پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

برای تابستان از دهم شروع کنم یا یازدهم؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

برای تابستان از دهم شروع کنم یا یازدهم؟ از چه منبعی برای مطالعه استفاده کنم؟ مطالعه رو از چه پایه ای شروع کنم و با چه روشی مطالعه رو پیش ببرم؟ این ها تنها تعدادی از سوالات دانش آموزان است که برای تابستانشان در حال برنامه ریزی هستند و نمی دانند مطالعه شان را از کجا شروع کنند.

مشاوره تحصیلی آکو در این مقاله یکی از مهم ترین سوالات دانش آموزان را جواب می دهد و کمک می کند تا در تابستان پیش رو یک برنامه مشخص برای مطالعه تان داشته باشید. پس همراه مشاور تحصیلی آکو باشید.

برای تابستان از دهم شروع کنم یا یازدهم؟

دانش آموزانی که قصد دارند تا از فرصت تابستانه شان استفاده کنند را می توانیم در دو دسته قرار بدهیم. دسته اول دانش آموزانی هستند که با استفاده از یک سیستم آموزشی روند مطالعه شان را پیش می گیرند و طبق برنامه درسی همان سیستم برنامه ریزی می کنند. برای مثال برخی از دانش آموزان در کلاس های آموزشگاهی ثبت نام می کنند، برخی با کلاس های درسی مدرسه پیش می روند و یا برخی از کلاس های آنلاین استفاده می کنند.

پیشنهاد ما هم برای این دانش آموزانی که طبق یک سیستم آموزشی پیش می روند و روش و راهی که برای مطالعه لازم دارند را انتخاب کرده اند این است که با طرح درس کلاسیشان پیش بروند. مثلا اگر در کلاسشان درسی مثل فیزیک از پایه دوازدهم شروع می شود، آن ها هم به همین منوال عمل کنند و به طرح درسی کلاسیشان اعتماد کنند. چون در غیر این صورت سردرگم شده و زمان زیادی را از دست می دهند.

65

البته متاسفانه در سال های گذشته شاهد این بوده ایم که کلاس های حضوری موسسات در ابتدای سال و تابستان خیلی کند پیش برود و دلیل آن هم این است که معمولا صبر می کنند تا بچه های بیش تری ثبت نام کنند و خودشان را به کلاس برسانند. اگر سرعت تدریس بالا باشد این دانش آموزان جدید نمی توانند به کلاس بپیوندند و عقب می مانند. پس به همین دلیل آروم درس را پیش می برند.

بنابراین از آن جایی که قرار است به کلاس درسی که می روید اعتماد کنید بهتر است تا حتما قبل از ثبت نام بطور کامل تحقیق کرده باشید و مطمئن شوید که سرعت کلاس طبق استانداردها است. زیرا در این فرصتی که برای مطالعه دارید سرعت تدریس مخصوصا باتوجه به اهمیت بالای پایه دوازدهم و امتحانات نهایی بسیار زیاد است و بچه ها باید در تابستان بخش زیادی از پایه را کار کنند و یا حداقل اگر از پایه دوازدهم شروع می کنند باید با یک سرعت خیلی خوبی پیش بروند.

برای تابستان چجوری درس بخوانیم؟

اما دانش آموزانی که روش خاصی را برای مطالعه در نظر نگرفته اند و خودشان می خواهند کار کنند باید در تابستان چیکار کنند؟

این دانش آموزان برنامه مطالعاتیشان دست خودشان است و برای طرح درسی که قرار است داشته باشند بهتر است که از پایه دهم مطالعه را شروع کنند. چون برای مثال در درسی مثل شیمی نمی شود از پایه یازدهم مطالعه را استارت زد و از پایه لازم است شروع به درس خواندن کرد.

7 1

اما درسی مثل فیزیک درسی نیست که لازم باشد حتما از پایه شروع به خواندن آن کنید. برای مطالعه فیزیک می توانید در نظر بگیرید که فیزیک کدام پایه برایتان سخت تر است و چالش زیادی در آن دارید. در این بخش بهتر است که از تجربیات یک مشاور حرفه ای استفاده کنید.

در مطالعه ریاضی باید به ریاضی پایه اهمیت خیلی زیادی بدهید و بهتر است که این درس را هم مانند درس شیمی از پایه دهم شروع کنید. چون مفاهیم آن از پایه دهم تا دوازدهم به ترتیب پیش می رود و بهترین روش، مطالعه قدم به قدم طبق روند کتاب درسی است. در نهایت هم برای مطالعه زیست شناسی هم پیشنهاد می کنیم از پایه دهم شروع کنید.

مشاوره تحصیلی آکو

بچه های رشته انسانی اما بهتر است که حتما با یک مشاور مشورت کنند و باتوجه به شرایط درسی که دارند بهترین روش درسی را پیش بگیرند همچنین می توانید مقاله برای کنکور انسانی چطوری برنامه ریزی کنیم را مطالعه کنید. اما باید تاکیید کنیم که با هر سیستمی که تابستان را پیش می برید بدانید که تابستان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین فرصتی است که برای مطالعه مفید و تاثیر گذار دارید و هرجور که شروع کنید در ادامه هم با همان روش پیش خواهید رفت. پس تمام تلاشتان را کنید که از لحظه به لحظه فرصت تابستانه تان استفاده کنید.

برنامه ریزی دروس عمومی دوازدهم

همچنین برای دریافت یک برنامه درسی شخصی طبق توانایی و سطح درسی خودتان می توانید با مشاوران حرفه ای و متخصص آکو در ارتباط باشید تا یک برنامه مطالعاتی مشخص و دقیق را برای تابستانتان برنامه ریزی کنید. برای رزور وقت مشاوره با شماره تماس 33408944 تماس بگیرید.

به اینستاگرام آکو سر بزنید.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا