پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

حذف دروس عمومی کنکور 1402 قطعی شد

تغییرات کنکور قطعی شد

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش درباره تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲، کنکور سراسری 1402 کملا مطابق با ماده 10 مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار میشود. ماده مذکور عبارت است از قانون حذف دروس عمومی از آزمون ورودی دانشگاه ها و تاثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی (نمرات امتحانات نهایی دوازدهم) به صورت مستقیم در کنکور سراسری 1401.

طبق ماده 10 مصوبه شواری عالی انقلاب اسلامی در کنکور سال 1401 امتحانات نهایی دروس عمومی، ملاک سنجش و ورود داوطلبان به دانشگاه میشود. این تاثیر 40% مستقیم است یعنی نمره پایین در امتحانات نهایی رتبه را کاهش و نمره بالا در امتحانات نهایی دروس عمومی ، رتبه کل داوطلب را افزایش خواهد داد.

طبق این مصوبه در سال تحصیلی 1401-1402 امتحانات پایه یازدهم نیز برای دانش آموزان به صورت نهایی برگزار میشود و در کنکور سال 1403 سوابق تحصیلی برای دو پایه یازدهم و دوازدهم و آن هم به صورت 50 درصدی اعمال خواهد شد.

به همین ترتیب سال بعد نیز سال دهم برای نهایی شدن امتحانات آماده میشود و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور از دو سال آینده یعنی از کنکور سال 1405 به بعد به صورت 60 درصدی و برای هر سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم خواهد بود.

علاوه بر حذف دروس عمومی از کنکور 1402 و همچنین نهایی شدن امتحانات پایه یازدهم و دهم طی دوسال آینده، برنامه دوبار برگزار شدن کنکور نیز در این مصوبه ذکر شده است. البته این دوبار برگزار شدن کنکور جزو غیر پایدار ترین ایده هایی است که قرار است اجرا شود/

تغییرات کنکور سراسری ۱۴۰۲

به صورت قطعی میگویم که حذف دروس عمومی کنکور 1402 در تاریخ 25 تیرماه 1401 بنابراطلاعیه سازمان سنجش قطعی شد و از این تاریخ به بعد مصوبه تاریخ 17 خرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی در آزمون ورودی دانشگاه ها لازم الاجراست.

خوب است بدانید که انتخاب رشته کنکور سراسری و آزاد به همان روال قبلی ادامه دارد و تغییری در نحوه ثبت نام در کنکور بوجود نیامده است. البته برای برگزاری دو کنکور در سال 1402 که سخت ترین تصمیم سازمان سنجش بود

مرکز مشاوره کنکور آکو

حذف دروس عمومی کنکور و مشاوره کنکور سراسری 1402

برگزاری دو کنکور در سال 1402

برگزاری دو کنکور در سال 1402 جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی بود اما اولا پتانسیل برگزاری دو کنکور در ظرفیت های آموزشی کشور دیده نمیشود. ثانیا این دو کنکور در چه زمان هایی باشد؟ مثلا تیر ماه پیش از ورودی های مهرماه و آذرماه پیش از ورودی بهمن ماه؟

دردسر برگزاری آزمون ها به ویژه با تاثیر زیادی که معدل نهایی در کنکور دارد و تمایل شدید داوطلبان به ترمیم معدل چه میشود؟ برای آخرین اخبار کنکور با مرکز مشاوره کنکور سراسری آکو همره باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا