پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

برنامه ریزی همزمان امتحانات نهایی و کنکور سراسری 1402

امتحانات نهایی و شیوه مطالعه همزمان با کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یکی از سوالاتی که معمولا برای دانش آموزان سال دوازدهم مطرح می شود این است که برای امتحانات نهایی آماده شوند و یا برای شرکت در کنکور سراسری وقت بیشتری بگذارند؟ آیا برای مطالعه هر دو به یک اندازه زمان دارند و یا اینکه آمادگی کنکور از آمادگی برای امتحانات نهایی مهم تر است؟

حتما می دانید که درصد بالایی از رتبه کنکور شما وابسته به نمرات و معدل امتحانات نهایی شماست و همچنین اکثر سوالات طرح شده در آزمون کنکور سراسری بر اساس مباحث درسی سال دوازدهم طراحی شده اند، اما همچنان یادگیری دروس پایه های گذشته نیز الزامی می باشد.

امتهانات نهایی و آزمون کنکور سراسری

چگونه در ایام امتحانات نهایی برای کنکور درس بخوانیم؟

برای پاسخ به این سوال شما ابتدا باید بدانید امتحانات نهایی به چه شکل برگزار می شوند هر چند که این امتحانات لزوما امتحانات سخت یا عجیبی نیستند و حتی ممکن است از امتحانات کلاسی که تا کنون داشته اید، بر اساس میزان سختگیری معلمان آموزشی مدرسه شما از مجموعه سوالات آسان تری تشکیل شده باشند، اما با توجه به حساسیت این امتحانات شما باید بدانید چگونه خود را برای آنها آماده کنید و برای درس خواندن برنامه ریزی درسی مناسبی داشته باشید.

چرا که اگر از نظر زمانی هم بررسی کنید موفقیت شما در امتحانات نهایی اولویت دارد. سپس می توانید تصمیم بگیرید که در زمانبندی درسیتان چقدر زمان برای تمرینات تست های کنکور خواهید داشت و از آن زمان به بهترین نحو استفاده کنید.

نکات برگزاری امتحانات نهایی:

امتحانات نهایی در حوزه های خارج از مدرسه برگزار می شوند.
مراقبین امتحانات نهایی اشخاص خارج از کادر آموزشی مدرسه می باشند.
تصحیح کنندگان سوالات نهایی معلمان شما نیستند.
طرح سوالات بر عهده آموزش و پرورش است.

دانش آموزان برای مطالعه همزمان کنکور و برنامه ریزی امتحان نهایی به چند دسته تقسیم می شوند:

  • دانش آموزانی که با شروع امتحانات نهایی کنکور را فراموش می کنند.

(این دانش آموزان به امید اینکه 40 درصد از از کنکور با تاثیر معدل است، مطالعه برای کنکور را کنار می گذارند.)

  • دانش آموزانی که با فشار درسی توجه به هر دو گروه آزمون کنکور سراسری و امتحانات نهایی را از دست داده و با نا امیدی برای هیچ کدام تلاش درستی نمی کنند.
  • دانش آموزانی که با تلاش فراوان و انگیزه و برنامه ریزی کافی می خواهند هم در کنکور و هم امتحانات نهایی رتبه مناسبی کسب کنند.

(کار این گروه از دانش آموزان برای موفقیت بسیار عالی است، اما باید از نظر جسمی و روحی هم آمادگی خود را بالا برده تا برای درس خواندن دچار مشکلات جدی جسمی نشوند، از آنجایی که این اتفاق شایع است، پیشنهاد می کنیم زمان کافی برای استراحت در برنامه ریزی درسی در نظر بگیرید.)

  • گروه آخر دانش آموزانی هستند که مدرسه را رها کرده و فقط برای مطالعه کنکور برنامه ریزی می کنند، اما باید توجه داشته باشید که اگر در امتحانات قبول نشوید باید در شهریور امتحان دهید و نباید پس از کنکور انرژی و جدیت مطالعه خود را از دست بدهید چرا که در آن صورت هر دو فرصت را از دست خواهید داد.

آزمون کنکور سراسری

برای اینکه بدانید چه کلاس های کنکوری را شرکت کنید و یا اینکه چقدر زمان برای مطالعه امتحانات نهایی صرف کنید، ابتدا باید بدانید که دانش آموزان دراین زمینه به سه دسته عالی، متوسط و کسانی که هیچ مطالعه ای برای امتحانات نهایی و کنکور نداشته اند تقسیم می شوند که بر این اساس مسلما نوع کلاس ها و برنامه ریزی های شما متفاوت خواهد بود.

نمونه جدول برنامه ریزی امتحانات نهایی دوازدهم (رشته تجربی)

پارت 1

6-7

پارت 2

8-9:15

پارت 3

9:30-10:45

پارت 4

11-12:30

پارت 5

13-14:30

پارت 6

14:30-16

پارت 7

16:30-18

پارت 8

18-20

پارت 9

20-21:30

پارت 10

22:15-23:30

زیست فصل 2 مطالعه فقط کتاب _ زیست مرور سریع فصل 3 زیست جمع بندی درس 2 و3 نهار و استراحت زیست مطالعه درس 4 و رفع اشکال _ ورزش/حمام/استراحت زیست مرور نکات فصل 1

مرور و جمع بندی درس 1 تا 4

حل نمونه سوال زیست

_ امتحان زیست _ نهار و استراحت فصل 3 حد و پیوستگی جزوه و مرور فرمول های حد و پیوستگی ورزش/حمام/استراحت جبرانی مرور فرمول های مثلثاتی
حد و پیوستگی

_

حل نمونه سوال جبرانی نهار و استراحت رفع اشکال مثلثات

_

ورزش/حمام/استراحت

_

حل تمرینات کتاب درسی مثلثات
حد و مثلثات حل نمونه سوال تابع مرور جزوه دبیر _ نهار و استراحت مطالعه و رفع اشکال تابع _ ورزش/حمام/استراحت جمع بندی تابع

جبرانی

تمرینات کتاب فصل تابع

_

تمرینات کتاب فصل مثلثات

_

نهار و استراحت تمرینات حد و پیوستگی

_

ورزش/حمام/استراحت

_

رفع اشکال
حل نمونه سوال ریاضی

_

امتحان ریاضی

_

نهار و استراحت فصل 1 فیزیک

_

ورزش/حمام/استراحت

_

حل مسائل فصل 1 شیمی
فیزیک فصل 2 دینی درس 6

_

جبرانی نهار و استراحت مطالعه سوالات دبیر مطالعه متن ورزش/حمام/استراحت

_

مطالعه سوالات دبیر
حل نمونه سوالات سلامت و بهداشت _ امتحان سلامت _ نهار و استراحت زبان لغات درس 2 _ ورزش/حمام/استراحت _

زبان مطالعه جزوه گرامر

شیوه های مطالعه همزمان در مدرسه و کلاس های کنکور

اگر به آموزشگاه های کنکور مراجعه کنید با انواع دوره ها و کلاس ها مواجه خواهید شد که مناسب با شرایط افراد طراحی و برنامه ریزی شده اند تا به شما برای کسب رتبه در کنکور سراسری و معدل های بالاتر در امتحانات نهایی کمک کنند پس اگر دیر به فکر مطالعه افتاده اید اصلا نا امید نشوید.

معمولا در بازه زمانی نزدیک به امتحانات نهایی اساتید، تعدادی جلسه کلاس و همایش های سوال محور برگزار می کنند تا در صورتی که تا کنون فرصت شرکت در کلاس های آموزشی را نداشته اید بتوانید در این جلسات با فرم کلی سوالات و مباحث زیادی آشنا شوید تا پاسخگویی به آن ها در امتحانات نهایی برایتان راحتتر شود.

و یا اینکه اگر احساس می کنید در یک درس خاص مشکل یادگیری دارید می توانید تنها در تعدادی از جلسات خصوصی مرتبط با همان درس شرکت کنید.

برگزاری کلاس های کنکور

در رابطه با شیوه های مطالعه و نکات قابل توجه در پایه های دهم تا دوازدهم می توان گفت، دانش آموزان پایه دهم، فرصت زیادی برای مطالعه کنکور دارند و می توانند از این فرصت به درستی استفاده کنند، اما این به آن معنا نیست که با یک برنامه ریزی اشتباه یا فشرده، تا سال پایانی از درس و مدرسه زده شوند و تلاش هایشان بی نتیجه و بیهوده بماند، شما باید آرام و پیوسته پیش بروید و برای جمع بندی دروس عجله نکنید.

می توانید همه چیز را به قدرت یادگیری در همان سال تحصیلی که هستید بسپارید یا اگر احساس می کنید آمادگی و آشنایی با دروس، پیش از شروع مدارس برایتان لازم است حتما با مراجعه به آموزشگاه های استاندارد در مباحث لازم، شرکت در کلاس های کنکور را پیش از مدرسه شروع کنید تا در دوران مدرسه وقت خواندن درس های همان سال تحصیلی را داشته باشید.

دانش آموزان پایه یازدهم توجه داشته باشند که می توانند همگام با دهمی ها پیش روند اما اگر برای مثال درس ادبیات را در مدرسه مطالعه میکنند، در کلاس کنکور آنلاین و یا حضوری به بررسی و فراگیری شاخه های مرتبط با همان درس مثل آرایه های ادبی و قرابت معنایی بپردازند و آن ها را اولویت مطالعه قرار دهند، یا در دروسی مثل ریاضی در کلاس کنکور به رفع اشکال بپردازند تا به نوعی درس های تخصصی را در کلاس کنکور و در مدرسه به صورت همگام پیش ببرند.

بالا بردن تراز و معدل درسی

مشاوره کنکور و برنامه ریزی امتحانات نهایی

تیم مشاورین آکو در آموزشگاه پرسا با سالها تجربه در تلاش اند تا با ارائه یک برنامه‌ریزی مناسب برای دانش آموزان در راستای افزایش معدل و آمادگی برای کنکور به آنها کمک کنند، شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره تحصیلی و توضیحات مرتبط با برگزاری انواع کلاس کنکور آنلاین و حضوری به کانال تلگرام مشاوره کنکور و یا اینستاگرام مشاوره کنکور ما مراجعه و با تیم مشاورین آکو در تماس باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا