پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

شروع ثبت نام امتحانات ترمیم معدل 1402

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2.6/5 - (12 امتیاز)

باتوجه به تاثیر معدل در کنکور 1402 به بعد، امتحانات ترمیم معدل 1402 توجه بیشتری را نسبت به خود جلب کرده اند . آغاز زود هنگام ثبت نام ترمیم معدل خرداد ۱۴۰۲ نیز در این دوران اهمیت شروع درس خواندن را از بهمن 1401 بیشتر کرده است.

ثبت نام امتحانات ترمیم معدل از ۸ بهمن ماه شروع شده است و باید به مدارس بزرگسالان شهر سکونت برای ثبت نام مراجعه فرمایید. مهلت ثبت نام برای امتحانات ترمیم معدل تا پایان بهمن ماه است و از طریق سایت سنجش نیز این کار انجام نمیشود. برای مراجعه به مدارس بزرگسال و ثبت نام برای امتحانات ترمیم معدل باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید.

  • کپی صفحه اول شناسنامه
  • کپی گواهی موقت
  • یک قطعه عکس
  • یک عدد پوشه
  • کپی کارنامه فارغ التحصیلی
  • تاییده تحصیلی
  • فرم مخصوص

توجه:

ثبت نام امتحانات ترمیم معدل برا کنکور 1402 چندین بار تمدید شد و سازمان سنجش آموزش کشور برای حمایت از تغییرات ایجاد شده پیامک اعلام تمدید مهلت ثبت نام ، برای داوطلبانی که برای کنکور تیر 1402 ثبت نام کردند فرستاد. اولین مهلت تمدید از 16 فروردین تا آخر فروردین بود و سپس این مدت زمان بعد از اتمام مهلت ثبت نام کنکور، تا یازدهم اردیبهشت تمدید شد.

شرایط ترمیم معدل کنکور 1403 تغییر کرد

بخشنامه ترمیم معدل 1402 برای دیپلم مجدد

بعد از اعلام نتایج امتحانات نهایی دیپلم مجدد دی ماه و بع از برگزاری آزمون نوبت اول کنکور 1402 ( کنکور دی ماه 1401 )براساس بخشنامه ترمیم معدل تمامی داوطلبان میتوانند در تاریخ مذکور (از 8 بهمن تا پایان بهمن) اقدام به ثبت نام کنند. در این بخشنامه صراحتا ذکر شده است که داوطلبان دوره 6 ساله متوسطه، دوره چهارساله، دوره پیش دانشگاهی و دوره سالی واحدی(3 سال دبیرستان و هنرستان) چه در رشته آزمایشی خودشان و چه در گروه آزمایشی غیر از رشته تحصیلی میتوانند برای ایجاد سوابق تحصیلی و متعاقبا شرکت در کنکور گروه آزمایشی مربوطه شرکت کنند.

بنابراین 40 درصد سوابق تحصیلی برای همه گروه ها اعمال و برای قبولی در کنکور به کمک درصد های کنکور و تاثیر صددرصدی در دروس عمومی مد نظر قرار میگیرند. در جدول زیر از طریق لینک دانلود میتوانید بخشنامه منتشر شده از طریق وزارت آموزش و پرورش را دانلود و مفاد آن را مطالعه نمایید.

موضوع بخشنامهترمیم‌معدل برای داوطلبان کنکور
منبع پخش بخشنامهوزارت آموزش و پرورش
لینک دانلود فایل پی دی افبخشنامه نحوه ثبت نام و قوانین ثبت نام امتحانات نهایی

جزئیات بخشنامه ترمیم نمره و ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور

در این بخشنامه جزئیات شرایط ترمیم نمره ذکر شده است که مطابق با ضوابط سازمان سنجش برای ورد داوطلبان به سیستم آموزش عالی کشور و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی میباشد. طبق این بخشنامه دوحالت در هنگام ثبت نام امتحانات نهایی امکان پذیر است. یکی مشمولان ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور و دومی مشمولان ترمیم نمره درسی هستند.

مشمولان ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور

این دسته از افراد هیچگونه سوابق تحصیلی ای با عنوان نمرات امتحانات نهایی ندارند و احتمالا در نظام خارج از دوران برگزاری امتحانات نهایی در رشته های نظری تحصیل کرده اند یعنی سال 1384 به قبل. یا اگر در سال های بعد از 1384 بوده، احتمالا در رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل کرده و در امتحانات نهایی شرکت نکرده اند.

البته داوطلبانی که قصد تغییر گروه آزمایشی دارند(مثلا به کنکور تجربی با دیپلم انسانی) فکر میکنند نیز میبایست در امتحانات نهایی برای ایجاد سوابق تحصیلی کنکور شرکت کنند. این عزیزان اگر دارای نمرات دروس عمومی هستند، میتوانند صرفا برای دروس تخصصی گروه آزمایشی مد نظر اقدام کنند. به مثال زیر توجه کنید:

شرایط ایجاد سوابق تحصیلی برای کنکور 1402

من یک فرد با دیپلم فنی و حرفه ای رشته الکترونیک هستم که میخواهم حالا کنکور تجربی بدهم. من برای اینکه سوابق تحصیلی مربوط به گروه تجربی را ایجاد کنم نیاز به امتحانات ترمیم معدل دارم. بنابراین تصمیم میگیرم که برای دروس عمومی و تخصصی اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی کنکور تجربی بکنم. به یکی از مدارس بزرگسالان کرج میروم و برای سوابق تحصیلی 1402 ثبت نام میکنم.

شرایط و مشمولان ترمیم نمره درسی 1402

مشمولان ترمیم نمره به شرح زیر در بخشنامه ارائه شده توسط آموزش و پرورش نام برده شده اند:

  • افرادی که قبلا سابقه تحصیلی ایجاد کرده اند و در یک یا چند درس نمره کافی یا خوبی کسب نکرده اند.
  • فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی(4 درس نهایی)
  • فارغ لتحصیلان نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی (دارای نمرات امتحانات نهایی پایه سوم دبیرستان بعد از سال 1384)
  • فارغ التحصیلان نطام آموزشی جدید.

به مثال زیر درباره شرایط ترمیم نمره درس به درس برای کنکور 1402 توجه کنید. فرض بفرمایید که من یک دانش آموز رشته تجربی هستم ک در سال 1401 فارغ التحصیل شده ام ولی امتحانات خرداد و کنکور را به هر علتی مثلا از دست دادن عید کنکور برای درس خواندن یا مشکلات خانوادگی از دست داده ام و تصمیم دارم در کنکور 1402 تیر شرکت کنم.

ترمیم نمره برای کنکور 1402

به منظور تاثیر مثبت معدل امتحانات نهایی در رتبه کنکورم، در امتحانات ترمیم نمره شرکت میکنم و برای درس هایی که نمره خوبی کسب نکرده ام اینبار بیشتر تلاش میکنم. پس آموزش و پرورش این شرایط شرکت در امتحانات نهایی برای ترمیم معدل را برای کوتاه کردن مسیر تغییر رشته آزمایشی و شرکت در کنکور تمهید کرده است.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام
    من هنوز برا ترمیم معدل ثبت نام نکردم آیا فرصت مجددی برا ثبت نام هس؟

    1. تا پایان فروردین فرصت هست. برای اطمینان با مدرسه ای که نزدیک هست بهتون تماس بگیرید و برید برای ثبت نام.

    1. سلام وقت بخیر
      به احتمال زیاد تا پایان فروردین برای خرداد فرصت داشته باشید

  2. سلام وقت بخیر برای دریافت تاییدیه تحصیلی وارد سامانه که میشی قسمت مشخصات استعلام گیرنده یه کادر هست به اسم نوع استعلام گیرنده چنتا گزینه داره من برای ترمیم معدل میخام باید کدوم گزینه رو انتخاب کنم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. سلام ببخشین چرا اعلام رسمی نشده هنوز؟
    و اینکه چه تائیدیه تحصیلی لازمه؟ دیپلم پیش دانشگاهی دانشگاه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا