پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منکنکور سراسری

یک سال پشت کنکور ماندن بله یا خیر؟

پشت کنکور بمانیم یا نمانیم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

وقتی صحبت از یک سال پشت کنکور ماندن می‌شود، بسیاری از افراد به این فکر می‌کنند که باید یکسال را پشت کنکور بمانیم و درس بخوانیم یا خیر. آیا مزایای آن به معایبش میچربد یا خیر؟ برخی از افراد با هدف خواندن برای کنکور سال آینده، مطالعه کنکوری را در بازه خرداد را رها می‌کنند. بهتر است که با کمک یک مشاوره تخصصی کنکور از همه جنبه‌ها مسئله یکسال پشت کنکور ماندن را بسنجید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو در کرج همراه رتبه های برتر سال آینده!

بدون اغراق در این مسیر شک‌ها و تردیدهای فراوان وجود دارد، اما الزاماً پایان کار نیست. ماندن یا نماندن برای هر فرد می‌تواند امتیاز یا عقب افتادگی باشد. به هیچ وجه نسخه واحد برای کسی وجود ندارد. علت واجب بودن داشتن مشاوره تخصصی کنکور نیز همین است!

یک سال پشت کنکور ماندن بله یا خیر

برای این که به سوال یک سال پشت کنکور ماندن بله یا خیر پاسخ درست بدهید، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. اول از همه ببینید از لحاظ روحی در چه حالی هستید. آیا آمادگی ماندن برای یک سال بعدی هستید یا خیر ؟ یکسال پشت کنکور ماندن شوخی نیست و اگر نتوانید شرایط را مدیریت کنید، احتمالا از قبل هم بدتر میشوید! دومین مورد شرایط تحصیلی و درسی شماست! آیا توانایی درسی دارید یا خیر. این مبحث را معمولا یک فرد عادی به راحتی تشخیص نمیدهد ومشاوره تخصصی کنکور میتواند برایتان شرایط مطلوب تری را ایجاد کند. البته یکسال پشت کنکور ماندن برای پسران مکلف به خدمت سربازی نکات پیچیده تری دارد!

ویژگی های فردی برای یکسال پشت کنکور ماندن

بخش بررسی ویژگی ها و توانایی های فردی برای یک سال پشت کنکور ماندن بسیار گسترده است. یک طرف قضیه مطالعه بیشتر خواهد بود. اما قسمت دوم در این باره موضوع روان است. آیا می‌توانید تمام پروسه کنکور را یک سال دیگر تحمل کنید؟ قادر هستید که تمام جریانات را یکبار دیگر تحمل کنید؟

مزایا و معایب یکسال پشت کنکور ماندن

این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است به هر دلیلی فشار از طرف خانواده روی شما بیشتر باشد. از طرفی ترس از نتیجه نگرفتن را نباید غافل شد. این تنها بعد روحی ماجرا بوده است. برای اینکه بدانید در این باره توانایی دارید یا خیر در ابتدا بهتر است یک چک لیست از موارد بیان شده آماده کنید. سپس با تیک یا ضربدر این عوامل اثر گذار را مشخص کنید. پس از این موضوع می‌توانید به درک درستی از خودتان برسید که برای سال بعد بمانید یا نه.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج با انجام تست های روانشناسی تحصیلی تخصصی ، شرایط روحی شما را سنجیده و درصورت نیاز به صورت تخصصی روحیه مبارزه شما را تقویت و بازسازی میکند.

آمادگی درسی برای یک سال پشت کنکور ماندن

نکته بعدی در مورد یک سال پشت کنکور ماندن، آمادگی درسی و مزایا و معایب یک سال دیگر درس خواندن برای کنکور است که معمولا توسط افراد عادی قابل تشخیص نیست. اما راهی برای فهمیدن میزان آمادگی درسی شما پیشنهاد میکنم!

عموماً افراد در دو حالت تصمیم به پشت کنکور ماندن برای سال بعد می‌گیرند. اولین حالت قبل از کنکور است که به علت اضطراب و استرس نزدیک شدن به کنکور امید ادامه دادن در فرد از بین میرود. در این حالت فرد به هر دلیلی می‌داند که خوب نخوانده و برنامه ریزی را برای سال بعد می‌گذارد. در نتیجه صرفاً آزمون می‌دهد و نمی‌توان آزمون را معیار دقیقی در نظر گرفت.

برای این گروه باید بیان کرد که ماندن برای سال بعد وقتی مفید است که واقعاً روی برنامه درس بخوانند و مانند سالی که گذشت آن را رها نکنند. در غیر این صورت این کار باعث هدر دادن زمان و بهترین سال های زندگی است.

آیا پشت کنکور بمانم؟ مشاوره تخصصی کنکور آکو در کرج

حالت دوم نیز وقتی است که کنکور داده‌اید و رتبه خوبی به دست نیاورده‌اید. عموماً این افراد در انتخاب رشته رتبه دلخواه را نمی‌آورند. یک نکته مهم در اینجا این است که اگر شما دانشگاه قبول بشوید و به هر علتی منصرف از رفتن به آن شوید و بخواهید برای سال بعد درس بخوانید، امکان‌پذیر نیست.

گروهی دیگر نیز در انتخاب رشته قبول نمی‌شوند و به جای درس خواندن در مواردی که علاقه اصلی آنان نیست و حتی در زمینه‌ای که رشته آنان نیست، ماندن برای سال بعد را می‌پذیرند. برای این منظور نیز باید حتماً یک چک لیست به وجود آورید. اما چه مواردی در داخل آن باید باشد؟

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری

آیا یکسال پشت کنکور بمانم؟

آیا توانایی یکسال پشت کنکور ماندن را دارید؟ این را بدانید که شما با یک سال ماندن پشت کنکور نمی‌توانید از رتبه 100 هزار به 1 برسید. این یعنی باید عقبه ذهنی خود را بررسی کنید. آیا رتبه مد نظرتان با تلاشی که در حد شما است، هم خوانی دارد یا خیر. شاید ساعت مطالعاتی را بتوان افزایش داد اما کیفیت درس خواندن شما به انگیزه بستگی دارد.

مورد دوم داشتن منابع و برنامه ریزی خوب است. باید ببینید آیا برای رتبه مد نظر منابع کافی دارید یا نه؟ گاهی کلاس یا تغییر کتاب برای این امر نیاز است. اما آیا بدون کتاب اضافی نمی‌شود به رتبه خوبی رسید. بله که میشود، در صورتی که انگیزه کافی داشته باشید، می‌توان این مورد را ندید گرفت.

بیشتر بخوانید: انتخاب بهترین منابع برای کنکور

نکته ای درباره یک سال پشت کنکور ماندن پسران

برای داوطلبان پسر در کنار تمام مشکلات سال کنکور باید مسئله سربازی را نیز به آن اضافه کنید. در صورتی که داوطلب پسر هستید باید به مسئله فراغت از تحصیل فکر کنید و ببینید که آیا از نظر نظام وظیفه اجازه این کار را دارید یا خیر. عموماً پس از اتمام دیپلم تا یک سال بعد از آن اجازه به تعویق انداختن سربازی دارید. این یعنی امسال سرنوشت شما مشخص میشود. آیا قرار است به دانشگاه بروید یا به سربازی؟

بیشتر بخوانید: معافیت از سربازی با کنکور

هدف گذاری صحیح و رشته درسی برای پشت کنکور ماندن

عموماً باید متناسب با رشته و هدف داوطلب درباره یکسال پشت کنکور ماندن تصمیم گیری انجام داد. اما چگونه؟ این به چه معنا است. اگر بخواهیم رو راست باشیم، دانشگاه برای پذیرش افرادی که تجربی خوانده اند و هدفشان رشته های پرستاری یا رشته پزشکی و دیگر رشته های برتر گروه آزمایشی تجربی است،به جز کنکور مجدد و انتخاب رشته صحیح راهی برای تحصیل در این گروه را ندارند. از این رو ماندن تنها راه هست، مگر این که رفتن به رشته دیگر را تجربه کنند.

یکسال پشت کنکور ماندن برای رشته های تجربی و ریاضی

اما برای کسانی که ریاضی یا انسانی می‌خوانند، تصمیم گیری برای یک سال پشت کنکور ماندن مزایا و معایب خودش را دارد و البته کمی متفاوت و سخت است. این افراد باید ببینند که هدفشان چیست؟ برخی به دنبال رشته خوب و زودتر وارد بازار کار هستند و برخی دیگر به دنبال دانشگاه و رتبه خوب هستند. به طور کلی به عنوان یک مرکز مشاوره تخصصی کنکور در کرج یک سال ماندن پشت کنکور را تنها به گروه دوم، یعنی کسانی که دانشگاه و رتبه شان اولویت است، پیشنهاد می‌دهیم.

نقش مشاور برای یکسال پشت کنکور ماندن

یکی از افرادی که می‌تواند تعیین کند که به صورت کاربردی  صحیح مزایا و و معایب یک سال پشت کنکور ماندن را بررسی و درباره آن فکر کنید، مشاوره تخصصی کنکور است. مشاوره تخصصی کنکور است که احتمالا در طول سال اول کنکور در کنارتان بوده است. از تمام خصوصیات اخلاقی شما آگاهی دارد و می‌تواند نظر کارشناسی دقیق درباره آمادگی روانی و درسی شما بدهد.

مشاوران متخصص ما در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج، با بررسی اوضاع خودتان و محیط اطراف و شرایط خانوادگی شما، بهعلاوه بررسی داوطلبان سال بعدی که قرار است با آنها رقابت کنید، نظر کارشناسی درباره یکسال پشت کنکور ماندن می‌دهند. از طرفی این فرد ظرفیت اصلی شما را می‌داند.موضوع مهمی که مشاور میتواند به شما ثابت کند این است که آیا بیشتر از این چیزی که ارائه داده‌اید، میتوانید به دست آورید یا نه.

مشاوره کنکور آکو درباره یک سال پشت کنکور ماندن میگوید

مشاوره تحصیلی و کنکور در کرج

یک سال پشت کنکور ماندن مورد مهمی است که باید از همه جهات بررسی شود. داوطلبان بهتر است که شتاب زده عمل نکنند و در این باره تحقیقات کاملی را درباره یکسال پشت کنکور ماندن انجام دهند. حواستان باشد که ماندن تنها یک سمت قضیه است و نتیجه گرفتن یا نگرفتن مسئله دیگر است. مشاوران متخصص مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج در کنار شما هستند تا بتوانید بهترین مسیر را انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب دست یابید و تصمیمی درست بگیرید.

آیا با یکسال پشت کنکور ماندن رتبه برتر میشویم؟

همه چیز بستگی به شرایط شما دارد. اما به طور کلی در رشته تجربی موردهای بسیار زیادی یافت می‌شود که سال دوم به رتبه های برتر تبدیل شده اند، اما در رشته‌های انسانی و ریاضی این تعداد کمتر است.

یک سال پشت کنکور ماندن خوب است یا بد؟

باید با بررسی شرایط روحی و توانایی درس خواندن خود و البته کمک یک مشاوره تخصصی کنکور به نتیجه برسید.

یک سال پشت کنکور ماندن به چه چیزی بستگی دارد؟

ذهنیت و توانایی روانی داوطلب برای تحمل فشار کنکور و میزان تمرکز درسی و سطح درسی داوطلب در سال گذشته.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا