پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

آیا همایش‌های نکته و تست ثبت نام کنیم؟

همایش های نکته و تست کنکور و کلاس های جمع بندی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

همایش های نکته و تست کنکور یکی از مهم‌ترین همایش ها است که معمولا در دوران جمع بندی سال کنکور برگزار می‌شود و داوطلبین کنکور و حتی دانش آموزان سال یازدهم ممکن است که این موضوع به گوششان خورده باشد. اما آیا باید در این مدل همایش‌ها شرکت کرد؟ اصلاً فایده دارد؟ بعد از همایش چه باید کرد؟

 اول از همه و به صورت صریح باید بیان کنیم که همایش های نکته و تست و جمع بندی کنکور میتواند کاملاً مفید یا کاملا به درد نخور باشد. شرط و شروط لازم برای مفید بودن یا نبودن این نوع همایش ها را در ادامه برایتان میگوییم. منکر این مسئله نیستیم که هر همایشی وجه علمی خاص خود را دارد، اما باید به این مسئله نیز توجه کرد که آیا این همایش های نکته و تست و چمع بندی آخر سال کنکور به کار شما می‌آید و با روش و برنامه درس خواندن شما هماهنگ است یا نه؟ برای این موضوع چند پارامتر را باید در نظر بگیرید.

همایش های جمع بندی و نکته و تست کنکور

همایش های نکته و تست جمع بندی کنکور عموماً به دو صورت است. حالت اول یک درس تخصصی به صورت جامع و مروری مورد بحث قرار می‌گیرد. در این حالت دبیر در مورد یک درس تمامی نکات مهم را در قالب تست‌های مهم یا به صورت خلاصه نویسی اسلاید مانند برای شما بیان می‌کند. به این ترتیب می‌دانید که تیپ و نوع سوال به چه صورت است و شما برای آزمون باید به دنبال چه چیزی باشید.

همایش های نکته و تست و جمع بندی آخر سل برای کنکور در مرکز مشاوره تخصصی کنکور

حتی در همایش اساتید به نام و معروف عموماً سوالاتی مطرح می‌شود که بسیار به تست‌های کنکور گاها نزدیک است. همچنین ترفندهایی برای برخی از موضوعات و سبک سوالی ها مطرح می‌گردد که دانش آموزان می‌توانند با استفاده از آن به تست‌ها پاسخ درست بدهند.

بیشتر بخوانید: معرفی بزرگان کنکور

حالت دوم برای زمانی است که مشاور همایش های تخصصی مشاوره و جمع بندی بکنکور رگزار را برگزار می‌کنند.جلسلت جامع جمع بندی مشاوره به دو بخش تقسیم می‌شود. اول از همه آموزش به شما که چگونه موفق شوید. راهکارهایی برای خودباوری را به شما آموزش می‌دهند. دوم این که نکات مهمی در مورد روز کنکور و نحوه تست زنی را در اختیارتان قرار خواهند داد تا بهتر بتوانید عمل کنید.

بیشتر بخوانید: مشاوره کاهش استرس روز کنکور

زمان برگزاری همایش های جمع بندی

زمانی که همایش های جمع بندی و نکته و تست کنکور برگزار می‌شود، بسیار اهمیت دارد. همایش نکته و تست عموماً مربوط به زمان جمع بندی است. یعنی شما برای کنکور در حال آماده شدن هستید و این کار باعث می‌شود که بهتر برای آزمون آخر آماده شوید.

از طرفی دیگر شرکت در همایش های جمع بندی کنکور به معنای موفقیت نیست. این زمان بندی شامل حال شما نیز می‌شود. یعنی اگر مطالعه کافی نداشته باشید، همایش به کارتان نخواهد آمد و نتیجه عکس می‌گیرید.

برخی از همایش های نکته و تست کنکور در زمان‌هایی خارج از اردیبهشت و خرداد برگزار می‌شود.برگزاری همایش های نکته و تست خارج از دوران جمع بندی در دو حالت قابل قبول خواهند بود. در حالت اول این که بیان کننده نحوه تست زنی باشند. یعنی نکات و اصول گفته شود. مورد دوم نیز در عید است. عموماً در این زمان نیز فرد به یک تسلط نسبی روی مباحث کنکور رسیده و جمع بندی برای او مفید خواهد بود.

محتوای همایش های نکته و تست کنکور

شاید پیش خود بگویید، موضوع همایش نکته و تست است. اما همواره آن چیزی که می‌گویند نیست. در حقیقت با دیدن نام همایش صرفاً در آن شرکت نکنید. در مورد همایش‌ها اطلاعات به دست آورید. اما شاخصه‌های مهم در انتخاب چیست؟

برگزار کننده سمینار شخص است یا یک موسسه: عموماً وقتی که موسسات این کار را انجام می‌دهند، برای از بین نرفتن اعتبار خود به همه چیز فکر می‌کنند. البته اگر شخص محور نیز برگزار شود، باید ببینید که آیا فرد شاخصی هست یا خیر. عموماً افراد صاحب نظر در هر درس و نکته ای با موسسات در حال کار هستند.

کیفیت محتوا: می‌توانید به راحتی بازخوردهای مختلف را در مورد همایش‌های سال‌های گذشته بخوانید. اساتید و موسسات پیج‌های اینستاگرام، سایت و کانال ارتباطی دارند. از طریق کامنت‌ها و حتی صحبت با نفراتی که سال قبل حضور پیدا کرده اند، خیالتان را بابت محتوا راحت سازید.

مشاوره تخصصی شرکت در همایش های نکته و تست جمع بندی کنکور

مکان برگزاری همایش های جمع بندی کنکور

همواره همایش‌ها در سالن‌های بزرگ برگزار می‌شود. هر چقدر ابعاد سالن کمتر باشد، نفرات حاضر در آن نیز کمتر خواهند بود. در نتیجه نظم دادن به سالن راحت‌تر است. خود به خود کیفیت تدریس نیز برای شما افزایش می‌یابد. نه اینکه مدرس حرفی متفاوت بزند، بلکه شما راحت‌تر می‌توانید روی سخنان او تمرکز کنید و از آن بهره ببرید.

مشاوره تخصصی کنکور برای شرکت در همایش های نکته و تست

یک نکته مهم این است که آیا مشاور دارید یا خیر؟ در صورتی که مشاور نداشته باشید، هر دو حالت همایش برای شما مفید است. البته کار کمی سخت‌تر خواهد بود. زیرا این که کدام درس را به همایش بروید و کدام را خودتان بخوانید، یک مسئله نسبتاً پیچیده است. البته همایش‌هایی که مشاوران برگزار کننده آن هستند، برای این گروه از افراد بسیار مفید است.

نوع دوم افرادی هستند که مشاور دارند. این داوطلبان می‌توانند با راهنمایی گرفتن از مشاور خود در مورد این که در چه دروسی شرکت کنند و کدام را خودشان جمع کنند، کسب تکلیف نمایند. مشاوران به داوطلبان نزدیک‌تر هستند و راحت‌تر می‌توانند شرایط را بررسی کنند.

این که همه همایش‌ها را بروید یا فقط دروس اختصاصی به خودتان بستگی دارد. اگر فردی هستید که مشکل خاصی در دروس عمومی ندارید، بهتر است که زمان همایش را به جمع بندی توسط خودتان اختصاص دهید. این عدم نیاز و مشکل نداشتن یک تعریف نسبی است. عموماً اکسی که می‌تواند طبق آنچه می‌خواند و مدت زمانی که وقت می‌گذارد، درصد متناسبی بیاورد، مشکل نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: لوازم ضروری برای روز کنکور

در مورد دروس اختصاصی بسته به صلاح دید خودتان دارد. در این دروس بحث قوی و ضعیف بودن مطرح نیست. توصیه می‌کنیم که در همایش‌های با کیفیت دروس تخصصی حتماً شرکت کنید. حتی اگر قوی هستید نیز شرکت کنید، زیرا هم برای شما مباحث دوره می‌شود و هم این که ممکن است موارد جدیدی را یاد بگیرید.

مشاوره تخصصی کنکور و انتخاب رشته کنکور انسانی

مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره همایش های نکته و تست کنکور میگوید.

همایش نکته و تست به طور کلی بسیار خوب است. البته برای کسی که حداقل جمع بندی‌ها را داشته باشد. یعنی توانسته باشد دو مقطع از 3 پایه تحصیلی را کامل جمع کرده باشد. همایش‌ها یک راهنما هستند که شما بتوانید راحت‌تر اطلاعات را در ذهنتان طبق بندی کنید و برای رسیدن به هدف تلاش کنید. در صورتی که به دنبال اطلاعات بیشتر هستید یا این که هنوز نمی‌دانید نیاز شما برای جمع بندی چه دروسی است، در تیم مشاوران آکو در خدمتتان خواهیم بود.

تلگرام مرکز مشاوره تخصص انتخاب رشته کنکور

 

در همایش های نکته و تست ثبت نام کنم یا خیر ؟

به طور کلی همایش های جمع بندی باعث افزایش تسلط شما بر دروس می‌شود و بهتر است که در آنان شرکت کنید. البته شرایط درس خواندنتان از هرچیزی مهم تر است.

همایش‌هایی که برای دروس عمومی برگزار می‌شود، به کار می‌آید؟

در صورتی که ضعف در دروس عمومی دارید و نتیجه مطلوبی را به دست نمی‌آورید، بله شرکت در همایش های جمع بندی آخر سال و نکته و تست ها بسیار مورد نیاز است و تاثیر بسیار زیادی نیز میتواند داشته باشد.

همایش های نکته و تست چه زمانی برگزار میشود؟

عموماً در اردیبهشت و خرداد ماه که دوران جمع بندی کنکور است همایش های جمع بندی دروس برگزار می‌گردد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا