پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

تحلیل ریاضی کنکور انسانی 1401

ریاضی کنکور 1401 انسانی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

ریاضی یکی از دروس تخصصی بسیار مهم در همه رشته هاست و در همه رشته ها وجود دارد اما محبوبیت ان در رشته ها متفاوت است و ریاضی کنکور انسانی در 90 درصد شرایط مورد علاقه بچه ها نیست و محبوبیت انچنانی ندارد. به همین دلیل است که تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی 1401 برای داوطلبان کنکور انسانی 1402 بسیار اهمیت دارد.

دلیل عدم محبوبیت ریاضی در میان داوطلبان کنکور انسانی این است که معمولا دانش اموزانی که رشته انسانی را انتخاب می کنند حفظیات خوبی دارند و با مطالب خوندنی رابطه بهتری دارند تا درس های فرمولی مثل ریاضی و فیزیک. خب ما به عنوان مشاوره کنکور انسانی پس به همین دلیل است که معمولا بچه ها از درس ریاضی و کمی هم اقتصاد کنکور فراری هستند.

البته این به معنای سختی یا غیر ممکن بودن پاسخ به سوالات ریاضی کنکور انسانی 1402 نیست . فقط کافی است بچه ها این دیوار ذهنی که بین خود و درس ریاضی کشیدن را خراب کنند تا بفهمن ریاضی خیلی هم درس شیرینی است مخصوصا ریاضی رشته انسانی که سطح ساده و راحت تری نسبت به بقیه رشته ها دارد .

با وجود تمام سختی های ریاضی کنکور انسانی، جواب دادن به سوال های آن بسیار موثر است و به خاطر میانگین یک و نیم درصدی ان در میان داوطلبان کنکور انسانی 1401 میتوانید با هر سوال درستی که در کنکور جواب می دهید خود را بسیار جلو بندازید و در رتبه ی خود تاثیر بسیاری ایجاد کنید.

تحلیل کنکور انسانی 1401

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی 1401

به طور کلی سطح سوالات ریاضی انسانی کنکور 1401 متوسط رو به سخت بود اما اگر داوطلب تسلط لازم را میداشت حداقل میتوانست به 15 تست باسخ درست دهد ، همچنین سطح سوالات کمی ساده تر از 1400 بود . در ادامه به تحلیل ریاضی 1401 کنکور انسانی خواهیم پرداخت:

سوال 101 ریاضی انسانی 1401: سوال اول از سال دهم و مبحث معادله درجه اول امده بود ، اما نکته جالب این است از این سبک سوال چندین سال در کنکور نیامده بود و بعد از 5 سال دوباره در کنکور طرح شده ، سطح این سوال ساده است و به راحتی قابل پاسخ است . سوال مساحت ذوزنقه را خواسته پس ابتدا باید مساحت مربع و بعد مساحت مثلث قائم الزاویه را بدست اورد تا بتوان به مساحت ذوزنقه را بدست اورد و پاسخ صحیح هم گزینه 4 است .

سوال 102ریاضی کنکور انسانی 1401 : یکی از سوالات ساده ی دیگر که در کنکور 1401  امده بود این سوال است که از فصل یک دهم و مبحث معادله گویا امده بود .

سوال حاصل ضرب ریشه های یک معادله را از ما خواسته پس فقط لازم است ابتدا مخرج مشترک بگیریم تا ان معادله را به به معادله درجه دوم تبدیل کنیم و در اخر در فرمول خودش جایگذاری کنیم تا به گزینه درست که گزینه 1 است برسیم .

سوال 103 ریاضی 1401 کنکور انسانی: بی شک یکی از راحت ترین سوالات کنکور 1401 این سوال بود و پاسخ به این حتی کمتر از 15 ثانیه از وقت شما را می گرفت .

برای پاسخ به این سوال تنها لازم است دو پاره خط حاصل از اتصال نقاط را مساوی هم قرار دهیم تا مقدار a را بدست اوریم تا به پاسخ درست که گزینه 2 است برسیم.

سوال 104 : برای پاسخ به این سوال فقط لازم بود داوطلبان به کتاب و بخش فصل دو دهم تسلط می داشتند چرا که این سوال یکی از تمرینات کتاب بود و داوطلبان اگر فقط یک بار تمرینات کتاب را حل می کردند میتوانستند به راحتی به گزینه 3 برستند .

سوال 105 ریاضی کنکور انسانی : یکی از سوالات ترکیبی و دشوار کنکور 1401 این سوال بود که خیلی از داوطلبین را به چالش کشید . این سوال از سال یازدهم و فصل دوم مبحث اعمال جبری و انواع توابع امده بود و پاسخ درست هم گزینه 2 است .

سوال 106 ریاضی 1401 انسانی : خوب یکی از سوالات خاصی که در کنکور 1401 امده بود این سوال بود  که از فصل دو سال دهم ، مبحث تابع انتقال توابع امده . و برای پاسخ به این سوال لازم است تا دو نمودار خواسته شده را رسم کرد و از نمودار اول انتقال سهمی به اندازه ی 5 واحد به سمت راست داشت تا به گزینه 4 رسید .

سوال 107 ریاضی انسانی: به جرعت میتوان گفت این سوال کلا 10 ثانیه از وقت داوطلبین را می گرفت انقدر  که سطح این سوال ساده و راحت بود وپاسخ صحیح هم گزینه 4 است .خب فقط تا اینجای سوالات 7 سوال تابع بود یعنی معادل 35 درصد و فقط کافی بود تا داوطلبین مبحث توابع را به خوبی یاد بگیرند و تمرین کنند تا 35 درصد کسب کنند.این سوال از فصل دو دهم مبحث بهینه سازی امده و حتی چندین مدل در همین سطح سوال در تمرینات کتاب درسی امده بود و سوال بسیار راحتی هم هست .

سوال از ما ماکسیمم مساحت مستطیل را خواسته و برای پاسخ به این سوال فقط کافی است ابتدا محیط مستطیل را بدست اورید و بعد یکی ضلع ها را بر حسب ضلع دیگر مینوسیند سپس در فرمول مساحت جایگذاری کرده و بعد با حل معادله درجه دو ماکسیمم مستطیل را بدست می اوریم و به گزینه 3 میرسیم .

تحلیل سوالات ریاضی انسانی 1401

سوال 109 : یکی از مباحثی که هر ساله در کنکور حضور دارد درس سه دهم و مبحث داده های اماری است .معمولا سوالات این درس راحت است اما امسال سوالی که از این مبحث طرح شده بود یکی از سخت ترین سوالات ریاضی کنکور انسانی بود . البته این سوال سخت نبود بلکه استاندارد نبود و برای پاسخ به این سوال فقط رد گزینه جواب میداد .

سوال 110 ریاضی کنکور انسانی 1401 : این سوال از فصل چهار سال دهم طرح شده و بیش از 50 درصد به داوطلبان پاسخ درست به این سوال دادند . و برای پاسخ به این سوال فقط لازم است که فرمول ان را بلد باشید و گزینه صحیح هم گزینه 1 است .

سوال 111 : فصل یک یازدهم یعنی مبحث منطق ریاضی فقط به حفظیات و فرمول های ان بستگی دارد و اگر به تمام فرمول ها تسلط کافی را داشتند با اینکه سطح سوال متوسط است ولی قابل پاسخ گویی است و گزینه درست هم گزینه 1 است .

سوال 112 : به طور کلی سوالات مبحث خط فقر سوالات راحتی است و دانش اموزان به این سوالات علاقه ی زیادی دارند ولی خالی از لطف هم نیست که این سوال بسیار راحت بود و برای پاسخ به این سوال فقط لازم است که فرمول این مبحث را بلد باشید تا به گزینه 1 برسید .

سوال 113 : این سوال از مبحث سود و هزینه یعنی فصل دو سال دهم امده است . سطح سوال متوسط بود ولی برای این سوال هم لازم بود که فرمول ان را بلد باشید و گزینه صحیح هم گزینه 2 است  .

سوال 114 : یکی از سوالات دیگری که هر ساله در کنکور امده است این سوال است .  از مبحث دامنه تغییرات و محاسبه چارک میتوان انواع سوالات طرح کرد در سطوح مختلف ولی در کنکور 1401 این سوال بسیار راحت و پیش پا افتاده بود و فقط کافی بود تا داوطلبان بزرگترین و کوچکترین عدد منهنی را برابر هم قرار دهند و به گزینه 4 رسید .

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی 1401

سوال 115 : مبحث شمارش یکی از راحتتتت ترین مباحث ریاضی است ولی از همین مبحث راحت کلی سوال میتوان طرح کرد که این سوال هم جز سوالات راحت بود اما یک سری نکات ریزی داشت که اگر به این نکات توجه میشود حتما میتوانست به گزینه 1 رسید .

سوال 116 : سوالی ترکیبی از مبحش امار و شمارش که نیاز به دقت زیادی دارد .نکاتی ریز و مفهومی دارد که باید به انها توجه شود اما به طور کلی در سطح کتاب و سوالی متوسط بود . سوالی مفهومی و محاسباتی بود و گزینه درست هم گزینه 1 است .

سوال 117 ریاضی کنکور انسانی 1401 : ای سوال یک سوال دیگر از توابع است که در پایه دوازدهم و فصل دو یعنی مبحث تابع خطی طرح شده . سطح سوال بسیار ساده است و میتوان نمونه هایی از این سوال را در صفحه های 58 و 59 کتاب درسی مشاهده کرد . سوالی نکته ای است و برای پاسخ به ان فقط باید مفهوم صورت سوال را خوب دریافت کرد تا به گزینه ی 3 رسید .

سوال 118 : این سوال از پایه دوازدهم و مبحث دنباله ی هندسی یعنی فصل دوم امده . سطح سوال ساده است و برای پاسخ به این سوال فقط لازم است جایگذاری کنید تا به پاسخ صحیح یعنی گزینه 1 برسید .

سوال 119 : سوالی طرح شده از مبحث دنباله ی هندسی یعنی از فصل سه پایه یازدهم است و سطحی متوسط دارد ، این سوال جز سوالات همیشگی کنکور انسانی بوده و هست پس باید انتظار این مسئله را داشت که در سال های اینده جزی از سوالات باشد .

سوال 120 ریاضی کنکور انسانی 1401: این هم از اخرین سوال که سوال جدید و محاسباتی است و اینکه جز سوالات سخت کنکور بود و بحث های زیادی راجب این سوال شده است . این سوال از فصل سه پایه دوازدهم یعنی مبحث توان گویا امده و برای پاسخ به این سوال نیازمند تسلط کافی بر روی قوانین رادیکال ها و و توان هاست .

تحلیل درس ریاضی انسانی کنکور 1401

مشاوره کنکور انسانی 1402

کنکور انسانی 1401جزو کنکور های تقریبا سخت محسوب میشد و برخلاف سالهای گذشته که گروه های تجربی ریاضی و تجربی بیشترین تعداد داوطلبان را داشته اند، کنکور انسانی 1401 توانسته بیشترین نرخ رشد داوطلبان کنکور را به خود اختصاص دهد. شاید یکی از دلایل طرفداری بیشتر داوطلبان از کنکور انسانی اشتغال بیشتر فارغ التحصیلان رشته انسانی در بازار کار است.برای مشاوره کنکور انسانی 1402 و تضمین موفقیت در کنکور با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مشاوره کنکور آکو سوالات مشاوره ای خود را بپرسید.

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی سال 1401

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا