پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

در روز های پایانی کنکور هیچ حرکت اضافه ای نزنید!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

قبلا هم حسابی درباره اهمیت روز های پایانی کنکور صحبت کردیم و گفتیم که باید به اندازه ای به این روز ها اهمیت بدید که انگار اگر این مدت رو برنامه و هدف گذاری درست در آزمون ها نداشته باشید انگار کل سال درس نخوندید. الان هم دیگه نمیخوایم از اهمیت این دوران صحبت کنیم فقط میخوایم راهکار های نهایی رو برای فائق آمدن به خستگی ماه آخر کنکور و نکته به نکته اینکه “هفته آخر کنکور چه کنیم” رو بررسی کنیم!

اگر یه مشاور خوب داشتی الان وقتش بود که این استرس و خستگی ماه آخر کنکور رو با اون در میون بذاری نه اینکه توی اینترنت دنبال راه چاره برای روز های پایانی کنکور باشی! پس اگر تصیم گرفتی برای سال بعد درس بخونی و دوباره برای شکست دادن غول کنکور تلاش کنی فراموش نکن که اولین قدم پیدا کردن بهترین مشاور کنکور برای برنامه ریزی کنکور 1403 هست.

اگر هم مطمئنی که امسال به هدفت میرسی و فقط دنبال جملات انگیزشی هفته آخر کنکور هستی و راهکار های عادی برات جواب نداده با تیم مشاور تحصیلی آکو همراه شو تا باهم کشف کنیم تو این هفته آخر کنکور چه کنیم؟

نکات انگیزشی هفته آخر کنکور

روز های پایانی کنکور به دنبال اتفاق جدید نباشید که شکست خواهید خورد!

اصلا به تیتر مقاله امروز دقت کردی؟ در روز های پایانی کنکور هیچ حرکت اضافه ای نزنید! نه منبع جدید انتخاب کنید، نه سراغ مباحث جدید برای پیشروی در دروس بروید. ساعت مطالعه تان را افزایش ندهید و سعی نکنید خیلی به خودتان فشار بیاورید و به استراحت هم به اندازه درس خواندن اهمیت دهید.

روی توانایی هایی که دارید تمرکز کنید و بدانید که هفته های آخر قبل از کنکور وقت یاد گرفتن تکنیک های تست زنی و حل کردن نمونه سوال های کنکور سال های گذشته است. نهایت اینکه بتونیم در این مدت باقی مانده آزمون هایی که تحلیل کردیم و نکاتی که نوشتیم رو مرور کنیم وگرنه کلیپ های انگیزشی هفته آخر کنکور دیگه به چه درد میخوره؟

  • چرا در روز های پایانی کنکور پیشروی نکنیم؟

میگوییم پیشروی در درس ها را از ذهنتان خارج کنید چون با مطالعه مبحث جدید در ماه آخر کنکور، وقت زیادی برای مرور مطلب و تست زنی اصولی از آن ندارید پس بخش زیادی از مطالب از دستتان در میرود و در جلسه کنکور فقط نکات برایتان آشنا خواهند بود. این آشنایی مثل یک دام خطرناک است.

پیشروی بدون کسب تسلط کافی باعث میشود تا حدی به دانشی که همین چند وقت پیش نیمه و نصفه وارد ذهنمان کرده ایم اعتماد کنیم و به علت عدم تسلط کافی بر مطالب، در دام طراحان سوال بیوفتیم! این شد حداقل یک سوال غلط که قرار است دانش دقیق ما را نیز در کنکور با نمره منفی که دارد به چالش بکشد!

  • برای استراحت در هفته آخر کنکور چه کنیم؟

اول یک سوء تفاهم بزرگ را برطرف کنیم! استراحت کردن به معنی از دست دادن اراده و بخور و بخواب و بی توجهی به هدف نیست! استراحت یعنی بیشتر از 13 ساعت و کمتر از 11 ساعت در روز درس نخونی! بله یک دانش آموز کنکوری که امتحان نهایی هم داره در طول روز باید حداقل روزانه 11 ساعت درس بخونه تا بتونه همزمان امتحانات نهایی و کنکور رو هندل کنه!

بگذار رک و راست بگویم اگه تا روز های پایانی کنکور هنوز هم به شرایط مطلوبی که 11 ساعت مطالعه مفید داشته باشید نرسیده اید، از خودتان انتظار رشته های برتر هیچ گروه آزمایشی آن هم در دانشگاه های دولتی خفن ایران نداشته باشید. مثلا اگر رشته تجربی هستی و با وجود خستگی ماه آخر کنکور هنوز داری روزی حداکثر 4 یا 5 ساعت درس میخونی، خودت رو ته تهش برای پرستاری یا مامایی آماده کن و از فکر پزشک شدن بیا بیرون(البته اگه یه سهمیه کنکور خفن و تپل نداری یا به خرید صندلی در دانشگاه فکر نمیکنی!)

  • در خستگی ماه آخر کنکور وقت بررسی بودجه بندی سوالات کنکور است.

ببین اگه بتونی پیش بینی کنی با چه چیزی قراره مواجه بشی و برای روزی که قراره این اتفاق بیوفته آماده باشی، خیلی همه چیز بهتر میشه. حل کردن نمونه سوال کنکور سال های گذرشته به ویژه کنکور دی 1401 که نزدیکترین کنکور به کنکور 1402 باتوجه به آخرین تغییرات موجود هست میتونه این آمادگی رو ایجاد کنه.

مشورت درباره حذفیات کنکور و مباحث و سوالاتی که خودتون ترجیح میدید توی کنکور حل نکنید باید با یه آدم آگاه انجام بشه. یه موقع میبینید که بدون مشاوره تخصصی برای کنکور گروه آزمایشیتون، مبحثی رو حذف میکنید که با یه نگاه کوتاه و گذرا و ل کردن چند تا نمونه تست میتونستید تست کنکورش رو درست بزنید.

مثل آمار و احتمال ریاضی تجربی که تحلیل سوالات ریاضی کنکور تجربی دی 1401 ثابت کرد حذف این مبحث اشتباه محض بوده!

برای مشاهده تحلیل و بررسی دروس به تفکیک کنکور های سال های گذشته روی لینک قرمز کلیک کنید و برای دانلود سوالات کنکور دی 1401 همه گروه های آزمایشی لینک زرد رنگ را انتخاب کنید.

  • الان وقت تست زنی و تمرین تکنیک های تست زنی و یادگیری زمانبندی صحیح کنکور است

تکنیک های تست زنی فقط و فقط با تکرار و تمرین و تجربه به دست میایند و به همین دلیل است که شرکت در آزمون های آزمایشی جامع سنجش در روز های پایانی کنکور و به کل آزمون های آزمایشی در کل سال از ابتدای آمادگی برای کنکور پیشنهاد میشود.

البته بی شک داشتن آمادگی لازم برای آزمون ها و یادگیری روش های تمرکز بر هدف در سال کنکور مهم تر از ثبت نام است اما از حق نگذریم تحلیل کارنامه آزمون ها نیز میتواند تا حد زیادی برای افزایش مهارت های تست زنی و پیدا کردن سوراخ نشتی درس خواندن به ما کمک کند.

تحلیل کارنامه آزمون های سنجش
تحلیل کارنامه آزمون های قلمچی
تحلیل کارنامه آزمون های گاج

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا