پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

نامه آموزش و پرورش به سازمان سنجش برای حذف شرط سن دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

همانطور که همه ما میدانیم، کنکور اردیبهشت ۱۴۰۳ قرار است به عنوان کنکور اختصاصی برای دانشگاه های فرهنگیان برگزار شود و شرایط جدید کنکور فرهنگیان را پیش از این بارها و بارها توضیح داده ایم. اما نکته ای که همه را درباره برگزاری کنکور اختصاصی فرهنگیان متحیر کرده است، شرط سنی دانشگاه فرهنگیان( ۲۴ سال) است که مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور اردیبهشت به قوت خود پابرجا بود.

باوجود اعلام نهایی شرایط کنکور فرهنگیان و اتمام زمان ثبت نام برای کنکور اردیبهشت، خبری مبنی بر ارسال نامه ای از طرف آموزش و پرورش در جهت حذف شرط سن دانشگاه فرهنگیان منتشر شده است!

این خبر در صورت صحت، هم میتواند خوشحال کننده باشد و هم ناراحت کننده! خوشحال کننده از این نظر که داوطلبان بالای ۲۴ سال هم میتوانند برای رسیدن به رویای خود و قبولی در دانشگاه فرهنگیان تلاش کنند و ناراحت کننده از جهتی که داوطلبان کمتر از ۶ ماه برای آمادگی برای کنکور و امتحانات نهایی دوازدهم و حتی سه درس اختصاصی کنکور فرهنگیان وقت دارند!

به هر جهت متن خبر و زمزمه های موجود در این باره را در ادامه برای شما آورده ایم و در تلاشیم با استعلام از خبرگزاری های معتبر همچون خبرگزاری تسنیم، آخرین اطلاعات صحیح را در اختیار شما قرار دهیم.

خبر نامه درخواست حذف شرط سن دانشگاه فرهنگیان از کجا شروع شد؟

ظاهرا آقای مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش اخیرا سفری به شهر زنجان داشته اند و یک داوطلب کنکور از وی درباره نتیجه حذف شرط سن دانشگاه فرهنگیان پرسیده است و ایشان گفته اند که نامه درخواست تغییر را ارسال کرده ایم و منتظر نتیجه هستیم. کلمات دقیقی که در فایل صوتی این مقام مسئول شنیده شده است به شرح زیر است:

ما (آموزش و پرورش) به سازمان سنجش نامه زدیم تا با توجه به رای دیوان عدالت اداری، سامانه را باز کنند و افرادی که تمایل دارند، اضافه شوند و ثبت‌نام کنند.

بر اساس این گفته ها درصورت موافقت سازمان های ذیربط برای حذف شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان، سامانه ثبت نام برای کنکور اردیبهشت ماه مجددا فعال میشود و داوطلبانی که قبلا به دلیل نداشتن شرط سنی ثبت نام نکرده اند میتوانند برای شرکت در کنکور اردیبهشت نام نویسی کنند.

آزمون مرحله اول ۱۴۰۳ قرار است در تواریخ ۷ و ۸ اردیبهشت ماه برگزار شود و بر اساس شرایط اعلام شده در دی ماه ۱۴۰۲ سامانه انتخاب رشته برای علاقه مندان به رشته معلمی نیز باید مشغول به کار شود.

در قبولی کنکور دانشگاه فرهنگیان چه فاکتور هایی اهمیت دارد؟

کم اهمیت ترین بخش برای قبولی در کنکور دانشگاه فرهنگیان درصد دروس اختصاصی در کنکور است که فقط ۱۰ درصد تاثیر دارد و بیشترین تاثیر را نمرات امتحانات نهایی با ۵۰ درصد تاثیر در قبولی کنکور اختصاصی دانشگاه فرهنگیان دارد.

دروس اختصاصی کنکور فرهنگیان شامل هوش و استعداد معلمی، تعلیم و تربیت اسلامی و فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است. دروس کنکور های نظری هم به طور کلی ۱۵درصد تاثیر خواهند داشت و ۲۵ درصد باقی مانده مربوط به نمره داوطلب در مصاحبه حضوری فرهنگیان است.

نمره دروس امتحان نهایی در خرداد آماده میشوند ولی مصاحبه دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت انجام میشود که دعوت به مصاحبه برای این آزمون عملی براساس نتیجه درصد های کنکور است.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا