پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

سامانه پژوهشیار چیست؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

سامانه پژوهشیار چیست ؟ سامانه پژوهشیار یا سامانه امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یک بانک اطلاعاتی مفید است. این بانک اطلاعاتی (پژوهشیار) به تمام اساتید و دانشجویان کمک می کند که بتوانند تمام فرآیند های علمی و پژوهشی را به صورت کاملا الکترونیکی انجام بدهند. حال این سوال مطرح می شود این بانک اطلاعاتی پژوهشیار دانشگاه آزاد شامل چه اطلاعاتی است؟ بانک اطلاعاتی دانشگاه آزاد شامل تمام طرح های تحقیقاتی که در حال انجام یا به پایان رسیده است. در ابتدا این بانک اطلاعاتی ارزشمند برای گروه پزشکی فعال بود. بعد از گذشت یک بازه زمانی گروهای مهندسی و علوم انسانی را نیز در بر گرفت. آموزش کار با سامانه پژوهشیار را در ادامه بخوانید. مشاوره آکو

هدف از راه اندازی سامانه پژوهشیار چیست

یکی از اهداف مهمی که برای راه اندازی سامانه بانک اطلاعاتی پژوهشیار دانشگاه آزاد به آن اشاره شده است، یکپارچه سازی پژوهش برای دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا نیز می باشد. اقداماتی که با استفاده از سامانه بانک اطلاعاتی پژوهشیار ، برای گروه غیر پزشکی و جهت انجام پایان نامه و رساله دانشجویی است. ، قابل انجام است شامل:

  • درخواست استاد راهنما و مشاوراست. لازم به ذکر است که این مرحله در “سامانه پایش” امکان پذیر است.
  • اقدامات مربوط به پروپوزال دانشجو است.

توجه داشته باشید که تمام این مراحل در سامانه پژوهشیار برای گروه کارشناسی ارشد شامل 15 مرحله است و برای گروه دکتری 17 مرحله می باشد. اما در این میان امکان دارد نامی از سامانه پایش نیز شنیده باشید. سامانه پایش چیست؟

سامانه پایش چیست

دانشگاه آزاد اسلامی با هدف افزایش توان پژوهشی جامعه دست به اقدامی زده است. با طراحی یک شبکه سراسری برای گروه تحصیلات تکمیلی که نام آن را “پایش” نامیده است. در این سامانه دانشجویان عزیز میتوانند وضوعات مربوط به رشته خود را مشاهده کنند. در مرحله بعد موضوع پیشنهادی را انتخاب کرده و به استاد راهنما انتقال دهد. اما یک نکته مهم در مورد سامانه پایش وجود دارد و آن هم ادغام سامانه پایش و سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد است.

یعنی دانشجویان عزیز همان روال ثبت نام در سامانه پژوهشیار را انجام می دهند. پس از پایان ثبت نام شما در سایت به صفحه مطالعه پایان نامه ها و موضوعات پیشنهادی هدایت می شوید. این روش باعث کمک به دانشجویان عزیز در انتخاب یک موضوع مناسب میشود.

آموزش سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

همانطور که در شکل زیر می بینید ما نمایی از فضای ورودی سامانه را به شما نشان می دهیم. بعد از اینکه وارد سایت سامانه پایش شدید ، مهمترین قسمت یعنی بخش ثبت نام و ورود به سامانه بانک اطلاعاتی دانشگاه آزاد شروع میشود. اما لازم نیست نگران باشید در این مقاله آموزش کامل ورود به سامانه پژوهشیار را برایتان آورده ایم.

آموزش ثبت نام در سامانه باک اطلاعاتی دانشگاه آزاد

ثبت نام در سامانه بانک اطلاعاتی دانشگاه آزاد شامل سه قسمت اصلی است. این سه قسمت برای سه دسته مختلف اشخاص ترتیب داده شده است. سامانه ثبت پروپوزال در پژوهشیار ، قسمت مربوط به ثبت نام اعضای هیئت علمی و بخش ثبت موضوع پایان نامه دانشجویان در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد. اما راه صحیح ثبت نام در سامانه پژوهشیار چیست ؟ چطور میتوان وارد سامانه شد؟

برای ثبت نام در قدم اول باید روی لینک مورد نظر کلیک کنید (https://ris.iau.ac.ir/index.phtml) تا وارد صفحه اصلی (مطابق عکس فوق) شوید. در این مرحله اگر قبلا ثبت نام در سامانه پژوهشیار را انجام نداده اید از طریق زیر اقدام کنید:

  • برروی ثبت نام در سامانه کلیک کنید.
  • وارد صفحه ایجاد حساب کاربری سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد می شوید.
  • صفحه مورد نظر مطابق شکل زیر است.

 

23

همانطور که مشاهده می کنید در شکل زیر در این صفحه یکسری اطلاعات مهم شخصی مورد نیاز است. پر کردن تمام موارد ستاره دار الزامی است.

نکته مهم: در حین کامل کردن اطلاعات با این سوال روبرو خواهید شد. “آیا تاریخ تصویب پیشنهاده (پروپوزال) شما در گروه آموزشی/واحد دانشگاهی قبل از 1/2/98 است؟

توجه کنید پاسخ درست به این سوال در روند پیشرفت شما در سامانه بسیار مهم است. اگر پاسخ صحیح را نمی دانستید بهتر است از امور پژوهشی دانشگاه مربوطه کمک بگیرید.

  • اگر تمام فیلد ها به صورت دقیق و درست پر شود پیغام تاییده ثبت نام برای شما نمایش میدهد.
  • سپس رمز عبور و نام کاربری برای شما ایمیل و به شماره تماسی که حین ثبت نام وارد کردید ارسال می شود.

اگر پیش از این در بانک اطلاعاتی دانشگاه آزاد ثبت نام کرده اید آموزش مراحل ثبت نام به شرح زیر است. سامانه بانک اطلاعاتی پژوهشیار از دو طریق ورود را برای شما فراهم کرده است:

  •  از طریق ایمیلی که هنگام ثبت نام وارد کردید. در این حالت گزینه را مطابق شکل برروی ” ورود از طریق پست الکترونیک” قرار دهید.
  •  از طریق کد ملی می باشد. در این حالت کد ملی خود را پس از قرار دادن برروی گزینه ” ورود با کدملی” مطابق شکل اطلاعات را وارد کنید.

آموزش سامانه پژوهشیارورود به سامانه بانک اطلاعاتی دانشگاه آزاد با کد ملی | آموزش سامانه پژوهشیار

رمز عبور هم در حین ثبت نام برای شما ایمیل و پیامک شده بود در حین ثبت نام استفاده می شود.

نکته مهم : ممکن است رمز عبور خود را فراموش کرده باشید نگران نباشید. در صفحه اول گزینه ای به اسم “بازیابی رمز عبور” است. روی گزینه مورد نظر کلیک کنید وارد صفحه زیر می شوید.

در این مرحله هم مطابق قسمت ورود به سیستم شما می توانید از دو طریق “پست الکترونیک” و “کد ملی” رمز عبود خود را بازیابی کنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری درباره نحوه آموزش سامانه پژوهشیار و اینکه کاربرد سامانه پژوهشیار چیست ، دارید ، میتوانید با روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد خودتان ارتباط برقرار فرمایید.

نکات مهم هنگام کار با سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد

پس از ثبت نام در سامانه شما نیاز به تکمیل قسمت “ضمائم سامانه پژوهشیار” دارید. این قسمت مربوط به بار گذاری چند فایل است. که این فایل ها شامل:

  • پیشینه پژوهش از ایرانداک با تایید استاد راهنما باید همراه باشد.
  • تکیل فرم تعهد مربوط به دانشجویان و اساتید
  • صورت جلسه دفاع از پروپوزال (بعد از ثبت پروپوزال شما در سیستم) به همراه امضا اساتید و داوران
  • فرم تاییده مدیر گروه
  • فرم تایید معاون پژوهش یا معاون تحصیلات تکمیلی

تمامی این مدارک باید به صورت فایل PDF یا Word  بارگذاری شود.

علت اهمیت بسیار زیاد سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی چیست

  • حذف استفاده بی رویه از کاغذ
  •  عدم نیاز به مراجعه حضوری
  • افزایش سرعت در گزارش گیری مدیران از سامانه
  • یگیری و دسترسی آسان به اطلاعات موجود در سامانه

مواردی که  از طریق بانک اطلاعاتی دانشگاه آزاد میتوان به آن دسترسی داشت

این قسمت شامل سه مرحله مهم می باشد

  • ثبت تمام فعالیت های علمی و پژوهشی اساتید در این بانک اطلاعاتی یا سامانه پژوهشیار امکان پذیر است.
  • سامانه مقاله که امکان دریافت و ثبت مقاله از کار های تحقیقاتی مانند: رساله، پایان نامه را فراهم می کند.
  • تمام مراحل مربوط به ثبت پروپوزال، اخذ تاییده گروه آموزشی و.. که مربوط به پایان نامه است را فراهم می کند.

انتخاب موضوع در پژوهشیار

این مرحله مربو به دانشجویانی می باشد که قصد ثبت پروپوزال را نیز دارند. در این مرحله دو مسیر وجود دارد. هر شخص طبق علایق خود و استاد راهنما خود می تواند آن را انتخاب کند.

  • انتخاب موضوع آزاد (هر موضوعی که مدنظر شما است باید با زمینه فعالیت استاد راهنما مطابقت داشته باشد.)
  • موضوع علمی ارائه شده توسط دانشگاه

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا