پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از طریق کنکور اختصاصی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با نزدیک شدن به مهلت شروع انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان در دی ماه ۱۴۰۲، سوال دانش آموزان و داوطلبان آزاد واجد شرایط شرکت در آزمون اختصاصی تربیت معلم درباره تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳ بیشتر شده است. پیش از توضیح درباره شرایط و تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان بهتر است دو گونه پذیرش دانشگاه های تربیت معلم را از هم تفکیک کنیم.

  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • کنکور سراسری اردیبهشت ۱۴۰۳

هردو این آزمون ها به صورت هماهنگ کشوری و تحت نظارت مستقیم سازمان سنجش آموزش کشور برگزار میشود. مثلا در سال گذشته به علت کمبود بیش از اندازه نیرو آزمون استخدامی دو مرتبه و به تفکیک استخدام آموزگاه ابتدایی و دبیر مقاطع راهنمایی و دبیرستان برگزار شد.

با اعلام آخرین تغییرات کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد که امسال قرار است کنکور دانشگاه فرهنگیان با شرایط خاص خودش برگزار شود و رشته های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای کنکور نیز تا اندازه ای بیشتر و تعداد کل پذیرش دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری بیشتر هم شده است. در ادامه این مطلب میتوانید اطلاعات بیشتری درباره جزئیات طرح انتخاب رشته کنکور فرهنگیان کسب کنید.

درصورت نیاز به مشاوره اختصاصی درباره شرایط و تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ میتوانید با شماره های ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید و وقت مشاوره خود را رزرو نمایید. برای ارتباط راحت تر میتوانید از طریق کانال تلگرام مرکز مشاوره آکو با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

یک سری اطلاعات اولیه درباره کنکور فرهنگیان اردیبهشت ۱۴۰۳ که برای همه گروه های واحد شرایط صدق میکند، شرط شرکت در آزمون اردیبهشت ماه، داشتن تراز بالای ۶۵۰۰، دعوت به مصاحبه اولیه و اعلام قبولی این مرکز آموزشی با دانش آموز جهت تکمیل ثبت نام است.

دفترچه ای که به صورت اختصاصی در جلسه کنکور به داوطلبان شرکت در آزمون فرهنگیان میدهند، شامل سه درس است که هوش و استعداد معلمی، تعلیم و تربیت اسلامی و فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است. به علاوه مصاحبه به عمل آمده که شروع آن از دانش آموزان در اردیبهشت ۱۴۰۳ میباشد نیز با ضریب ۲۵ درصد در قبولی کنکور فرهنگیان اردیبهشت ماه تاثیر دارد.

باتوجه به آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش مجوز استخدام ۳۸ هزار نفر دانشجو معلم از طریق کنکور اردیبهشت ماه ثبت شده است و پر ظرفیت ترین و شای بتوان گفت پرطرفدار ترین رشته های دانشگاه فرهنگیان مسال به شرح جدول زیر است.

رشته های پذیرش دانشگاه فرهنگیان 1403

شرایط ویژه پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

به طور کلی برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و معلم شدن به عنوان مشاور تحصیلی که سال ها در این زمینه تجربه دارد، چهار روش را معرفی میکنیم که البته همه آنها مورد تایید ما نیستند. استفاده از هر روش بستگی به شرایط سنی، شرایط مالی و شرایط تحصیلات شما دارد. به تفکیک هر شرایطی راه های ورود به دانشگاه فرهنگیان به شرح زیر است:

  • داوطلبان دانش آموز دوازدهم
  • داوطلبان فارغ‌التحصیل دبیرستان و زیر ۲۴ سال
  • داوطلبان فارغ التحصیل دبیرستان و بالای ۲۴ سال
  • داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاه(کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و …) و زیر ۲۴ سال
  • داوطلبان فارغ التحصیل دانشگاه و بالای ۲۴ سال

از انجا که قبولی در رشته های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ محدودیت سنی دارد، کلا برای قبولی از طریق کنکور، سن شما اهمیت بیشتری از مدرک تحصیلی دارد. اما اگر بالای ۲۴ سال هستید، باید باتوجه به مدرک تحصیلی و شرایط خودتان برای ورود به آموزش و پرورش تصمیم بگیرید.

اگر دیپلمه هستید و بالای ۲۴ سال هم سن دارید، برای یافتن راه حل اصلی میتوانید در ادامه مطلب پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳راه حل را مشاهده نمایید.

بیشترین تاثیر را در پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، نمرات امتحانات نهایی با درصد ۵۰ دارند و بعد از آن به ترتیب مصاحبه ارزیابی شایستگی معلمی با ۲۵ درصد، ضریب تراز کنکور با ۱۵ درصد و ضریب سوالات اختصاصی کنکور فرهنگیان با ۱۰ درصد تاثیر بر میزان قبولی دانش آموزان قرار دارند.

تعداد پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای داوطلبان دانش آموز دوازدهم

خب همانطور که احتمالا خودتان هم میدانید، شما دانش آموزان دوازدهمی بهترین شرایط را برای انتخاب رشته کنکور فرهنگیان دارید. چون هم برای کنکور تلاش میکنید و هم یک فرصت جداگانه برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان دارید. شما عزیزان در هر رشته ای که هستید(تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان) باید برای ثبت نام کنکور اردیبهشت اقدام میکردید.

برخلاف سال های گذشته کنکور اردیبهشت تنها کنکوری است که برای قبولی در دانشگاه های فرهنگیان محاسبه میشود.

براساس قوانین پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال گذشته، حداقل تراز کل کنکور کسب شده باید بالاتر از ۶۵۰۰ باشد که تجربه ثابت کرده است، به علت تعدد متقاضیان تراز بالای ۷۵۰۰ میتواند قبولی شما برای مصاحبه را تضمین کند. البته همانطور که گفته شد بیشترین تاثیر را در پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ نمرات امتحانات نهایی خرداد ماه دارند.

اگر به هر دلیلی در کنکور اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ثبت نام نکرده اید، چاره ای بجز صبر کردن برای آزمون اختصاصی سال آینده ندارید و در این مدت میتوانید خود را برای امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ به شدت آماده کنید و نمرات خیلی خوبی در امتحانات نهایی دوازدهم کسب کنید.

بر اساس آخرین تغییرات کنکور فرهنگیان شما دیگر با رتبه های عجیب و غریب کنکور برای قبولی در مصاحبه مقایسه نمیشوید و اولویت های پذیرش دانشجو معلم کمی عادلانه تر شده است.

پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای فارغ التحصیلان دبیرستان زیر ۲۴ سال

اگر دیپلمه هستید و میخواهید معلم شوید و زیر ۲۴ سال هم سن دارید دو راه دارید. راه درست و حسابی که میتواند مورد تایید یک تیم مشاوره تحصیلی باشد، مطالعه برای کنکور، قبول شدن در دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشجو معلم و وارد شدن به دستگاه اجرایی کشور به عنوان دبیر است.

شما در واقع بجز نمرات امتحانات نهایی که باید ایجاد و یا ترمیم کنید، هیچ تفاوتی با یک دانش آموز دوازدهمی برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان ندارید. پس بهتر است که برای امتحانات خرداد تلاش کنید و تا حدی هم خود را برای کسب تراز متوسط در کنکور آماده کنید.

به این ترتیب بعد از کسب تراز بالای ۷۵۰۰ و دعوت به مصاحبه(به شرط داشتن سوابق تحصیلی خوب و مصاحبه موفق) قبولی و استخدام رسمی شما تضمین شده است.

یک راه دیگر برای ورود به بهترین رشته های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

خرید صندلی در دانشگاه های فرهنگیان یکی دیگر از راه های دانش آموزان برای پذیرش دانشگاه فرهنگیان است که البته باتوجه به کلاهبرداری های متعدد عوامل خرید صندلی در دانشگاه ها و باتوجه به سخت گیری بیش از اندازه آموزش و پرورش برای رسمی کردن دانشجو معلمان، احتمال پرداخت مبلغ بدون دریافت نتیجه زیاد است و پیشنهاد نمیشود.

پذیرش دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ با مدرک دانشگاهی برای افراد زیر ۲۴ سال

اما اگر فارغ التحصیل دبیرستان باشید و مدرک بالاتر از دیپلم داشته باشید، به شرطی که زیر ۲۴ سال باشید، میتوانید بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی به عنوان یک داوطلب فارغ التحصیل زیر ۲۴ سال با همان شرایط مذکور کنکور دهید.

اما اگر میخواهید با استفاده از مدرک تحصیلی تان دپوارد حیطه معلمی شوید، میتوانید در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش که بر اساس شرایط سال گذشته دوبار در سال برگزار میشود شرکت کنید.

در سال گذشته پذیرش در آزمون استخدامی دبیری و آموزگاری ابتدایی آموزش و پرورش، در گرایش های روانشناسی، مشاوره، علوم تربیتی آموزش ابتدایی و … به شدت بیشتر بوده است اما شرکت در این آزمون برای تقریبا تمامی رشته های دانشگاهی به صورت محدودی در هر منطقه‌ای برگزار میشد.

رشته های دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای داوطلبان بالای ۲۴ سال

شرکت در کنکور فرهنگیان برای داوطلبان بالای ۲۴ سال چه دیپلمه باشند و چه مدرک کارشناسی داشته باشند امکان پذیر نیست و آزموناستخدامی معلم ها برای افراد دارای مدرک کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری انجام میشود. پس یک راه ادامه تحصیل و در راحت ترین حالت شرکت در دوره های بدون کنکور دانشگاه های سراسری یا آزاد است.

بعد از فراغت از تحصیل میتوانید مطابق شرایط روز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنید و وارد مدارس برای تدریس شوید.

راه حل دیگری که برای داوطلبان وجود دارد اما تاحدی غیرقاننی است، استخدام در آموزش و پرورش به عنوان نیروی خدماتی مدارس دولتی و همکاری با مدیریت مدرسه جهت تدریس در کلاس است. بعد از مدتی میتوانید با پارتی بازی و یا مجددا با شرکت در آزمون استخدامی میتوانید به صورت رسمی به عنوان معلم فعالیت کنید.

البته در این شرایط اولا شما با حقوق کمتری نسبت به معلم ها فعالیت خواهید کرد، ثانیا امکان عدم موفقیت برای رسمی شدن به عنوان معلم وجود ندارد و ثالثا کار غیرقانونی است و در صورت کشف اداره آموزش و پرورش میتوانید به کل از کار تعلیق شوید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا