پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

کنکور 1402 را باهم پیشبینی کنیم!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.1/5 - (36 امتیاز)

کنکور 1402 باتوجه به جدول زمانبندی ارائه شده از طریق سازمان سنجش آموزش کشور در دو مرحله دی ماه و تیر ماه اجرا میشود. کنکور دی 1401 که در تاریخ های 29 و 30 دی ماه 1401 برگزار شد را باتوجه به اقدامات امنیتی از جمله قطعی اینترنت، تفتیش داوطلبان و البته مجازات سختی که برای متقلبان کنکور گذاشته بودند، یکی از کم خطا ترین کنکور های سال های اخیر بود.

دانلود سوالات کنکور ریاضی 1402

تحلیل و بررسی کنکور های تیر ماه 1402 با مشاور تحصیلی و از نظر همه داوطلبان

درباره نوع سوالات کنکور دی 1401 که مرحله اول کنکور 1402 محسوب میشد، باید گفت که تعداد سوالات و بودجه بندی آنها به طور چشم گیری تغییر کرده بود و شاید داوطلبان را میتوانستیم به راحتی در دو دسته عادی و پرتلاش باتوجه به میزان پاسخگویی به سوالات تقسیم کرد.

پیشبینی سوالات کنکور تیر 1402 - کنکور تجربی 1402 - کنکور ریاضی 1402 و کنکور انسانی 1402

این درحالی است که در کنکور تیر 1400 که قبل از اعمال آخرین تغییرات کنکور بود و جزئیات کنکور دی 1401 هنوز در آنها اعمال نشده بود شاید همه داوطلبان را نمیتوانست با نوع پاسخگویی به سوالات محک زد. شاید میتوان علت را حذف دروس عمومی، تغییر ترتیب و زمانبندی پخش دفترچه ها، حذف زیرگروه ها و تاثیر مستقیم و 40 درصدی معدل دانست اما چیزی که این وسط اهمیت دارد کنکور تیر 1402 است که پیش روی داوطلبان است!

تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو باتوجه به تجربه ای که در زمینه تحلیل و برنامه ریزی دروس دارد،امیدوار است با توجه به بودجه بندی دروس و خط فکری طراحان کنکور دی بتواند سوالات کنکور 1402 را به صورت تقریبی در اختیار داوطلبان قرار دهد.

سوالات کنکور 1402 تیر ماه را چطور پیش بینی میکنیم؟

بخشی از کنکور تیر 1402 نیازی به پیش بینی ندارد و خود سازمان سنجش آموزش کشور صراحتا این مباحث را در اختیار ما گذاشته است. مثلا تاریخ برگزاری کنکور های سراسری تیر 1402.

تاریخ برگزاری کنکور 1402 و پیشبینی سوالات کنکور تیر 1402

حذفیات کنکور 1402 نیز از مشخصه های دیگری است که سازمان سنجش به داوطلبان پیش از کنکور اعلام کرده است. اما چیزی که شاید برای داوطلبان عجیب تر باشد بودجه بندی سوالات کنکور تیر 1402 است.

شاید خیلی دقیق نباشد اما حدس میزنیم که سوالات کنکور تیر 1402 قرار نیست خیلی سخت باشد. اول از همه اینکه باتوجه به سطح سوالات کنکور دی 1401 خط فکری طراحان سوال قابل دنبال کردن است و از آن حالت عجیب و غریب خارج شده است. از قرار معلوم اهمیت متن کتاب درسی بیشتر از سالهای گذشته شده است و میتوان به داوطلبان پیشنهاد کرد که برای کنکور تیر 1402 روی متن و تمرین های کتاب درسی تمرکز کنند.

اما نمیتوان یک نسخه را برای همه کنکور ها پیچید و بهتر است تک به تک نوع سوالات، بودجه بندی ها و شرایط کنکور 1402 تجربی و ریاضی و انسانی را بررسی کنیم. به علاوه احتمال برگزاری کنکور هوشمند در سال آینده بر اهمیت مطالعه حرفه ای میپردازد.

کنکور تجربی 1402 را پیشبینی کنیم

قرار بر این است که کنکور تجربی 1402 مثل همه سال های دیگر یک روز بعد از کنکور انسانی و ریاضی مقرر تاریخ پنجشنبه 14 تیر در سراسر کشور برگزار شود. باتوجه به اینکه ریاضی کنکور دی 1401 جزو ردروس نسبتا سخت در کنکور تجربی بوده است، میتوان سخت تر شدن آن را برای کنکور تجربی 1402 در تیرماه پیش بینی کرد.

نوع فایلموضوعمولفلینک دانلود
pdfسوالات احتمالی ریاضی کنکورمحمد حمیدیدانلود سوالات ریاضی کنکور تیر 1402

در درس زیست شناسی اما به نظر میرسد داوطلبان بیشتر از سختی سوالات باید از طولانی بودن و زمان بندی درست برای مطالعه درست سوال های دوبخشی و استفاده تکنیک های تست زنی برای مدیریت وقت نگران باشند.

نوع فایلموضوعمولفلینک دانلود
pdfسوالات احتمالی زیست کنکورسنجشدانلود سوالات زیست کنکور تیر 1402

یک نکته درباره زمین شناسی کنکور تیر 1402: در کنکور دی ماه 1401 در درس زمین شناسی ۸ سوال از مجموع ۱۵ سوال از ۳ فصل اول اومده بود ! و سوال ۱۵۴ هم ترکیبی از فصل ۴ و ۶ بود . خب دیگه پیشبینی سوالات زمین شناسی کنکور تجربی 1402 ازین راحت تر مگه میشه؟

در درس زمین شناسی اگه از الان زمان بذارید و این ۳ فصل رو بخونید میتونید به حدود‌ درصد ۵۰ برسید و همونطور که میدونی برای کسب رتبه لازم برای رشته های پیراپزشکی کنکور تجربی میانگین درصد زیر 40 درصده!

فیزیک کنکور تجربی دی ماه 1401 یکی از آسان ترین آزمون های فیزیک در چندسال گذشته بوده است به طوری که بیش از نیمی از داوطلبان سوالات را درحد انتظار ارزیابی کرده اند. باتوجه به این حقیقت میتوان انتظار داشت که در کنکور تیر 1401 با سطح سوالات بالاتری روبرو شویم.

نوع فایلموضوعمولفلینک دانلود
pdfسوالات احتمالی فیزیک کنکورمونا محققدانلود سوالات فیزیک کنکور تیر 1402

شیمی کنکور از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است چون اولا اکثر داوطلبان در درس فیزیک ضعیف هستند و علاقه ای ندارندو ثانیا استاد شیمی خوب کم پیدا میشود که آموزش صحیح و ایجاد علاقه را بر عهده بگیرد. شیمی کنکور درس تراز آوری به ویژه در کنکور تجربی است که با بررسی شیمی کنکور دی 1401 میتوان به صورت حدودی سوالات شیمی کنکور تجربی 1402 را تخمین زد. مهمترین مباحث شیمی دهم و یازدهم و دوازدهم برای طراحان سوالات کنکور تیر 1402 را میتوان به شرح زیر دسته بندی کرد:

شیمی دهمفصل 1
تعداد خطوط طیف نشری خطی
تکنسیم
ایزوتوپ های هیدروژن
تعداد عناصر هر دسته s , p , d
تعداد عناصر هر دوره
تمرین دوره ای صفحه ۴۳ جرم اتمی میانگین بور
فصل ۲
تقطیر جز به جز
کاربرد گازهای هلیم ارگون نیتروژن
فصل 3
گلوگلومتر
اسمز و اسمز معکوس
نمودار انحلال پذیری
صفحه ۱۲۰ نمودار نقطه جوش و گشتاور دو قطبی
شیمی یازدهمفصل 1
روند تناوبی
شیمی آلی
فصل ۲
سوال ۶ تمرین دوره ای، مقایسه سرعت ها
بخار بنفش رنگ ید
فصل 3
تمرین دوره ای شماره ۳ صفحه ۱۲۰
مقایسه ی پلی اتیلن سبک و سنگین
خواص فیزیکی الکان ها
شیمی دوازدهم فصل 1
سوالات مقایسه ای
اخرین سوال تمرین دوره ای
تمرین دوره ای مقایسه قدرت باز ها
خود را بیازمایید، انداختن فلز منیزیم در دو اسید قوی و ضعیف
استر ۳ عاملی و اسید چرب
فصل ۲
برقکافت منیزیم کلرید از آب دریا
برقکافت آب
سلول سوختی متان و هیدروژن
لیتیم
فصل 3
مقایسه ی گرافیت و الماس
گرافن
انتالپی فروپاشی 
وانادیوم
نیکل و  تیتانیوم
جدول مقایسه تیتانیوم
رنگ ها
فصل 4
ترفتالیک اسید
الکترون مبادله شده در فرایند ترفتالیک اسید
الکترون مبادله شده در تبدیل اتن به اتیلن گلیکول
دی استر
اتیل استات
مبدل دیزلی
مقایسه سوختن هیدروژن و فسفر سفید

هرچند که هنوز درباره ارائه سوالات احتمالی شیمی کنکور 1402 شرایط خاصی را پیش بینی نکرده ایم اما در جدول زیر میتوانید سوالات شیمی کنکور مجدد داوطلبان شبهه دار را مشاهده میکنید.

نوع فایلموضوعمولفلینک دانلود
pdfسوالات شیمی کنکورسازمان سنجشدانلود سوالات شیمی کنکور مجدد 1402

سوالات کنکور ریاضی 1402

درس شیمی کنکور ریاضی را میتوانید مشابه شیمی کنکور تجربی بدانید و باتوجه به اینکه نمونه سوالات شیمی کنکور مجدد 1401 را در بالا ارائه کردیم، نیازی به تحلیل شیمی کنکور ریاضی 1402 نیست. اما در دو درس مهم دیگر یعنی حسابان و هندسه کنکور ریاضی نیاز به پیش بینی سوالات کنکور تیر 1402 خواهیم داشت.

درس حسابان باتوجه به سوالات کنکور دی 1401 جزو سوالات سخت کنکور بوده است. سوالات کنکور تیر 1402 ریاضی کنکور ریاضی و فیزیک را نمیتوان خیلی درست حدس زد چون اولا تغییرات شدیدی در بودجه بندی این درس نسبت به سال های گذشته ایجاد شده است و ثانیا ارتباط مستقیم این درس با میزان استعداد ریاضی دانش آموزان مرتبط است.

نوع فایلموضوعمولفلینک دانلود
pdfسوالات ریاضی کنکورسازمان سنجشدانلود ریاضی کنکور تیر 1402

فیزیک کنکور دی 1401 برای رشته ریاضی یکی از آسان ترین درس ها در چند سال اخیر بوده است. از 35 سوال فیزیک کنکور دی 1401تنها 6 سوال سخت بوده و کسب درصد های بالابرای دانش آموزان معمولی هم کاری نداشته است. اما برای داوطلبان کنکور ریاضی 1402 پیشنهادی داریم.

فیزیک کنکور را با تمرین های کتاب شروع کنید و با تمرین های کتاب هم تمام کنید!

نوع فایلموضوعمولفلینک دانلود
pdfسوالات احتمالی فیزیک کنکورگروه آموزشی رادیکالدانلود فایل سوالات احتمالی فیزیک کنکور 1402

کنکور انسانی 1402 چگونه خواهد بود؟

کنکور انسانی را میتوان سخت ترین کنکور در میان تمامی کنکور های دی ماه 1401 دانست. از طرفی ریاضی سطح بالا تری داشت و از طرف دیگر درسی مثل فلسفه و منطق یا روانشناسی کنکور دی 1401 چالش برانگیز و مبحثی بود.

باتوجه به تنوع سوالات ریاضی کنکور دی میتوان انتظار داشت که این تنوع سوالات در کنکور تیر 1402 نیز تکرار شود. هرچند سطح سوالات خیلی بالاتر از ریاضی کنکور تیر 1401 نبود ولی به هرحال میتوان سوالات موجود در جدول زیر را به عنوان نمونه سوالات ریاضی کنکور 1402 در نظر گرفت.

نوع فایلموضوعمولفلینک دانلود
pdfسوالات ریاضی کنکور انسانیسازمان سنجشدانلودسوالات ریاضی کنکور انسانی تیر 1402

روانشناسی در کنکور انسانی دی 1401 سخت نبود اما سوالات مفهومی و از متن کتاب درسی را بیشتر مشاهده میکردیم. میتوان انتظار داشت درس روانشناسی کنکور انسانی 1402 کاملا سوالات حفظی و یک کلمه ای را حذف کند و سوالات موردی و تحلیلی بیشتر شود.

بررسی و حدس سوالات فلسفه و منطق کنکور 1402 را با استاد مدنی میتوانید در ویدئو مربوطه مشاهده کنید. و

تحلیل فلسفه ومنطق کنکور انسانی دی 1401

به محض ارائه نمونه سوالات احتمالی کنکور انسانی 1402 برای درس های روانشناسی، جامعه شناسی و تاریخ و جغرافیا از طریق مشاور کنکور انسانی و اساتید برتر کنکور در آموزشگاه پرسا برای کنکور 1402 در همین مقاله بروزرسانی میشود.

میتوانیداز طریق کانال تلگرام مشاوره تحصیلی آکو همراه ما باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا