پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی انسانیرشته های دانشگاهی تجربیرشته های دانشگاهی ریاضی

معرفی رشته پژوهشگری امنیت

رشته امنیت در دانشگاه

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

رشته پژوهشگری امنیت یکی از رشته هایی است که از هر سه رشته  تجربی ریاضی و انسانی میتوان وارد این رشته شد. یعنی میتوان گفت که رشته امنیت یکی از رشته های شناور در کنکور سراسری است. اما با توجه به  دانشگاه های خاصی که رشته پژوهشگری امنیت را ارائه میدهند، تحصیل در این رشته شرایط ویژه ای دارد. من جمله این شرایط این است که فقط آقایان می توانند در این رشته به تحصیل بپردازند و ضمنا بعد از شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه ی مورد نظر باید در مصاحبه هم شرکت و در صورت داشتن صلاحیت و قبولی در مصاحبه به تحصیل در دانشگاه های خاص مثل دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی خواهند شد.

در وبسایت تخصصی مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو، به جهت تامین اطلاعات صحیح و موثق برای انتخاب رشته دانش آموزان، به معرفی رشته های دانشگاهی به تفکیک رشته های کنکور تجربی، رشته های کنکور ریاضی و رشته های کنکور انسانی پرداخته ایم. باتوجه به اینکه تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو، مشاوره کنکور هنر را نیز به صورت تخصصی انجام میدهد، معرفی رشته های کنکور هنر و کنکور زبان نیز در این وبسایت واجب بود که با کلیک روی لینک های مربوطه میتوانید مطالب مرتبط را معرفی کنید.

رشته امنیت در دانشگاهپذیرش در رشته پژوهشگری امنیت

علاقمندان با شرکت در آزمون سراسری و کسب حداقل نمر هی قبولی و مجاز شدن قادر خواهند بود این رشته را در دفترچه انتخاب رشته در دانشگاه های مذکور انتخاب کرده و پس از اعلام توسط سازمان سنجش به مصاحبه حضوری رفته که در مورد مسائل عقیدتی سیاسی اجتماعی فرهنگی اقتصادی پرسیده و حتی در مورد مسائل فردی و خانوادگی هم سوالاتی مطرح میشود و بعد از آن معاینات پزشکی بدنی انجام خواهند داد تا متقاضی را از نظر سلامت جسمی و روانی بسنجند .همچنین تحقیقات محلی نیز انجام میدهند.

  • تابعیت دین مبین اسلام.
  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
  • داشتن اعتقاد به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران .
  • احراز صلاحیت استخدامی برابر ضوابط گزینش وزارت اطلاعات.
  • برخورداری از سلامت روانی و جسمی به تشخیص مراجع پزشكی وزارت اطلاعات.
  • داوطلبان نباید در استخدام و متعهد به سازمان یا وزارتخانه‌ای باشند.
  • حداكثر سن برای داوطلبان مقطع كارشناسی 22 سال تمام می باشد.
  • داشتن گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی.
  • حداقل معدل كتبی دیپلم برای داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی فیزیك و علوم تجربی 14 و علوم انسانی 15 می باشد.
  • پذیرفته شدگان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی می توانند با سپردن تعهد، خدمت دوران سربازی را در وزارت اطلاعات طی كنند.

داوطلبان و متقاضیان این رشته حتما باید در کنکور سراسری شرکت کرده و بدون شرکت در آزمون کنکور سراسری قادر به پذیرش در رشته امنیت در دانشگاه نخواهند بود.

دروس رشته امنیت در دانشگاه

لازم به ذکر است داوطلبان و متقاضیان تحصیل در این رشته چون از هر سه رشته ی انسانی و ریاضی و تجربی میتوانند وارد این رشته شوند پس الزام به دریافت حتمی دیپلم در یک رشته ی خاص نمی باشند . فقط هنگام انتخاب رشته باید توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته امنیت مثل دانشگاه امنیت ملی، دارای شرایط خاص تحصیل و خدمت هستند.

  • تعداد کل واحدها : 32 واحد
  • دروس اصلي : 18 واحد
  • دروس اختیاری : 6 واحد
  • سمینار : 2 واحد
  • پایان نامه : 6 واحد

دانشگاه های ارائه دهنذه دروس رشته پژوهشگری امنیت دانشگاه های خاصی هستند که برخی از شناخته شده ترین دانشگاه های دارای رشته امنیت عبارتند از دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه شیراز، دانشگاه شاهد، دانشگاه تبریز (پذیرش با گرایش مخابرات امن).

دروس اصلی رشته امنیت در دانشگاه

دروس اصلی رشته پژوهشگری امنیت

مباني امنيت اطلاعات

معما شناسي كاربردي

امنيت شبكه

سيستم هاي كامپيوتري امن

امنيت پايگاه داده ها

پروتكل هاي امنيتي

سمينار

پايان نامه

  

دروس تخصصی رشته پژوهشگری امنیت

دروس اصلی رشته پژوهشگری امنیت
معماري امنيتيمدل هاي فرمال و امنيت اطلاعاتامنيت تجارت الكترونيكاختفاء اطلاعاتسيستم هاي ارتباطي امن
مديريت سيستم هاي امننبرد اطلاعاتيمباحث پيشرفته در امنيت اطلاعاتتئوري اعداد مقدماتيتئوري رياضي بازي ها
تئوري اطلاعات و كدينگمحاسبات زيستيمشخصاتآزمايش و نگهداري نرم افزارسيستم عامل پيشرفته

رتبه قبولی رشته پژوهشگری امنیت در دانشگاه

قبولی  انسانی:

رتبه در منطقهرتبه ی کشوریمنطقهریاضیاقتصادادبیات تخصصیعربی تخصصیتاریخ و جغرافیاعلوم اجتماعیفلسفه و منطقروانشناسی
4939182161354016211730638
65511767922211884448374050
6128173173603215164330553

قبولی رشته امنیت در دانشگاه با رشته تجربی:

رتبه در منطقهرتبه ی کشوریمنطقهزمینریاضیزیستفیزیکشیمی
4958164881024665047
8556191962745664339
40211611931850676355

قبولی با کنکور ریاضی در رشته پژوهشگری امنیت

رتبه در منطقهرتبه ی کشوریمنطقهریاضیفیزیکشیمی
9124172401222538
6024168802153037
3759170863314035

دانشگاه های ارئه دهنده رشته پژوهشگری امنیت

تنها دانشگاهی که رشته پژوهشگری امنیت را ارائه می دهد همراه با مشخصات آن می توانید مشاهده کنید:

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرجنسیتنوع پذیرش
دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقرروزانه4تهرانمردبا آزمون

بازارکار در رشته پژوهشگری امنیت در ایران

تعداد داوطلبانی که به تحصیل در رشته پژوهشگری امنیت مبپردازند واقعا کم است و لبته بازار کار نیز برای این رشته محدود است. پس پیشنهاد میشود فقط در صورت علاقه مندی رشته امنیت در دانشگاه را انتخاب کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور به شما میگوید که فراموش نکنید با علاقه به رشته تحصیلی بازار کار خودبخود ساخته میشود اما بدون علاقه، حتی درصورت توانایی فعالیت حرفه ای، رقبت انجام آن شما را همراهی نمیکند.

فارغ التحصیلان در رشته پژوهشگری امنیت در دانشگاه می توانند در ارگان ها و سازمان های بزرگ دولتی مثل مخابرات، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و فتا و حتی ارگان های مختلف در وزارت خانه ها و بانک ها فعالیت کنند. یکی از بهترین بازار کار های فارغ التحصیلان رشته پژوهشگری امنیت در ایران، شرکت های خصوصی ارائه دهنده شبکه های خصوصی اینترنتی مثل شاتل و آسیاتک و … است.

در کل پژوهشگران امنیت در دانشگاه میتوانند در تمام سازمان هایی که مثل سازمان های پلیسی اداری و امنیتی و شهرداری ها و حتی ساختمان های اداری و تجاری که نیازمند امنیت هستند برای این رشته بازارکار فراهم کرده اند.

تحصیل در رشته ی پژوهشگری امنیت در خارج از کشور

دو روش برای ادامه تحصیل در پژوهشگری امنیت در خارج وجود دارد. یا این که از مقاطع پایین تر نسبت به دریافت اقامت و تحصیل در خارج از کشور اقدام کنید. یعنی به کمک مشاوره مهاجرت خارج از کشور، با ویزای تحصیلی یا سرمایه گذاری از سال دهم و یازدهم اقدام کنید. روش دوم این است که بعد از قبولی در دانشگاه از طریق بورس تحصیلی مهاجرت کنند و یا بعد از اتمام تحصیل برای پذیرش در شرکت ها و ادارات و ارگان ها اقدام کنید .

به دلیل بازارکار مناسب در این رشته علاقمندان میتوانند در هر برهه زمانی نسبت به ادامه ی تحصیل و یا دریافت شغل در خارج از کشور اقدام نمایند .

این رشته به دلیل فراوانی در گرایش ها و نیاز روزافزون شرکت و ادارات کوچک به یک متخصص در این زمینه بازارکاری فوق العاده ای در هر نقطه این کره خاکی دارد.  این رشته دارای ارزش مهارتی بسیار زیادی در هر شرکت و ارگان می باشد و فارغ التحصیلان این رشته به راحتی میتوانند شغل مناسبی پیدا کنند و با درآمد عالی زندگی مرفهی را برای خود فراهم کنند

هزچند به علت ارتباطات نامناسب خارجه در کشورمان ممکن است در ورود به بازار کار رشته امنیت در دانشگاه در کشورهای غربی دچار مشکل شوید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو

مشاوره تحصیلی کنکور آکو با هدف کمک به داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته به صورت تخصصی به تحلیل تحصیل در رشته پژوهشگری امنیت  پرداخت. اما اگر برای انتخاب رشته کنکور به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام مرکز مشاوره تحصیلی آکو وقت مشاوره انتخاب رشته کنکور تخصصی دربافت کنید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا