پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

مراحل و روش ثبت نام دانشگاه فرهنگیان سال ۱۴۰۲ بعد از اعلام نتایج و قبولی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

حالا که نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ را دریافت کرده ایم، بسیاری از بچه ها به دنبال بررسی نحوه نام نویسی یا ثبات نام در دانشگاه های محل قبولی هستند. خب اول از همه اینکه همه دانشگاه ها وبسایت ویژه خودشان را دارند و در وبسایت مربوطه مراحل ثبت نام دانشجویان ورودی جدید را ذکر کرده اند.

اما ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کمی پیچیده تر است چون وبسایت های مربوطه به هر پردیس متفاوت هستند و دانش آموزان تجربه ای در زمینه پیدا کردن سایت دانشگاه و اطلاعات مربوطه ندارند.

به ویژه اینکه دانشگاه های فرهنگیان پذیرش متمرکز با شرایط خاص دارند و بچه ها بعد از قبولی در مصاحبه دانشگاه فرهنگیان که از هفته اول مهر تا به الان در حال برگزاری است، نیاز به نمره مصاحبه هم برای ثبت نام دانشگاه دارند.

به همین جهت تصمیم گرفتیم با جزئیات روش ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بعد از اعلام نتایج نهایی مصاحبه و کنکور را در اختیار داوطلبان بگذاریم تا مثل همیشه برای پیشرفت شما در کنارتان باشیم. میدانیم که نگران نحوه ثبت نام هستید و خبر های متفاوتی به ویژه از کانال های تلگرامی درباره شروع ثبت نام شنیده اید اما این اطلاعیه رسمی وبسایت دانشگاه فرهنگیان را پیش از هر اقدامی مطالعه کنید:

اطلاعیه ثبت نام دانشگاه فرهنگیان برای ورودی های 1402

برای مطالعه اطلاعیه های معتبر دانشگاه فرهنگیان درباره نحوه پذیرش دانشجو معلمان جدید میتوانید از طریق وبسایت رسمی این ارگان دولتی به آدرس www.cfu.ac.ir مراجعه نمایید.

ثبت نام دانشگاه فرهنگیان شرایط مخصوص به خود را دارد

اول از همه اینکه حتما اطلاع داشته باشید که کدام دانشگاه یا کدام پردیس قبول شده اید چون هر پردیس دانشگاهی وبسایت مخصوص خود را برای وارد کردن اطلاعات ثبت نامی دارد و اگر در گزینش قبول شده اید ولی اسم شما در قبول شدگان دانشگاه فرهنگیان نیست، برای اعتراض به دانشگاه مراجعه نکنید و باید برای اعتراض از طریق سازمان سنجش اقدام نمایید.

ثانیا اگر در دوره های دومدرکی دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده اید، برای بارگزاری مدارک و اعلام آمادگی برای ثبت نام باید از طریق سایت رسمی خود دانشگاه مبدا اقدام کنید و ربطی به شرایط ثبت نام ورودی های دانشگاه فرهنگیان نداره!

تمامی شرایط و نکات گفته شده در این مطلب برای داوطلبان پذیرفته شده در پردیس های دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان است و داوطلبان طرح دو مدرکی دو سال اول را به صورت دانشجوی عادی تحصیل میکنند و بعد درصورت برخوردار بودن از شرایط استخدام دانشگاه فرهنگیان میتوانند مراحل گزینش و تعهد را پشت سر بگذارند.

خب حالا نکته بعدی اینه که برای ثبت نام دانشگاه تربیت معلم نیازی به مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی تا قبل از زمان اعلام شده برای ثبت نام نیست و باید ابتدا بارگزاری اطلاعات در سایت دانشگاه و کد پیگیری ثبت نام داشته باشید.

بعد از طی کردن این مراحل برای مراجعه حضوری و ثبت تعهد خدمت در دانشگاه و باز کردن حساب برای دریافت حقوق فرهنگیان اقدام نمایید.

در برخی از وبسایت های پردیس های خودگردان تاریخ مراجعه حضوری و بارگزاری مدارک اعلام شده است و برخی از کانال های تلگرامی برای داغ کردن مجلس آن ها را منتشر کرده اند اما با مراجعه به سایت متوجه میشوید که این اطلاعیه های برای جاماندگان مصاحبه آزمون استخدامی ۱۴۰۱ است.

مدارک لازم برای ثبت نام ورودی های دانشگاه فرهنگیان

بعد از اینکه وبسایت رسمی دانشگاه ها برای ثبت نام ورودی های جدید اعلامیه گذاشتند و لازم به بارگزاری مدارک در سایت بود، مطابق سال های گذشته، باید برای ثبت نام مدارک زیر را داشته باشید.

  • اسکن تمام صفحات شناسنامه
  • اسکن پشت و رو کارت ملی
  • اسکن تاییدیه تحصیلی دیپلم (از طریق مای مدیو)
  • اسکن معافیت تحصیلی برای برادران
  • اسکن هر دو صفحه مدرک دیپلم موقت یا تک برگ اصل آن
  • اسکن هر دو صفحه مدرک دیپلم موقت یا تک برگ اصل آن
  • اسکن کارنامه کنکور
  • اسکن نتیجه نهایی
  • اسکن عکس پرسنلی

ضمنا دانشجویانی که در دانشگاه دیگری درس خوانده اند فرم انصراف از دانشگاه قبل و عدم تعهد به دانشگاه یا ارگان دیگر باید از طریق دانشگاه فرهنگیان تایید شود. تاییدیه تعهد خدمت به دانشگاه به صورت محضری و با حضور کارمند دولت هم بعد از ثبت نام اولیه و هنگام تکمیل مدارک از شما دریافت میشود.

فرم نمونه تعهد خدمت برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

باید برای ورود به دانشگاه در بانک ملی حساب جدید به نام خودتان باز کنید و برای دریافت حقوق دانشجو معلمی از این طریق اقدام نمایید. البته دانشگاه هم به دانشجو معلم ها از روز ثبت نام تعهداتی دارد که باید هنگام ثبت نام به آنها توجه کافی داشته باشید.

گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت روان و سلامت جسمی نیز قبل از استخدام نهایی و ثبت نام دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان از طریق اطلاعیه های مربوطه انجام میشود. این تاییدیه ها بر اساس اطلاعیه های زیر از دانشجویان گرفته میشود شد.

اطلاعیه نحوه دریافت گواهی سلامت روان و جسم برای ثبت نام دانشگاه تربیت دبیر

یادتون نره اگر هرکاری میکنید برای گرفتن سلامت جسم و روان ارور میده از درگاه دولت وارد بشید!

تعهدات دانشگاه فرهنگیان بعد از ثبت نام دانشگاه تربیت معلم

دانشگاه برای دانشجویان تعهد تامین خوابگاه خواهد داشت. هرچند که دانشگاه های تربیت معلم به صورت کاملا بومی پذیرش دارند اما دانشجویان شهرستان ها برای تحصیل در پردیس های دانشگاهی نیاز به خوابگاه دارند که در اختیار آنها قرار میگیرد و هزینه خوابگاه به صورت ماهیانه از حقوق دانشجو کم میشود.

دانشجویان از روز اول ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بیمه خدمات درمانی و بازنشستگی دریافت خواهند کرد که هزینه های بیمه و صندوق بازنشستگی نیز از حقوق ماهیانه کسر خواهد شد. به صورت کلی حقوق دانشجو معلمان به طور میانگین ۸ میلیون تومان هست که حدود نصف این مبلغ برای هزینه های بیمه، خوابگاه، غذا و … کسر میشود.

توجه داشته باشید که شما در ازای استخدام در دانشگاه فرهنگیان سه تعهد مهم به صورت رسمی و قانونی به این ارگان آموزشی داده اید:

  • متعهد میشوید که حداقل دوبرابر مدت تحصیل در مرکز آموزشی معین شده از سوی آموزش و پرورش کار کنید( برای دانشجویان دوره کاردانی ۵ سال و برای دانشجو معلم های دوره کارشناسی حداقل ۸ سال)
  • متعهد میشوید در صورت ترک تحصیل یا انصراف از خدمت و یا اخراج از دانشگاه توسط طریق مقامات قضایی مربوطه دوبرابر حقوق و مزایای دریافتی در دوران تحصیل را پرداخت کنید
  • هرگونه جابجایی در طول تعهد خدمت بعد از ثبت نام دانشگاه فرهنگیان بر اساس نیاز منطقه ای تحت اختیار وزارت آموزش و پرورش است و هیچ اعتراضی برای جابجایی محل خدمت مورد پذیرش نیست.

بعد از وارد کردن اطلاعات و گرفتن کد تایید ثبت نام دانشگاه تربیت مدرس چیکار کنیم؟

بعد از گرفتن کد تایید باید دو روز صبر کنی تا مدارکی که بارگزاری کردی اعم از اسکن عکس و … توسط دانشگاه تایید بشه و برات وقت ثبت نام حضوری در نظر گرفته بشه! دادن تعهد محضری بعد از انجام ثبت نام حضوری انجام میشه و فعلا لازم نیست اقدام کنید.

اگر برای کاردانی قبول شدید، جای هیچ نگرانی نیست و شما بعد از گروه کارشناسی باید همه این مراحل رو به ترتیب طی کنید!

تا کی برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان زمان داریم؟

۲۴ مهر آخرین مهلت ثبت نام نهایی پذیرفته شدگان در دانشگاه های تربیت معلم است.

اسم سایت دانشگاه فرهنگیان برای ثبت نام دانشجویان چیه؟

اسم سایت های ویژه ثبت نام نو دانشجویان هر دانشگاه، سامانه گلستان هست و برای دانشگاه فرهنگیان به آدرس http://education.cfu.ac.ir هست.

چجوری وارد سایت گلستان دانشگاه فرهنگیان بشیم؟

برای شناسه ابتدای کد داوطلبیتون S021 بزنید و برای گذر واژه کد ملی- اگر یک درصد با این اطلاعات وارد نشدید، قبل از شماره دانشجوییتون عدد ۱ رو وارد کنید.

گرفتن معافیت تحصیلی برای ثبت نام دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

برای معافیت تحصیلی پسر ها باید از سایت http://sakha.epolice.ir اقدام کنند درصورت بروز مشکل میتونید به شعبه های حضوری پلیس +۱۰مراجعه کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا