پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

اگر همه درس ها رو تموم کردیم، دوران جمع بندی کنکور چکار کنیم؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

همه درس ها رو تموم کردی؟ الان فکر میکنی قراره رتبه برتر کنکور بشی؟ خب بیا یه چیزی بهت بگم. اگر کل سال رو روزی 12 ساعت درس بخونید اما نتونید دوران جمع بندی کنکور رو با برنامه بگذرونید و جمع بندی برای کنکور داشته باشید احتمالا بعد از کنکور این جمله رو از خودتون میشنوید:

من خیلی زحمت کشیده بودم و میتونستم بهتر از اینها باشم اما در جلسه کنکور آنقدر که انتظار میرفت خوب عمل نکردم!

علت خیلی واضحه! شما یک سال کامل برای کنکور زحمت کشیدید اما نتونستید مطالبی که وارد ذهنتون شده رو دسته بندی و مرور کنید، پس سر جلسه همه سوالات براتون آشناس ولی نمیتونید جواب درست رو پیدا کنید. یا حتی ممکنه بخاطر فراموش کردن یک نکته در دام طراح سوال قرار بگیرید و گزینه اشتباه را بزنید. پس مهمترین بخش آمادگی برای کنکور داشتن جمع بندی و مرور بعد از تمام شدن درس ها است.

هدف از جمعبندی کنکور این است که مطالبی که در این مدت مطالعه کرده اید به صورت طبقه بندی شده در بیاید و داوطلب در جلسه آزمون بتواند به راحتی و به درستی به آن دسترسی داشته باشد. پس به عنوان مشاور تحصیلی میگوییم که در ماه آخر جمعبندی کنکور وقت یادگیری مطالب جدید نیست.

برای اینکه رتبه برتر بشیم باید در دوران جمع بندی کنکور به اندازه روز های اول محکم باشی!

درسته که هر چند وقت یک بار در آزمون های آزمایشی کنکور مبحث مرور میشه اما اگه تحلیل آزمون درستی نداشته باشید و شما از این نکته هایی که در طول سال به زحمت و با هزینه زیاد به دست اومده نتونید در روز کنکور استفاده کنید چه فایده؟

اگر در دوران جمع بندی کنکور بتوانید به راهکار های عملی که در ادامه در اختیارتان قار داده مشود عمل کنید احتمالا روز کنکور دردسر کمتر و نتیجه بهتری خواهید داشت.

کانال تلگرام تیم مشاور تحصیلی آکو
  • در دوران جمعبندی کنکور به فکر حل کردن کنکور های سال های گذشته باشید

راحت ترین قدمی که برای شروع یک جمع بندی درست و حسابی میتوانید بردارید دانلود نمونه سوالات کنکور دی، کنکور 1401 و کنکور 1400 است. توجه داشته باشید که حل این نمونه سوالات باید در زمان مشخص باشد و سعی کنید زمان بندی تست زنی خود را متناسب با زمانی که قرار است در کنکور برای آنها بگذارید متناسب باشد.

در این مرحله از جمعبندی کنکور باید به خودتان سخت بگیرید تا بتوانید در کنکور نیز عملکرد مناسبی داشته باشید.


در این مرحله شرکت در آزمون های جامع سنجش نیز میتواند موثر باشد اما به شرطی که کار اصلی یعنی حل کردن نمونه سوالات کنکور سال های قبل را پشت گوش نیاندازید. به خودتان کمک نکنید و فکر نکنید اگر یک ذره از پاسخنامه کمک بگیرید در حق خودتان لطف کرده اید. این بزرگترین خیانتی است که میتوانید در حق خودتان و آن هم در دوران جمعبندی کنکور انجام دهید.

  • تصحیح آزمون و تحلیل آن را فراموش نکنید

بعد از هر آزمون باید سه رنگ خودکار بردارید و سوالاتی که اشتباه زده اید، درست زده اید و نزده اید را مشخص کنید. یک دفترچه بردارید و یادداشت کنید. نکته هر سوالی که اشتباه زده اید را با همان رنگی که سوالات اشتباه را مشخص کرده اید یادداشت کنید، مثلا اگر اشتباهات خود را با رنگ سبز مشخص کرده اید، این نکات را به صورت خلاصه و نکته ای در دفترچه بنویسید.

سعی کنید اشتباهاتتان را با رنگ قرمز مشخص نکنید! کلا از هرگونه منفی نگری و انرژی منفی دوری کنید. جمع بندی برای کنکور با بد بینی فقط باعث بدتر شدن شرایط میشودو.

در هنگام تحلیل آزمون باید مشخص کنید سوالی که اشتباه جواب داده اید یا جوواب نداده اید مربوط به کدام مبحث بوده است و ایراد یا نکته ای ای که شما را در دام سوال انداخته چه بوده است؟ سعی کنید با خلاصه مطلب، توضیحات مندرج در پاسخ تشریحی سوالات و خلاصه نویسی های قبلی خودتان جواب سوال را پیدا کنید. برای مباحثی که اهمیت زیادی دارند سراغ منابع اصلی و کتاب درسی بروید.

  • یکبار تحلیل و شرکت در آزمون ها کافی نیست

زمان باقی مانده به کنکور را به دوره های دو یا سه روزه تقسیم کنید، در این دوره ها آزمون های مهم مثل کنکور سال های گذشته را به ترتیب شرکت کنید و تحلیل و بررسی آنها را هم انجام دهید. بعد از اینکه تمام شد هم میتوانید دوباره از 1401 شروع کنید و سوالات سخت و نکته دار را مجددا حل کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا