پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

رشته های دانشگاهی هنرمعرفی رشته

رشته آهنگ سازی

رشته آهنگسازی در دانشگاه

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شاید براتون سوال پیش بیاد که آهنگسازان چه کسانی هستند و دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ پیش از هرچیز بدانید که آهنگ ها هم مانند کتاب ها نویسنده دارند، این نویسندگان آهنگسازان اند. برای تحصیل در رشته آهنگ سازی باید تسلط خوبی بر روی تمام سازها داشته باشند و حداقل یک ساز به ویژه پیانو که ساز مادر است را به خوبی بنوازند.

موسیقی یکی از هنرهایی هست که همه جا استفاده می شود مثلا در مراسم مذهبی جشن ها و….موسیقی تاثیر خیلی زیادی روی احساسات انسان دارد. آن ها ممکن است برای تاترها فیلم سریال آهنگ بنویسند و بسازند و یا موسیقی را آموزش دهند. پس درآمد رشته آهنگسازی چندان هم بد نمیتواند باشد. در ادامه بیشتر درباره رشته آهنگسازی بدون کنکور در دانشگاه های ایران و خارج توضیح خواهیم داد.

بهترین مرکز مشاوره کنکور هنر تخصصی در کرج

مشاوره تخصصی کنکور هنر

قبولی رشته آهنگ سازی در کنکور

اگر می خواهید در رشته آهنگسازی تحصیل کنید، خدمتتون عرض کنم که باید از مهارت های موسیقی برخوردار باشید و نمیتونید همینطوری تصمیم بگیرید رشته آهنگسازی بدون کنکور رو ثبت نام کنید. چون آزمون عمل رشته آهنگسازی خیلی مهم و تاثیر گذاره. درست مثل رشته موسیقی، چون این رشته علاوه بر آزمون علمی، آزمون عملی هم داره.

مرحله اول آزمون عملی موسیقی به سه بخش تقسیم میشود. خوانندگی، شنوایی، دو صدایی. خوانندگی در گام های ماژور و مینور انجام میشود و در بخش  شنوایی داوطلبان کنکور عملی لازم است است از توانایی یک صدایی ملودی تنال برخوردار باشند.

مرحله دوم به اینگونه است که متقاضیان باید بتوانند یکی از سازهای موجود در ارکسترهای سمفونیک را به خوبی اجرا کنند. (این اجرا به غیر از ساز های ضربی است) همچنین اجرای سه قطعه کامل از دوره‌های باروک،‌ کلاسیک و رمانتیک برای تمامی داوطلبان در مرحله دوم واجب است.

حالا که درباره شرایط قبولی در رشته آهنگ سازی در کنکور ابران خواندید، احتمالا نیاز دارید درباره دروس رشته آهنگسازی در دانشگاه نیز اطلاعاتی بدست آورید. در مرکز مشاوره کنکور تخصصی هنر آکو در این باره بیشتر بخوانید.

معرفی همه رشته های کنکور هنر

دروس رشته آهنگسازی در دانشگاه

دروس عمومی رشته آهنگسازی شامل  معارف اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، متون اسلامی و ریشه های آن، انقلاب اسلامی و ریشه های آن، فارسی، زبان خارجی، تاریخ اسلامی، تربیت بدنی است.

دروس پایه  رشته آهنگسازی در شامل تحلیل مبانی نظری موسیقی، هارمونی ، سرایش، مبانی فیزیک صوت، تربیت شنوایی، پیانوی عمومی میشود.

دروس اصلی آهنگ سازی در ایران : پیانو، تاریخ موسیقی جهان، آشنایی با آهنگسازی قرن بیستم، آواز جمعی، تاریخ موسیقی جهان، آشنایی با موسیقی ایران، پیوند شعر و موسیقی آوازی، کاربرد کامپیوتر در موسیقی، سازشناسی و موسیقی ایرانی، سازشناسی موسیقی جهانی .

دروس تخصصی یعنی  هارمونی ، کنترابوان ، فرم مقدماتی موسیقی، فرم موسیقی، ارکستراسیون، آهنگسازی ، پارتی تور خوانی، آهنگسازی براساس موسیقی ایرانی .

رشته آهنگسازی در دانشگاه

دانشگاه های دارای رشته آهنگسازی در ایران

دانشگاه های رشته آهنگسازی در ایران بیشتر با آزمون ثبت نام میکنند و در انتخاب رشته کنکور هنر لازم است که برای قبولی در رشته آهنگ سازی به درستی انتخاب رشته انجام دهید.

 لیست دانشگاه های پذیرنده رشته آهنگسازی

نوع دوره نحوه پذیرش        نام دانشگاه   استان       دانشگاه        نام رشته   جنسیت ظرفیت
روزانه با آزمون تهران- محل تحصیل کرج البرز آهنگسازی زن-مرد 8
نوبت دوم با آزمون تهران-محل تحصیل کرج البرز آهنگسازی زن-مرد      4
غیرانتفاعی سوابق تحصیلی موسسه غیرانتفاعی کمال الملک-نوشهر مازندران آهنگسازی زن-مرد   60
روزانه با آزمون مناطق محروم تهران-محل تحصیل کرج البرز آهنگسازی زن-مرد 2

بهترین دانشگاه های هنر برای رشته آهنگسازی در خارج از کشور را نیز در ادامه به شما معرفی میکنیم. بهتر است پیش از انتخاب این رشته درباره بازار کار و درآمد آن در ایران و خارج از کشور نیز اطلاعات درستی داشته باشید. در مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو بخوانید.

دانشگاه رایس

دانشگاه وندربیلت

کالج مریویل

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

دانشگاه جان هاپکینز

بازار کار و درآمد رشته آهنگ سازی

فارغ التحصیلان این رشته موقعیت شغلی خوبی پیدا می کنند، آن ها می توانند در آموزشگاه ها، وزارت فرهنگ و ارشاد، آموزش پرورش و دانشگاه ها به عنوان مدرس موسیقی استخدام بشن. اما  برای وارد شدن به بازار کار حرفه ای مثل آهنگسازی برای کلیپ های خوانندگی یا فیلم و سریال ها و حتی ارائه آلبوم های ویژه باید مهارت زیاد و بیشتر از اون استعداد کافی رو داشته باشید.

خیلی از دانشجویان هستند که هنوز در حال تحصیل هستند، اما به خاطر ذوقی که دارند در آمد بسیار خوبی دارند. حتی در آمدی بیشتر از فارغ التحصیلان!

میزان درآمد رشته آهنگسازی با توجه به اینکه در جایی استخدام باشند و یا به صورت ساعتی کار کنند، متفاوت است. افرادی که در این رشته در ارگان های دولتی استخدام می شوند، حقوق متوسطی طبق وزرات کار دریافت می کنند. افرادی که به صورت خصوصی تدریس می کنند و یا به به تدریس در آموزشگاه های آزاد می پردازند، گرچه مزایای شغلی های دولتی را ندارند، اما در صورت چند شغله بودن می توانند درآمد خیلی بهتری از استخدام رسمی را داشته باشند.

بازار کار رشته آهنگسازی در خارج از کشور

درسته که رشد رشته آهنگسازی نسبت به بقیه رشته ها کند تر است اما موقعیت شغلی بسیار خوبی را برای حرفه ای ها ایجاد می کند. چون برای نوشتن نت های موسیقیایی برای فیلم ها و تبلیغات و حتی کلیپ های صوتی که در خارج از کشور فعالیت بسیار گسترده تری دارند به آهنگسازان نیاز است.

اگر آهنگساز بسیار مستعدی باشید و دنبال بازار کار رشته آهنگسازی در خارج میگردید، قطعا این فرصت خوب رو کسب می کنید، چون سالن های کنسرت اغلب با آهنگسازان بسیار مستعد کار می کنند، در اکثر اوقات آهنگسازانی که برای این سازمان ها موسیقی می سازند کارهایی اعم از اجرای ارکستر و یا رهبری آن را انجام می دهند.

باید این نکته را حتما گوشزد کنم که بی شک بازار کار ودرآمد رشته آهنگسازی در خارج از کشور بهتر است و اگر فکر میکنید برای مهاجرت تحصیلی از طریق رشته آهنگ سازی نیاز به مشاوره دارید، با شماره 02633408944 تماس بگیرید.

استودیوهای انیمیشن تهیه کننده های فیلم و سریال به طور منظم به آهنگسازان نیاز دارند و با آن ها کار می کنند. شاید ممکن باشد از آهنگسازان بخواهند که موسیقی اصیل را برای فیلم ها و نمایش های تلویزیونی بسازند ، یا از آنها بخواهند موسیقی های تبلیغاتی و تبلیغاتی تلویزیونی را ایجاد کنند. کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، اتریش، فرانسه و هلند از بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان هستند.

درآمد رشته آهنگسازی در خارج

مشاوره تخصصی انتخاب رشته گروه هنر

آن دسته از افرادی که در کنکور هنر شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته در دوره روزانه و پردیس خودگردان شدند، با آغاز انتخاب رشته کنکور می بایست دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر را دریافت کرده و با اطلاع از نحوه انتخاب رشته اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته خود نمایند.

در رشته ی آهنگسازی فقط در دانشگاه های روزانه پردیس خود گردان و دانشگاه های آزاد در ظرفیت عادی و مازاد ارائه می شود. نکته قابل توجه این است که در پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد فقط با پرداخت هزینه می شه تحصیل کرد

مشاوره اتخاب تمامی رشته های کنکور هنر به صورت ویژه در مرکز مشاوره آکو با بهترین مشاور های کنکور هنر در کرج انجام میشود و شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو در کرج با مشاوران ما به طور مستقیم در ارتباط باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا