پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

محرومیت دانشجویان ورودی جدید از خوابگاه

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در ادامه به شرح خبر محرومیت دانشجویان ورودی جدید از خوابگاه های دانشجویی می‌پردازیم. به گزارش مجله آکو و به نقل از خبرگزاری دانشجو، با برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه آن دفترچه انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید منتشر شد. داوطلبان می‌توانند بر اساس اطلاعات منتشر شده در این دفترچه رشته و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

مواردی که یک داوطلب کنکور باید بعد از مرحله داشتن یا نداشتن رشته مورد علاقه‌اش، در انتخاب رشته و دانشگاه مورد توجه قرار دهد، امکانات رفاهی از جمله خوابگاه و تغذیه است. این موارد جزو اولویت‌های یک دانشجو برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر محسوب می‌شود و داوطلب با توجه به موارد فوق دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب می‌کند.

حذف ظرفیت های خوابگاهی برای دانشجویان جدید

شیوع بیماری کرونا و فراگیر شدن آن در 2 سال اخیر باعث تعطیلی دانشگاه‌ها و مجازی شدن آموزش‌ها شد. بر این اساس اسکان دانشجویان نیز در خوابگاه‌ها به حداقل ممکن رسید. تا جایی که تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی و با شرایط خاص حق اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی را پیدا کردند. رفته رفته حضور دانشجویان کارشناسی در خوابگاه‌ها حذف شد و همین روند در دو سال اخیر ادامه پیدا کرد.

با تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی، دانشگاه‌ها فرصتی داشتند که کمبود ظرفیت‌های موجود برای اسکان در خوابگاه‌ها را جبران کنند و در نبود دانشجویان به ساخت و ساز خوابگاه‌ها بپردازند. اما شرایط اعلامی برای ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی در دفترچه انتخاب رشته از داستان دیگری حکایت می‌کند.

کرونا بهانه ای شد تا شرایط و ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی که در دفترچه انتخاب رشته اعلام شده تقریبا دانشجویان ورودی جدید را از حضور و اسکان در خوابگاه‌ها محروم شده اند. هیچ گونه پیش بینی برای احتمال بازگشائی دانشگاه‌ها و حضوری شدن آموزش‌های در سال جدید برای دانشجویان نیازمند اسکان در خوابگاه‌ها نشده است.

کاهش ظرفیت اسکان در خوابگاه ها

شرایط اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه برای اسکان دانشجویان در ۵۲ دانشگاه در جدول زیر آمده است. این آمار نشان از کاهش ظرفیت اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی می‌دهد.

دانشگاه های دولتی فاقد خوابگاه

دانشگاه های دولتی فاقد خوابگاه

دانشگاه هایی که تعهدی برای خوابگاه دوره های شبانه یا نوبت دوم ندارند و برای دانشجویان روزانه دارای محدودیت هستند

دانشگاه هایی که تعهد خوابگاه ندارند

دانشگاه هایی که شرایط خاص برای ارائه خوابگاه اعلام کرده اند

دانشگاه های شرایط خاص برای ارائه خوابگاه

دانشگاه هایی که برای ارائه خوابگاه رتبه های کنکور را ملاک قرار داده اند

دانشگاه های که رتبه را ملاک قرار می دهند

عدم پیش بینی دانشگاه ها برای سال جدید

در ادامه خبر محرومیت دانشجویان ورودی جدید از خوابگاه به شرح موضوع عدم پیش بینی دانشگاه ها برای سال جدید می‌پردازیم. وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها هیچ گونه پیش بینی برای حضور مجدد دانشجویان کارشناسی در سال تحصیلی جدید ندارند. ظرفیت خوابگاه‌ها را تا حد ممکن کاهش داده اند. سوال اساسی اینجاست در صورتی که وضعیت کشور از نظر شیوع بیماری کرونا به ثبات برسد و به حالت عادی برگردد و دانشگاه‌ها بازگشائی شوند دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند پاسخگوی دانشجویان غیر بومی باشند. آیا ظرفیتی که در دو سال نتوانسته ایجاد شود در مدت کوتاهی از اعلام عادی سازی شرایط و بازگشت دانشجویان چه اقدامی صورت می‌گیرد.

باید گفت با این وضعیت و عدم برنامه ریزی برای آینده درسی دانشجویان قطعا مشکلات زیادی در صورت حضوری شدن آموزش در دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر محرومیت دانشجویان ورودی جدید از خوابگاه سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سوالات شما باشند. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا