پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

همه زیرساخت ها برای کنکور الکترونیکی تامین شد!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

بجز اعلام نتایج کنکور دی 1401 و احتمالا در یک ماه آینده(15فروردین1401) شروع ثبت نام برای کنکور تیر 1402، خبر دیگری نیز از سوی سازمان سنجش اعلام شد که شاید بتوان آن را خبر خوب اما پر ابهامی دانست! برگزاری کنکور الکترو نیکی یا همان کنکور هوشمند در سال 1402 خبر عجیبی بود که این روز ها رئیس سازمان سنجش در این باره میگوید:

تمام سعی ما این است که سال آینده کنکور را الکترونیکی برگزار کنیم کمااینکه در سال 1401 نیز برگزاری کنکور آنلاین تقریبا آزموده شد!

رئیس سازمان سنجش در سخنان خود به برگزاری کنکور هوشمند به مناسبت دهه فجر در بهمن 1401 به تخصیص در برخی استان ها اشاره ای داشت که هنوز هیچیک از داوطلبان کنکور آنلاین 1401 در این باره اظهار نظر خاصی نکرده اند و حتی پلتفرم های برگزاری کنکور هوشمد نیز به داوطلبان و حتی مشاوران کنکور نیز معرفی نشده اند.

اما شاید بتوان در مجمع تمامی تغییرات کنکور 1402 را به نفع داوطلبان و در جهت تسهیل آزمون سراسری دانست. بهتر است به برخی از مزیت های برگزاری کنکور هوشمند در سال آینده اشاره کنیم.

رئیس سازمان سنجش گفته از سال آینده کنکور الکترونیکی خواهد بود.

کنکور دومرحله ای و کنکور الکترونیکی هردو به نفع داوطلبان است

باتوجه به روند رو به رشد تعداد داوطلبان کنکور، همیشه تعطیلی مدارس و دانشگاه های شهر ها و استان های کشور برای برگزاری کنکور یکی از معضلات سازمان سنجش در پروسه برگزاری آزمون سراسری بوده است. بر همین اساس در یکسال گذشته زمزمه های برگزاری آزمون الکترونیکی کنکور را کم نشنیده ایم.

به علاوه باتوجه به دو مرحله ای شدن کنکور و دوبرابر شدن ظرفیت نیروهای متخصص و البته معتمددرکنار نیاز دو برابری به محوطه برگزاری آزمون و زیرساخت های مرتبط برگزاری دو مرحله ای نیاز به کنکور آنلاین بیش از پیش حس میشود.

کنکور دومرحله ای(کنکور دی و تیر) حتی از کنکور الکترونیکی هم مثمر به ثمر تر است و دوازدهمی ها بعد از اولین کنکور خود در تیرماه میتوانند به دی ماه امیدوار شوند و درس خواندن را برای 6 ماه دیگر ادامه دهند به جای یکسال!

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا