پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور هنرمشاور من

مشاوره رایگان قبولی در کنکور هنر

برنامه ریزی برای کنکور هنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور هنر جزو کنکورهایی است که همه ی داوطلبان رشته های دیگر میتوانند در آن شرکت کنند. در واقع این رشته جر رشته های شناور به حساب می آید . اما متاسفانه تعداد زیادی از داوطلبان علاقمند به رشته هنر بدون هیچ زمینه و برنامه ریزی دقیقی برای کنکور هنر این مسیر را در پیش میگیرند و از شرایط پذیرش رشته ها بی اطلاع هستند. اما واقعا برای قبولی در رشته های کنکور هنر چه اطلاعاتی لازم است؟ ایا برای همه ی زیرشاخه های رشته هنر باید در آزمون عملی شرکت کرد؟ در ادامه این مقاله در مورد قبولی در کنکور سراسری هنر ، منابع کنکور هنر و زیرشاخه های آن توضیحاتی ارائه داده ایم. مرکز مشاوره کنکور هنر آکو اولین مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج است.

مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج با مشاور برتر کنکور مجتبی سادات رسول

مشاوره قبولی در کنکور هنر

در ابتدا باید بگویم کنکور هنر همانقدر که ساده به نظر میرسد سخت است! و قبولی در برخی از رشته های مربوط به گروه آزمایشی هنر به این سادگی ها نیست و نیازمند تلاش بسیاری است. اگر هدف و علاقه ی شخصی واقعا به رشته های مربوط به هنر باشد قطعا برنامه ریزی و شرکت در کنکور سراسری هنر میتواند فرصت های بسیاری مقابل او قرار دهد . با یک برنامه ریزی درست داوطلب میتواند در بهترین دانشگاه های کشور در رشته ی مورد علاقه هنری خود تحصیل کند. در واقع میتوان به تکیه بر هدف و علاقه خود سختی ها را کنار زد و رویای خود را به واقعیت تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید : آزمون عملی کنکور هنر

برای شروع مشاوره تخصصی کنکور هنر به شما میگوییم که کنکور هنر نیز مانند دیگر رشته های آزمایشی به صورت سراسری برگزار میشود . دانش آموزان سال دوازدهم و یا دیپلم نظام قدیم میتوانند در این کنکور ثبت نام کنند. همانطور که پیش تر اشاره کردم این کنکور به صورت شناور است و افراد علاقمند میتوانند علاوه بر شرکت در کنکور اصلی خود در این کنکور هم شرکت کنند. اما اگر شخصی به صورت اختصاصی بخواهد در کنکور هنر قبول شود باید تمام توان و تلاشش را برای این کار بگذارد.

شرایط برنامه ریزی برای کنکور هنر برای داوطلبان منحصرا زبان و داوطلبانی که در کنار یک رشته نظری کنکور هنر میدهند متفاوت خواهد بود. مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو در کرج به صورت آنلاین و حضوری درکنار شماست.

شرایط و ضوابط شرکت در کنکور هنر

بسیاری از دانش آموزان رشته های تجربی، ریاضی و یا انسانی در سال دوازده تصمیم میگیرند علاوه بر اینکه در رشته اصلی خود دیپلم میگیرند؛ منابع کنکور هنر را مطالعه کنند و در کنکور هنر شرکت کنند. معمولا این افراد نتیجه ی دلخواه خود را در کنکور هنر نمیگیرند. چراکه امتحانات نهایی به خودی خود سخت و سنگین هستند و مرتبط به دروس هنر هم نمیباشند مگر درس های عمومی، همین موضوع باعث میشود تا این افراد نتوانند منابع کنکور هنر را با کیفیت بالایی مطالعه کنند و به قولی از اینجا مانده و از آنجا رانده میشوند!

مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو در کرج درباره برنامه ریزی برای کنکور اختصاصی زبان و منابع آن میگوید

بررسی رتبه های برتر سال های اخیر کنکور سراسری هنر نشان میدهد که اکثر این افراد جز داوطلبین تغییر رشته ای هستند. دانش آموزانی که دیپلم نظام جدید در رشته های نظری و یا فنی دارند میتوانند در کنکور هنر شرکت کنند و داوطلبان نظام قدیم برای شرکت در کنکور هنر به مدرک پیش دانشگاهی هنر نیاز دارند. برای اینکه مطمئن شوید میتوانید در کنکور هنر شرکت کنید یا خیر با مشاورین ما در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج تماس بگیرید.

تماس با مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو

منابع و ضریب دروس کنکور هنر

کنکور هنر نیز مانند سایر کنکور های سراسری شامل دفترچه عمومی و دفترچه اختصاصی میشود. چیزی که میان کنکور هنر و دیگر رشته ها تمایز ایجاد میکند وجود رشته های متمرکز، متمرکز خاص و نیمه متمرکز میباشد. که هر یک از این زیرگروه ها با توجه به درس های اختصاصی شان دارای ضریب متفاوتی هستند. که دروس اختصاصی باتوجه به اینکه در کدام زیرگروه قرار بگیرد دارای ضریب متفاوتی است که در ادامه به انها اشاره خواهیم کرد.

دفترچه عمومی کنکور هنر شمل دروس ادبیات، عربی، معارف و زبان خارجه است. که منابع دروس عمومی کنکور هنر درست مثل منابع دروس عمومی کنکور نظری است. برای مشاهده بهترین منابع کنکور برای هر درس رو لینک قرمز کلیک کنید.

دفترچه اختصاصی کنکور هنر شامل دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد است.

در ادامه مشاوره و برنامه ریزی تخصصی کنکور هنر در مرکز کنکور آکو کرج به بررسی زیرگروه های متفاوت در رشته هنر میپردازیم.

زیرگروه های کنکور هنر

کنکور هنر شامل 5 زیر گروه است که با توجه به رشته انتخابی داوطلب ضرایب دروس اختصاصی در آن ها متفوات است.

زیرگروه 1 هنر های تجسمی: این زیر گروه شامل رشته های ارتباط تصویری(گرافیک)، چاپ، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی لباس، عکاسی، طراحی صحنه، کارشناسی فرش، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، نقاشی، کاردانی آموزش هنرهای تجسمی و… است.

زیر گروه 2 طراحی صنعتی: این زیرگروه به طراحی صنعتی اختصاص دارد.

زیر گروه 3 کنکور هنر میراث فرهنگی و باستان شناسی : این زیر گروه شامل رشته های حفاظت و مرمت آثار تاریخی، حفاظت و مرمت بناهای تاریخی، راهنمای موزه ها و بناهای تاریخی، موزه داری، مردم شناسی، مرمت آثار تاریخی، باستان شناسی و… است.

 رشته های زیرگروه 4 کنکور هنر ،هنر های نمایشی: این زیرگروه شامل رشته های تلویزیون و هنرهای دیجیتالی در دو گرایش انیمیشن و گرافیک رایانه ای، تولید سیما، سینما(شامل گرایش های کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی و تدوین)، کاردانی هنرهای نمایشی، کارگردانی تلویزیون، ادبیات نمایشی، بازیگری تئاتر، نمایش عروسکی می باشد.

زیرگروه 5  هنر های موسیقی : این زیرگروه کنکور اختصاصی هنر رشته های آهنگسازی، موسیقی نظامی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی است.

جدول ضریب تاثیر هر درس در کنکور هنر

جدول زیر شامل ضرایب هر درس در زیرگروه های کنکور هنر می باشد.

 

دروس زیرگروه 1 زیرگروه 2 زیرگروه 3 زیرگروه 4 زیرگروه 5
درک عمومی هنر 4 3 3 3 3
خلاقیت تصویری 4 4 2 2 1
خلاقیت نمایشی 1 4 1 1 1
خلاقیت موسیقی 1 1 1 1 4
درک عمومی ریاضی و فیزیک 1 3 1 1 1
ترسیم فنی 1 2 2 1 1
خواص مواد 1 1 1 1 1

مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج کجاست؟

مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو بهترین و اولین مشاوره تخصصی کنکور سراسری هنر را در کرج ارائه میدهد.

چطور برای کنکور هنر برنامه ریزی کنم؟

برنامه ریزی برای کنکور هنر باتوجه به اختصاصی بودن رشته شما در هنرستان ، یا شرکت در کنکور هنر به عنوان کنکور جایگزین متفاوت خواهد بود.

درس های تخصصی کنکور هنر چیست؟

دروس تخصصی کنکور هنر شامل دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی و فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد

ضریب هر درس تخصصی در کنکور هنر چند است؟

ضریب تاثیر هر درس با توجه به زیرگروه و رشته مورد نظر متفاوت است. در یک جدول تاثیر هر درس تخصصی را در کنکور هنر مشخص کرده ایم.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا