پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

شرایط جدید داوطلبان پزشکی مقطع کارشناسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مجله خبری آکو از شرایط جدید داوطلبان پزشکی مقطع کارشناسی می گوید. دانشگاه علوم پزشکی تهران شرایط جدید برای داوطلبان پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ را اعلام کرد.
در این شرایط جدید آمده است: با توجه به رای ۹ آذرماه ۱۴۰۰ هیات عمومی دیوان عدالت اداری، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی مجاز به شرکت در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی هستند؛ لذا داوطلبان سال آخر مقطع کارشناسی با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در سال آخر از دانشگاه مربوطه می‌توانند جهت شرکت در پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت نام کنند.
برای این افراد در صورت قبولی در آزمون کتبی جهت شرکت در مرحله مصاحبه (تاریخ احتمالی مرحله مصاحبه شهریورماه ۱۴۰۱ است) ارائه مدرک فراغت از تحصیل با ذکر معدل کل کارشناسی ۱۶ و بالاتر الزامی است.
براساس بخشنامه جدید سازمان وظیفه عمومی ناجا، ادامه تحصیل مشمولان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی در مقطع دکتری پیوسته پزشکی بلامانع بوده و می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند. (مشمول باید در فرجه یک ساله فراغت از تحصیل و فاقد غیبت باشد)
فرصت ثبت نام پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تا یکشنبه ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد و داوطلبان با مراجعه به سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اسکن مدارک مشروحه می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط ورود به پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱:

شرایط ورود به پانزدهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی به صورت زیر است:

  • واجد شرایط عمومی تحصیل رایگان در جمهوری اسلامی ایران
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته‌های گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند
  • حداکثر سن در زمان ثبت نام آزمون ۲۵ سال تمام باشد (صرفاً متولدین ۱/۱۰/۱۳۷۵ و بعد از آن). تبصره: مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می‌شود.
  • دانش آموختگان و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و تخصصی (PhD) از دانشگاه‌های سراسری و آزاد و … حق شرکت در آزمون را ندارند.
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مطابق جدول اعلام شده
  • معدل کل دیپلم ۱۸ و بالاتر باشد. تبصره: در موارد اعلام نمره به شکل الفبایی نمره الف قابل قبول است.
  • معدل مقطع کارشناسی ۱۶ و بالاتر باشد. تبصره: دانشجویان مشمول آیین نامه استعداد‌های درخشان در رشته‌های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیاد‌های علمی دانشجویی از بند ۶ و ۷ شرایط ورود به دوره معاف هستند.

دانشجویان موضوع آیین نامه فوق عبارتند از:

الف) برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه ۵۰۰ کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

ب) دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیاد‌های علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

ج) برگزیدگان حائز رتبه‌های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره‌های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

د) مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه‌های مربوطه.

هـ) دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته‌های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛

و) دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه‌ها اعلام شده است.

ح) برگزیدگان المپیاد‌های علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعدا‌های درخشان و معاونت‌های آموزشی دانشگاه ها.

قبولی در آزمون چند مرحله‌ای پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران

تبصره: دارندگان مدال طلای المپیاد‌های دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و دارندگان مدال‌های نقره و برنز این رشته‌ها باید در آزمون کتبی شرکت کنند و حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز کنند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است).

تاریخ برگزاری آزمون متعاقبا از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اطلاع رسانی خواهد شد.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر شرایط جدید داوطلبان پزشکی مقطع کارشناسی سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا