پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آزمون های سنجشمشاور من

نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش

آموزش نحوه ثبت نام آزمون آزمایشی سنجش

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2/5 - (1 امتیاز)

زمانی که بحث کنکور داغ می‌شود، بسیاری از افراد به دنبال ثبت نام آزمون می‌روند. شاید برخی بپرسند چرا؟ به این علت که برنامه مطالعاتی خود را با آن تنظیم کنند و درس بخوانند. از این طریق قادر به ارزیابی درست خواهند بود. در این بین برخی به دنبال دانستن نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش و آموزش کشور قبل از کنکور اصلی هستند. در ادامه با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو همراه باشید تا بیشتر در این باره صحبت کنیم.

نحوه ثبت نام آزمون‌های آزمایشی سازمان سنجش

شاید برخی از افراد در اول ثبت نام بیان کنند چرا سنجش؟ شاید سنجش به اندازه قلم چی جامعه آماری بالا نداشته باشد، اما استاندارد است. در مقابل دو غول اصلی یعنی قلم چی و گزینه دو، سنجش استانداردترین و نزدیک‌ترین آزمون‌ها را به کنکور دارد.

بیشتر بخوانید: چرا در آزمون های آزمایشی شرکت کنم؟

در آزمون های آزمایشی قلم چی شما با سوالات بسیار سخت روبرو هستید. یکی از دلایل این نوع طراحی بودجه بندی محدود آن است. این موضوع طراحان را وادار به طراحی سوالات سخت می‌کند. در بحث آزمون‌های گزینه دو نیز مشکل در پرسش‌های اختصاصی است. این بار ضعیف بودن اکثر سوالات باعث عدم ارزیابی درست شما خواهد شد.

 بودجه بندی آزمون های آزمایشی سازمان سنجش پایه دهم سال 1400

دانلود فایل بودجه بندی آزمون های آزمایشی سازمان سنجش پایه یازدهم سال تحصیلی 1400-1401

دریافت فایل بودجه بندی آزمون های دوره ای آزمایشی قبل از کنکور سازمان سنجش دوازدهم 1400

از این دو مطلب که بگذریم، آزمون های آزمایشی سازمان سنجش نرمال است. این نرمال بودن هم در بودجه بندی قابل مشاهده است و هم در سوالات. با توجه به زمان یک ماهه بین هر آزمون، فرصت خوبی برای مطالعه برای شما فراهم خواهد بود. البته این را باید ذکر کرد که در آزمون‌های جامع پایانی سنجش، جمعیت شرکت کننده به صورت زیادی افزایش خواهد یافت. این به علت اهمیت این آزمون‌ها است.

آموزش نحوه ثبت نام آزمون های سازمان سنجش

نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش به سه حالت مختلف امکان‌پذیر است. حالت اول تابستانه است که صرفاً دانش‌آموز، آزمون‌های تابستان را ثبت نام می‌کند. نوع دوم مرحله‌ای است. در این کار قادر هستید که هر کدام از آزمون‌هایی که خواستید را انتخاب کنید. هیچ محدودیتی در نحوه انتخاب نخواهید داشت.

سومین مورد نیز حالت جامع است. در این حالت آزمون های جامع سازمان سنجش را ثبت نام خواهید کرد و در سه ماهه پیش از کنکور در آن شرکت می‌کنید. البته حواستان باشد که در هر سه حالت باید زمان بیان شده برای ثبت نام را رعایت کنید. در حقیقت برای هر آزمون تا یک تاریخ مشخص حق ثبت نام وجود دارد که از سایت سنجش قابل مشاهده است.

مرحله اول ثبت نام در آزمون های آزمایشی سازمان سنجش

برای شروع نحوه ثبت نام آزمون‌های آزمایشی سازمان سنجش، مرورگر خود را باز کرده و نام سنجش را سرچ کنید. البته می‌توانید با کلیک روی لینک http://sanjeshserv.ir/ نیز از همینجا وارد صفحه رسمی آن نیز بشوید. بهتر است که فیلتر شکن‌ها خاموش باشد تا کار ثبت نام سریع تر و بدون اختلال انجام شود.

مرحله 2 ثبت نام آزمون سنجش

حالا نوبت آن است که از قسمت چپ سایت، اقدام به کلیک روی گزینه ثبت نام آزمون سنجش کنید. البته حواستان به سال تحصیلی نیز باشد. مثلاً اگر سال 1401 کنکور دارید، روی سال تحصیلی 1400-1401 باید کلیک کنید. در تصویر زیر به صورت هایلایت شده این گزینه را مشاهده خواهید کرد.

نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش مرحله دوم

مرحله سوم ثبت نام آزمون های سازمان سنجش

پس از کلیک روی آن، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که قادر هستید در پنجره جدید زمان ثبت نام را مشاهده کنید. در ستون اول نوع آزمون و در ستون بعدی تاریخ آن را خواهید دید. البته بهتر است که قبل از هر کاری و ثبت نام در هر کدام از آزمون‌ها از طریق لینک زیر دفترچه راهنما را بخوانید. با کلیک روی این لینک قادر هستید که متناسب با مقطع تحصیلی خود از نحوه ثبت نام خود، کامل آگاه گردید.

همان طور که در تصویر می‌بینید، زمان ثبت نام در برخی از آزمون‌ها پایان یافته و برخی دیگر هنوز زمان برای ثبت نام دارد. البته در ستون آخر نیز، زمان برگزاری خود آزمون را مشاهده خواهید کرد.

آموزش نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش 1401

مرحله چهارم ثبت نام آزمون سازمان سنجش

حالا که دفترچه راهنما را مطالعه کردید، به پایین صفحه زمان ثبت نام بیایید و روی دکمه ثبت نام جدید بزنید. به این ترتیب وارد صفحه خواهید شد. در این بخش شما باید رمز عبور و شماره پرونده را وارد کنید.

چون تازه قصد ثبت نام دارید، باید حتماً باید یک شماره سریال خریداری کنید. برای این کار باید یک عابر بانک که رمز دوم دارد، داشته باشید. از قسمت سمت راست همین صفحه روی لینک خرید کارت بزنید. همان طور که در تصویر می‌بینید، این قسمت هایلایت شده است.

نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش 1401 

مرحله پنجم ثبت نام آزمون سنجش در سایت

بعد از این مرحله یک صفحه همانند تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. ابتدا تیک خرید کارت اعتباری را زده و سپس با کلیک روی آیکون تایید و ادامه، به قسمت بعدی بروید.

نحوه ثبت نام آزمون‌های آزمایشی سازمان سنجش مرحله پنجم

مرحله ششم نحوه ثبت نام آزمون آزمایشی سنجش

حالا نوبت آن است که در این بخش ابتدا مقطع تحصیلی خود را انتخاب کنید. سپس با توجه به نیاز خود و آزمون‌های باقی مانده قادر هستید، هر تعداد آزمون جامع و مرحله‌ای را که قصد شرکت دارید، انتخاب کنید. سپس در فیلد بعدی هزینه را مشاهده خواهید کرد. همچنین در قسمت سوم باید مشخصات خود را وارد کنید.

حواستان باشد که اطلاعات وارد شده کاملاً درست باشد تا بعداً دچار مشکل نشوید. در نهایت با انتخاب درگاه پرداختی، روی گزینه تایید و ادامه بزنید. با توجه به عدم بازگشت پول، حتماً آزمون‌ها را با دقت انتخاب کنید.

ثبت نام آزمون‌های آزمایشی سازمان سنجش مرحله 6

مرحله هفتم ثبت نام آزمون سنجش

در این بخش وارد صفحه پرداخت خواهید شد و با وارد کردن اطلاعات کارت، قادر به خرید خواهید بود. پس از این مرحله به قسمتی که نام پرونده و رمز عبور می‌خواست، بازگشته و کارهای خود را انجام دهید.

نحوه ثبت نام آزمون‌های آزمایشی سازمان سنجش و بودجه بندی آن

برای اطلاع از نحوه بودجه بندی، پس از ورود به صفحه ثبت نام، در قسمت سمت راست، آیکون بودجه بندی را مشاهده خواهید کرد. برای دانلود بودجه بندی های آزمون های آزمایشی کنکور سال 1401 در ادامه روی لینک مورد نظر کلیک کنید.

مرکز مشاوره کنکور آکو درباره ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش

در این مقاله نحوه ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش از طریق سایت مربوطه را برای شما توضیح دادیم. امیدواریم که به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. فقط حواستان به نحوه انتخاب آزمون‌ها باشد، زیرا وجه پرداخت شده به هیچ وجه بازگشت داده نخواهد شد.

 

آدرس سایت سنجش برای ثبت نام آزمون های آزمایشی چیست؟

آدرس ثبت نام آزمون های آزمایشی سازمان سنجش http://sanjeshserv.ir/ است.

برای مشاهده زمان بندی آزمون‌ها و مدت زمان ثبت نام در آن‌ها باید به کجا مراجعه کرد؟

برای این کار وارد سایت تخصصی مرکز مشاوره آکو شوید تا هر فایل را جداگانه دانلود کنید.

آیا امکان استرداد پول بعد از ثبت نام در آزمون های آزمایشی سازمان سنجش وجود دارد؟

در صورت خرید کارت، به هیچ وجه قادر به گرفتن وجه خود نخواهید بود.

آیا امکان شرکت در یک آزمون وجود دارد؟

بله، شما می‌توانید هر کدام از آزمون‌هایی که خواستید را خریداری کنید و در آن شرکت کنید.

آیا آزمون سنجش برای همه مقاطع برگزار می‌شود؟

بله. آزمون سنجش در مقاطع 10، 11 و 12 برگزار می‌شود و ثبت نام آزمون های دوره ای بعد از عید به شدت پیشنهاد میشود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا