پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

ویژگی های بهترین اردوی مطالعاتی نوروز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

برای اینکه بتوانید ویژگی های بهترین اردوی مطالعاتی برای عید نوروز کنکور ، باید چند مورد مختلف را نظر بگیرید. اردو به خودی خود بسیار خوب است. به خصوص با توجه به شرایط امروزه آپارتمان نشینی و همچنین تداخل با زمان عید که امکان رفت و آمد در خانه خودتان یا همسایه‌ها وجود دارد که به طور کلی منجر به تولید سروصدا خواهد شد و نمی‌توانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.
در ادامه با مرکز مشاوره تحصیلی کنکور آکو همراه باشید تا فاکتورهای مختلف درباره بهترین اردوی مطالعاتی نوروزی کنکور را برایتان بیان کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. البته حواستان باشد که قسمت بزرگی از این موضوعات که بیان می‌کنیم، مرتبط با خلق و خو شما خواهد بود.

ویژگی بهترین اردوی مطالعاتی نوروز چیست

اردو در هر کجایی که باشد خود به خود جذابیت دارد، حتی اگر درسی باشد. البته اردوی مطالعاتی نوروزی برای درس خواندن در عید سال کنکور  به شرط و شروطی خاص میتواند مفید و تاثیرگذار باشد. این موارد چیست؟

در ابتدا بهتر است که چند ستون اصلی و ویژگی مهم که برای انتخاب بهترین اردوی مطالعاتی عید نوروز کنکور لازم است را برایتان بیان کنیم. فراموش نکنید که مهمتر از هرچیز دیگری برنامه ریزی برای درس خواندن در عید نوروز است.

بهترین اردوی مطالعاتی عید نوروز کنکور

اگر بخواهیم ویژگی های مهم در انتخاب پانسیون مطالعاتی نوروز را برای شما دسته بندی کنیم، میتوانیم سه دسته اصلی محیط، مشاور و هم شاگردی را به عنوان فاکتور های اصل در نظر بگیریم. مثلا در زیرگروه محیط میتوان نکات زیر را بررسی کرد:

  • روشنایی و نورپردازی
  • گرما و سرما
  • میز و صندلی دانش آموزان در هنگام مطالعه
  • اتاق استراحت
  • وهده های غذایی

محیط و فضای مطالعاتی اردوی عید نوروز کنکور

اولین ویژگی بهترین اردوی مطالعاتی عید نوروز کنکور، فضای آموزشی مناسب خواهد بود. در حقیقت شما باید در محیطی کاملاً استاندارد حضور داشته باشید. استاندارد چیست؟

محیطی که به عنوان مکان مطالعه فردی خودتان است، باید کاملاً متناسب باشد. یعنی فضای کافی برای قرار دادن وسایل و لوازم شخصیتان داشته باشید. در این باره دو بحث وجود دارد. اول این که در هر محل مطالعه چند نفر کنار هم قرار دارند؟ فاصله نقشی تعیین کننده خواهد داشت. دو نفر نباید در کنار هم باشند و فاصله کافی وجود داشته باشد تا به هر علتی که یک نفر مطالعه نکرد، دیگری تحت تأثیر قرار نگیرد.

همچنین در مورد فضا یک استاندارد وجود خواهد داشت که هر کس یک فضای مشخص را در اختیار داشته باشد تا بتواند کار کند. این محل شامل کمدی برای قرار دادن وسایل نیز خواهد شد. پس یک اردوی نوروزی مطالعاتی خوب که بتواند سرنوشت کنکور شما را عوض کند باید محیط بزرگ با چیدمان مناسبی داشته باشد.

تهویه و سیستم گرمایش و سرمایش

مورد مهم بعدی در انتخاب بهترین اردوی نوروزی کنکور، تهویه محل مطالعه است. این مورد باید به صورتی باشد که کاملاً هوای تازه در محیط گردش داشته باشد تا همواره کیفیت مطالعه در سطح قابل قبولی باقی بماند.

از طرفی مکان مطالعه باید مجهز به هر دو سیستم گرمایشی و سرمایشی باشد. البته در همین بین نیز، عدم وجود کولر و وجود داشتن اسپیلت مهم‌ترین نکته خواهد بود. زیرا با وجود اسپیلت دیگر آن صدای حداقلی وجود ندارد و تمر کز به هیچ وجه به هم نخواهد خورد.

اهمیت نور و روشنایی و رنگ دیوارها

اصلی‌ترین عامل برای انتخاب بهترین اردوی مطالعاتی عید نوروز کنکور ، نور و روشنایی محیط درس خواندن خواهد بود. در حقیقت اگر محیط پانسیون دچار مسئله کمبود نور باشد، می‌تواند مانع از رسیدن به بازدهی مطلوب در درس خواندن شود. همچنین می‌تواند باعث سردرد یا خستگی چشم پس از مدت کوتاهی شود، البته عموماً این دو مورد در نور بیش از حد رخ خواهد داد.

دیوارها نیز باید عاری از هر گونه نکته غیر درسی باشد. بهترین حالت این است که دیوارها رنگ آمیزی کاملاً خنثی مانند سفید یا آبی اسمانی داشته باشند تا علاوه بر آرامش بخش بودن، باعث تمرکز دانش‌آموزان شود.

وجود هر گونه نقاشی یا کثیفی به صورت نا خودآگاه باعث کاهش تمرکز شما خواهد شد. البته وجود شعارهایی کوچک مانند موفقیت با تلاش به دست خواهد آمد، می‌تواند بسیار بر افراد و افزایش انگیزه آنا تاثیر گذار باشد.

میز و صندلی در بهترین اردوی نوروزی کنکور

صندلی باید به صورتی باشد که بتوانید به راحتی تکیه دهید. پس نیمکت یک گزینه کاملاً منفی خواهد بود. زیرا اذیت کننده است و حس مدرسه بودن به فرد دست خواهد داد. صندلی همچنین باید به صورتی باشد که نه حس راحتی بیش از حد کنید و نه اینکه بسیار معذب باشید.

اردوی نوروزی مطالعاتی برای کنکور

مورد بعدی سطح میز است. میز باید صاف باشد. شاید خنده دار به نظر بیاید. اما واقعیتی است که اگر نوشته داشته باشد یا حتی کثیفی باعث خواهد شد که ذهن به صورت ناخودآگاه به آن سمت رفته و انرژی زیادی را از شما خواهد گرفت تا به مطالعه برگردید. همچنین دچار بالا و پایین بودن میز، به معنای وجود یک اعصاب خوردگی کامل در طول مطالعه برای خودتان و اطرافیان خواهد بود.

استاندارد بودن محل میز مهم است. به صورتی که بتوان یک کتاب را در کنار یک دفتر یا دفترچه به راحتی قرار داد تا بتوان به آسانی اقدام به خلاصه نویسی کنید. مورد بعدی در مورد میز را می‌توان فضای قرار دادن لیوان آب، تنقلات حداقلی مانند توت و گردو دانست. وجود این موارد اهمیت دارد. شاید باورتان نشود، اما در طولانی مدت و در هنگام مطالعه می‌تواند اذیت کننده باشد، به خصوص اگر شکمو باشید.

وعده های غذایی و میان وعده در بهترین اردوی عید نوروز کنکور

یکی از موارد مهم ناهار خواهد بود. در حقیقت برای بهترین اردوی مطالعاتی عید نوروز کنکور ، داشتن برنامه خوب نظم برای ناهار لازم است. این که دقیقاً در زمان ناهار همه چیز آماده شود. اما آماده شدن یعنی چه؟ در بهترین ورژن این است که مرکزی که اردو را برگزار می‌کند، ناهار نیز خودش بدهد، در حالی که امروزه به خاطر شرایط کرونا امکان‌پذیر نخواهد بود.

پس در وهله دوم و یک پله پایین‌تر بهتر است که گرم کن داشته باشد. گرم کن نه آشپزخانه. چون آشپزخانه نهایتاً یک گاز با 6 شعله دارد که به تعداد دانش‌آموزان نخواهد بود و این موضوع باعث وقت گرفتن بسیار زیاد خواهد بود. گرمکن های صنعتی غذا گزینه مناسبی خواهند بود.

با قرار دادن غذا در گرم کن به راحت قادر هستید که غذای گرم بخورید. در آخرین و به نوعی بدترین حالت این است که گرم کن نیز جود ندارد و مجبور به خرید روزانه یا آوردن غذای سرد از منزل هستید. در کنار این موارد می‌توان گفت که فضای غذا خوردن اهمیت بسیار خواهد داشت.

فضای غذا خوردن در بهترین اردوی نوروزی کنکور باید جدا از محل مطالعه باشد تا بتوان از غذا خوردن و پخش شدن بوی آن در محیط مطالعه جلوگیری کرد. شما یک بعدازظهر بهاری که بوی آبگوشت می‌آید را تصور کنید، حال اگر قرار باشد درس بخوانید چه بشود.

بهترین اردوی نوروزی درس خواندن در کرج

محل استراحت در اردوی مطالعاتی عید

شما نیاز دارید که در دو حالت استراحت کنید. این استراحت فراتر از مکانی به نام میز مطالعه شما خواهد بود. اولین مورد زمان بین تایم‌های مطالعاتی است که فضایی باید باشد که بتوان قدم کوچکی زد و هوای آزاد تنفس کرد و دیگری بعد از نهار است که استراحت طولانی تری میطلبد. فضا استراحت بهتر است که در خود محیط آموزشی باشد.

در مورد حالت بعد ناهار باید بیان کرد که این فضا اگر وجود داشته باشد تا جایی به جز میز خودتان چند دقیقه را استراحت کنید، عالی خواهد بود. هر چقدر استراحت باکیفیت‌تر باشد، میزان مطالعه بعد از ناهار بیشتر خواهد بود و میزان کیفیت آن نیز بالاتر است. پس برای انتخاب بهترین اردوی نوروزی فقط به دنبال یژگی های درسی و آموزشی نباشید، شما به استراحت و تفریح هم نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: میزان مجاز تفریح در عید نوروز سال کنکور

سیستم مدیریتی، مشاور تحصیلی و پرسنل 

وقتی صحبت از کادر مدیریتی می‌شود، نکات مختلفی باید وجود داشته باشد تا بتوان در زمره ویژگی اردو نوروزی خوب آنان را قرار داد. مشاور و دبیر متخصص ، کادرهای اداری برای کنترل فعالیت های غیر درسی داوطلبان و البته نیروی خدماتی و مهماندار منظم و متعهد برای سالن مطالعه در انتخاب بهترین اردوی مطالعاتی عید نوروز کنکور خیلی مهم هستند.

مشاور از واجبات بهترین اردوی نوروزی کنکور

یک ستون اصلی در اردو نوروزی خواهد بود. در حقیقت این فرد قادر است که همه شرایط را عوض کند. نبود مشاور متخصص و متعهد و ثابت در مجموعه به معنای عدم انتخاب آن مکان برای گذراندن دوران عید خواهد بود. مشاور عامل موفقیت است. پس حتماً در این مورد تحقیق کنید.

علاوه بر حضور فیزیکی ، مشاورین بهترین مرکز اردوی مطالعاتی عید نوروز کنکور شما ، باید کاملاً آگاه و مشرف به مسائل آموزشی ، روانشناسی و تحصیلی باشد. برخی از مراکز مشاورین گردشی دارند. یعنی اینکه مشاور در روزهای مختلف، متفاوت خواهد بود. این نیز یک درجه از نبود مشاور بهتر است، اما رفع کننده همه چیز نخواهد بود.

دبیر در اردوی نوروزی کنکور

فردی است که قادر خواهد بود، همه چیز را برای شما آسان کند. این یکی از ویژگی های برتر برای انتخاب بهترین اردوی نوروزی کنکور خواهد بود. کسی که می‌تواند سؤالات بی شماری را برای شما حل کند و خیالتان را بابت سؤالات گوناگون راحت سازد.

اردوی مطالعاتی نوروزی برای کنکور در کرج

کادر متعهد و مجرب

این لفظ شامل مدیریت مجموعه و تمام پرسنلی خواهد شد که در آن جا فعالیت می‌کنند. کشتی که قرار است شما را از غرق شدن در گرداب کنکور نجات دهد، خودش باید اول از باتلاق های کاری نجات پیدا کرده باشد و کادر پرسنل دوست و همراه همدیگر باشند. به این ترتیب، هر چقدر این گروه منسجم‌تر و با نظم تر باشند، نتیجه اردو بسیار رضایت‌بخش‌تر خواهد بود و خیالتان راحت است.

وجود تنش های کاری بین همکاران میتواند به درس خواندن و تمرکز شما در اردوی مطالعاتی عید آسیب برساند و شما را به بهترین نتیجه برای کنکور نرساند.

آزمون و کلاس

برقراری آزمون‌های شخصی یا داشتن نرم افزار برای انجام آن از مهم‌ترین موارد خواهد بود. این که بین خود نفرات آزمونک هایی برگزار گردد، مهم است و از طرفی دیگر برنامه ریزی مشاور بر این اساس صورت خواهد گرفت.

وجود برخی از کلاس‌ها در قالب کلاس جمعی رفع اشکال نیز مفید خواهد بود. در این حالت دبیر صرفاً ایرادات شما را حل نخواهد کرد و اقدام به حل برخی از سوالات می‌کند که بر اساس تجربه او به عنوان سوالات محتمل کنکور خواهند بود. این حل به شما دید در هنگام مطالعه خواهد داد تا بتوانید به بهترین حالت مطالعه کنید.

تلاش و اراده دانش آموز را چکار کنیم

به قول انگلیسی ها تلاش و اراده دانش آموز را به عنوان آخرین مورد اما نه کم اهمیت ترین مورد به شما معرفی میکنیم. همیشه گفته ایم و بازهم میگوییم که تمام کنکور و مراحل آن یک انتخاب است! انتخاب اینکه درس بخوانم یا نه؟ انتخاب اینکه تست بزنم یا نه؟ انتخاب کنم که مدام کدام تست را انتخاب کنم؟ انتخاب کنم که بعد از مدرسه درس بخوانم یا درس هر روز همان روز را اجرا کنم؟

پس بنظرم قبل از اینکه به فکر انتخاب پانسیون یا شرکت در جلسات مشاوره تحصیلی کنکور باشید، با خودتان تکلیف را مشخص کنید! آیا واقعا دوست دارید رتبه برتر شوید و با برنامه ریزی کنکور را به زانو دربیاورید یا اینکه فقط جو گیر شده اید و بخاطر اینکه همه کنکور میدهند، در این مسیر قرار گرفته اید؟

ببینید اگر جزو دسته دوم هستید، من به عنوان مشاور تحصیلی کنکور صادقانه به شما میگویم که کنکور و درس خواندن را کنار بگذارید و بروید دنبال حرفه ای که به آن علاقه دارید. احتمال موفقیتتان بعد از یادگیری تجربه ای یا نهایتا شرکت در دوره های فنی حرفه ای بیشتر از ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و صرف مقادیر زیادی پول برای کلاس کنکور و مشاوره و برنامه ریزی و اردوی مطالعاتی عید خواهد بود.

اما اگر در گروه اول قرار دارید و تصمیم گرفته اید درس بخوانید، همین حالا روی دکمه مربوط به رشته خودت کلیک کن و اولین وقت مشاوره ات رو به صورت رایگان از تیم مشاوره تحصیلی کنکور آکو دریافت کن.

نظر مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره بهترین اردوی مطالعاتی عید نوروز

تمامی موارد بیان شده در این بین نشان می‌دهد که همواره مطالعه در اردوی مطالعاتی عید نوروز آن هم در سال کنکور از نکات بسیار سخت بوده است. به طوری که ویژگی اردو نوروزی خوب، چندین حالت مختلف خواهد داشت. در حقیقت این که ما بتوانیم یک مرکز خوب را از بد تشخیص دهیم، به فاکتورهای بالا بستگی دارد.

در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو ، با آگاهی کامل به همه نکات گفته شده درباره بهترین اردوی نوروزی کنکور ، شرایط ایده آل درس خواندن برای داوطلبان فراهم شده است.مشاورین دائمی در 13 روز عید و محیط کاملا پیش بینی شده برای نیاز های داوطلبین در این اردو فراهم شده است.

برای ثبت نام همین حالا از طریق تماس با شماره 02633408944  اقدام کنید و یا برای اطلاعات بیشتر کانال تلگرام تیم مشاوره کنکور آکو را دنبال کنید.

اردو مطالعاتی عید نوروز کنکور

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا