پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

هوشمند سازی امتحانات مهم ترین مشکل ساماندهی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

مجله خبری آکو از هوشمند سازی امتحانات مهم ترین مشکل ساماندهی می گوید. جلسه ۱۵۷ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی؛ دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه ۲۸ دی ماه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به نقل از ایلنا، منصور کبگانیان، قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه ۱۵۷ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به ماموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)»، آن را ملی دانست و گفت: بسیاری از جوانان چشم انتظار نهایی شدن این مصوبه هستند و قطعا تا مدتی اخبار این مصوبه رصد خواهد شد. امروز سومین جلسه رصد و راهبری اجرای مصوبه سنجش و پذیرش بود که ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور وظیفه رفع موانع این مصوبه را دارد. همچنین در جهت رفع مشکلات مصوبه، هماهنگی‌های لازم را بین وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ایجاد کند. 

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: براساس این مصوبه در سال ۱۴۰۲ مقرر شده است که ۶۰ درصد وزن ارزیابی دانش آموزان با توجه به سابقه تحصیلی دانش آموزان تحت عنوان امتحانات سراسری نهایی در قالب تشریحی اجرا شود که این قانون باید یادآوری شود. همچنین علت اینکه سال‌های گذشته مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه کنکور اجرا نشد؛ این بود که براساس مصوبه، کنکور به صورت سابقه تحصیلی و سوالات تشریحی پیش برود بنابراین با علم به قانون مجلس شورای اسلامی مصوبه «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) تصویب شد. 

مشکلات اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش

منصور کبگانیان ضمن تاکید بر مشکلات اجرایی شدن مصوبه سنجش و پذیرش اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل در زمینه اجرایی شدن مصوبه “سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)، هوشمندسازی امتحانات است که طرح مناسبی را ریاست سازمان سنجش و پذیرش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه دادند بنابراین امتحانات با استفاده از فناوری اطلاعات، هوشمندسازی، ارایه و تصحیح سوالات تشریحی کاملا در محیط امن و بدون خطا انجام خواهد شد البته تعارضی بین مناطق مختلف وجود دارد که با هوشمندسازی خواهد شد. 

وی گفت: در زمینه تکرارپذیری سوالات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام می‌دهند. 

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نیازمند حمایت‌هایی از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم که خوشبختانه معاون محترم سازمان برنامه و بودجه در این جلسه ضمن حضور، جایگاه‌های بودجه سال آینده را تشریح کردند و قول همکاری بیشتری در این زمینه دادند. همچنین در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در ارتباط با مصوبه سعی شده تا درجهت رفع اشکالات جزیی آن برآییم چون از نظر دستگاه‌های اجرایی این مشکلات مانع اجرا می‌شود. و نیز آیین نامه و مطالبی را در مصوبه به شورای سنجش و پذیرش ارجاع داده‌ایم و خواستار تعجیل در این زمینه هستیم که این آیین نامه‌ها مقداری از خلاء و ابهام داوطلبان ورود به آموزش عالی را رفع خواهد کرد و در این رابطه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رییس سازمان سنجش و پذیرش این هماهنگی را انجام خواهد داد. 

کبگانیان در پایانبحث هوشمند سازی امتحانات مهم ترین مشکل ساماندهی گفت: در هفته گذشته رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع‌بندی خودشان فرمودند که در شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور این موضوع به صورت جدی‌تر بررسی کامل شود که علاوه بر مصوبه خودمان در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور نیز در صحنه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه خواهیم داد.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر هوشمند سازی امتحانات مهم ترین مشکل ساماندهی سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا