پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور هنرمشاور من

آنالیز درس درک عمومی هنر در کنکور تخصصی هنر

آنالیز تاریخ هنر در کنکور هنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یکی از نکات مهم که باید حواستان باشد آنالیز درس درک عمومی هنر در کنکور هنر خواهد بود. در حقیقت این درس با توجه به ضریبی که در کنکور دارد، بسیار اهمیت خواهد داشت. باید بتوانید درصد قابل توجهی را در این درس کسب کنید. درسی که در کنکور می‌تواند سکو پرواز یا پاشنه آشیل شما باشد. همه چیز در این درس به شما و به میزان تلاشتان تا قبل از کنکور بستگی خواهد داشت. در ادامه با اولین مرکز تخصصی مشاوره کنکور هنر آکو در کرج همراه باشید تا از ابعاد گوناگون این مسئله را بررسی کنیم. مجتبی سادات رسول مشاور برتر کنکور هنر د رکرج به شما میگوید:

حواستان باشد که یادگیری مفاهیم این درس یک نکته خواهد بود و فهمیدن خواسته تست یک نکته دیگر است.

مشاوره تخصصی نکور هنر در کرج با مشاور برتر کنکور مجتبی سادات رسول

آنالیز  درک عمومی هنر

درس درک عمومی هنر در کنکور با داشتن 30 سوال در کسب رتبه خوب کنکور هنر تخصصی نقش بسیار مهمی خواهد داشت. از طرفی ضریب بالای آن در رشته های مختلف کنکور هنر باعث شده که شما به فکر پاسخ دادن به این درس بیفتید. البته برخی دیگر به راحتی از کنار آن گذر می کنند.

بیشتر بخوانید:دروس تخصصی کنکور هنر و ضریب تاثیر آنها در رشته های کنکور هنر

در مورد مباحثی که در درس درک عمومی هنر در کنکور وجود خواهد داشت باید گفت که تمام نکات کتاب در حوزه هنر ایران و جهان خواهد بود. البته زیر شاخه‌هایی نظیر عکاسی، نمایش، موسیقی، مجسمه سازی، صنایع دستی و غیره را شامل خواهد شد.

این رشته دارای ضریب 4 برای زیر گروه 1 خواهد بود. البته این موضوع در زیرگروه‌های دو به بعد به عدد 3 تنزل خواهد داشت، اما همچنان اهمیت بالایی دارد. باید بتوانید از پس سوالات درس درک‌عمومی‌هنر در کنکور بر بیایید. همچنین به علت مفاهیم موجود در آن برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های زیر را دارند، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

  • گرافیک.
  • خلاقیت تجسمی.
  • عکاسی.
  • نگارگری.
  • نقاشی.
  • مجسمه سازی.
  • چاپ.
  • طراحی صحنه.
  • طراحی پارچه.

این اصول و موارد تدریس شده در درس درک عمومی هنر در دبیرستان ، به هیچ عنوان در دانشگاه تدریس نخواهد شد و برای رشته‌های بیان شده از نان شب هم واجب‌تر خواهد بود. مشاوره تخصصی کنکور هنر میتواند به شما مسیر صحیح خواندن و یادگیری دائمی این مفاهیم را آموزش خواهد داد و شما را برای ورود به دانشگاه مورد علاقه تان آماده خواهد کرد.

بخش اول سوالات در درس درک عمومی هنر کنکور

در این قسمت از سوالات درک عمومی هنر کنکور شما با سوالاتی با موضوع هنر و معماری روبرو خواهید بود. بازه‌های مختلف تاریخی در این بخش از منظر هنری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شناختن متدهای استفاده شده در هر زمان و حتی نوع رنگ و اشکالی که در هر دوره مورد استفاده قرار می‌گرفته، اهمیت زیادی دارد.

بودجه بندی و آنالیز درس درک عمومی هنر در کنکور هنر و موضوع سوالات آن

این بخش عموماً 5 الی 10 سوال اول دربین سوالات درس درک عمومی هنر در کنکور خواهد داشت. البته این را نیز باید گفت که کاملاً بستگی به میزان خواندن شما خواهد داشت. مطالب کتاب درک عمومی هنر در بخش هنر و معماری نکته وار خواهد بود. همچنین از عکس‌های کتاب نیز در این بخش استفاده شده است. مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو در کرج به صورت حضوری و آنلاین به ارائه مطالب مورد نیاز داوطلبان کنکور هنر میپردازد.

آنالیز بخش دوم سوالات درک عمومی هنر در کنکور تخصصی

در این قسمت از سوالات درس درک عمومی هنر کنکور شما با سوالاتی با موضوع جامعه شناسی روبرو خواهید بود. سوالات در مورد مواردی همچون جامعه ای که در دوران های مختلف مانند هخامنشیان و اشکانیان زندگی می‌کردند، خواهد بود. برای این بخش از درس درک عمومی هنر در کنکور تخصصی هنر شما باید از 7 منبع بهره ببرید. البته این بخش، عمده و باقی مانده سوالات را شامل خواهد شد. کتاب هایی که میتوانید برای مطالعه بخش جامعه شناسی درک‌عمومی هنر در کنکور استفاده کنید عبارتند از:

  • تاریخ هنر جهان.
  • میراث فرهنگی.
  • کارگاه هنر 1.
  • سیر هنر 1.
  • کارگاه هنر 2.
  • سیر هنر 2.
  • تاریخ هنر ایران.

البته این منابع قابل تفکیک به صورت سوال به سوال در کنکور نخواهد بود. اما چیزی که واضح است این خواهد بود که حداقل 2 سوال از هر کدام در کنکور خواهد آمد. بله تعداد آن کم است، اما در ادامه متوجه اهمیت مطالعه موضوع خواهید شد.

کتاب درس درک عمومی هنر کنکور

آنالیز میزان پاسخگویی داوطلبان به درس درک عمومی هنر در کنکور

برخی فکر می‌کنند که درس درک عمومی هنر برای کنکور ارزش وقت گذاشتن ندارد، در حالی که نتایج آنالیز میزان پاسخگویی داوطلبان به سوال های درک‌عمومی‌هنر در کنکور و البته تجربه ما در مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو کرج حرف دیگری را می‌زند. ابتدا جدول زیر را مشاهده کنید.

درصد تعداد نفر میانگین نفرات در بازه بیان شده
-30 2 -30
-30 تا 0 12908 -6
0 تا 10 33006 1.5
10 تا 30 2509 15
30 تا 50 193 37
50 تا 60 16 58
60 تا 70 2 65
70 به بالا 0 0

این نتایج کنکور به تفکیک درصد، تعداد نفرات در آن بازه و میانگین درصد آن تعداد نفرات خواهد بود. شاید این درس کم کم در حال جذاب شدن است. بله چیزی به نام داوطلب بالای 70 وجود ندارد. در سال‌های مختلف این عدد کمی بالا و پایین داشته و حتی برخی از 70 عبور کرده اند. اما چیزی که مشخص است و در همه سال‌ها ثابت بوده، تعداد بالای نفرات زیر 10 درصد است. یعنی داوطلبانی که کمتر از 4 سوال درست پاسخ داده اند.

حالا متوجه سکو پرتاب بودن این درس خواهید شد. اگر در بین تمام رقبایتان شما باشید که درس درک عمومی هنر کنکور تخصصی رشته هنر را جدی بگیرید، احتمالا از سایر داوطلبان دو هیچ جلو هستید. برای خواندن کتاب درک عمومی هنر کنکور شما دو رویکرد را می‌توانید داشته باشید.

چطور درس درک عمومی هنر را بخوانیم

اول اینکه کتاب را به صورت جزیره ای بخوانید و با کمک مشاوره تخصصی کنکور هنر ایتن جزیره ها را انتخاب کنید راه دوم برای خواندن درس درک عمومی هنر در کنکور این است که کامل بخوانید. این دو تنها یک تفاوت ریز خواهند داشت. تعدد کتاب موجود در این درس و مجزا بودن سوالات باعث شده که شما بتوانید روی یک تعداد سوال مشخص تمرکز کنید و فقط آن را بخوانید. با این کار منابع را کاملاً بهینه سازی کرده اید. البته قادر خواهید بود که با خواندن کامل کتب، به تمام سوالات نیز پاسخ دهید.

به عنوان بهترین مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج به شما میگویم، درس درک عمومی هنر در کنکور اصلا سخت نیست و با یک خواندن و تست زدن ساده میتوانید به راحتی سوالات را پاسخ دهید. از طرفی این را در نظر بگیرید که ترازی که پاسخ دادن به سوالات درک عمومی در درصدهای بالا خواهد داد، بسیار بیشتر از سایرین خواهد بود. شما به یکباره تعداد زیادی از نفرات را کنار خواهید گذاشت.

نکات مشاوره تخصصی کنکور هنر

آنالیز درس درک عمومی هنر در کنکور هنر شاید روی کاغذ همین مواردی باشد که ما بیان کردیم. اما قسمت مهم برای موفقیت در کنکور هنر نحوه مطالعه خواهد بود. از آنجا که منابع درس درک عمومی هنر در کنکور زیاد هستند، در حقیقت شما باید بتوانید این کتب را با کیفیت بالا و البته سریع بخوانید. اما چگونه؟ هر کسی یک لِم برای درس خواندن دارد و مشاور خواهد بود که این موضوع را کشف خواهد کرد. پس حواستان به این موضوع باشد.

آنالیز درس درک عمومی کنکور هنر

بهتر است که برای به نتیجه رسیدن، تکه تکه پیش بروید. یعنی دو کتاب را در این بخش هدف گذاری کنید و جلو بیایید. پس از اتمام به سراغ دو مورد دیگر بروید. همچنین وجود ایستگاه‌های دوره کردن برای یادآوری بسیار اهمیت خواهد داشت. به هیچ وجه در این زمینه کوتاهی نکنید و فکر عدم پاسخ دادن به سوالات درک عمومی کنکور هنر را کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع دروس کنکور هنر تخصصی

عدم پاسخگویی به درس درک عمومی کنکور هنر

برخی فکر می‌کنند که سوالات، دشواری زیادی دارد که داوطلبان قادر به پاسخگویی نیستند. در حالی که اصلاً به این شکل نخواهد بود. دو علت عمده برای عدم پاسخگویی به سوالات درک عمومی هنر در صحبت های داوطلبین بسیار پرتکرار بوده است. اول این که به حفظ کردن علاقه نداریم و این قسمت را حذف کرده ایم. دومین مورد نیز خطاهای خواندن سوال در روز کنکور خواهد بود. علت هم این است که سوالات تا حدودی تحلیلی خواهد بود و باید کمی با تامل به سوال ها پاسخ دهید. یک مشاوره تخصصی کنکور هنر میتواند شما را با چالش های این درس آشنا کند و به سلامت شما را بر این چالش ها چیره سازد.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو در کرج

آنالیز درس درک عمومی هنر در کنکور هنر، همانند یک چراغ بسیار پر نور خواهد بود که به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیر خود را تشخیص دهید. حواستان باشد که عده زیادی زیر 10 درصد تست می‌زنند و شما با تنها 4 تست درست از این افراد به پیش خواهید افتاد. در صورتی که به صورت اختصاصی قبولی در رشته‌های هنر مد نظرتان است، این درس سکو پرش برای شما خواهد بود. تحلیل در کنار خواندن مطالب حفظی مهم‌ترین نکته تست‌های درس درک‌عمومی هنر خواهد بود. مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو اولین و بهترین مرکز تخصصی کنکور های هنر و فنی و حرفه ای در کرج همراه شما تا پایان مسیر موفقیت است.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج

عموم داوطلبین چه درصدی را در درس درک عمومی هنر کنکور می زنند؟

به طور متوسط درصد پاسخگویی داوطلبان به درس درک عمومی هنر زیر 10 درصد است.

درک عمومی هنر در کنکور چند سوال دارد؟

30 تست که در سه بازه آسان، متوسط و سخت تقسیم بندی خواهد شد.

درس درک عمومی هنر کلا حفظی است یا تحلیلی؟

اکثر قسمت های درس درک عمومی هنر حفظی است اما مطالب تحلیلی هم دارد.

بریا اینکه درک عمومی هنر کنکور را بالا بزنیم کتاب درسی بخوانیم یا کتاب های کمک آموزشی بهترند؟

اگر کلاس کنکور نمیروید و جزوه خوبی ندارید، کتاب درسی را در کنار یک کتاب کمک اموزشی برای تست زدن و خواندن نکات داشته باشید. مشاوره تخصصی کنکور هنر را برای شروع برنامه ریزی و درس خواندن فراموش نکنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا