پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

افزایش پاسخنامه های کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مجله خبری آکو از افزایش پاسخنامه های کنکور می گوید. رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: برای کنکور جاری تعداد پاسخ نامه‌ها را از ۵ عدد به ۱۴ رساندیم تا از این طریق آسایش و امنیت آزمون را افزایش دهیم.

عبدالرسول پورعباس، رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزییات برگزاری آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ گفت: ما یک سری تغییرات را در کنکور امسال اعمال کردیم که این تغییرات در جهت ایجاد آسایش، آرامش و از بردن استرس داوطلبان است. لذا ما امسال روندی را در سازمان سنجش آموزش کشور ایجاد کردیم و تعداد پاسخ نامه‌ها را از ۵ عدد به ۱۴ رساندیم.

وی بیان کرد: ۱۴ پاسخنامه مجزا برای پنج گروه آزمایشی را پیش بینی کردیم. برای هر پنج گروه آزمایشی سوالات و پاسخنامه‌های مجزا پیش بینی شده است و در هر پنج گروه آزمون عمومی نیز مجزا با دفترچه و پاسخنامه مجزا خواهد بود که به شکل شخصی‌سازی شده در پاکت قرار می‌گیرد. هر پنج گروه آزمایشی ۱۰۰ سوال عمومی دارند که در ۷۵ دقیقه پاسخگوی آن خواهند بود. پس از آن دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های عمومی جمع آوری و آزمون اختصاصی شروع خواهد شد.

در خبر افزایش پاسخنامه های کنکور پورعباس در توضیح رویه آزمون‌های اختصاصی گفت: در آزمون اختصاصی تفکیکی که صورت گرفته این است که سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی هر کدام دو دفترچه تخصصی و دو پاسخنامه اختصاصی دارند که این دو دفترچه با پاسخنامه مربوطه شخصی‌سازی شده و در پاکت قرار می‌گیرند.

وی گفت: در گروه آزمایشی ریاضی دفتر چه اختصاصی گروه ریاضی دو بخش می‌شود که شامل دفتر شماره 2 و دفتر شماره 3 با دو پاسخنامه مجزا برای هرکدام است. دفتر شماره دو شامل درس ریاضیات با ۵۰ سوال با زمان پاسخ‌دهی ۸۰ دقیقه، دفتر شماره سه شامل درس فیزیک ۴۰ سوال با زمان پاسخ‌دهی ۵۰ دقیقه، درس شیمی ۳۰ سوال با زمان پاسخ‌دهی ۳۰ دقیقه و جمع ۷۰ سوال در ۸۰ دقیقه خواهد بود. همچنین گروه ریاضی یک دفترچه و پاسخنامه عمومی همراه با ۱۰۰ سوال با زمان پاسخ دهی ۷۵ دقیقه دارد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در گروه علوم تجربی یک دفترچه و پاسخنامه عمومی همراه با ۱۰۰ سوال طی بازه پاسخ‌دهی ۷۵ دقیقه طراحی شده است. علاوه بر این دو دفترچه اختصاصی دیگر نیز دارند، دفترچه شماره ۲ شامل درس ریاضی همراه ۳۰ سوال در زمان پاسخ دهی ۵۰ دقیقه، زیست‌شناسی ۵۰ سوال با زمان پاسخ گویی ۴۰ دقیقه است. مجموع دفترچه شماره ۸۰ سوال در ۹۰ دقیقه می‌شود.

وی افزود: دفترچه شماره ۳ گروه علوم تجربی شامل درس فیزیک ۳۰ سوال با زمان پاسخ دهی ۳۷ دقیقه، شیمی ۳۵ سوال با زمان پاسخ دهی ۳۷ دقیقه، زمین‌شناسی ۲۰ سوال با زمان پاسخ دهی ۱۶ دقیقه است که در مجموع سوالات دفترچه سوم گروه علوم تجربی ۸۵ سوال در ۹۰ دقیقه است.

رئیس سازمان سنجش درباره دفترچه ویژه بهیاران توضیح داد: دفترچه شماره چهار در گروه تجربی با ۳۵ سوال برای بهیاران طراحی شده که طی ۲۰ دقیقه باید پاسخگوی آن باشند. در واقع یک دفترچه مخصوص بهیاری با پاسخنامه ویژه در نظر گرفته شده است.

وی درباره جزئیات سوالات گروه علوم انسانی گفت: در این گروه یک آزمون عمومی با پاسخنامه اختصاصی و دو دفترچه اختصاصی داریم. دفترچه شماره ۲ شامل درس ریاضی ۲۰ سوال با زمان پاسخدهی ۲۵ دقیقه، درس اقتصاد ۱۵ سوال با بازه زمانی ۱۰ دقیقه، زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سوال با بازه زمانی ۳۰ دقیقه، علوم اجتماعی ۲۰ سوال با زمان پاسخگویی ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شده است. بنابراین دفترچه شماره ۲ گروه علوم انسانی ۸۵ سوال بازه زمانی ۷۰ دقیقه دارد.

پورعباس ادامه داد: دفترچه شماره ۳ گروه علوم انسانی شامل درس زبان عربی ۲۰ سوال با ۲۰ دقیقه زمان، تاریخ جغرافیا هر کدام ۱۵ سوال با ۲۵دقیقه زمان، فلسفه و منطق ۲۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان، روانشناسی ۲۲ سال با ۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده است. در مجموع ۹۰ سوال با ۸۵ دقیقه زمان است.

وی افزود: در این میان یک تعداد از افراد دیپلم علوم و معارف اسلامی دارند که این‌ها در درس زبان و تاریخ با گروه علوم انسانی متفاوت هستند، لذا دفترچه شماره ۳ این افراد از دفترچه شماره ۳ سایر گروه‌ها در برخی سوالات متمایز است که شخص‌سازی شده و جای نگرانی وجود ندارد.

سوالات عمومی و اختصاصی گروه هنر

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره سوالات عمومی و اختصاصی گروه هنر توضیح داد: گروه هنری یک دفترچه عمومی با پاسخنامه اختصاصی، و یک آزمون اختصاصی با ۱۶۵ سوال در ۱۶۰ دقیقه زمان دارند. گروه زبان‌های خارجه نیز به همین ترتیب یک دفترچه عمومی با پاسخ نامه اختصاصی خود را دارند. همچنین یک آزمون اختصاصی همراه با ۷۰ سوال دارند و آزمون زبان‌های آلمانی و فرانسه نیز به همین ترتیب است.

پورعباس در توضیح برنامه‌ریزی برای طراحی این نوع دفترچه‌ها گفت: دفترچه‌های کنکور کاربردوست و داوطلب دوست شده‌اند زیرا فاصله گزینه‌ها زیادتر شده و برای هر درسی ستون مجزا داریم که خیلی ریز و به هم چسبیده نیستند. این رویه کمک می‌کند خدایی نکرده اشتباهی برای جابجا زدن پاسخ‌ها صورت نگیرد.

وی گفت: پاسخ نامه‌ای که خلوت باشد آرامش بیشتری ایجاد می‌‎کند سپس پاسخنامه‌ها جمع آوری شده و برای مدت خیلی زیاد در دست داوطلب قرار نمی‌گیرد همین مسئله امنیت آزمون را بالا می‌برد و موجب افزایش عدالت آموزشی می‌شود. همچنین اگر خدایی نکرده نقشه‌ای از پیش طراحی شده باشد خنثی می‌شود. البته زحمت و مصرف کاغذ ما را حداقل سه برابر می‌کند ولی برای حفظ آرامش آزمون و امنیت آن این اتفاق برنامه‌ریزی شده است.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر افزایش پاسخنامه های کنکور سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا