پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های شناور

معرفی رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)

رشته آموزش تربیت بدنی یکی از رشته های پرطرفدار بین دانشجویان و متقاضیان است و در این مقاله می خواهیم درباره رشته آموزش تربیت بدنی و شرایط تحصیلی آن صحبت کنیم. برای مطالعه رشته آموزش تربیت بدنی علاوه بر این که باید شرایط عمومی و اختصاصی را داشته باشید باید رتبه مد نظر را هم در کنکور سراسری کسب کنید.

برای گرفتن وقت مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته با شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید و با تیم مشاوره تحصیلی آکو در ارتباط باشید.

رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان

رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان یکی از رشته هایی است که داوطلبان گروه تجربی, ریاضی و انسانی می توانند از طریق دفترچه انتخاب رشته, انتخاب کنند اما امکان انتخاب رشته آموزش تربیت بدنی از طریق کنکور هنر و زبان وجود ندارد.

رشته آموزش تربیت بدنی در سال ۱۳۹۱ که دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد, با نام آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی برای متقاضیان ارائه شد و تا سال ۱۳۹۸ رشته آموزش تربیت بدنی به صورت نیمه متمرکز بود ولی از سال ۱۳۹۸ به بعد به صورت متمرکز در دفترچه انتخاب رشته قرار گرفت.

side view male runner sprinter getting ready start race

در حال حاضر هر ساله متقاضیان رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان می توانند این رشته را انتخاب کنند اما باید در آزمون عملی حتما شرکت کرده و مورد تایید قرار بگیرند. بنابراین تنها شرط قبولی در این رشته آزمون سراسری نمی باشد. بعد از آن که اسامی پذیرفته شدگان اعلام شد, دانشجویان می توانند از ترم بهمن ماه ثبت نام کرده و به عنوان داننشجوی رشته آموزش تربیت بدنی به تحصیل بپردازند.

تحصیل در رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان

برای تحصیل در رشته آموزش تربیت بدنی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بعد از انتخاب رشته و شرکت در کنکور سراسری باید در مصاحبه و آزمون ویژه این رشته شرکت کنید. در ادامه آزمون عملی و مصاحبه رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان را بررسی کرده ایم.

شرایط عمومی انتخاب رشته آموزش تربیت بدنی:

  • معدل کل دیپلم بالای ۱۴
  • کسب حداقل تراز ۶۵۰۰
  • پذیرش در دانشگاه فرهنگیان بصورت بومی انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که افرادی که معدل آن ها کم تر از ۱۴ است و می خواهند در دانشگاه فرهنگیان و در رشته آموزش تربیت بدنی تحصیل کنند می توانند در طرح ترمیم معدل شرکت کرده و در جهت ارتقا معدل خود تلاش کنند. نکته مهم دیگر آن است که هر یک از شرایط ذکر شده به معنای قبولی نیست و افراد واجد شرایط به مرحله بعد یعنی مصاحبه دعوت خواهند شد.

young healthy man athlete doing exercise with ropes gym single male model practicing hard training his upper body concept healthy lifestyle sport fitness bodybuilding wellbeing

از آنجایی که تعداد افرادی که به مصاحبه دعوت می شوند بیش تر از ظرفیت موجود است, می توان دریافت که نمره مصاحبه تاثیر بسیار زیادی در قبولی نهایی شما خواهند داشت. درواقع ۳۰ نمره را می توان برای مصاحبه در نظر گرفت. مدت زمان مصاحبه حدود یک هفته است و اسامی پذیرفته شدگان به سازمان سنجش منتقل شده و نتایج آن شهریور ماه اعلام میشود.

آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان

آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم میشود. در ادامه مطلب به بررسی این شرایط می پردازیم.

شرایط عمومی رشته آموزش تربیت بدنی:

  • عدم اعتیاد
  • عدم سو سابقه و فساد اخلاقی
  • عدم عضویت در سازمان های غیر اخلاقی
  • اعتقاد به دین اسلام
  • تابع قوانین جمهوری اسلامی

شرایط اختصاصی رشته آموزش تربیت بدنی:

  • حداقل قد برای خانم ها ۱۵۸ سانتی متر
  • حداقل قد برای آقایان ۱۶۵ سانتی متر
  • برخورداری از سلامت جسمی و روانی
  • نمره چشم کامل باشد
  • عدم داشتن بیماری های صعب العلاج
  • عدم لکنت زبان

مدارک لازم برای شرکت در آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان

قبل از آن که مدارک لازم برای شرکت در آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی را شرح دهیم لازم است تا چند نکته مهم در هنگام شرکت در آزمون عملی را یادآور شویم. نکته اول در هنگام شرکت در آزمون, رعایت فاصله ۲ متری از عوامل اجرایی و سایر متقاضیان و عدم رد و بدل کردن وسایل شخصی است.

handsome men sports clothes sitting near simulators

همچنین هیچ همراهی نمی تواند با شرکت کننده در محل آزمون قرار داشته باشد. همراهان می توانند در فضای باز خارج از سالن باشند. به منظور حفظ سلامت و بهداشت داوطلبان باید قبل از آزمون عملی وارد سامانه خود اظهاری کرونا به آدرس salamat.gov.ir شوند و بعد از تکمیل فرم, پرینت آن را با خود در هنگام آزمون عملی داشته باشند.

اگر متقاضی به بیماری کرونا مبتلا باشد باید فرم خوداظهاری مبتلایان به کرونا را در سایت سازمان سنجش پر کند. این افراد در تاریخ دیگری می توانند در آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی شرکت کنن که تاریخ آزمون به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

مراحل آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی

در این بخش مراحل آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی را بررسی می کنیم.

  • بارفیکس دراز کشیده – مدت زمان ۲۰ ثانیه
  • پرش جفت پا از روی ۴ مانع
  • دراز نشست – مدت زمان ۳۰ ثانیه
  • غلت زدن
  • راه رفتن از چوب موازنه با عرض ۲۰ سانتی متر و طول ۶ سانتی متر
  • پرتاب توپ مدیسن بال از روی سینه – حجم ۳۳ کیلو گرم
  • دو رفت و برگشت ۴ در ۹
  • دو ۱۵۰متر برای دخترها – دو ۲۵۰ برای پسرها
  • دریبل ۵ مانع با توپ بسکتبال و توپ فوتبال

خرید کارت علاقه مندی و شرکت در آزمون عملی

برای این کار در ابتدا باید برای شرکت در آزمون عملی مراحل ثبت نام را بطور کامل انجام داده باشید. به این ترتیب ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و گزینه سراسری را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه علاقه مندی به شرکت در آزمون های عملی رشته های هنر و علوم ورزشی کارت علاقه مندی را خریداری کنید.

بعد از پرداخت هزینه, کد رهگیری برایتان ارسال خواهد شد. کد رهگیری را نگه دارید و با استفاده از شماره پرونده + رسید ثبت نام + شماره داوطلبی و رسید انتخاب رشته علاقه مندی رشته های خاص, ثبت نام را ثبت کنید.

به غیر از کسانی که از طریق دفترچه انتخاب رشته, رشته آموزش تربیت بدنی را انتخاب کرده اند, افرادی که کارت علاقه مندی به آزمون عملی این رشته را خریداری کرده اند هم امکان شرکت در آزمون عملی را دارند.

آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی در چه مراکزی برگزار می شود؟

بطور کلی آزمون های عملی رشته آموزش تربیت بدنی در محیط های ورزشی مانند سالن های ورزشی برگزار می شود. در ادامه مراکزی که آزمون های عملی را برگزار می کنند را معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که محلی که متقاضیان باید آزمون عملی بدهند از طریق سایت آزمون عملی تربیت بدنی اعلام میشود.

نام استانمحل برگزارینام استانمحل برگزاری
البرزکرج, خیابان شهید بهشتی, دانشگاه خوارزمی, دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشیتهراندانشگاه شهید بهشتی, ولنجک, میدان شهید شهریاری
آذربایجان غربیارومیه, جاده نازلو, دانشگاه ارومیه, سالن ورزشی آزادگانآذربایجان شرقیتبریز, دانشگاه تبریز, دانشکده تربیت بدنی
اصفهانمیدان آزادی, دانشگاه اصفهان, سالن ورزشی بهرامیانسمنانشاهرود, میدان هفت تیر, دانشگاه صنعتی شاهرود, دانشکده تربیت بدنی, سالن ورزشی فجر
شیرازبلوار دانشجو, میدان ارم, خوابگاه ارم, سالن ورزشی کوثرخراسان شمالیبجنورد, دانشگاه بجنورد, سالن ورزشی تالوک
قزوینبلوار شهید حاج قاسم سلیمانی, دانشگاه بین, سالن ورزشی پسرانقمبلوار غدیر, دانشگاه قم
کرمانرفسنجان, دانشگاه ولی عصر, مجموعه ورزشی شهید صیاد شیرازیکرمانشاهباغ ابریشم, دانشگاه رازی کرمانشاه, دانشکده تربیت
کردستانسنندج, بلوار پاسداران, دنشگاه کردستان, سالن های ورزشی ۲ و ۳گلستانگنبد طاووس, بلوار بصیرت, دانشگاه گنبد طاووس, دانشکده علوم انسانی
سیستان و بلوچستانچابهار, منطقه آزاد, تراس بهشت, دانشگاه بین المللی چابهار, سالن ورزشی چند منظوره منطقه آزاد ورنااهوازدانشگاه شهید چمراه اهواز, دانشکده تربیت بدنی و علوم
چهرمحال و بختیاریشهر کرد, دانشگاه شهر کرد, سالن نبیکهگیلویه و بویر احمدیاسوج, میدان معلم, خیابان دانشجو, دانشگاه یاسوج, سالن ورزشی نشاط

دانشگاه های ارائه دهنده رشته آموزش تربیت بدنی در دانشگاه فرهنگیان

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم افراد از رشته های تجربی, ریاضی و انسانی می توانند در رشته آموزش تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند. در ادامه می توانید دانشگاه هایی که رشته آموزش تربیت بدنی را ارائه می دهند ار مشاهده کنید.

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرجنسیتنوع پذیرش
پردیس نسیبه تهرانفرهنگیان۱تهرانزنبا آزمون
پردیس نسیبه تهرانفرهنگیان۱تهرانزنبا آزمون
پردیس نسیبه تهرانفرهنگیان۱تهرانزنبا آزمون
پردیس شهید چمران تهرانفرهنگیان۱تهرانمردبا آزمون
پردیس شهید چمران تهرانفرهنگیان۱تهرانمردبا آزمون
پردیس شهید چمران تهرانفرهنگیان۱تهرانمردبا آزمون
پردیس فاطمه زهرا اصفهانفرهنگیان۱اصفهانزنبا آزمون
پردیس شهید رجایی شیرازفرهنگیان۱شیرازمردبا آزمون
پردیس شهید رجایی شیرازفرهنگیان۱شیرازمردبا آزمون
پردیس شهید رجایی شیرازفرهنگیان۱شیرازمردبا آزمون
پردیس شهید رجایی شیرازفرهنگیان۱شیرازمردبا آزمون
پردیس شهید رجایی شیرازفرهنگیان۱شیرازمردبا آزمون
پردیس شهید رجایی شیرازفرهنگیان۱شیرازمردبا آزمون
پردیس شهید باهنر اراکفرهنگیان۱اراکمردبا آزمون
پردیس شهید باهنر اراکفرهنگیان۱اراکمردبا آزمون
پردیس شهید باهنر اراکفرهنگیان۱اراکمردبا آزمون
پردیس شهید باهنر اراکفرهنگیان۱اراکمردبا آزمون
پردیس امام خمینیفرهنگیان۱گرگانزنبا آزمون
پردیس امام خمینیفرهنگیان۱گرگانزنبا آزمون
پردیس خواجه نصیرالدین طوسیفرهنگیان۱کرمانمردبا آزمون
پردیس شهید باهنر اصفهانفرهنگیان۱نجف آبادمردبا آزمون
پردیس شهید باهنر اصفهانفرهنگیان۱نجف آبادمردبا آزمون
پردیس بنت الهدی صدر بوشهرفرهنگیان۱بوشهرزنبا آزمون
پردیس بنت الهدی صدر بوشهرفرهنگیان۱بوشهرزنبا آزمون
پردیس شهید مدرس سنندجفرهنگیان۱سنندجمردبا آزمون
پردیس علامه طباطبایی ارومیهفرهنگیان۱خویزنبا آزمون

هدف از ارائه رشته آموزش تربیت بدنی چیست؟

رشته آموزش تربیت بدنی با هدف تربیت معلمانی که شرایط لازم را برای آموزش تربیت دارند ارائه میشود. طول دوره کارشناسی این رشته ۴ سال است و واحد ها در هر نیم سال بر اساس آیین نامه آموزشی ارائه میشود. تعداد کل واحدهای درسی که دانشجویان باید بگذرانند ۱۵۰ واحد می باشد.

دروس عمومیدروس تربیت اسلامیدروس تربیتیدروس تخصصیدروس انتخابی
۲۵۱۷۱۸۸۲۸

مشاوره تحصیلی آکو

افرادی که به ورزش و انجام حرکات کششی و نرمشی علاقه دارند و می خواهند در آینده حرفه اصلیشان ورزش و تدریس آن باشد, رشته آموزش تربیت بدنی که در دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود یکی از گزینه های بسیار خوب است. در این مقاله سعی کردیم تا تمام نکات و موارد مورد نیازی که باید بدانید را بررسی کنیم. اگر می خواهید درمورد شرایط تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را بهتر بدانید مقابه مربوط به آن را مطالعه کنید. همچنین درباره برگزاری کنکور دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۴۰۳ هم می توانید اطلاعات مفیدی بدست آورید

برای دیدن مطالب مفید بیش تر به اینستاگرام آکو سر بزنید.

هزینه خرید کارت علاقه مندی آزمون عملی رشته آموزش تربیت بدنی چقدر است؟

هزینه خرید کارت علاقه مندی ۷۰ هزار تومان می باشد.

اگر سابقه ورزشی نداشته باشیم می توانیم در رشته آموزش تربیت بدنی تحصیل کنیم؟

بله. همه دانشجویان این رشته در دانشگاه فرهنگیان لزوما ورزشکار و یا متخصص در حرفه ورزشی نیستند. اما اگر پیشینه ورزشی داشته باشید مطالعه این رشته برایتان راحت تر خواهد بود.

حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟

طبف گفته های مدیر اداره کل آموزش و پرورش کشور حقوق دانشجویان دانشگاه فرهنگیان برابر با حقوق کارمندان دولت می باشد.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا