پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

مطالعه در پانسیون یا خانه؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مطالعه در پانسیون یا خانه؟ به نظر شما کدام‌ یک انتخاب بهتری است؟ تفاوت آن ها در چیست؟ مطالعه در پانسیون چه مزایا و معایبی دارد؟ این ها سوالاتی هستند که احتمالا برای خیلی از دانش آموزان و یا خانواده های بچه های کنکوری پیش می آید. در این مقاله می خواهیم درباره این سوالات صحبت کنیم.

تفاوت پانسیون مطالعاتی با خانه

پانسیون مطالعاتی (study boarding) فضایی مانند کتابخانه دارد و دانش آموزانی که به دنبال یک محیط آرام برای مطالعه هستند می توانند در آن مطالعه کنند. البته باید اشاره کرد که فضای پانسیون نسبت به فضای کتابخانه برای درس خواندن بهتر است. سکوت و آرامش و تمرکز بالا بدون هدر رفتن انرژی و حواس‌ پرتی یکی از ویژگی های مهمی است که در فضای پانسیون مطالعاتی حکم‌ فرماست. در واقع همین سکوت است که بسیاری از افراد را به سمت مطالعه در پانسیون می‌کشد.

مطالعه کردن در مکان شلوغ و پرسر و صدا تقریباً غیرممکن است. پس افراد زیادی به مطالعه در پانسیون مطالعاتی پناه می‌برند تا نتیجه بهتری از درس‌خواندن بگیرند. هرچه قدر هم که شما سعی کنید یک محیط آرام و بی‌دغدغه را برای خود فراهم کنید, بازهم از صدای تلویزیون گرفته تا رفت‌وآمد اعضای خانواده قطعاً روند مطالعه شما بر هم خواهد ریخت. این پراکندگی حواس باعث می‌شود که کیفیت مطالعه شما پایین بیاید.

مطالعاتی

در این صورت فکر می‌کنید که مطالعه زیادی داشتید اما در حقیقت یک برداشت سطحی از مطلب داشتید و نتوانسته اید به عمق مفهوم کتاب پی ببرید. علاوه بر رفت‌وآمدی که در خانه است و باعث حواس‌پرتی می‌شود, مواردی مثل تلویزیون، اینترنت و بازی کامپیوتری و موبایل و صحبت با خانواده، هم حواس شما را پرت می‌کند و هم زمان بسیار زیادی نیز از شما خواهد گرفت.

 وقتی شما در شرایطی قرار دارید که به‌راحتی به اینترنت دسترسی دارید. قطعاً در این شرایط ذهن شما ناخودآگاه به سمت آن تحریک می‌شود. نتیجه آن عدم تمرکز خواهد بود که در کتابخانه خصوصی یا پانسیون مطالعاتی این موانع کاملاً برطرف می‌شود.

فرصت بودن در اجتماع

کتابخانه‌ها یا پانسیون‌ها مکان‌هایی هستند که افراد مختلف اجتماع را در خود جای می‌دهند. افرادی که در این مکان های اجتماعی جمع شدده اند نقاط مشترکی که دارند که آن ها را به هم نزدیک تر کرده و می توانند درباره دغدغه هایشان با هم صحبت کنند. با دیدن و معاشرت آدم‌های جدید، فرصت‌های مختلفی برای شما ایجاد ممکن است ایجاد شود که هنگام مطالعه در خانه این امکان وجود ندارد.

روابط دوستانه‌ای که گاهی به موفقیت و رشد هر دو طرف منجر خواهد شد. شما می‌توانید در جوی مطالعه کنید که انرژی موجود در آن کاملاً مطالعاتی است. به‌دور از هرگونه حاشیه ذهنی، همچنین حتی حس رقابتی هم که گاها در پانسیون ها حاکم می‌شود باعث پیشرفت هر چه بیشتر شما خواهد بود.

تفاوت دیگر مطالعه در خانه و پانسیون مطالعاتی زمان مناسب برای استراحت بین درس‌خواندن و عدم ایجاد روند فرسایشی در مطالعه می‌باشد. علاوه بر این در پانسیون تنوع در روش استراحت و وجود سرگرمی‌های مناسب و پخش موزیک در زمان مناسب استراحت باعث افزایش انرژی و انگیزه می‌شود.

حضور ناظر مطالعاتی

حضور ناظری که بر مطالعه و بازه‌های مطالعاتی شما نظارت داشته باشد و در هر زمان در دسترس شما باشد از یک‌ طرف باعث قوت قلب شما و از طرفی دیگر محرک شما برای مطالعه بیشتر و باکیفیت‌تر است. ناظر مطالعاتی نقش بازدارنده هم دارد و شما را از موانع مطالعه دور می‌کند و کمیت مطالعه‌تان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. ناظر مطالعاتی زمان مطالعه و استراحت را یادآوری کرده و باعث می شود که از زمانی که دارید بطور کامل استفاده کنید.

پانسیون مطالعاتی دخترانه

اگر به دنبال مطالعه در پانسیون دخترانه هستید آموزشگاه پرسا یکی از پانسیون های مطالعاتی دخترانه خوب در کرج است. پانسیون مطالعاتی دخترانه پرسا محیطی آرام داشته و جو آن کاملا درسی و بدون حاشیه است. دانش آموزان از امکاناتی مانند مشاور تحصیلی برخوردارند و می توانند برای برنامه ریزی درسی با مشاور تحصیلی آکو مشورت کنند.

مطالاتی دخترانه

همچنین پشتیبان های مجموعه پرسا در دسترس دانش آموزان هستند و اگر سوالی داشته باشند می توانند سوالات خود را با پشتیبان در میان بگذارند. همچمنین دانش آموزان در زمان استراحت برای صرف ناهار از امکاناتی مثل گرم کردن غذا, استفاده از ظروف برخوردار هستند. برای اطلاع بییش تر از شرایط مطالعه در پانسیون مطالعاتی دخترانه پرسا با شماره تلفن 02633408944 تماس بگیرید.

سخن آخر

در این مقاله ما تفاوت پانسیون مطالعاتی با خانه در دوران کنکور را به شما معرفی کردیم. در مقالات قبلی نیز نحوه استراحت کردن در زمان مطالعه را به شما آموختیم. با استفاده از این مقالات می‌توانید بازده خود را در دوران کنکور افزایش دهید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا