مشاور من

آیا با رشته شیمی کاربردی می توان داروساز شد؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

آیا با رشته شیمی کاربردی می توان داروساز شد؟ این یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که معمولا می شنویم و حتی شاید سوال شما هم باشد. شیمی کاربردی از رشته های شیمی است که در بخش های زیادی مانند صنایع شیمیایی، نفت و پتروشیمی و … کاربرد دارد. اما ربط این رشته به داروسازی چیست و چرا اکثر دانشجویان و یا دانش آموزان می خواهند بدانند با مطالعه شیمی کابردی می توانند داروساز شوند یا خیر؟

در ادامه همراه مشاوره تحصیلی آکو باشید تا جواب این سوال مهم را باهم بررسی کنیم. پیشنهاد می کنیم اگر برای انتخاب رشته و یا گرفتن مشاوره تحصیلی به یک مشاور حرفه ای نیاز دارید با شماره گیری تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ با تیم آکو در ارتباط بوده و وقت مشاوره تان را رزرو کنید.

با رشته شیمی کاربردی می توان داروساز شد؟

بیایید جواب این سوال را خیلی ساده بررسی کنیم. با تحصیل در رشته شیمی کاربردی شما نمی توانید بطور مستقیم داروساز شوید و اگر به داروسازی علاقه دارید بهترین راهی که شما را سریع به هدفتان می رساند مطالعه رشته داروسازی است. چون این رشته و برنامه تحصیلی آن بطور تخصصی برای تربیت نیرویی از داروسازان تهیه شده است.

معرفی رشته شیمی کاربردی

داروسازی یک رشته تخصصی است که دروس بسیار متفاوت تری نسبت به شیمی کاربردی دارد و در آن فارکامالوژی یا همان علم داروها، داروشناسی، فرمولاسیون داروها و … مورد مطالعه قرار می گیرد. تحصیل در رشته شیمی کاربردی شما را بطور مستقیم به سمت داروسازی نمی برد اما با حوزه های مرتبط با این رشته مانند تولید داروها آشنا می کند.

خیلی خلاصه اگر بخواهیم بگوییم شما با مطالعه رشته شیمی کاربردی می توانید در بخش های مربوط به تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت محصولات داروسازی و … مشغول به کار شوید اما برای این که تبدیل به یک داروساز شوید و این حرفه را بصورت تخصصی و حرفه ای انجام دهید باید حتما رشته داروسازی را مطالعه کنید.

چرا شیمی کاربردی را با داروسازی اشتباه می گیرند؟

پس چرا برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند با مطالعه رشته شیمی کاربردی می توانند داروساز شوند؟ دلیل این اشتباه همپوشانی و شباهت هایی است که بین رشته های شیمی کاربردی و داروسازی وجود دارد. هر دو این رشته ها با شیمی در ارتباط مستقیم هستند اما محتوای درسی و هدف هریک با دیگری متفاوت است.

رشته داروسازی چیست؟ صفر تا صد و دروسی که در دانشگاه باید بخوانید!

دروس شیمی مثل شیمی الی و شیمی تجزیه از دروسی هستند که در هر دو رشته شیمی کاربردی و داروسازی وجود دارند و از طرفی چون فارغ التحصیلان رشته شیمی کاربردی می توانند در صنایع مربوط به داروسازی مشغول به کار شوند باعث شده که خیلی از افراد این اشتباه را درباره این دو رشته متفاوت از هم کنند. اما افرادی که در صنایع مربوط به داروسازی مشغول به کار هستند و هیچ مدرکی مبنی بر تحصیل در رشته داروسازی ندارند مجوزی برای تجویز دارو و در کل ارائه خدمات دارویی نخواهند داشت.

4

برای داروساز شدن باید چیکار کرد؟

اگر قصد دارید تا در آینده به عنوان یک داروساز حرفه ای مشغول به کار شوید باید چند مرحله را طی کنید. در مرحله اول لازم است تا در کنکور رشته تجربی شرکت کنید و رتبه و نمره لازم را برای انتخاب رشته داروسازی بدست بی آورید. پس از قبولی در این رشته شروع به تحصیل کرده و حدود 6-5 سال تحصیلی را برای مطالعه رشته روانشناسی می گذرانید.

همه چیز درباره آزمون جامع داروسازی

در طول این دوره تحصیلی باید دوره کارآموزی که معمولا در داروخانه ها یا بیمارستان ها انجام می شود را بگذرانید و بعد از پایان دوره تحصیلی در نهایت مدرک دکتری عمومی داروسازی را دریافت کنید. این مدرک باعث می شود تا شما بتوانید خودتان را به عنوان داروساز در داروخانه های عمومی معرفی کنید. البته برای فعالیت در این حوزه باید حتما مجوز از سازمان غذا و دارو را دریافت کنید.

مشاوره تحصیلی آکو

داروسازی از رشته هایی است که رقابت در آن بسیار زیاد است و اگر می خواهید در این رشته و بهترین دانشگاه های کشور قبول شوید باید رتبه بالایی در کنکور بدست بی آورید. و بدست آوردن رتبه بالا لازمه اش تسلط داشتن به دروسی مانند شیمی، زیست و فیزیک و برنامه ریزی و تست زدن است. برای دریافت یک برنامه درسی شخصی سازی شده و قبولی در رشته مورد علاقه تان می توانید با مشاوران آکو در ارتباط باشید.

به اینستاگرام آکو بپیوندید تا جدیدترین اخبار تحصیلی را دنبال کنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن

به مناسبت آغاز سال تحصیلی 2 هفته کلیه خدمات مشاوره تحصیلی برای همه رایگان شد.