پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور هنر

درک عمومی هنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

درک عمومی هنر از درس‌های تخصصی کنکور سراسری هنر می‌باشد و درس نسبتاً سختی به شمار می‌رود. به‌طوری‌که در کنکورهای گذشته درصد ۱۰۰ یا حتی ۹۰ در این درس دیده نشده است. در سال ۹۷ میانگین این درس ۰/۷ درصد و بالاترین درصد این درس ۶۰ درصد بوده است. این درس در کنکور سراسری ۳۰ سؤال دارد.

منبع‌های کنکور هنر

منبع‌های کنکور هنر آزاد هستند و به همین دلیل لازم است که داوطلب بعد از تسلط بر منابع معرفی شده به مطالعة منابع آزاد بپردازد. مباحث تاریخ هنر و مکاتب نقاشی بیشترین تست را در درس درک عمومی هنر دارند. معمولاً چند تست آخر درک عمومی هنر با دروس منابع دیگر مشترک است. پس اگر خواهان رتبة خوب هستید هیچ‌کدام از ۷ درس اختصاصی را نخوانده نگذارید.

چون این درس ضریب بالایی دارد به لحاظ رقابت میان داوطلبان کنکور اهمیت زیادی دارد و هر یک تست آن می‌تواند جابه‌جایی زیادی در رتبة داوطلبان ایجاد کند.

درک عمومی هنر

برای مطالعة این درس داوطلب با دانستن قسمت‌های مهم که سؤالات بیشتری از آن مطرح می‌شود هر بخش از تاریخ هنر را به‌صورت جداگانه از همهٔ منابع انتخابی مطالعه کند. این درس حجم زیادی دارد پس آن را حفظ نکنید چون در طولانی‌مدت خسته می‌شوید. سعی کنید حتماً مطالب را درک کنید و به‌صورت تصویری و با مجسم کردن در ذهن خود به یاد بسپارید. از حاشیه‌نویسی و خلاصه‌نویسی هم می‌توان استفاده کرد.

مبحثی بخوانید

به‌جای مطالعة فصل‌به‌فصل این کتاب را مبحثی بخوانید. این روش مطالعه باعث می‌شود که تمام جزئیات یک مبحث خاص را هم‌زمان یاد بگیرید. حداقل ۲ تست در کنکور سراسری مربوط به تصاویر کتاب درسی می‌باشد. پس از بررسی تمام تصاویر و ویژگی‌های بناها در کتاب غافل نشوید.

خواندن منابع آزادی که از آن‌ها برای درس درک عمومی هنر سؤال طرح می‌شود به‌تنهایی ۲ الی ۳ سال زمان می‌برد. در نتیجه داوطلب باید به کمک مشاور و برنامه‌ریزی دقیق آن دسته از منابعی که مهم‌تر هستند جداسازی کند.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا