پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایکنکور سراسری

طرح ترمیم معدل

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانش‌آموزانی که دیپلم خود را سال 84 به بعد و مدرک پیش‌دانشگاهی را سال 91 به بعد دریافت کرده‌اند می‌توانند در طرح ترمیم معدل برای کنکور سراسری شرکت کنند. متقاضیان می‌توانند در ماه‌های خرداد، شهریور و دی برای ترمیم معدل شرکت کنند.

نمرات نهایی امتحانات دو سال پایانی دانش‌آموزان در دبیرستان به‌صورت مستقیم در نتیجه کنکور داوطلبان تأثیر می‌گذارد و باتوجه‌به تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی‌بر تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور 1400 ، بازتاب بسیاری را میان داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰ در برداشته است.

این موضوع موج عظیمی از نگرانی‌ها را با خود به همراه داشته است. این قضیه برای آن دسته از دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی دبیرستان و پیش‌دانشگاهی نمرات خوبی را کسب نکرده‌اند بیشتر از سایر دانش‌آموزان نگران‌کننده بوده است.

هم‌اکنون موج عظیمی از نگرانی‌ها را با خود به همراه دارد و همچنین این قضیه برای آن دسته از دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی دبیرستان و پیش‌دانشگاهی نمرات خوبی را کسب نکرده‌اند بیشتر از سایر دانش‌آموزان نگران‌کننده بوده است. به همین جهت در ادامه این مقاله به بررسی ترمیم معدل دیپلم و پیش‌دانشگاهی در کنکور سراسری پرداخته شده است.

طرح ترمیم معدل و شرایط آن

کدام دانش‌آموزان می‌توانند در این طرح شرکت کنند؟

فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه (از سال ۸۴ به بعد) و دارندگان مدرک پیش‌دانشگاهی (از سال 91 به بعد)

این افراد درصورتی‌که نمرات خوبی در امتحانات نهایی خود به دست نیاورده‌اند می‌توانند فقط یک‌بار نمره‌های خود را با ترمیم معدل ارتقا دهند و با روحیه بهتری در کنکور سراسری شرکت کنند.

با شرکت در این طرح هیچ ضرری شامل حال شما نمی‌شود. اگر در این طرح نمرة بالاتری را کسب نکنید. یعنی اگر نمره شما از بار اول هم کمتر بشود خوشبختانه نمرة بالاتر برای شما لحاظ می‌شود.

این طرح فقط مخصوص کنکور است. یعنی نمرات اخذ شده در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی‌گردد. آموزش پرورش در هنگام ثبت‌نام در کنکور نمرات جدیدی که کسب کرده‌اید را به‌صورت سیستماتیک ارسال خواهد کرد.

محدودیت‌ها

محدودیتی در تعداد دروسی که برای ترمیم معدل می‌خواهید شرکت کنید وجود ندارد. داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور سراسری 1400 عضو کانال تلگرام گروه مشاوره و برنامه‌ریزی آکو شوند. صفحه اینستاگرام گروه مشاوره و برنامه‌ریزی آکو را نیز دنبال کنید.

هزینه و زمان ثبت‌نام ترمیم معدل

ثبت‌نام ترمیم معدل معمولاً یک ماه قبل از امتحانات نهایی آغاز می‌شود. ​ ترمیم معدل در هر سه نوبت امتحانات نهایی خرداد، شهریور و دی برگزار می‌گردد. هر فردی فقط یکبار می‌تواند در ترمیم معدل شرکت کند.

 محل ثبت‌نام

محل ثبت‌نام برای ترمیم معدل کتبی دیپلم و یا معدل کلی مدارس دولتی بزرگسالان است. دانش‌آموزان ثبت‌نام خود را باید در منطقه‌ای انجام دهند که امتحانات نهایی آن‌ها در آن منطقه برگزارشده است. متقاضیان ترمیم معدل در نظر داشته باشند بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسانی که دیپلم خود را گرفته‌اند، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش‌آموزان دریافت می‌شود که این مبلغ برای هر درس تقریباً 20 هزار تومان است.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا