پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

مهم ترین اخبار دانشگاهی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مهم ترین اخبار دانشگاهی

مجله خبری آکو از مهم ترین اخبار دانشگاهی می گوید برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

  1. معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: طبق نامه‌ای که از طرف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دانشکده‌ها ابلاغ شده است، هر دانشکده‌ای بر اساس وضعیت خوابگاه‌ها و تعداد دانشجویان ورودی مجاز است که بخشی از آزمون‌های پایان دوره را صرفا برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ به صورت مجازی برگزار کند.
  2. پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: اخیراً در وزارت علوم شیوه نامه ایجاد شورای مهارت‌افزایی و صلاحیت حرفه‌ای دانشجویان و دانش آموختگان مصوب و مجوز آن صادر شده است.
  3. محسن حیدری مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: تاریخ ثبت نام غیرحضوری و انتخاب واحد پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور به زودی از طریق پرتال دانشگاه به نشانی www.pnu.ac.ir اعلام می‌شود.
  4. سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران از تصویب مجوز تأسیس دانشکده گردشگری در هیات امنای این دانشگاه خبر داد و گفت: فضای فیزیکی محل استقرار این دانشکده در املاک دانشگاه تهران واقع محدوده طرح توسعه درنظر گرفته شد.
  5. بهرام عین اللهی‌ وزیر بهداشت گفت: آنچه که در مورد زمان برگزاری آزمون دستیاری پزشکی تصمیم گیری شده این است که آزمون دستیاری هر سال در اردیبهشت ماه برگزار شود و داوطلبان از الان آماده باشند که در آزمون اردیبهشت ماه شرکت کنند.
  6. اصغر کشت‌کار قائم مقام رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ۵۲ درصد شرکت کنندگان در کنکور انتخاب رشته نمی‌کنند. یعنی درس نخواندن را ترجیح می‌دهند، در واقع آموزش عالی کشور نتوانسته است اعتماد جوانان را جلب کند.
  7. دانشگاه الزهرا اعلام کرده است که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته/گرایش‌هایی مشخص و از میان متقاضیان حائز شرایط خاص به صورت بدون آزمون، دانشجو می‌پذیرد براین اساس مهلت ثبت نام برای پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا تا پایان بهمن ماه تمدید شد.
  8. اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی کدرشته محل‌های مرحله پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org اعلام شد.
  9. طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون کتبی دانشنامه و گواهینامه تخصصی دندانپزشکی ۱۴۰۰ در روز سه شنبه ۱۹ بهمن و آزمون شفاهی در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۰، ۲۱ و ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود آزمون دانشنامه تخصصی دندانپزشکی به شیوه الکترونیک برگزار شود.
  10. نتایج تکمیل ظرفیت دوره کاردانی نا پیوسته و کارشناسی پیوسته پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سامانه www.azmoon.org قرارگرفت.
  11. محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا، ستاد از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها تاکید کرد تا دانشگاه‌ها از بهمن ماه به صورت کامل حضوری شوند.
  12. نتایج نهایی سی و پنجمین آزمون پذیرش دستیاری در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی http://sanjeshp.ir منتشر شده است.
  13. علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: چاره‌اندیشی برای اشتغال کوتاه‌مدت همراه با توانمندسازی فارغ‌التحصیلان علوم انسانی و هنر دانشگاه‌ها از طرح‌های مهم در حال تدوین در وزارت علوم است.
  14. طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز جدید در شهر سمنان برای برگزاری آزمون الکترونیکی زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو (TOLIMO) در دوره‌های ۱۷۵ و ۱۷۶ ایجاد شده است.
  15. عبدالرسول، پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از صادر شدن احکام پرونده تخلفات در کنکور سراسری تا ۲۰ روز آینده خبر داد.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر مهم ترین اخبار دانشگاهی سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا