پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

حذف 20% رشته های کم متقاضی از انتخاب رشته کنکور 1402 قطعی شد!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

آخرین خبری که درباره انتخاب رشته کنکور 1402 منتشر شده است، خبر خوشحال کننده حذف رشته های دانشگاهی کم متقاضی از دفترچه است. رشته های کم متقاضی شامل رشته هایی است که در سال گذشته در میان رشته های تکمیل ظرفیت شده نبوده اند و یا بازار کار فعال برای فارغ التحصیلان آن وجود ندارد.

قاسم عموعابدینی درسفر خود به کرمان که به منظور برنامه ریزی برای طرح اجرای طرح آمایش آموزش عالی بود، درباره اصلاح محتوای آموزشی رشته های دانشگاهی و اضافه کردن دوره های عملی و کارورزی در مقطع کارشناسی نیز صحبت کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم درباره این تصمیم گفت که رشته های کم طرفدار را باتوجه به نیاز جامعه و بازار کار فارغ التحصیلان حذف میکنیم و با اضافه کردن حداقل 20 واد عملی به دوره های کارشناسی سعی میکنیم نیروهای کار آزموده و دارای تجربه عملی وارد بازار کار کنیم.

اخبار بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور

چه رشته هایی از انتخاب رشته کنکور 1402 حذف میشوند؟

هنوز درباره رشته هایی که طبق طر آمایش از انتخاب رشته 1402 حذف میشوند اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما آنچه که قطعی است رشته های مرتبط با فناوری های راهبردی و بین رشته ای و رشته های علوم پایه را در این مرحله از آمایش رشته های دانشگاهی و اصلاح روند آموزش بدون تغییر اعلام شده است و رشته های علوم انسانی و امنیت غذایی نیز جزو رشته های ذف شده یا تغییر کرده در این طرح نیستند. وی همچنین درباره تغییرات رشته های دانشگاهی کنکور اضافه کرد:

امسال سعی میشود اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و اساتید بر اساس میزان فعالیت های پژوهشی و ایده پردازی آنها در زمینه تخصصی خودشان ارزیابی شوند و برای شاگردپروری و تربیت دانشجویان کارآمد در سال های آینده آماده شوند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا