پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

موثر ترین مشاوره انگیزشی کنکور با سهیل حاج کرم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

همه ما در دوره ای از زندگیمون دچار بی انگیزگی میشیم و هرچقدر تلاش میکنیم از یه جایی شروع کنیم انگار نداشتن انگیزه و هدف جلومون رو میگیره. خیلی از ما انسان ها به مشاوره انگیزشی نیاز داریم اما از اونجایی که زندگی یک کنکوری یکم با شرایط آدم های عادی فرق داره مشاوره انگیزشی کنکور هم با مشاوره های انگیزشی دیگه باید متفاوت باشه.

ناامیدی و بی انگیزگی برای تلاش کردن در سال کنکور عامل اصلی عدم موفقیت ۹۰ درصد داوطلبان است و راهکار آن کمک گرفتن از مشاوره انگیزشی کنکور است به شرطی که هدف از این کمک فقط مشاوره انگیزشی نباشه و تو بتونی برای برنامه ریزی درسی، شناخت بهتر روش های مطالعه و تکنیک های تست زنی هم روی کسی که کنارته حساب کنی.

سهیل حاج کرم بهترین مشاوره انگیزشی کنکور ایران اینجا کنارته تا بتونی به عوامل تنبلی در کنکور غلبه کنی و با قدرت و پشتکار مسیر موفقیت رو اول قدم قدم و بعد با سرعت یک دونده حرفه ای طی کنی.

برای کسی که از کمک حرفه ای یک مشاور انگیزشی کمک میگیره و اهل رشه شکت بی معنیه!

چند جمله از سهیل حاج کرم بهترین مشاوره انگیزشی کنکور بشنوید

مشاوره انگیزشی که زیادی طولانی مدت یا به صورت پیوسته در مدت زیادی برگزار شود واقعا برای هیچکس کارآمد نیست. جمله های انگیزشی که تو میتوانی و هیچوقت شکست نمیخوری و من به موفقیت میرسم و … فقط تاثیر لحظه ای آن هم روی بعضی افراد دارند. اما تو برای کنکور نیاز به یک روز انگیزه یا یک هفته تلاش نداری! پس این قرص های تاثیر فوری هم به دردت نمیخوره.

کپسول جمله های انگیزشی کنکور موثرند اما فقط برای شروع راه میتونن تا مدتی موتورت رو گرم نگه دارند برای اینکه در ادامه مسیر بتونی خوب عمل کنی نیاز به یک درمان درست و حسابی با یه مشاور تحصیلی خوب داری.

تاثیر برنامه ریزی و مشاوره و انگیزشی کنکور باهم میتونه معجزه کنه

خب بیایید باهم فرایند مشاوره انگیزشی کنکور رو بررسی کنیم. اول از همه مشاور باید شما رو بشناسه تا بتونه متناسب با شرایطتون بهتون کمک کنه. در برخی موارد اگر زمان کمتری در اختیار باشه از تست های شخصیت شناسی برای تسریع روند شناخت متقابل استفاده میشه.

در طول جلسه اول سوالاتی از شما پرسیده میشه که میتونه شما رو با تفکرات خودتون بیشتر درگیر کنه. از اونجایی که دلیل اکثر بی انگیزگی ها نداشتن هدف یا داشتن هدف نامتناسب با علایق و استعداد هاتون هست، پس اولین کاری که باید انجام بشه بررسی این بخش هست.

به خصوص در این روزهایی که همه بچه های دبیرستانی میخوان پزشک بشن مگر اینکه خلافش ثابت بشه! اونم فقط بخاطر حباب خیلی بزرگی که دور پزشک ها کشیده میشه و دوم هم بخاطر بازار کار صعب الوصول تر رشته های انسانی یا ریاضی که بیشتر هم برای آقایون کاربرد داره.

یادتون باشه که پزشک شدن بخاطر داشتن درآمد بالا، یا چون جایگاه اجتماعی بالاتری برای دکتر ها در جامعه وجود داره یا برای چشم و هم چشمی و یا به هر هدفی غیر از علاقه و اشتیاق باشه موجب بی انگیزگی و نهایتا عدم موفقیت میشه.

تغییرات هر شخص در مسیر مشاوره انگیزشی ۵ مرحله دارد که مشاور انگیزشی با شناخت شخصیت و شرایط موجود آن را کنترل و از مرحله ای به مرحله بعد تا رسیدن به اوج همراهی میکند:

  • عدم پذیرش مشکل و عدم تغییر هدف و دیدگاه
  • پذیرش وجود مشکل و تردید در زمینه تغییر دیدگاه
  • پذیرش مسئولیت و تلاش در زمینه تغییر رفتار
  • اقدام برای تغییر و شروع درس خواندن و کم و زیاد شدن میزان تغییر
  • شروع برنامه ریزی و پیشرفت با سرعت با مشاور کنکور

کسی که اینجاست و به دنبال مشاور انگیزشی میگرده و با تیم مشاوره تحصیلی آکو همراه شده، سه مرحله اول رو تقریبا کامل کرده و حالا آماده است برای اینکه با راهکار های عملی انگیزه رو در خودش ایجاد کنه.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

مشاور انگیزشی چطور برای ایجاد انگیزه ایجاد میکند؟

هر مشاوری چه مشاور انگیزشی باشد چه مشاور تحصیلی یا حتی مشاور روانشناس باید شنونده خوبی باشد و بتواند بدون قضاوت و طرفداری از جبهه خاصی به صحبت های دانش آموز گوش دهد. نکاتی که مشاور از عمق صحبت های دانش آموز دریافت میکند موجب شناخت بهتر و البته کشف روش درست برای ایجاد انگیزه میشود. مهمترین نکاتی که در بک جلسه مشاوره انگیزشی آموزش داده میشود:

  • مقایسه موثر یعنی مقایسه تلاش و شراط امروزت با تلاش و شرایط دیروزت!
  • صفر و صدی نباشید و بدانید که تغییر موثر در طول مدت زمان بوجود می آید یک شبه نمیتوان تغییر کرد.
  • اگر در مطالعه تان تمرکز ندارید راه حل درس نخواندن نیست راه حل عوض کردن روش مطالعه است.
  • بپذیرید که مدتی باید از تفریحات خود بگذرید و فقط درس بخوانید. برای بعد از رسیدن به هدفتان برنامه ریزی داشته باشید و به امید آن تلاش کنید.

سهیل حاج کرم مثبت ترین آدمی هست که میشناسم و خیلی خوبه که به عنوان مشاور انگیزشی داره فعالیت میکنه! یک مرد سی و چند ساله که با تمام وجود برای رویاش جنگید و با وجود همه سختی هایی که در مسیر رویاهاش کشید تونست تیم مشاوره تحصیلی خودش رو راه بندازه. او درباره مولفه های مشاوره انگیزشی کنکور توضیحاتی در اختیار ما قرار داده است که در ادامه برای شما آورده ایم:

مقایسه موثر اولین راهکار مشاور انگیزشی

شنیدید میگن بچه مردم پزشکی قبول شده تو نشدی؟ شنیدی میگن خواهرت اینطوری بود و خیلی درس میخوند ولی تو چرا درس نمیخونی؟ شنیدی هی مقایسه ات میکنن با دوست و آشنا و تو روز ها بخاطر این جملات تحقیر آمیز ناراحتی؟

واقعا اگه تو این شرایطی من باید با خانواده تو یه صحبتی داشته باشم و نحوه برخورد والدین کنکوری رو بهشون آموزش بدم! چون تو هزار جلسه هم پیش من بیای اصلا کل برنامه ریزی درسیت رو از پایه دهم خودم به عهده بگیرم ولی شرایط خونه ات این باشه، تا ۹۰ درصد کار من از بین میره.

انگیزه ای واقعا برای دانش آموز نمیمونه وقتی مدام حس کم بودن و کافی نبودن داره یا هدفش چیز دیگه ای هست! پس اولین قدم ایجاد محیط مناسب برای با انگیزه عمل کردنه!

مقایسه ای که تو باید داشته باشی مقایسه دیروز خودت با امروز خودته. قبلا هم درباره برنامه ریزی برای افزایش ساعت مطالعه تابستون گفتیم که هدفت رو به لقمه های کوچیک تقسیم کن. یعنی مثلا تصمیم بگیر روزی ۱۵ دقیقه به درس خوندنت اضافه کنی. بعد از دو هفته میبینی که تو از ۴ ساعت درس خوندن در روز یهو رسیدی به ۷ساعت و نیم در روز! این موفقیت عزت نفس رو به همراه داره و عزت نفس هم انگیزه رو با خودش میاره!

برای داشتن انگیزه کافی صفر و صدی نباشید

بارها گفتیم و بازهم میگیم که حتی رتبه ۵۰۰ کنکور انسانی هم در مصاحبه اش گفته من اوایل روزی ۳ ساعت درس میخوندم و بعد عید به ۱۴ ساعت رسید! این یعنی شما نمیتونید از تابستان سال کنکور از ۱۴ ساعت شروع کنید و این کار فقط باعث تحلیل انرژی میشه و بی شک نمیتونید این روند رو حفظ کنید. پس بهتره که توانایی هاتون رو بشناسید، براساس برنامه مشخص اون رو پیش ببرید و به مرور عادت های مثبت و موثر در خودتون ایجاد کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

از قدیم گفتن سنگ بزرگ نشانه نزدن است و توجه داشته باشید که اگر از هدفتون خیلی فاصله داشته باشید هزار و یک جلسه مشاوره انگیزشی کنکور هم دریافت کنید نمیتونید به هدفتون برسید چون برنامه درستی ندارید. علت اهمیت توانایی برنامه ریزی و دانستن نکات مربوط به برنامه ریزی کنکور برای یک مشاور انگیزشی هم همین هست. یعنی مشاوره برنامه ریزی برای کنکور و مشاوره انگیزشی از هم جدا نیستن و یکی کامل کننده دیگری هست.

مهندس سهیل حاج کرم با نتایج فوق العاده ای که در کنکور سال های قبل گرفته تونسته به همه ثابت کنه که بهترین مشاور انگیزشی و بهترین مشاور برنامه ریزی برای کنکور رو داره!

اگه روش مناسب درس خوندن رو بلد نباشید مشاوره انگیزشی به دردتون نمیخوره!

فرض کن الان علایقت رو شناختی و یک هدف مشخص و برنامه ریزی دقیق هم برای رسیدن بهش دارید اما مثلا برای مطالعه درس های حفظی فقط از مطالعه یکباره استفاده میکنید. اتفاقی که میوفته اینه که یکبار کتاب رو میخونی. میری سراغ تست زدن و چون تازه اون درس رو خوندی همه تست ها رو هم درست حل میکنی.

اما هفته بعدی که آزمون آزمایشی داری چون مرور نکردی نمیتونی تست هارو درست حل کنی و ترازت کمتر از چیزی که انتظار داری میشه و انگیزه ات پایین میاد! این روند چند تا مرحله ادامه پیدا میکنه و تو نهایتا میگی روزی ۸ ساعت دارم درس میخونم ولی ترازم از ۵۰۰۰ یا ۵۵۰۰ بالاتر نمیره و این میشه عامل بی انگیزگیت و درس خوندن رو میذارید کنار.

پس شناخت روش های مطالعه از اهمیت زیادی برخورداره و بلد نبودن روش درس خوندن میتونه یکی از عوامل بی انگیزگیت باشه.

کنار گذاشتن تفریحات در سال کنکور یکی از عوامل بی انگیزگی که مشاور انگیزشی هم نمیتونه کمکش کنه!

یک سری واقعیات هست که هیچکس، حتی بهترین مشاور انگیزشی کنکور هم نمیتونه در سال کنکور از بین ببرتشون. شما برای موفقیت در سال کنکور باید از تفریحاتتون بگذرید، باید بتونید رفت و آمد ها و کارهایی که در طول روز انجام میدید رو کنترل کنید. حتی برای موفقیت در کنکور تاحدی باید تغذیه و لایف استایلتون رو هم تغییر بدید!

شاید اولش خیلی سخت به نظر برسه که اصلا با موبایل کار نکنی یا ورزش مورد علاقه ات رو بذاری کنار یا دایره دوستانت رو محدود تر کنی اما مطمئن باش که با هدف گذاری های کوتاه مدت و وقتی به هدفت میرسی این کنار گذاشتن برات راحت و راحت تر میشه.

تا جایی که اصلا فکر نمیکنی قبلا عادات مخربی داشتی که کنارشون گذاشتی چون اون هدف تمام ذهن تو رو به خودش مشغول میکنه!

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا