پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

ضرایب امتحانات نهایی انسانی از دهم تا دوازدهم کنکور ۱۴۰۳

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با بررسی تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ متوجه میشویم که این روز ها کنکور انسانی دومین رشته پرطرفدار برای داوطلبان آزمون ورودی دانشگاه ها در ایران است. باتوجه به تاثیر امتحانات نهایی در کنکور از سال ۱۴۰۲ و بیشتر شدن آن در تغییرات کنکور ۱۴۰۳، اهمیت درس خواندن در طول سال به ویژه برای بچه های کنکور ۱۴۰۵ که تاثیر نمرات نهایی دهم را هم در پیش دارند، بیش از پیش شده است.

با این حال هنوز هم در زمینه ارائه دوره های آموزشی ویژه کنکور انسانی و هم در زمینه مشاوره تحصیلی ویژه کنکور انسانی برای بچه های دهم و یازدهم و دوازدهم کوتاهیم میشود! یعنی بیشتر کانال های تلگرامی مشاوره تحصیلی یا وبسایت های رسمی ارائه دهنده مشاوره کنکور، روی ضرایب امتحانات نهایی کنکور تجربی تمرکز کرده اند!

تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو باتوجه به اهداف بلند مدت خود یعنی کمک به دانش آموزان با هر توان مالی یا هر شرایط تحصیلی، تصمیم گرفته است آخرین اطلاعات درباره ضرایب امتحانات نهایی انسانی را در این مطلب به اطلاع دانش آموزان برساند. به طور کلی شرایط تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور های نظری سه سال آینده قرار است به شرح زیر باشد.

تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور ای 1403 و 1404 و 1405

برای بررسی بیشتر میزان تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور ۱۴۰۳ و نیاز به ترمیم معدل برای بچه های فارغ التحصیل میتوانید با شماره ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید و درصورت نیاز به مشاوره تخصصی ویژه اولین جلسه مشاوره تحصیلی خود را رزرو کنید.

بررسی ضرایب امتحانات نهایی انسانی در کنکور ۱۴۰۳

کنکور انسانی بیشترین درس های تخصصی و بیشترین تک کتاب ها را دارد و به جرئت میتوان گفت تاثیر امتحانات نهایی دهم و یازدهم انسانی از همه رشته ها بیشتر لازم بود! شما مثلا درس اقتصاد یا روانشناسی دهم و یازدهم انسانی را در نظر بگیرید! سال های گذشته در پایه های دهم و یازدهم که امتحان نهایی نداشتیم و با بیشتر شدن تاثیر نمرات امتحانات نهایی این مشکل واضح تر شد.

مطابق آخرین مصوبه مجلس برای کنکور و آخرین اطلاعیه سازمان سنجش درباره میزان تاثیر نمرات امتحانات نهایی، تاثیر امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ پنجاه درصد و به صورت تاثیر قطعی میباشد.اما خبر خوب اینکه برای کنکوری های سال ۱۴۰۳ (یعنی بچه هایی که الان دوازدهم هستند) فقط نمرات امتحانات نهایی دوازدهم محاسبه میشود.

همین امتحانات نهایی هم امسال ضرایب متفاوتی خواهند داشت. به ویژه دروس عمومی که قرار است به صورت عادلانه تری از سال گذشته تراز داشته باشند و ناعدالتی تراز کنکور سال گذشته را شاهد نباشیم!

اما اگر دهم یا یازدهم انسانی هستید، حسابی امسال را بچسبید چون یازدهمی ها سال آینده قرار است با تاثیر نمرات امتحانات نهایی امسال مواجه شوید و دهمی ها هم از سال ۱۴۰۴-۱۴۰۵ که کنکوری خواهید بود تاثیر معدل هر سه سال را در ضرایب امتحانات نهایی انسانی شاهد خواهیم بود.

دروس کنکور 1403 انسانی

در یک نگاه کلی، تاثیر نمرات امتحان نهایی کنکور ۱۴۰۳ به شرح زیر خواهد بود و در ادامه درباره تغییرات تاثیر نمرات امتحانات نهایی در سال های آینده نیز توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

علوم انسانی نهایی

البته برای کنکور انسانی رشته علوم و معارف اسلامی هم گروه کوچکی از داوطلبان کنکور انسانی را تشکیل میدهند که تاثیر نمرات امتحان نهایی کنکور ۱۴۰۳ انسانی برای آنها به شرح زیر خواهد بود.

امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ برای کدام پایه ها و درس ها برگزار میشود؟

کلا در هر پایه ای از دبیرستان (متوسطه دوم) هستید امسال باید خود را برای سوالات سخت امتحانات نهایی و البته تصحیح الکترونیکی امتحاناتتان آماده کنید. اگر دهم انسانی هستید یازده درس را امسال نهایی خواهید داشت پس درست و حسابی درس خواندن را به ویژه برای دروس تخصصی که ضریب بالایی دارند فراموش نکنید.

شمایی که دهم انسانی هستید، امسال در خرداد ماه برای یازده درس قرار است با امتحانات نهایی مواجه شوید و نمراتی که در خرداد ۱۴۰۳ به دست می آورید قرار است دو سال دیگر خودشان را در رتبه کنکور شما نشان دهند! پس تلاش و برنامه ریزی درست امروز شما یک سرمایه گذاری بلند مدت است. (معرفی بهترین مشاور کنکور انسانی)

هنوز ضرایب امتحانات نهایی دهم انسانی برای کنکور ۱۴۰۵ مشخص نیست و باتوجه به اینکه قرار است تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۶۰درصد بشود، احتمالا تاثیر نمرات امتحانت نهایی کنکور انسانی هم به تفکیک پایه متفاوت خواهد بود و جمعا به یک درصد مشخص برسند! اما دروس مورد امتحان در خرداد ۱۴۰۳ به صورت سراسری به شرح زیر خواهد بود.

تعداد دروس امتحانات نهایی دهم انسانی 1403

یازدهمی ها هم خودشان را برای برنامه امتحانات نهایی خرداد آماده کنند که ۱۱ درس را قرار است در مدرسه حوزه امتحانات نهایی و با شرایط سختگیرانه تری امتحان بدهند.مطابق اطلاعیه منتشر شده در پایه یازدهم امتحانات نهایی که درواقع برای کنکور ۱۴۰۴ برگزار میشوند به شرح زیر خواهند بود.

امتحانات نهایی یازدهم انسانی خرداد 1403

تاثیر نمرات امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ برای پایه دوازدهم

کلا تاثیر نمرات امتحان نهایی دروس عمومی برای همه رشته های نظری یکسان است. یعی به ترتیب ادبیات، دین و زندگی، زبان اما برای رشته انسانی درس عربی به عنوان درس تخصصی در نظر گرفته میشود که ضریب ۶ در تراز سوابق تحصیلی و ضریب ۳ در تراز کل کنکور خواهد داشت. ترتیب دروس تخصصی مهم در امتحانات نهایی ۱۴۰۳ انسانی به شرح زیر خواهد بود:

  • علوم و فنون ادبی
  • تاریخ و جامعه شناسی
  • جغرافیا و ریاضی
  • عربی و فلسفه

همانطور که میبینید بعضی از درس هایی که در کنکور ۱۴۰۳ انسانی تاثیر گذارند، ضریب یکسان دارند اما این ضریب یکسان چیزی از ارزش و اهمیت نمرات درس هایی مثل جامعه شناسی یا تاریخ و جغرافیا کم نمیکند. تاثیر نمرات امتحانات نهایی کنکور ۱۴۰۳ انسانی برای داوطلبان دیپلم نظام قدیم متفاوت خواهد بود.

برای مشاوره تخصصی و جواب سوالات ویژه کنکور انسانی ۱۴۰۳ میتوانید از طریق صفحع سوال و جواب کنکوری آکو استفاده کنید و یا از طرق کانال تلگرام سوالات خود را از مشاوران و پشتیبانان ما بپرسید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

تاثیر امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ با دیپلم نظام قدیم

بسیاری از داوطلبانی که در سال های قبل دیپلم گرفته اند ممکن است برای کنکور مجدد ۱۴۰۲ نیاز به راهنمایی داشته باشند. به عنوان اولین نکته باید گفت که در کنکور های سال ۱۴۰۲ به بعد کلا هیچ محدودیتی برای هیچکس وجود ندارد.

یعنی مثلا شرکت در کنکور انسانی با دیپلم های ریاضی، تجربی یا حتی دیپلم های فنی هیچ مشکلی ندارد. اما نکته مهم تاثیر نمرات امتحان نهایی کنکور ۱۴۰۳ انسانی و صفر لحاظ شدن نمره در صورت نداشتن سوابق تحصیلی است.

که مطابق این شرایط و با ۵۰ درصد تاثیر مستقیم، تقریبا بدون نمرات امتحانات نهایی نمیتوان به قبول شدن در رشته های برتر دانشگاه های سراسری برای کنکور انسانی امیدوار بود. مثلا اگر سوابق تحصیلی ندارید، میتوانید در رشته روانشناسی دانشگاه آزاد یا رشته هایی مثل مترجمی زبان یا حتی حقوق، بدون شرکت کردن در کنکرو در دانشگاه های ازاد درس بخوانید.

اما برای رشته های برتر کنکور انسانی در دانشگاه های دولتی، بدون امتحانات ترمیم معدل یا دیپلم مجدد اصلا امیدوار نباشید.

تغییرات ضرایب امتحانات نهایی انسانی ۱۴۰۳ شامل چند مورد مختلف میشود که در ادامه به تفکیک شرایط کنکور دادن هرکدام از داوطلبان را طبق آخرین مصوبه مجلس بیان خواهیم کرد.

  • تاثیر نمرات امتحان نهایی کنکور ۱۴۰۳ با دیپلم نظام جدید مرتبط (دیپلم انسانی یا معارف)
  • ضریب امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ برای دیپلم های نظام جدید غیر مرتبط(فنی، تجربی، ریاضی)
  • تاثیر نمرات امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ برای دیپلمه های نظام قدیم(قبل از ۹۷) مرتبط
  • ضرایب امتحانات نهایی انسانی دیپلم نظام قدیم(قبل از ۹۷) غیر مرتبط
  • کنکور انسانی نظام قدیم قبل از ۸۴ در سال ۱۴۰۳

به صورت خلاصه میتوانید شرایط تاثیر ضرایب امتحانات نهایی انسانی و تصمیم درست داوطلبان را برای همه داوطلبان در زمینه شرکت در امتحانات نهایی در جدول زیر ببینید.

تاثیر نمرات امتحان نهایی کنکور ۱۴۰۳ انسانی با دیپلم نظام جدید مرتبط (دیپلم انسانی یا معارف)

اگر مثلا سال ۱۴۰۲ دیپلم گرفته اید و قصد دارید یک سال پشت کنکور بمانید و به شرطی که نمرات امتحانات نهایی خوبی دارید، خیلی نگران نباشید و به فکر کنکوری خواندن باشید. هرچند باتوجه به تراز کنکور۱۴۰۲ که حتی برای بچه های ۱۴۰۱ یا ۱۴۰۰ هم در سوابق تحصیلی خیلی اذیت کرد، شرکت در امتحانات ترمیم معدل هم یکی از پیشنهادات برای دانش آموزان پر تلاش است.

البته به شرطی که اینهمه وقت برای امتحانات نهایی و تشریحی خوندن و به ویژه برای دروس عمومی هدر ندهید و آخر هم نمره کمتر از نمره قبلی بگیرید و اینهمه زحمت هیچ شود!

جالب است بدانید که رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۲ برعکس سال گذشته، بیشتر از دوازدهمی ها بودند! حتی برای رشته تجربی که معمولا فارغ التحصیلان نتیجه میگیرند، با بیشتر شدن تاثیر نمرات امتحان نهایی و سوابق تحصیلی، دوازدهمی ها که همان سال امتحانات نهایی داده بودند، شانس بیشتری برای کسب رتبه بهتر داشتند.

ضریب امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ برای دیپلم های نظام جدید غیر مرتبط(فنی، تجربی، ریاضی)

اگر دیپلم غیر مرتبط دارید هم میتوانید در کنکور ۱۴۰۳ شرکت کنید اما باید بدانید که نمرات سوابق تحصیلی شما برایتان صفر در نظر گرفته میشود و تراز کل کنکور(یعنی میانگین درصدهای کنکور و نمرات امتحان نهایی شما) را تا رنج منفی میتواند پایین بیاورد. به هرحال اگر دیپلم غیر مرتبط دارید و میخواهید ضریب امتحانات نهایی کنکور انسانی را ببینید به جدول زیر نگاهی بیاندازید.

تاثیر نمرات امتحان نهایی کنکور 1403 با دیپلم نظام جدید

تاثیر نمرات امتحانات نهایی کنکور انسانی ۱۴۰۳ برای دیپلمه های نظام قدیم (قبل از ۹۷) مرتبط و غیر مرتبط

سرتان را در نیاوریم، اگر دیپلم نظام قدیم دارید چه مرتبط و چه غیر مرتبط بهترین انتخاب شرکت در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ است. تغییرات سوالات امتحانات نهایی ۱۴۰۲ و ضرایب امتحانات نهایی انسانی در کنکور ۱۴۰۳ باعث شده است که تراز داوطلبان سال های گذشته به جای تاثیر مثبت تاثیر منفی داشته باشد. که البته باتوجه به سخت بودن سوالات و کلا سبک سوالات امتحانات نهایی و کنکور این تفاوت کاملا عادلانه خواهد بود. خلاصه بگوییم:

اگر دیپلم مرتبط دارید، نمرات همه درس ها را دارید ولی بازهم اگر امتحان بدهید، تراز بهتر و نتیجتا رتبه بهتری خواهید داشت. اگر دیپلم مرتبط ندارید، حداقل شرکت در امتحانات نهایی دروس تخصصی برای کسب رتبه خوب از واجبات است. اگر دیپلم قبل از ۸۴ داده اید که اصلا امتحانات هماهنگ کشوری آموزش و پرورش اصلا به نظام آموزشی وارد نشده بود، برای بهره مندی از ضرایب امتحانات نهایی انسانی باید برای همه دروس دوازدهم انسانی امتحان تشریحی نهایی در خرداد ۱۴۰۳ شکرت کنید.

ثبت نام برای هر سه گروه مذکور از طریق مدارس بزرگسالان انجام میشود.

البته که شما امتحان نهایی داده اید و میتوانید از تاثیر معدل در کنکور استفاده کنید اما حتی اگر نمرات بالایی داشته باشید، مثلا در سال ۹۷ همه درس ها را بالای ۱۹ گرفته باشید، بازهم تراز بالای ۷۰۰۰ در سوابق تحصیلی کنکور ۱۴۰۳ نخواهید داشت چون نمرات امتحان نهایی باتوجه به سختی سوالات و نمرات میانگین دانش آموزان مشخص میشود.

تاثیر نمرات امتحانات نهایی کنکور انسانی برای دیپلم های ۸۴ تا ۹۷ به شرح زیر خواهد بود:

تاثیر نمرات امتحانات نهایی کنکور انسانی 1403 برای دیپلمه های نظام قدیم انسانی و سایر

باتوجه به آنچه در تصویر فوق میبینید، براساس قوانین مصوب نمرات نهایی سوم دبیرستان(دیپلم) و پیش دانشگاهی هر دو تاثیر دارند که البته گفتیم بهترین شرایط امتحان نهایی مجدد دادن در سال ۱۴۰۳ است.

اگر امتحانات نهایی نداده اید و دیپلمه قبل از ۸۴ هستید، میخواهید کنکور خوبی داشته باشید و حتما در دانشگاه سراسری رشته های با آزمون کنکور را بخوانید، به هیچ عنوان راه دیگه ای ندارید و باید حتما در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ شرکت کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا