پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

قانون تبعیض آمیز میان دانش آموزان استعداد درخشان و عادی ابطال شد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

بر اساس گزارشاتی که تیم مشاوره تحصیلی آکو بدست آورده است، پیرو شکایت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش و درخواست ابطال بند 5 بخش (د) دستورالعمل آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان به شماده 501/104 تاریخ 19 اردیبهشت ماه سال 1399 مبنی بر پذیرش دانش آموزان پایه نهم بدون شرکت در آزمون پایه دهم در مدارس استعداد های درخشان، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی دستورالعمل مذکور را مصداق تبعیض ناروا و مغایر با بند 9 اصل سوم و اصول 19 و 20 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و آن را ابطال کرد.

در رای مزبور آمده است که:

طبق بند 9 اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه ها مادی و معنوی از وظایف دولت جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس اصل نوزدهم قانون اساسی، مردم ایرن از هر قوم و قبیله که باشند از حقوق مساوی برخوردارند.

همه افراد چه زن چه مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. بنا به مراتب فوق و نظر به اینکه ردیف 5 از جز ضوابط و شرایط ثبت نام، ذیل بند دستورالعمل آزمون های مرودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعداد های درخشان سال 1401- 1400 ((موضوع ابلاغیه شماره 104/140 تاریخ 19 اسفند ماه 1399 رئیس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان)) با عنوان ضوابط و شرایط ثبت نام داوطلبان ورودی دبیرستان های دوره اول و دوم استعداد های درخشان دائر بر امکان ثبت نام و ادامه تحصیل دانش آموزان پایه نهم مدارس استعداد های درخشان بدون شرکت در پایه دهم، مصداق تبعیض ناروا و عدم ایجاد امکانات عادلانه بر آحاد ملت است بنابراین با بند 9 اصل سوم و اصول نوزدهم و بیستم فانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و ایین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 ابطال میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا