پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

ورزش در سال کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله تیم مجله آکو به اثرات ورزش در سال کنکور می پردازد. ورزش کمک بسیار زیادی به رفع خستگی، حفظ آرامش، افزایش تمرکز و کاهش استرس می کند. به شرط آنکه مناسب و مداوم باشد.در صورتی که اغلب دانش آموزان با این تفکر که کنکور دارند. این دسته در کل فرصتی برای ورزش کردند ندارند از انجام آن سر باز می زنند.

ورزش در سال کنکور


در اینجا دو نکته پدید می آید که به بررسی هرکدام از آن ها می پردازیم.


۱.اینکه شما تنها برای رفع استرس و … ورزش کنید.
۲.اینکه شما تا قبل از سال کنکورتان ورزشی را به طور خرفه ای دنبال می کردید.
در مورد اول شما تنها می توانید در برخی موارد با روزی ده دقیقه نرمش خودتان را سرحال بیاورید. یا اگر دانش آموز پر جنب و جوشی هستید و نمی‌توانید در یک جا بنشینید ورزش هایی که ۱ الی ۲ ساعت وقت و انرژی شما را می‌گیرد. انجام دهید تا هنگام درس خواندن شیطنتتان گرفته شده و تنها روی درس متمرکز شوید.

نیاز به ورزش در سال کنکور

5 Reasons Why Exercise is Important edits 1


در سال کنکور شما به دلیل نشستن های طولانی مدت نیاز به ورزش را به مرور حس خواهید کرد. در واقع ورزش کردن، سبب ترشح هورمون آدرنالین در بدن شده و این هورمون در بدن به بیدار ماندن بیش‌تر و تمرکز افراد کمک می‌کند.
در مورد دوم اگر شما تا قبل از سال کنکور ورزش حرفه ای را دنبال می کردید قابل ذکر است که در آن تجدید نظر کنید. حذف کلی ورزش را در سال کنکور به شما پیشنهاد نمی کنیم.اما باشگاه رفتن خود موجب گرفتن تایم زیاد شما و ممکن است موجب تداخل با کلاس ها و آزمون های شما شود.به شدت موجب گرفتن انرژی شما تا سطح بسیار زیادی می شود.

شما باید تصمیم خود را در این سال بگیرید که قصد ادامه دادن کدام یک را دارید.و مشکل کار جایی خود را نشان می دهد که دانش آموز میخواهد هر دو با کیفیت عالی جلو ببرد در صورتی که شما تا یک حدی توانایی صرف انرژی را دارید.پس انتخاب به عهده خودتان است.یا درس بخوانید و یا ورزشتان را به طور حرفه ای دنبال کنید.اگر شما توانایی انجام ورزش ها سنگین را تا قبل از شروع سال کنکورتان داشتید در صورتی که انرژی شما را نگیرد می توانید این روند را ادامه دهید ولی پیشنهاد ما این است تا آن را به سال بعد از کنکور منتقل کنید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا