پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ 1 درس 15

4.8/5 - (62 امتیاز)

تست تاریخ 1 درس 15 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید. همچنین این تست ها به شما کمک میکنند تا بتوانید با تسلط کافی از پس سوالات کنکور و امتحان نهایی بر بیایید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره اکو در ارتباط باشید و تست های بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست تاریخ 1 درس 15

تست تاریخ 1 درس 15 دارای پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و با حل کرده و جواب های خود را با پاسخنامه کلیدی چک کنید همچنین اگر در سوالای ایراد داشتید میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم این تست ها را در اختیار شما قرار داده است تا شما بتوانید با حل این تست ها گام مثبتی به سمت کنکور خود بردارید.

image 68

برای دریافت لینک تست تاریخ 1 درس 15 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ 1 درس 15

در این بخش از تست تایخ 1 درس 15 توضیحاتی در مورد درس به شما میدهیم که شامل زبان اوستایی، دوره هخامنشی، دوره اشکانیان، دزفول کنونی – خوزستان و … میدهیم همچنین نکات مهمی از تاریخ دهم برای کنکور را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • زبانهای ایرانی، شاخه ای از گروه زبانهای «هند و ایرانی» به شمار می روند که اقوام هندی و ایرانی، پیش از جدا شدن از یکدیگر و سکونت در هند و ایران، با آن تکلم می کردند.
  • زبان شناسان مراحل تغییر و تحول زبان های آنها را از آغاز تاکنون به سه دوره زبان های کهن، میانه و نو تقسیم کرده اند. فارسی باستان، نیای زبان فارسی امروزی زبان قوم پارس بوده و در دوره هخامنشی به آن سخن می گفته اند.
  • اوستایی، زبانی بوده که مردمان بخشی از نواحی شرقی ایران به آن سخن می گفته اند
  • زبان های ایرانی دوره میانه، تقریبا از زمان سقوط هخامنشیان تا فروپاشی حکومت ساسانیان (۶۵۱ م./ ۳۱ ق.) و حتی قرون نخستین اسلامی در مناطق مختلف ایران متداول بودند.
  • در زمان حکومت اشکانی، نقل داستان های ملی و پهلوانی، رواج فراوان یافت و شاعران و موسیقی دانان دوره گردی که به گوسانها معروف بودند، با شور و هیجان بسیار، این داستان ها را از حفظ برای مردم می خواندند
  • آموزش و پرورش در ایران باستان ابعاد گستردهای داشت و شامل تربیت جسمانی، اخلاقی، اجتماعی، دینی، شغلی و حرفه ای می شد.
  • در دوره ساسانیان تعلیم و تربیت در چندین مرحله انجام می گرفت. کودکان تا پنج یا هفت سالگی در درون خانواده، پرورش می یافتند و مادران نقش مهمی در آشنایی فرزندان خود با آداب و رسوم خانوادگی، اجتماعی، دینی و میهنی و آموختن راه و رسم پسندیده زندگی به آنان داشتند. در زمان ساسانیان، تنها فرزندان خاندان شاهی، درباریان، اشراف و موبدان می توانستند به مدرسه بروند و تحصیل کنند. قسمتی از برنامه های آموزشی و مواد درسی مدارس و آموزشگاه ها از قبیل آموختن اصول دین زرتشتی، فراگیری آداب و رسوم دینی و میهنی و مختصری خواندن و نوشتن، همگانی بود. فرزندان موبدان، تعلیمات دینی و اوستایی را آموزش می دیدند و فرزندان دبیران نیز خط، زبان، ادبیات و حساب را می آموختند. در دوره ی ساسانیان، اداره آموزشگاه ها و مدارس نیز، عموما در اختیار موبدان بود.
  • در دانشگاه جندی شاپور، دانش های مختلفی مانند پزشکی، فلسفه، نجوم و الهیات تدریس می شد، اما پزشکی بیش از سایر رشته ها رونق و پیشرفت داشت.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما قرار دارد تا شما بتوانید در مهم ترین سال های زندگیتان که سال کنکور است گام های بیسار بزرگی بردارید. هدف تیم مشاوره تحصیلی اکو این است که بتواند کمک کند تا دانش آموزان در بهترین دانشگاه های برتر ایران قبول شوند.

مشاوره تحصیلی VIP مهندس حاج کرم
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
50
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا