پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منکنکور سراسری

ایا با دیپلم ریاضی میتوان کنکور تجربی شرکت کرد؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (4 امتیاز)

به دنبال جواب “ایا با دیپلم ریاضی میتوان کنکور تجربی شرکت کرد” هستی ؟  دیپلم ریاضی داری و میخواهی در کنکور تجربی شرکت کنی؟ آیا دیپلم ریاضی نظام قدیم داری و مطمئن نیستی بتوانی برای شرکت در کنکور تجربی شرکت کنی؟ یا تازگی دیپلم ریاضی نظام جدید گرفتی ولی میخواهی تغییر رشته بدی و در کنکور تجربی شرکت کنی؟ اصلا آیا با دیپلم ریاضی نظام قدیم میتوان کنکور تجربی داد ؟ موفق خواهم شد؟

خب امروز روز شانس شما بوده چون با یک جستجو ساده در اینترنت درباره دیپلم ریاضی و کنکور تجربی ، با سایت تخصصی کنکور آکو آشنا شدی! بهتر است بپرسی آیا با وجود مرکز مشاوره تحصیلی و کنکور آکو میتوان به آرزوهایم جواب رد داد؟ خیر! پس با دیپلم ریاضی میتوان کنکور تجربی داد اما آیا این کار درست است؟ شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم‌ریاضی نظا قدیم و جدید یکسان است یا باید قوانین و مراحل خاصی را برای ثبت نام در کنکور طی کنیم؟ تا پایان مقاله با آکو همراه باش تا علاوه بر مشاوره تخصصی برای شرکت در کنکور ، مسیر موفقیت خودت را پیدا کنی.

ایا با دیپلم ریاضی میتوان کنکور تجربی شرکت کرد
ایا با دیپلم ریاضی میتوان کنکور تجربی شرکت کرد و پزشکی قبول شد

ایا با دیپلم ریاضی میتوان کنکور تجربی داد

بله ! همه فارغ التحصیلان رشته های نظری از جمله انسانی ، تجربی‌و‌ریاضی میتوانند با مدرک دیپلم خود در آزمون سراسری یا همان کنکور رشته تجربی شرکت کنند. توجه داشته باشید که مدرک دیپلم در نظام جدید به معنی سه سال دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم است. پس اگر دیپلم ریاضی نظام قدیم دارید یعنی مدرک پیش دانشگاهی ندارید، نمیتوانید در هیچ کنکوری شرکت کنید.

پس تا به اینجا جواب دو سوال را برای شما روشن کردیم. آیا میتوان با دیپلم ریاضی نظام جدید در کنکور تجربی شرکت کرد ؟ بله با مدرک دیپلم ریاضی نظام جدید یعنی مدرک سه سال متوسطه دوم در نظام آموزشی “شش سه سه” شما به عنوان یک فارغ التحصیل قانونا مجاز به شرکت در هر 5 گروه ریاضی ، تجربی ، انسانی ، هنر و زبان را دارید.

آیا با دیپلم ریاضی نظام قدیم میتوان کنکور‌تجربی داد؟ اگر منظورتان از دیپلم نظام قدیم ، مدرک دیپلم و پایان دوره پیش دانشگاهی است ، بله شما مجاز به شرکت در کنکور تجربی هستید. اما اگر مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی را ندارید و فقط سه سال اول دبیرستان را در نظام آموزشی “پنج سه سه یک” خوانده اید ، متاسفانه شما فارغ التحصیل دبیرستان محسوب نمیشوید و نمیتوانید در هیچ کنکوری شرکت کنید.

پیش از اقدام به ثبت نام در کنکور باید برای گذراندن امتحانات دوره پیش  دانشگاهی و قبولی در آن اقدام کنید. مراحل بعدی ثبت نام در کنکور با دیپلم نظام قدیم را در ادامه بخوانید.

با دیپلم ریاضی نظام جدید کنکور تجربی بدهیم

اگر با دیپلم ریاضی نظام جدید یا قدیم کنکور تجربی بدهم موفق میشوم؟

بگذارید یک داستان برایتان تعریف کنیم. در سال 1388 یک دانش آموز بسیار معمولی از یک خانواده روستایی در کرمانشاه ، با دیپلم رشته‌ریاضی در کنکور تجربی شرکت کرد. او نه تنها موفق به کسب رتبه 1 در کنکور تجربی شد بلکه در کنکور هنر و زبان انگلیسی نیز جزو رتبه های دو رقمی کنکور بود.

او به حدی برای سازمان سنجش عجیب بود که مجبور شد مجددا آزمون بدهد و سلامت آزمون خود را اثبات کند. این ابر ستاره کنکور ایران رستگار رحمانی بود که پیشتر درباره زندگینامه وی برایتان صحبت کرده ایم. او به همه ثابت کرد که موفقیت در کنکور وابسته به تلاش ، پشتکار و برنامه ریزی درست داوطلب است و هیچ ربطی به کلاس های کنکور یا هزینه های هنگفت برای موفقیت در کنکور ندارد.

به گفته پروفسور سمیعی ، رستگار تنها جانشین من خواهد بود.

پس جواب این سوال نیز به وضوح مشخص شد! اگر با دیپلم ریاضی نظام جدید یا قدیم کنکور تجربی بدهم موفق میشوم؟ بله اگر برنامه ریزی درستی برای درس خواندن در سال کنکورت داشته باشی، حتی میتوانی رستگار رحمانی بعدی باشی! البته نباید نکته تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور را فراموش کنیم.

بیشتر بخوانید: میزان تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور سال 1401

برای ثبت نام در کنکور تجربی با دیپلم‌ریاضی نظام جدید چه کار کنم

هیچ شرایط خاصی وجود ندارد. کافی است در زمان ثبت نام ، مدارکت را آماده کنی، از آنها اسکن با کیفیت بگیری و فایل بندی کنی. بعد ازینکه تاریخ ثبت نام کنکور توسط سازمان سنجش اعلام شد ، شما هم مثل دیگر داوطلبان وارد سامانه میشوی، اطلاعات فردی ، اطلاعات تحصیلی و اسکن مدارک را وارد میکنی و گروه آزمایشی خود را تجربی انتخاب میکنی. فراموش نکن که اگر میخواهی کنکور تجربی سال 1401 را شرکت کنی همین حالا هم برای شروع درس خواندن دیر است. پس وقت را تلف نکن.دیپلم ریاضی نظام قدیم و کنکور تجربی با قبولی صد درصد

بیشتر بخوانید: آموزش مراحل ثبت نام در کنکور

ثبت نام در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی نظام قدیم

اگر جزو داوطلبانی هستی که مدرک پیش دانشگاهی نداری ، باید ابتدا برای اخذ مدرک پیش دانشگاهی از طریق سازمان آموزش و پرورش اقدام کنید و نهایتا تا دی ماه سال کنکورتان این مدرک را اخذ کنید. در این صورت میتوانید از بهمن ماه به دانشگاه بروید. اگر نوبت اول قبل شده اید و میخواهید ثبت نام کنید ، باید تا ترم دوم مرخصی بگیرید و دی ماه امتحانات پیش دانشگاهی خود را پاس کنید تا از بهمن در دانشگاه شروع به تحصیل کنید.

پس قانون از این قرار است که آیا میتوان با دیپلم ریاضی نظام قدیم بدون مدرک پیش دانشگاهی کنکور تجربی داد ؟ بله ،مشروط به اینکه برای دریافت مدرک پیش دانشگاهی به اداره آموزش و پرورش مراجعه کرده باشید، میتوانید در کنکور شرکت کرده و بعد از دریافت مدرک پایان تحصیل در بهمن ماه وارد دانشگاه شوید.

آیا با دیپلم ریاضی نظام‌قدیم با مدرک پیش دانشگاهی میتوان کنکورتجربی داد؟ بله این شرایط با شرایط داوطلبان دیپلم نظام جدید هیچ تفاوتی ندارد و شما میتوانید در زمان مقرر در کنکور ثبت نام کنید.

چطور در کنکور تجربی موفق شویم

اول و مهمتر از همه برنامه ریزی و هدف گذاری است. اگر برای هرکاری هدف داشته باشی ، حواست به این راحتی ها از مسیر درست پرت نمیشود. چون نگاهت به هدفت و لحظه رسیدن است و سرگرمی های موجود در مسیر حواست را پرت نمیکنند.

بیشتر بخوانیم: آیا با دیپلم‌تجربی میتوان کنکور ریاضی داد

پس فرقی نمیکند دیپلم ریاضی نظام جدید داری یا قدیم یا اصلا دیپلم انسانی مهم این است که برای رسیدن به هدف باید در دیپلم تجربی شرکت کرد و موفق شد. ایا با دیپلم ریاضی میتوان کنکور تجربی داد و موفق شد؟ بله اما چطور برنامه ریزی کنیم؟

  • اولین قدم تعیین هدف
  • انتخاب مشاور کنکور حرفه ای برای کنکور تجربی
  • برنامه ریزی عقلانی دومین قدم برای موفقیت در کنکور
  • انتخاب منبع درست برای کنکور
  • پیوستگی در مطالعه و تست زنی با روش صحیح مطالعه
  • جمع بندی مطالب
  • آمادگی برای روز کنکور
  • موفقیت

مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره کنکور تجربی با دیپلم ریاضی نظام قدیم و جدید

قوانین حاکی از آن است که هیچ محدودیتی برای شرکت در کنکور تجربی با دیپلم ریاضی نظام قدیم یا جدید وجود ندارد. اما مهمتر از همه زمان و انرژی است که شما در این یک سال قرار است برای موفقیت در کنکور صرف کنید. پس بهتر است برای خودمان ارزش قائل شویم و این سال سرنوشت ساز را با بهترین ها سپری کنیم تا نتیجه بگیریم. برای داشتن برنامه رایگان تحصیل دوهفته ای با بهترین مشاور کنکور در استان البرز ، کافی است با شماره تماس مجموعه آکو تماس بگیرید و یا روی لینک تماس با مشاور متخصص کنکور بزنید.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام من لیسانس نرم افزار کامپیوتر دارم ‌و میخوام کنکور تجربی شرکت کنم برای رشته مامایی امکانش هست؟ باید چیکارکنم و از کجا راهنمایی بگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید.

  2. سلام، من دیپلم ردی هستم و ۱۵ ساله که ترک تحصیل کردم. الان تصمیم دارم دیپلمم رو تکمیل کنم و بعد پیش رو بگیر و در نهایت در کنکور تجربی شرکت کنم.
    ضمن اینکه باید دروس ریاضی – فیزیک رو مطالعه کنم، آیا می بایست درود تجربی رو هم برای کنکور مطالعه کنم ؟
    آیا بهتر نیست از همین جا مدرکم رو معادل سازی کنم و دیپلمم رو تو رشته ی تجربی بگیرم و بعد در کنکور تجربی شرکت کنم؟
    نمره های من به دلیل بی همیتی و درس نخواندن خیلی پایین بود و تاثیرات منفی زیادی روی نتیجه ی کنکورم خواهد داشت !
    به نظر شما من الان چکار کنم ؟

  3. ‌‌‌‌‌سلام وقت بخیر من میخام با دیپلم نظام قدیم کنکور تجربی بدم البته مدرک پیش دانشگاهی دارم فقط خواستم بدونم با تاثیر ثوابق تحصیلی ایا بهتر نیست اول دیپلم تجربی بگیرم بعدش شرکت درکنکور؟ و چه دروسی باید بخونم لطفا راهنمایی کنید تشکر

  4. سلام من دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی نظام قدیم رو دارم و لیسانس فیزیک گرفتم الان میخوام کنکور تجربی شرکت کنم با توجه به تغییرات جدید کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی باید چیکار کنم اگه لازمه دیپلم تجربی بگیرم چه دروسی رو باید امتحان بدم آیا میشه یه سری از دروس مشترک ک نمره خوبی تطبیق کنم و یه سری از دردس مشترک رو دوباره امتحان بدم؟؟
    ممنون میشم جواب بدید

  5. سلام وقتتون بخیر
    من مدرک پیش دانشگاهی ریاضی دارم ولی دانشگاه دولتی کارشناسی و کارشناسی ارشد گذروندم با این اوصاف بازم میتونم کنکور تجربی برای روزانه شرکت کنم؟
    دانشگاه آزاد چطور؟

    1. سلام
      کنکور دانشگاه آزاد و سراسری یکی شده است و با توجه به شرایطی که شما دارید بله به راحتی می تونی در کنکور شرکت کنید

      1. سلام من دیپلم ریاضی و پیش دانشگاهی نظام قدیم دارم
        آیا میتونم کنکور پزشکی شرکت کنم؟ اگه میتونم چ دروسی باید بخونم؟ آیا بدون کنکور هم میشه وارد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا