پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

دروس کنکور هنر 1403 و ضرایب آن

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

کنکور هنر یکی از پر طرفدار ترین کنکور های سراسری است و تعداد رو به افزایش داوطلبان کنکور هنر 1402هم بیش از پیش به ما این قضیه را ثابت کرد. اما متاسفانه کمترین اطلاعاتی درباره دروس کنکور هنر 1403و ضرایب آنها وجود دارد. دانش آموزان کنکور هنر معمولا برای درس خواندن گیج میشوند و نمیتوانند تصمیم درستی بگیرند.

به همین دلیل تیم مشاوره تحصیلی آکو تصمیم گرفته است درباره دروس کنکور هنر 1403، نحوه و ضریب تاثیر امتحانات نهایی کنکور هنر در سال آینده و شرایط ثبت نام و برگزاری آزمون های ترمیم معدل برای این رشته اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهد.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

دروس کنکور هنر 1403 و ضرایب آنها

خب همانطور که همه ما میدانیم، دروس عمومی از کنکور سراسری همه رشته ها حذف شده است و کنکور هنر نیز از این قضیه مستثنی نیست. پس در آزمون سراسری هنر کلاس قرار است سه درس و 100 سوال آنهم از دروس تخصصی داشته باشیم. دروس تخصصی شامل درک عمومی ریاضی و فیزیک ، درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری و تجسمی میباشد.

درست است که در آخرین اطلاعیه سازمان سنجش درخصوص ضرایب امتحانات نهایی در کنکور 1403 قانون تاثیر امتحانات نهایی کنکور 1403 به شرح زیر آمده است:

بر اساس مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابلجایگزینی با آزمون اختصاصی (سراسری) نیست؛ لذا، تمامی داوطلبان فاقد سابقه تحصیلی یا دارای سابقه تحصیلی ناقص میبایست نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی از طریق شرکت در امتحانات نهایی (نظام )6-3-3که وزارت آموزش و پرورش برگزار میکند، اقدام نمایند

اما شرایط برای کنکور هنر و کنکور زبان کمی متفاوت است. همانطور که فقط نمرات دروس عمومی در کنکور زبان تاثیر دارند، کنکور هنر هم همین شرایط را دارد.

یعنی داوطلبانی که میخواهند در کنکور هنر شرکت صرف نظر از گروه آزمایشی یا سیستم آموزشی دیپلمشان، میتوانند فقط با داشتن نمرات امتحانات نهایی عمومی، در کنکور شرکت کنند و نیازی به داشتن دیپلم مرتبط یا شرکت در امتحانات سه درس اصلی کنکور هنر نیست.

برای شرکت در امتحانات نهایی ویژه کنکور هنر 1403 دانش آموزان دوازدهمی میبایست به صورت جداگانه از طریق مدرسه درخواست شرکت در امتحانات نهایی را ثبت کنند و داوطلبان دوازدهمی که با دیپلم های نظری میخواهند شرکت کنند، میتوانند از همان نمرات دروس عمومی امتحانات نهایی سان استفاده کنند.

ضریب تاثیر دروس عمومی بر کنکور هنر

در سال 1402 تاثیر تراز کنکور را عجیب حس کردیم و باتوجه به اینکه اولین سال برگزاری امتحانات نهایی برای رشته های فنی حرفه ای بود، باید آمادگی بیشتری برای سال آینده داشته باشیم.

مطابق اعلامیه مرکز ارزیابی آموزش و پرورش ضریب تاثیر نمرات امتحانات نهایی کنکور هنر در سال 1403 به شرح زیر خواهد بود. جدول زیر برای دوازدهمی ها، داوطلبانی که در امتحانات نهایی دیپلم مجدد یا امتحانات نهایی ترمیم معدل شرکت کدره اند و به هر صورت دانش آموزانی که نمره امتحانات نظام 6-3-3 را دارند صدق میکند.

image 25

همانطور که میبینید فقط دروس عمومی شامل فارسی ، عربی، دین و زندگی، زبان و سلامت و بهداشت در کنکور هنر 1403 تاثیر گذار خواهند بود و ملاک تاثیر هم نمره داوطلب نسبت به نمره داوطلبان همان سال است.

اگر کسی در این امتحانات نمره نداشته باشد یا در امتحانات ترمیم معدل شرکت نکرده باشد، نمره مورد نظر برای او صفر در نظر گرفته میشود و طبیعتا با توجه به تاثیر 28 درصدی دروس نهایی در کنکور هنر، نمیتوان انتظار تراز نهایی خوبی بدون نمرات امتحانات نهایی داشت.

امتحانات نهایی کنکور هنر 1403 در پایه های دهم ویازدهم

همانطور که احتمالا میدانید، قرار بر این شده است که از دو سال آینده امتحانات نهایی پایه های دهم و یازدهم هم در تراز کنکور نظری تاثیر گذار باشند اما ظاهرا این قانون برای رشته های فنی حرفه ای و کنکور هنر عملی نخواهد شد. و داوطلبان دهم و یازدهم رشته های هنرستان نیاز نیست در این دو سال خود را برای امتحانات نهایی آماده کنند.

البته باید منتظر تغییرات و مصوبات جدید بود که اطلاعیه آن از طریق سازمان سنجش منتشر میشود.

ضرایب امتحانات نهایی هنر 1403 برای دیپلم های نظام قدیم

دیپلمه های نظام قدیم به شرطی که در امتحانات نهایی شرکت کرده باشند و برای پنج درس مذکور نمره داشته باشند که تاثیر نمرات آنها به همان شرایط مذکور در تصویر اول خواهد بود.

اما اگر دیپلم سال های 84 تا 91را دارید و در نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی سوم دبیرستان امتحان نهایی شرکت کردید و سپس پیش دانشگاهی خوانده اید و 4 درس (2درس عمومی و 2 درس تخصصی) را امتحان نهایی داده اید، شرایط تاثیر سوابق تحصیلی شما(به شرطی که در امتحانات ترمیم معدل خرداد 1403 شرکت نکنید به شرح زیر خواهد بود.

image 26

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا