پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

جزئیات اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه های خاص چند برابر ظرفیت برای مصاحبه ورودی های ۱۴۰۲

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در روز پنجشنبه مورخ ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ نتایج انتخاب رشته دانشگاه های خاص که برای مصاحبه چند برابر ظرفیت پذیرش دارند اعلام شد و دفترچه های راهنمای محل برگزاری مصاحبه و سایت های مربوطه برای اعلام آمادگی هم از طریق سایت رسمی سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار گرفت. دانشگاه های دارای شرایط خاص و مصاحبه ای که در تاریخ مذکور قبول شدگان چند برابر ظرفیت خود را اعلام کردند علاوه بر دانشگاه های افسری، دانشگاه های وابسته به ارگان های دولتی (ارتش، سپاه و …)و فرهنگیان شامل کد رشته محل های زیر نیز خواهند بود:

  • رشته های بورسیه (صنعتی، دانش، سایپا، انرژی اتمی، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش، وزارت دفاع)
  • رشته بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی
  • رشته تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه
  • برخی از دانشکده های علوم پزشکی
  • دانشگاه غیرانتفاعی رفاه تهران
  • دانشگاه سوره
  • دانشگاه شهید مطهری
  • دانشگاه علوم دریایی امام خمینی
  • دانشگاه صدا و سیما
  • دانشگاه امام رضا
  • دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران
  • کارشناسی پیوسته علوم قضایی دانشگاه علوم قضایی
  • دوره مشترک با خارج دانشگاه فردوسی مشهد
  • طرح ابا دانشگاه اراک

داوطلبان برای مشاهده نتایج انتخاب رشته خود در دانشگاه های دارای پذیرش متمرکز با شرایط خاص میتوانند از طریق لینک زیر اقدام نمایند و با وارد کردن کدملی و شماره داوطلبی گروه آزمایشی مربوطه نتیجه دعوت به مصاحبه را مشاهده و سپس از ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۱۸شهریور ۱۴۰۲ از طریق وبسایت معرفی شده در اطلاعیه ها برای وارد کردن اطلاعات تکمیلی ثبت نام مصاحبه اقدام نمایند.

مشاهده نتایج انتخاب رشته دانشگاه های خاص در سایت سنجش

نتایج انتخاب رشته دانشگاه های خاص را چطور ببینیم و چطور برای ثبت نام اقدام کنیم؟

همانطور که گفتیم در سایت سنجش میتوانید نتایج انتخاب رشته دانشگاه های خاص را مشاهده کنید. طبق اطلاعیه های منتشر شده قرار است اولین قرار های مصاحبه دانشگاه ها از روز یکشنبه ۱۹ شهریور شروع شود. اما از قرار معلوم و با این مشکلات عدیده ای که در همین اولین مرحله مشاهده نتایج مصاحبه دانشگاه های خاص بوجود آمده است، فعلا مصاحبه ای انجام نخواهد گرفت.

ظاهرا بسیاری از دانش آموزان حتی نتوانسته اند وارد سامانه اعلام نتایج انتخاب رشته های دارای شرایط خاص شوند و باوجود ثبت نام و وارد کردن اطلاعات صحیح، سامانه با خطا مواجه میشود و نتیجه ای برای دعوت به مصاحبه دانشگاه نمایش داده نمیشود.

اما با این حال بسیاری از داوطلبان هم موفق به مشاهده نتایج شده اند و بعد از دعوت به مصاحبه نیاز به اطلاعاتی درباره نحوه وارد کردن اطلاعات خواهند داشت. خب دوستان عزیز میتوانید فایل ویژه اطلاعیه اعلام نتایح مصاحبه دانشگاه های خاص را دانلود کنید.

دانلود فایل اطلاعیه اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه های خاص

بعد از اینکه نتایج را مشاهده کردید و برای مصاحبه دانشگاه خاص مورد نظر دعوت شدید، در روز شنبه ۱۸ شهریور مهلت دارید با مراجعه بهه سایت مربوطه اطلاعات خود را تکمیل کنید. وبسایت دانشگاه های مختلف برای اعلام آمادگی مصاحبه به شرح زیر است:

سامانه ثبت نام و ارزیابی تکمیلی دانشگاه فرهنگیان

سایت اعلام آمادگی داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفیت دانشگاه های شرایط خاص

توجه داشته باشید که اگر برای مصاحبه دانشگاه های متمرکز با شرایط خاص دعوت شده باشید اما برای مصاحبه اعلام آمادگی نکنید نمیتوانید در کد رشته انتخابی تحصیل کنید و به منزله انصراف خواهد بود. توجه داشته باشید که بعضی از دانشگاه ها شرایط اعلام نتایجشان به صورت اختصاصی در وبسایت مربوطه قرار میگیرد و باید حتما به تارنماهای اینترنتی توجه داشته باشید.

نتایج نهایی قبول شدگان مصاحبه دانشگاه های شرایط خاص درنیمه دوم مهر ماه و از طریق سازمان سنجش اعلام میشود.

افرادی که در انتخاب رشته خود چند دانشگاه دارای شرایط خاص را انتخاب کرده اند، در حداکثر ۲ رشته محل دعوت به مصاحبه میشوند که داوطلب موظف است برای هر دو رشته محل مصاحبه دهد. بدیهی است که اگر در یک مصاحبه شرکت نکنند به منزله انصراف خواهد بود و بجز کد رشته های دارای شرایط خاص یک کد رشته محل دیگر هم از بین گزینش های متمرکز انتخاب میشود.

شرایط مصاحبه دانشگاه های فرهنگان با شرایط مصاحبه دانشگاه های دیگر متفاوت خواهد بود و بجز اعلام نتایج انتخاب رشته دانشگاه های خاص باید حتما دو مرحله مصاحبه را نیز پشت سر بگذارید.

شرایط دعوت به مصاحبه دانشگاه های فرهنگیان چگونه است؟

دانشگاه فرهنگیان یک شرایط مصاحبه عمومی دارد و یک مصاحبه اختصاصی که داوطلبان باید در جفت مصاحبه ها شرکت کنند و نتایج نهایی استخدام آنها در آموزش و پرورش در آن زمان مشخص میشود. این درحالی است که دعوت به مصاحبه دانشگاه های خاص معمولا در یک مرحله انجام میشود.

شرایط مصاحبه عمومی که همانطور که همه میدانند درباره توانایی های تدریس، شرایط عمومی سلامت عقلی و ظاهری (طبق پیوست دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲) و البته مصاحبه های عقیدتی سیاسی خواهد بود.

سوالات مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان

مصاحبه اختصاصی به ازای هر رشته متفاوت خواهد بود و برای بررسی توانایی علمی دانشجویان است. توجه داشته باشید که ممکن است این مصاحبه ها در دو زمان متفاوت انجام شوند و برای قبولی نهایی در دانشگاه فرهنگیان حتما باید در هر دو مرحله مصاحبه شرکت کنید.

فرم اطلاعات فردی که باید برای آموزش و پرورش تهیه کنید برای تکمیل مصاحبه عمومی داوطلبان خواهد بود.

دانلود فایل اطلاعات فردی برای دعوت به مصاحبه عمومی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه های فرهنگیان قرار است از سال آینده کنکور ویژه فرهنگیان داشته باشند و باتوجه به برداشته شدن محدودیت سنی داوطلبان کنکور فرهنگیان، شرایط عجیب و غریب تری را شاهد خواهیم بود.

چرا نتوانستیم نتایج دعوت به مصاحبه دانشگاه را در سایت سنجش ببینیم؟

بعضی از داوطلبان پذیرفته شده در اعلام نتایج مصاحبه دانشگاه های خاص با شماره داوطلبی و کد ملی خود نتوانسته اند وارد سایت شوند. شما باید از طریق سایت سنجش اقدام به پیگیری کنید و یا از طریق دانشگاه مورد نظر اقدام به بررسی دعوت به مصاحبه تان کنید.

چطور فرم اطلاعات فردی را بعد از دعوت به مصاحبه ارسال کنیم؟

فرم اطلاعات فردی فقط برای دعوت به مصاحبه های دانشگاه فرهنگیان است. این فرم را باید در دو نسخه پرینت کنید و یک نسخه را همراه با یک قطعه عکس ۳*۴ الصاق شده به مرکز آموزش و پرورش شهر خودتان ببرید. نسخه دوم را هم باید در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید و به مصاحبه کننده تحویل دهید.

هزینه مصاحبه دانشگاه های شرایط خاص چقدر است؟

۲۱۴ هزار تومان برای مصاحبه دانشگاه فرهنگیان باید پرداخت کنید و این کار را از طریق درگاه موجود در سامانه https://psd.cfu.ac.ir و بعد از ثبت نهایی اطلاعاتتان انجام دهید. ضمنا رسید پرداخت را هم باید همراه با فرم اطلاعات فردی به مراکز ارزشیابی تحویل دهید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا