پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمعرفی رشته

رشته های شناور کنکور کارشناسی در همه گروه های آزمایشی

رشته های شناور کنکور سراسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به دنیای میان رشته‌ای خوش آمدید. برخی از افراد نمیدانند رشته های شناور چیست و با این نام برای اولین بار آشنا شده‌اند. برخی دیگر نیز به دنبال فهمیدن کامل مفاهیم در مورد رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی و ارشد بوده‌اند. اما رشته های شناور در همه گروه های آزمایشی چیستند؟ چرا باید به آنان فکر کرد؟ در ادامه مقاله مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو همه سؤالاتتان را پاسخ می‌دهیم.

رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی

اولین صحبتی که باید درباره رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی کرد این است که این رشته ها مواردی خواهد بود که شما از هر رشته و فارغ از رشته دیپلم و حتی گروه آزمایشی خود می‌توانید در زمان انتخاب رشته آن را انتخاب کرده و در این رشته تحصیل کنید. در حقیقت با همان کنکوری که داده‌اید، قادر به ورود رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی هستید. حالا دیپلم شما تجربی، ریاضی یا حتی انسانی باشد، فرقی نخواهد داشت. رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی عبارتند از:

  • اقتصاد
  • روان شناسی
  • تربیت بدنی
  • مدیریت
  • حسابداری

رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی

باور غلط خانواده‌ها این است که این رشته‌ها را فقط کسانی می‌خوانند که در دانشگاه قبول نشده‌اند. در حالی که کاملاً غلط است. کافی است که فقط در سایت‌های کاریابی بروید و نتایج را مشاهده کنید. آن زمان است که به عمق پول سازی رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی پی خواهید برد. در حقیقت این موارد چالش کشور و جهان است. اگر نیروی متخصصی باشید، قطعاً کار خواهید داشت. انتخاب با شما خواهد بود. ادامه مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره اینکه رشته های شناور چیست بیشتر توضیح میدهیم.

اقتصاد از رشته های شناور کنکور

اقتصاد یکی از رشته های پولساز شناور در بین گروه های آزمایشی کنکور سراسری کارشناسی است. زیر شاخه‌های این رشته در کنکور سراسری عبارتند از:

  • اقتصاد بازرگانی
  • اقتصاد صنعتی
  • اقتصاد پول و بانکداری
  • اقتصاد صنعتی
  • اقتصاد نظری
  • اقتصاد کشاورزی
  • اقتصاد حمل و نقل

تمامی گرایش های رشته اقتصاد ارتباط با تجارت دارد. در حقیقت اقتصاد هر کشور شریان حیات آن کشور خواهد بود. همان طور که می‌بینید کارهایی که در این حوزه انجام می‌شود، همگی تاثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد. البته سوالی که مطرح است، این خواهد بود که انتخاب اقتصاد ، این رشته شناور کنکور سراسری کارشناسی، به عنوان رشته تحصیلی دانشگاهی خوب است؟ آیا میتوان درآمد خوبی از رشته اقتصاد در ایران داشت؟

بله رشته اقتصاد میتواند بسیار پر درآمد باشد. اما این مورد بستگی به تیپ شخصیتی تحصیلی شما دارد. تا چه میزان اهل تحلیل کردن هستید. شاید برخی بیان کنند که ریاضیات و حساب و کتاب بسیار زیادی نیاز است که به هیچ وجه به این صورت نخواهد بود. کافی است که بلد باشید تا موارد استخراج شده را ارزیابی کنید.

دقیق بودن برای موفقیت در رشته اقتصاد اهمیت زیادی دارد. البته در حد ریاضیات مقطع خودتان کاملاً کافی است. همچنین یک میزان حفظ کردنی خواهد داشت که باید آنان را در ابتدا حفظ و بعد از مدتی در کار بهره ببرید. در این رشته هوش و استفاده از ذهن حرف اول را خواهد زد. توانایی فکر کردن اهمیت بالایی دارد.

رشته اقتصاد پر درآمد ترین رشته شناور کنکور کارشناسی

رشته روانشناسی پر طرفدار ترین رشته شناور کنکور

صحبت درباره این رشته های شناور کارشناسی را با یک سوال شروع می‌کنیم. امروزه چند نفر روان سالم دارند؟ با این حجم از استرس، مشکلات اقتصادی و موارد مختلف دیگر که گریبان زندگی افراد مختلف را گرفته است. بله بسیار زیاد. همین عامل دلیل خوبی برای این است که آینده روشنی را برای این حوزه متصور باشیم.

این رشته شناور کنکور زیر شاخه‌های خاص خود را در کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد داشت. درس‌های تمام گرایشات با این نام با یکدیگر یکسان خواهد بود و تنها در چند واحد تخصصی با هم تمایزاتی را خواهند داشت.

از نظر مدت تحصیل رشته روانشناسی نیز باید بیان کرد که تنها 7 ترم طول خواهد کشید. قادر هستید که به صورت مستقل برای خودتان کار کنید. از نظر منبع درآمدی همه ارگان‌ها نیز به این شغل نیاز دارند و مبالغ زیادی را می‌توانید برای خود به دست آورید.

کسانی در این رشته شناور کنکور سراسری کارشناسی موفق خواهند بود که چند فاکتور اساسی را داشته باشند. اول از همه خوب حرف گوش کنند. شنیدن دردهای مختلف مردم و مشکلاتشان و توانایی حل مسئله و بیان راه حل بسیار اهمیت خواهد داشت.

مورد دومبرای تبدیل به یک روانشناس موفق بحث تبدیل خوانده‌ها به عمل است. برای این کار باید علاوه بر خواندن، دقیق نیز بخوانید تا به نتیجه برسید. ریزبینی و دقت در تصمیم گیری و گوش دادن به شرایط از عوامل دیگر است. از طرفی باید خود شما روحیه بالایی داشته باشید. زیرا عدم تحت تاثیر قرار گرفتن اهمیت بالایی دارد.

روانشناسی پرطرفدار ترین رشته شناور در کنکور سراسری

یک رکن اساسی برای موفقیت در رشته روانشناسی ، عدم صمیمی شدن با مراجعین خواهد بود. رشته روانشناسی باوجودیکه یک رشته شناور در کنکور سراسری کارشناسی و ارشد است اما بازار کار بسیار خوبی دارد و همچنین درآمد های بالایی برای روانشناسان مجرب متصور است.

رشته تربیت بدنی شناور در کنکور کارشناسی

بگذارید یک واقعیت خلاف باور های عمومی را برایتان بیان کنیم. کسی که رشته تربیت بدنی را در دانشگاه می‌خواند، می‌تواند ادعا کند که یک فیزیوتراپ بسیار توانمند است. در حقیقت این افراد مباحث مختلفی در حوزه بدن و مکانیزم عملکردی آن می‌دانند، از این رو برای برطرف کردن ضعف های فیزیکی و عضلانی بسیار توانمند خواهند بود. شاید بتوان رشته تربیت بدنی را نزدیک ترین رشته شناور کنکور سراسری کارشناسی به رشته فیزیوتراپی کنکور تجربی دانست.

از نظر درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی چند حالت مختلف خواهند داشت. اولین بازار کار پر درامد ادامه دادن در زمینه مربی فوتبال و تاسیس آکادمی یا ادامه مراحل مربیگری و دریافت مدرک آن است که البته تلاش و خلاقیت و سرمایه گذاری بالایی میخواهد . دومین راه پیش روی فارغ التحصیلان این رشته شناور کنکور سراسری کارشناسی، استخدام برای مراکز دولتی مرتبط. است. اگر از نظر مدیریتی نیز قوی باشید، قادر هستید به مدارج بالا در وزارت خانه‌ها و حتی فدراسیون ورزش کشور دست پیدا کنید.

چه کسانی برای ورود به رشته تربیت بدنی مناسب هستند؟ می‌توان گفت عموم کسانی که به ورزش علاقه دارند یا در این حوزه فعال هستند موفق خواهند بود. البته این رشته سختی‌های خود را دارد و دروس حفظ کردنی آن کم نخواهد بود. از نظر مباحث ریاضی و موارد دیگر که در رشته‌های نظری هست، تا حد زیادی راحت خواهید شد اما درس های سخت فیزیولوژی بدنی و … را فراموش نکنید.

معرفی رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی و رشته تربیت بدنی

جایگاه رشته مدیریت در رشته های شناور چیست

یکی از مهم‌ترین موارد در بین رشته‌های شناور در همه گروه‌های آزمایشی خواهد بود. در حقیقت این رشته شاخه‌های بسیار زیادی دارد. هر کدام از آن‌ها دارای دنیای خاص خود است. به طور مثال مدیریت صنعتی، شغلی خواهد بود که تمام هماهنگی را بین مهندسان اعمال خواهد کرد. این رشته موارد گوناگونی دارد که کافی است شما برای هر کدام که علاقه دارید، اقدام کنید.

از نظر درآمد رشته مدیریت نیز باید بیان کرد که بسته به رشته انتخابی خواهد داشت. با این کار قادر هستید که محیط کاری خود را انتخاب کنید و در نتیجه درآمد داشته باشید. نکته اصلی این است که این رشته محدودیت بازار کار ندارد و بیکاران این شاخه بسیار کم هستند.

از نظر پیش زمینه و کسانی که باید در این رشته تحصیل کنند، باید بیان کرد که نیاز دارد تا فرد تحلیل گر خوبی باشد و از دانش به دست آورده متناسب با زمان و شرایط بهره ببرد. از طرفی باید راضی شما تا حد قابل قبولی که بتوانید از اعداد و ارقام سر در بیاورید، خوب باشد. از منظر مباحث حفظ کردنی نیز باید توانایی داشته باشید.

البته بحث روابط عمومی و مدیریت افراد مختلف در این مورد از همه موارد بالا بیشتر اهمیت دارد. زیرا فارغ تحصیلان این بخش گاه در کف فعالیت و گاه در رأس امور هستند. بهرحال رشته مدیریت یکی از بهترین رشته های شناور کنکور سراسری کارشناسی است.

رشته های میان رشته ای کنکور کارشناسی

رشته حسابداری در کنکور کارشناسی

در مورد رشته حسابداری باید بیان کرد که این رشته پول‌سازترین رشته در میان رشته های شناور در کنکور کارشناسی در ایران خواهد بود. شما در هر شرکتی که بخواهید وارد شوید، حسابدار از مهم‌ترین ارکان خواهد بود. از نظر منبع درآمدی به دو صورت قادر به درآمد زایی خواهید بود. اول از همه بحث کار کردن برای خود است که در قالب یک شرکت حسابداری این کار را ترتیب خواهید داد.

دومین مورد در این بین کار کردن برای دیگران خواهد بود. قادر هستید که به عنوان کارشناس و حتی مدیر فعالیت کنید. در نتیجه درآمد خوب در انتظارتان است.

البته موضوع بسیار مهم در مورد کسانی است که می‌توانند در این رشته ورود کنند و ادامه تحصیل دهند. دانشجویان رشته حسابداری باید عاشق حساب و کتاب باشند نه ریاضی. در این رشته فرمول‌ها بسیار است، اما منبع باز و دسترسی آزاد خواهد بود. یعنی قرار است که موارد فرمولی روبروی شما باشند و از آنان در جهت رسیدن به موارد خواسته شده بهره ببرید.

دقت و نظم در رشته حسابداری حرف اول را خواهد زد. این دقت در حد ریال خواهد بود. زمانی عمق موضوع درک می‌شود که شما در حال برآورد میلیاردی هستید و نباید حتی یک ریال اشتباه داشته باشید. همخوانی سندها و فاکتورها از موارد دیگر این رشته شناور کنکور سراسری کارشناسی خواهد بود.

رشته حسابداری از رشته های شناور کنکور

نقش مشاور در رشته های شناور  کنکور چیست

خب تا به اینجا در مورد رشته های شناور در کنکور سراسری کارشناسی صحبت کردیم، اما نکته مهم تشخیص توانایی فردی برای هر رشته خواهد بود. این که شما به درد این رشته می‌خورید یا نه، علاوه بر مباحث بالا، وابسته به نظر مشاور تحصیلی خواهد بود. چرا چنین فردی؟

در اصل یک مشاور می‌داند که چه عده‌ای الگوهای موفق رشته بوده‌اند یا جو افرادی که در این رشته در حال تحصیل هستند، به چه صورتی است. به طور مثال افراد کم صحبت در برخی شاخه‌های مدیریت که وابسته به معاشرت و روابط عمومی است، ممکن است که موفق نباشند، اما به معنای عدم توانایی در همه زمینه‌های مدیریت نخواهد بود.

کار مشاور پیدا کردن تناقضات و تشابهات شخصیت شما با رشته تحصیلیتان خواهد بود. در نهایت می‌توانیم به شما پیشنهاد دهیم که از مشاوره تحصیلی و شغلی مرکز آکو بهره مند شوید و اطلاعاتکامل را کسب کنید و در پایان تصمیم گیرنده شما خواهید بود.

سخن آخر مشاوره کنکور آکو درباره رشته های شناور

رشته های شناور چیست ؟همان‌طور که دیدید رشته های شناور در همه گروه های آزمایشی کنکور سراسری کارشناسی، شامل 5 مورد اقتصاد، حسابداری، مدیریت، روان‌شناسی و تربیت بدنی خواهد شد. این موارد را فارغ از نوع مدرک دیپلم و حتی کنکوری که در آن شرکت کرده‌اید، می‌توانید انتخاب کنید.

تغییر زندگی با شرکت مجدد در کنکور کارشناسی تجربی و ریاضی و انسانی برای فارغ التحصیلان و دانشجویان

درآمد و اهمیت آن را برایتان ذکر کردیم. این فرض که افرادی که به شکست در کنکور خورده‌اند، در این رشته‌ها در حال تحصیل هستند را دور بیندازید. در حقیقت شما با انتخاب هر کدام یکی از ارکان پول ساز در ابعاد جهانی را انتخاب کرده‌اید. سهم شما از این بازار درآمدی وابسته به تلاشتان خواهد داشت. مواردی که به عنوان توانایی اولیه بیان شده را جدی بگیرید و با مشاور مشورت کنید.

رشته های شناور در کنکور چیست ؟

رشته شناور یعنی فارغ از مدرک دیپلم که در هر رشته نظری می‌تواند باشد در این رشته‌ها مجاز به انتخاب رشته خواهید بود.

آیا داشتن دیپلم در هر رشته نظری یا فنی و هنر کافی خواهد بود؟

خیر. باید حتماً در آزمون سراسری یکی از 3 گرایش نظری شرکت کرده باشید.

آیا رشته های شناور یا همان میان رشته ای آینده دارد؟

بله. امروزه اکثر رشته های میان رشته ای ارکان اصلی قدرت هر کشور را تشکیل میدهد.

سطح دانشجویان ورودی به رشته های میان رشته ای چه صورتی خواهد بود؟

افراد مختلفی در رشته های شناور ثبت نام می‌کنند. مانند همه رشته‌ها خوب و بد دارد. اما مهم شما هستید. عموماً افراد در این رشته‌ها سطحی متوسط یا متوسط روبه‌بالا را دارند.

در دفترچه انتخاب رشته سراسری، باید این رشته‌ها را انتخاب کنید؟

بله برای انتخاب رشته های شناور دانشگاه های سراسری باید از طریق انتخاب رشته سازمان سنجش اقدام کنید. اگر قصد انتخاب دانشگاه‌های آزاد را دارید، باید در دفترچه انتخاب رشته آزاد اقدام کنید. روند همانند انتخاب رشته ریاضی، تجربی یا حتی انسانی خواهد بود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا