقریبا هر سه ماه 20 واحد درسی را پاس کنید.

یا مثلا برای تبدیل دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم به نظام جدید اولا باید دروس فنی حرفه ای را که احتمالا تا به امروز به درد شما نخورده اند مجددا بخوانید و از طرف دیگر باید مجددا برای امتحانات نهایی درس بخوانید. درباره ریز شرایط شرکت در کنکور 1402 نظام قدیم با ما همراه باشید.

دیپلم مجدد داوطلبان فنی حرفه ای کنکور نظری 1402

برای دیپلم مجدد شروع درس خواندن باید از طریق مدارس بزرگسالان و مثل کسی که هیچ مدرک دیگری ندارد اقدام کنید. اما خبر خوب اینجاست که لازم نیست برای امتحانات هر سال مثل یک دانش آموز دبیرستانی یک سال تحصیلی را از خرداد امسال تا خرداد سال آینده صبر کنید.

شما میتوانید مثل دانشگاهتعداد واحد های درسی که در هر سه ماه میگذرانید انتخاب کنید. مثلا کل واحد های درسی دوازدهم 15 واحد است اما شما انتخاب میکنید که 20 واحد را در فاصله خرداد تا شهریور ماه بگذرانید تا سریع تر واحد های درسی را پشت سر بگذارید.

با این حساب مثلا اگر در فروردین ماه 1401 تصمیم به کنکور مجدد و ایجاد سوابق تحصیلی برای دیپلم فنی حرفه ای بگیرید میتوانید در سه نوبت خرداد، شهریور و دی ماه دیپلم مجدد رشته نظری خود را بگیرید و برای کنکور دی ماه و تیر ماه 1402شرکت کنید.

شرکت در کنکور 1402 به بعد با دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم

تبدیل دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم به جدید برای کنکور نظری 1402

برای تبدیل دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم به نظام جدید و شرکت در کنکور 1402 باید از طریق مدارس فنی حرفه ای بزرگسال ثبت نام کنند. این داوطلبان باید سال دوازدهم تحصیل خود را پشت سر بگذارند و سپس برای شرکت در امتحانات نهایی گروه آزمایشی مورد نظر از طریق مدارس بزرگسال اقدام نمایند.

خوبی این روش کوتاه تر بودن و راحت تر بودن مسیر برای رسیدن به کنکور است و به علاوه نیازی نیست دروس دهم و یازدهم را مجدد برای امتحانات تشریحی نیز بخوانید.

البته این را فراموش نکنید که در کنکور سال های 1403 و 1404 که تاثیر معدل بیشتر و سال های دهم و یازدهم هم به صورت نهایی برگزار میشود، این مسیر کم کم از دور خارج میشود و شروع از سال دهم تنها مسیر قانونی خواهد بود.

البته فراموش نکنید که درصورت عدم تمایل به گذراندن امتحانات نهایی رشته های نظری میتوانید به درخواست خودتان چه با دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم و چه با دیپلم فن حرفه ای نظام قدیم از طریق مدارس بزرگسالان برای امتحانات نهایی 4 درس عمومی و سلامت و بهداشت فنی حرفه ای شرکت کرده و بیخیال تاثیر نمرات دروس تخصصی در کنکور مورد نظرتان شوید.

مدرک کاردانی فنی حرفه ای برای کنکور نظام قدیم 1402

با داشتن مدرک کاردانی فنی حرفه ای بدون هیچ اقدام اولیه ای و صرفا در زمان ثبت نام کنکور میتوانید برای شرکت در آزمون سراسری اقدام کنید. اما همانطور که گفته شد این مسیر و بی توجهی به تاثیر سوابق تحصیلی به ویژه برای کنکور نظام قدیم 1402 پیشنهاد نمیشود.

علت را اگر بپرسید به شما میگویم اولا هر درس میتواند تاثیر حداقل 8 درصدی در رتبه و انتخاب رشته کنکور شما داشته باشد. ثانیا برای داوطلبانی که مدتی از درس و تحصیل دور بوده اند، مطالعه تشریحی احتمالا راحت تر خواهد بود و نمره بالا در امتحانات نهایی به ویژه در سال های 1403 و 1404 که تاثیر معدل به 60 درصد میرسد، میتواند بیشتر به شما کمک کند.

کنکور مجدد دانشجویان دانشگاه های روزانه سال 1401

کنکور مجدد برای فارغ التحصیلان دانشگاه

خبر خوب اینکه این روز ها قانون ممنوعیت شرکت مجدد در یک مقطع برای دانشگاه های روزانه از بین رفته است و داوطلبانی که کارشناسی خوانده اند و میخواهند مجددا برای کنکور بخوانند میتوانند به قبولی در دانشگاه های دولتی در یک رشته بهتر و مورد علاقه امید داشته باشند.

اما این موفقیت به شرط داشتن سوابق تحصیلی خوب و تلاش در جهت داشتن رتبه خوب و مورد قبول برای رشته جدید است. در صورت نداشتن سوابق تحصیلی باتوجه به نوع دیپلم داوطلب، یکی از شرایط گفته شده در بخش های قبل باید برای وی اعمال شود.

با حذف زیرگروه ها تنها نکته تاثیر گذار مثبت بر کنکور 1402 به بعد سهیمه های خاص جانبازی، شهدا، ایثارگران، نخبگان، استعداد های درخشان، المپیاد، حافظ قرآن ، مقام های ورزشی و … است. اما با همه اینها اولا استفاده همزمان از یک سهمیه امکان پذیر است و ثانیا کنکور چندان راحت هم نخواهد بود.

همه چیز درباره شرایط و ضوابط سهمیه های کنکور در سال 1402

شاید از نظر میزان مطالعه و حذف زیرگروه ها، موفقیت در کنکور سخت تر شده باشد اما خبر خوب اینجاست که نتایج نهایی داوطلبان از سال 1402 تا دو سال اعتبار دارد و دانش آموزان پسر، دانشجویان درحال تحصیل یا حتی شاغلین و افراد متاهل می توانند بعد از دو سال و در شرایط مناسب تری از آن استفاده کنند و وارد دانشگاه شوند.

به طور مثال دانشجویانی که میخواهند در کنکور شرکت کنند اما در مقطع کارشناسی هستند می توانند در کنکور شرکت کرده  و اگر  یک تا دو سال مانده تا پایان دوره ی کارشناسی  پس از فارغ التحصیلی از نتایج کنکور استفاده کنند و انتخاب رشته انجام دهند.

یا داوطلبان پسر که از وقت سربازی آنها گذشته است ولی هنوز وارد دانشگاه نشده اند میتوانند برای سربازی اقدام کنند و بعد از گذراندن 18 ماه خدمت در رشته قبول شده وارد دانشگاه شوند. که این واقعا خبر خوبی برای داوطلبانی است که میخواهند یک سال بیشتر برای آینده خود زحمت بکشند.

قانون حفظ رتبه و رزرو انتخاب رشته کنکور 1402 به بعد بهترین فرصت برای مشمولان سربازی

کنکور مجدد دیپلم نظام قدیم در سال 1402 چگونه خواهد بود؟

کنکور سراسری هر ساله برای گروه های آزمایشی ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان برگزار می شود و داوطلبان بعد از گرفتن نتایج نهایی و رتبه می توانند در  دانشگاه های روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پردیس خودگردان و… شرکت کنند 

در کنکور ۱۴۰۲ دروس عمومی  در دفترچه حذف شده اند و داوطلبان فقط دفترچه  دروس تخصصی را آزمون می دهند حذف دروس عمومی از کنکور 1402 به معنای بی تاثیر بودن این دروس در کنکور نیست و نمرات امتحانات نهایی دروس عمومی به طور مستقیم بر روی نتیجه ی کنکور  تاثیر خواهد داشت.

همانطور که گفته شد حذف دروس عمومی هم مزایایی به همراه داشته است که میتوان زمان کمتر برای جمع بندی دروس، تمرکز روی دروس اختصاصی و کمتر شدن استرس و ضعف های بسیاری از دانش آموزان که در تست زنی دروسی مانند ادبیات، عربی، دین و زندگی یا زبان مشخص میشد.

البته یکی دیگر از تغییراتی که قرار است از کنکور 1402 به بعد اعمال شود و یک مرحله از آن هم برگزار شده است، برگزاری کنکور در دو نوبت دی ماه و تیر ماه است. البته فراموش نکنید که انتخاب رشته هر دو کنکور دی و تیر با هم است و صرفا نتایج اولیه کنکور دی در بهمن ماه مشخص میشود.

کنکور دی 1401 اولین دوره از کنکور های دو مرحله ای آزمون های سراسری بود که نه تنها بدون آزمون دروس عمومی برگزار شد، بلکه تحلیل و بررسی سوالات آن نشان میدهد که تغییرات زیادی در بودجه بندی سوالات، نوع سوالات و حتی ترتیب آنها بوجود آمده است.

شاید بتوان ادعا کرد که دو مرحله ای شدن کنکور 1402 به بعد چه برای نظام قدیم و چه برای نظام جدید مزایایی دارد و کلا شرایط کنکور بهتر از قبل شده و تا حدودی از خفقان درآمده است.

مشاوره کنکور تحصیلی برای کنکور مجدد دیپلم نظام قدیم

از جمله مزایای دوبار اجرا شدن کنکور سراسری 

در اولین مرحله اینگونه اجرا شدن کنکور سراسری بیشتر به نفع اقایون است زیرا به دلیل قوانین نظام وظیفه داوطلبان پسر بیشتر از یک سال کامل بعد از 18 سالگی نمیتوانند پشت کنکور بمانندو اینگونه فرصت بیشتری برای کسب رتبه مورد نظر در هر سال در اختیارشان گذاشته می شود.

به علاوه فرصت جبران و کسب رتبه بهتر از مزایای دو مرحله ای شدن کنکور سراسری است. اما دو مرحله ای شدن کنکور تنها تغییر مثبتی نیست که امسال در کنکور ایجاد شده است و میتوان عموما گفت که قبولی در کنکور سراسری این روز ها به سادگی آب خوردن است البته به شرط برنامه ریزی درست و بررسی حذفیات کنکور و بودجه بندی سوالات کنکور سال های قبل است که میتوان به موفقیت امید داشت.

برنامه ریزی کنکور برای دیپلمه های نظام قدیم در کنکور 1402 به بعد

داوطلبان نظام قدیم باید برای شرکت در آزمون منابع نظام جدید را مطالعه کنند و درصورت شرکت نکردن در کلاس های کنکور و کمک گرفتن از متخصصین هر رشته، فهمیدن متن تغییر کرده کتاب درسی تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

به علاوه باتوجه به اهمیت صرف وقت به سمت هدف درست، داوطلبانی که می خواهند تغییر رشته دهند باید حتما از مشاور کمک بگیرند. شاید خیلی آسان و واضح به نظر بیاید که خب رشته های پیراپزشکی و پرستاری درآمد و بازار کار خوبی دارند پس بهترین گزینه کنکور تجربی است اما شناخت شخصیت فردی و البته بازار کار و میزان احتمال قبولی برای کنکور مجدد اهمیت زیادی دارد.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام بنده در امتحانات نهایی سال ۹۴ در بعضی دروس بیست گرفته ام آیا ارزش و تراز نمره ۲۰ آن زمان با ارزش و تراز ۲۰ امسال یکی در نظر گرفته می شود؟

    1. سلام متاسفانه خیر! به دلیل سخت تر شدن امتحانات نهایی و افت معدل در سال های جدید بهتر هست که شما مجددا در امتحانات نهایی شرکت کنید.

  2. سلام
    خسته نباشید
    دیپلم تجربی سال۱۳۶۷هستم و مدرک لیسانس دانشگاه رو نیز دارم و تصمیم گرفتم کنکور بدم لطفاً راهنمایی بفرمایید

  3. سلام اینکه کنکور دو مرحله برگزار میشه هر دو بار از همون منابع تکرار میشه یا نه یعنی نصف منابع مرحله ی اول و بقیه ی منابع در مرحله ی دوم ؟؟

  4. سلام
    برای کسانی که دیپلم هنر نظام قدیم رو دارن و میخوان کنکور ریاضی شرکت کنن شرایط تغییر رشته به چه صورت هست، چه مراحلی باید طی کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا